آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی
طرز تهیه فست فودها
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

یک سفره جذاب و متفاوت با مرغ سوخاری پولکی

مینا اسماعیل بیگی 31 تیر 1401 3 دقیقه

مرغ از آن دسته مواد غذایی است که می‌توانید با آن، تنوع بی‌نظیری به آشپزی خود بدهید. انواع غذاها مانند زرشک پلو با مرغ، خورشت مرغ ترش و… غذاهای نام آشنایی هستند. اما در این مطلب می‌توانید طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی به همراه نکات پخت و فوت و فن های آن در این مقاله از اسنپ فود آورده شده است. را هم بخوانید و آن را به منوی غذاهای خود اضافه کنید.

مرغ سوخاری پولکی
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 30 تا 60 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی متوسط

مرغ سوخاری پولکی ترد و خوشمزه

اگر از علاقمندان به مزه مرغ هستید، حتما با طرز تهیه زرشک پلو با مرغ و ساده‌تر از آن، آبگوشت مرغ ، آشنایید، اما اگر دوست دارید شکل سرو این غذای خوشمزه در میز پذیرایی شما، جلوه متفاوتی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه مرغ سوخاری را تا انتها بخوانید. برای اینکه بتوانید خوشمزه ترین طرز تهیه “مرغ سوخاری رستورانی” را در منزل پیاده کنید، لازم است بعضی ریزه‌کاری‌های مهم این دستورالعمل را رعایت کنید. طرز تهیه مرغ سوخاری کنتاکی پولکی و مواد لازم آن را در ادامه ببینید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ران یا سینه مرغ ۸ تکه
آرد سفید ۲ تا ۳ لیوان
ماست چکیده یک لیوان
سبزیجات معطر ¼  لیوان
پیاز یک عدد
آب سرد یک کاسه
زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری
پودر پیاز نصف قاشق چایخوری
پودر سیر نصف قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی

مراحل طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی

طرز تهیه ران مرغ سوخاری پولکی و طرز تهیه فیله مرغ سوخاری پولکی، کاملا مشابه هم هستند و طرز تهیه مرغ با آرد ذرت هم روند مشابهی دارد. کافیست مراحل زیر را با حوصله دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا پیاز را بشویید و به صورت خلالی خرد کرده و داخل یک کاسه گود مناسب بریزید.
  • مرحله دوم: سبزیجات معطر مانند نعناع، ریحان، جعفری و آویشن را به پیازهای خلالی اضافه کنید و مقداری ماست، زعفران دم کرده و نمک و فلفل هم به محتویات کاسه بیفزایید.
  • مرحله سوم: تکه‌های مرغ را در کاسه بریزید و به خوبی با مواد داخل آن هم بزنید تا مزه‌ها به خورد هم بروند.
  • مرحله چهارم: با یک سلفون روی کاسه را بپوشانید و آن را به مدت 2 تا 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا تکه‌های مرغ کاملا مزه‌دار شوند.
  • مرحله پنجم: در کاسه‌ای دیگر، آرد، نمک و فلفل و پودر سیر و پیاز را مخلوط کرده و در این فاصله، کاسه حاوی مرغ را هم از یخچال خارج کنید.
  • مرحله ششم: در قابلمه‌ای مناسب، مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن کاملا داغ شود.
  • مرحله هفتم: تکه‌های مرغ را درون آرد بغلطانید و سپس آن‌ها را داخل کاسه آب یخ بیندازید و دوباره داخل آرد بغلطانید تا آرد بیشتری را جذب خود کند. این کار را 3 تا 5 بار باید تکرار کنید.
  • مرحله هشتم: در این مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری با ارد گندم، مرغ‌ها را داخل روغن داغ بیندازید و توجه داشته باشید که حرارت همچنان کم باشد تا هم مرغ‌ها مغزپخت شوند و هم سرخ و طلایی شوند.

نکته: برای سرخ کردن مرغ‌ها، حتما از روغن سرخ کردنی استفاده کنید تا رنگ مرغ‌ها خوشرنگ و طلایی شود.سفارش مرغ سوخاری پولکی

  • مرحله نهم: به مرحله اخر از طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی رسیدیم. پس از سرخ شدن مرغ‌ها، آن‌ها را روی یک توری فلزی یا دستمال مخصوص روغن‌گیر قرار دهید تا روغن اضافه غذا گرفته شود. سپس همراه مقداری سیب‌زمینی و یا سس مخصوص، این غذای خوشمزه را سرو کنید.

مرغ سوخاری پولکی را از اسنپ فود سفارش دهید.

لازم است بدانید که برای طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی به همراه نکات پخت و فوت و فن های آن در این مقاله از اسنپ فود آورده شده است.، علاوه بر آرد گندم، از پودر پفک هم می‌توان استفاده کرد. به این ترتیب که تکه‌های مرغ را ابتدا در آرد گندم، پس از آن در تخم‌مرغ و در نهایت، داخل خرده‌های پفک می‌زنیم و سپس در روغن سرخ می‌کنیم. البته مثل همیشه، راه ساده‌تر، سفارش این غذای خوشمزه از اسنپ فود و خلق لحظه‌هایی فراموش‌نشدنی برای تمام اعضای خانواده است.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود