آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه چیز کیک آلبالو
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه چیزکیک آلبالو بدون فر؛ یک خوشمزه و خنک

زهرا دهقان 15 بهمن 1400 6 دقیقه

چیزکیک آلبالو یک دسر بسیار لذیذ و خوشمزه و یک انتخاب جذاب همراه به عنوان عصرانه محسوب می‌شود. همان طور که از نام این کیک خوشمزه، به نظر می‌رسد؛ باید آن را نوعی کیک پنیری بدانیم. چیزکیک‌ها به طور کلی جز محبوب‌ترین دسرها در سراسر جهان به حساب می‌آیند.

جالب است بدانید که ریشۀ این دسر محبوب به یونان باستان بر می‌گردد. 30 جولای نیز در تاریخ این کشور به عنوان روز چیزکیک و یا همان کیک پنیر نام گذاری شده است. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با طرز تهیه چیز کیک آلبالو بدون فر آشنا کنیم. بنابراین اگر برای اولین بار است که قصد دارید این دسر را تهیه کنید، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

طرز تهیه چیز کیک آلبالو
تعداد نفرات 6 تا 8 نفر
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 2 ساعت
میزان سختی متوسط

چیز کیک آلبالو

چیز کیک آلبالو

این دسر به دلیل داشتن آلبالو یک کیک تابستانی محسوب می‌شود. در ادامه مواد لازم برای تهیه یک حلقه چیزکیک آلبالو آورده شده است. هر حلقه کیک پنیر متناسب با تقسیم بندی آن مناسبِ 6 تا 8 نفر است. در صورتی که تمایل داشتید این کیک را برای افراد بیشتر یا کمتری تهیه کنید، مقدار مواد اولیه را به همین نسبت تغییر دهید.

مواد اولیه میزان لازم
بیسکوییت پتی‌بور ساده یا ساقه طلایی 1.5 بسته
پنیر ماسکارپونه 1 عدد
کره 100 گرم
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
خامه قنادی 250 گرم
پودر ژله آلبالو 1.5 بسته
آب آلبالو 3/1 پیمانه
آلبالو بدون هسته یا مربا آلبالو به مقدار کافی

مراحل تهیه چیز کیک آلبالو

چیز کیک آلبالو خوشمزه

همانطور که در مواد چیزکیک آلبالو خواندید، این دسر را می توان با بیسکوییت ساقه طلایی و یا پتی بور ساده تهیه کرد. این که کدام را انتخاب کنید، کاملاً به ذائقۀ خودتان بستگی دارد. درست مانند شرایطی که در مقاله طرز تهیه چیزکیک کاراملی دیدیم، شما می‌توانید در این دستورالعمل دخالت کرده و برخی از مواد اولیه آن را تغییر دهید. در ادامه آموزش درست کردن چیزکیک آلبالو را مرحله به مرحله برای شما عزیزان شرح داده‌ایم.

  • مرحله اول: در دستور تهیه چیزکیک آلبالو، ابتدا باید بیسکوییت‌ها را پودر کنید. برای این کار می‌توانید از گوشت کوب و یا در ساده‌ترین روش از غذاساز یا همان مخلوط کن استفاده کنید. غذاساز بیسکوییت‌ها را خیلی سریع‌تر پودر کرده و باعث می‌شود که کاملا یکدست شوند.
  • مرحله دوم: در اقدام بعدی، نوبت به مخلوط کردن کره و پودر بیسکوییت‌ها می‌رسد. برای این کار ابتدا باید کره را به روش بن ماری آب کنید. روش بن ماری برای آب کردن موادی مانند کره و شکلات استفاده می‌شود و ماده مورد نظر روی حرارت غیرمستقیم قرار می‌گیرد. به طور مثال کره را روی حرارت کتری آب کنید. این کار از سوختن کره جلوگیری می‌کند. سپس زمانی که کره آب شد، آن را با خرده بیسکوییت‌ها مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا یک ترکیب تقریباً یکدست حاصل شود.
  • مرحله سوم: برای تهیه چیزکیک آلبالو باید از قالب‌های کمربندی استفاده کنید. در صورتی که قالب کمربندی در دسترس نبود، سعی کنید از یک ظرفی مشابه این نوع قالب استفاده کنید. توجه داشته باشید که پیش از قرار دادن مواد دو لایه سلفون در کف ظرف کشیده باشید. بنابراین پس از این مراحل باید مخلوط کره و بیسکوییت را کف قالب ریخته و با پشت قاشق به خوبی آن را صاف و فشرده کنید
  • مرحله چهارم: پس از آن که ترکیب کره و بیسکوییت را داخل قالب قرار دادید، باید آن را به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.
  • مرحله پنجم: در همین زمان می‌توانید مواد چیزکیک را آماده سازی کنید. برای این کار در یک ظرف مناسب و جداگانه کمی آب سرد ریخته و به آن پودر ژلاتین بیفزایید. سپس آن را هم بزنید تا حالت ژلاتینی پیدا کند. زمانی که به این حالت در آمد، به روش بن ماری را روی حرارت قرار دهید تا روان و صاف شود. سپس این ظرف را جدا بگذارید تا در ادامه به مواد دیگر اضافه کنید.
  • مرحله ششم: حال نوبت به آن می‌رسد که پنیر و افزودنی‌های آن را تهیه کنید. ابتدا پنیر را خوب هم بزنید تا نرم شود. سپس به آن آب آلبالو و خامه را نیز بیفزایید. در ادامه پودر ژله آلبالو را با آب جوش مخلوط کنید و در آن چند قطعه یخ بیندازید و کنار بگذارید.
  • مرحله هفتم: پس از آماده سازی ژله، باید آب و ژلاتین را که از قبل آماده کردید و حال خنک شده است آرام آرام روی ترکیب پنیر، خامه و آب آلبالو بریزید. سپس ظرف آن را مجدد وارد یخچال کنید تا زمانی که به خوبی سفته شده و به اصطلاح خودش را بگیرد.
  • مرحله هشتم: پس از آنکه چیزکیک به خوبی سرد و سفت شد، آن را از یخچال خارج کرده و سپس ژله آلبالو را روی آن ریخته و دوباره داخل یخچال قرار دهید تا ژله سفت شود. پس از آماده سازی کامل، روی چیز کیک را می‌توانید با آلبالوی تازه و یا مربای آلبالو بپوشانید.

پیشنهاد می‌کنیم که مقاله انواع چیز کیک تنوری را نیز مطالعه کرده و در خصوص دیگر مدل‌های چیز کیک اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

نکات مهم در مورد طرز تهیه چیزکیک آلبالو

نکات طرز تهیه چیز کیک آلبالو

برای آن که بتوانید این چیزکیک خوشمزه و خوش آب و رنگ را به بهترین شکل تهیه کنید، لازم است که حتما نکاتی مهم در خصوص آن را در نظر داشته و به درستی رعایت کنید:

  1. استفاده از ژل آلبالو در طرز تهیه چیزکیک آلبالو اختیاری است، اما افزودن ژله به این دسر می‌تواند طعم آن را دلچسب‌تر کند.
  2. برای تزئین این چیزکیک خوشمزه می‌توانید از میوه‌های دیگری مانند انار و یا انواع توت‌ها نیز استفاده کنید.
  3. این دسر را می‌توانید با میوه‌های دیگر نیز تهیه کنید. فقط باید به جای آلبالو از آن میوه و آب میوه‌اش استفاده کنید.

خواص آلبالو

آلبالو خواص بسیاری دارد. این میوه خوشمزه و ترش تابستانی سرشار از مواد مغذی مفید و ضروری برای بدن است. در ادامه به برخی از خواص آلبالو پرداخته‌ایم.

سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی

آلبالو حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است. این آنتی اکسیدان‌ها به مقابله با استرس و با بیماری‌های مزمن متعدد و آنچه سبب پیری زودرس می‌شود، کمک می‌کنند. آلبالو همچنین دارای مقدار زیادی پلی فنول است. پلی فنول گروه بزرگی از مواد شیمیایی گیاهی است که به مبارزه با آسیب سلولی، کاهش التهاب و ارتقاء سلامت کلی کمک خواهد کرد و روی آن‌ها تاثیرات مثبت می‌گذارد.

لازم به ذکر است که رژیم‌های غنی از پلی فنول ممکن است بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌های مزمن، از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت و برخی سرطان‌ها جلوگیری کنند. این میوه همچنین حاوی رنگدانه‌های کاروتنوئیدی مانند بتاکاروتن و ویتامین C بوده  که هر دو دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی نیز هستند.

سلامت قلب و جلوگیری از بیماری قلبی

افزایش مصرف میوه‌های غنی از مواد مغذی مانند آلبالو یک راه خوشمزه برای محافظت از قلب است. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی سرشار از میوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است. آلبالو یکی از میوه‌های بسیار مفید در این خصوص است، زیرا سرشار از مواد مغذی و ترکیباتی است که برای سلامت قلب شناخته شده است؛ از جمله آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنول. همچنین لازم به ذکر است که فقط 150 گرم آلبالو مقدار کافی از مواد لازم برای سلامت قلب را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ماده معدنی برای حفظ سلامت قلب ضروری است. همچنین برای حفظ ضربان قلب منظم و کمک به حذف سدیم و تنظیم فشار خون، به این میوه نیاز دارید.

این میوه سرشار از پتاسیم است. مصرف بیشتر پتاسیم با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مرتبط است. علاوه بر این، همانطور که گفته شد آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان‌های پلی فنول قوی از جمله آنتوسیانین‌ها، فلاونول‌ها و کاتچین‌هاست که ممکن است با محافظت در برابر آسیب سلولی و کاهش التهاب به سلامت قلب شما کمک کند.

همانطور که در بالا مشاهده کردید، طرز تهیه چیزکیک آلبالو بسیار راحت بوده و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. در واقع با داشتن مواد اولیه آن می‌توان به راحتی آن را تهیه و نوش جان کرد. چیز کیک آلبالو به دلیل داشتن پنیر کالری به نسبت بالایی دارد. بنابراین ممکن است برای افرادی که از رژیم غذایی خاصی به قصد لاغری پیروی می‌کنند، مناسب نباشد. هرچند لازم به ذکر است که حفظ اعتدال در مصرف خوراکی‌های پرکالری سبب اضافه وزن نخواهد شد.

سفارش آنلاین شیرینی از اسنپ فود

علی رغم این که مراحل تهیه این شیرینی بسیار ساده به نظر می‌رسد، شما می‌توانید به راحتی با سفارش آنلاین شیرینی از اسنپ فود، این چیزکیک خوشمزه را به صورت اینترنتی خریداری کرده و از طعم عالی آن لذت ببرید. این فرصتی عالی است که بدون وقت گذاشتن برای آماده کردن این کیک خوشمزه پنیری، آن را از بهترین شیرینی فروشی‌های نزدیک به محل سکونت خود سفارش داده و در کمترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود