آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه چیز کیک مارس

زهرا دهقان 10 بهمن 1400 5 دقیقه

آیا کسی هست که عاشق چیز کیک نباشد؟ حال تصور کنید که چیز کیک محبوب با شکلات مارس و کارامل ترکیب شود؛ نتیجه آن کیک کافی شاپی مارس است که طعم شگفت انگیزی دارد.

چیز کیک انواع مختلفی دارد؛ از چیز کیک مادر و چیز کیک نیویورکی گرفته تا طعم‌های جدید تری مثل چیز کیک نوتلا.

در صورتی‌که تا به حال شانس سفارش دادن این کیک را در کافی شاپ نداشته‌اید؛ بهتر است خودتان دست به کار شوید. کیک مارس دولایه، به دسر مورد علاقه شما تبدیل خواهد شد. دستور‌های مختلف برای طرز تهیه انواع چیزکیک وجود دارد اما ما در این مقاله قصد داریم به طرز تهیه انواع چیز کیک بپردازیم.

طرز تهیه چیز کیک مارس بسیار ساده است و نیازی به پختن در فر نیز ندارد؛ تنها کافی است آن را در یخچال قرار دهید و منتظر بمانید. یکی از نکات طرز تهیه کیک مارس، این است که هر چه بیشتر در یخچال بماند، خوشمزه‌تر می‌شود.

در ادامه این مطلب به آموزش تهیه این چیز کیک می‌پردازیم و یک خبر خوب برای دوستداران شکلات داریم؛ در این رسپی، از مقدار زیادی شکلات در داخل لایه پنیری و روی چیز کیک استفاده می‌شود.

طرز تهیه چیز کیک مارس (Mars Bar Cheesecake)

شکلات مارس، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع شکلات‌ها به شمار می‌رود و بافتی لطیف و کاراملی دارد. استفاده از این شکلات در تهیه چیز کیک در سراسر دنیا مرسوم شده است و طعمی فوق‌العاده و منحصر به فرد ایجاد می‌کند. در ادامه به طرز تهیه لایه‌های مختلف چیز کیک مارس و مواد اولیه آن‌ می‌پردازیم.

مواد لازم

  • 250 گرم بیسکویت کاکائویی
  • 500 گرم پنیر خامه‌ای
  • 125 گرم کره
  • 2 قاشق سوپ خوری شکر
  • 4 عدد شکلات مارس 50 گرمی
  • 2 قاشق سوپ خوری شکر قهوه‌ای
  • یک چهارم پیمانه آب
  • 3 قاشق سوپ خوری پودر ژلاتین
  • 20 گرم کره اضافه

طرز تهیه لایه اول چیز کیک

ابتدا بیسکویت‌ها را به خوبی خرد کنید (می‌توانید با غذاساز یا مخلوط‌کن این کار را انجام دهید)، سپس کره را روی حرارت ذوب کنید و به آن اضافه کنید و به‌هم بزنید تا مخلوط شوند.

مواد حاصل را کف یک قالب با قطر 20 سانتی‌متر ریخته و با انتهای قاشق یا وردنه فشار دهید تا پرس شود، سپس آن را نزدیک به 30 دقیقه در یخچال نگه دارید.

طرز تهیه سس باتر اسکاچ

باتر اسکاچ یا سس تافی یکی از انواع سس‌های خوشمزه و جذاب برای تاپینگ انواع بستنی، شیرینی و کیک محسوب می‌شود.

برای تهیه سس باتر اسکاچ، کمی خامه، شکر قهوه‌ای و کره اضافه را مخلوط کنید و به مدت 4 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملاً حل شود و به کارامل تبدیل شود.

طرز تهیه سس شکلاتی

در ظرف دیگری، شکلات مارس و کمی خامه را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا شکلات ذوب شود و ترکیب یکنواختی از شکلات و خامه حاصل شود؛ طعم این سس شکلاتی بر روی چیز کیک، رؤیایی و دلپذیر خواهد شد.

طرز تهیه تاپینگ چیز کیک مارس

  • پودر ژلاتین را در آب حل کنید و با استفاده از بخار آب حرارت دهید تا محلول شفافی ایجاد شود.
  • پنیر خامه‌ای و شکر را با همزن برقی کاملاً مخلوط کنید تا نرم شوند، در ظرف دیگری نیز با همزن برقی خامه را هم بزنید تا فرم بگیرد.
  • محلول ژلاتین را به پنیرخامه‌ای و شکر که قبلاً آماده کرده بودید، اضافه کنید، سپس شکلات مارس ذوب شده را نیز به آن اضافه کرده و به‌هم بزنید.
  • بیسکویت خرد شده را از یخچال خارج کنید، بخشی از مواد شکلاتی را روی آن بریزید، سپس کاراملی که در مراحل قبلی تهیه کردید روی آن بریزید.
  • در انتها با نیمی دیگر از مواد شکلاتی، روی آن را تزئین کنید، روی ظرف را با فویل بپوشانید و به مدت حداقل 3 ساعت در یخچال قرار دهید؛ اگر چیز کیک را پیش از مصرف، یک شب در یخچال نگهداری کنید طعم بهتری پیدا خواهد کرد.

نکات مهم طرز تهیه چیز کیک مارس

  • بیسکویت‌ها باید به خوبی نرم و خرد شوند، در غیر این صورت احتمال باز شدن یا وارفتن چیز کیک شما وجود دارد.
  • اولین لایه از کیک مارس دولایه، بیسکویت خرد شده است که باید با دقت در کف ظرف پرس شود تا کیکتان انسجام خوبی داشته باشد.
  • برای تهیه لایه دوم چیز کیک مارس، هنگامی محلول ژلاتین و و پنیر خامه‌ای را با هم ترکیب کنید که هردو هم دما باشند؛ در غیر این صورت ژلاتین به خوبی در پنیر حل نمی‌شود و به حالت گلوله گلوله در می‌آید.
  • در طرز تهیه کیک مارس، به جای پنیر خامه‌ای می توانید از پنیر ماسکارپونه نیز استفاده کنید؛ در صورتی‌که از پنیر خامه‌ای استفاده می‌کنید، حتماً باید پرچرب باشد.
  • اگر می‌خواهید چیز کیک به آسانی از قالب خارج شود، می‌توانید از قالب‌های کمربندی استفاده کنید. بهتر است این قالب‌ها را در اندازه مناسب تهیه نمایید. در صورت نداشتن قالب کمربندی، از ظرفی استفاده کنید که قطر کف و دهانه بیرونی آن یکسان باشد.
  • در صورت تمایل می‌توانید روی چیز کیک مارس را با تکه‌های متوسط شکلات تزئین کنید.
  • این چیز کیک را می‌توانید تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

کالری چیز کیک مارس چقدر است؟

چیز کیک مارس با توجه به محبوبیت جهانی آن، در اغلب کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود. افرادی که قصد دارند این چیز کیک کافی شاپی را در منزل تهیه کنند؛ اغلب در مورد میزان کالری آن سؤال می‌کنند. به طور معمول، هر تکه 100 گرمی از چیز کیک 300 کالری دارد. چیز کیک مارس با توجه به مواد به کار رفته در آن، 411 کالری دارد و تا حدی پرکالری محسوب می‌شود.

اما نگران نباشید، برای سوزاندن کالری دریافتی از هر 100 گرم چیز کیک مارس می‌توانید 64 دقیقه پیاده‌ روی سریع یا 32 دقیقه دوچرخه سواری سریع انجام دهید، همچنین می‌توانید با 36 دقیقه دویدن سریع، کالری دریافتی را از بین ببرید اما لذت تجربه طعم بی‌نظیر چیز کیک مارس را از دست ندهید.

لازم به ذکر است که در هر 100 گرم از این نوع چیز کیک، 27 گرم چربی، 37 گرم کربوهیدرات، 6 گرم پروتئین، 101 میلی‌گرم کلسترول، 300 میلی‌گرم سدیم و 132 میلی‌گرم پتاسیم وجود دارد.

کلام آخر طرز تهیه چیز کیک مارس

چیز کیک‌ها به دو شیوه پختنی و یخچالی تهیه می‌شوند. ما در این مقاله به طرز تهیه کیک مارس پرداختیم.

چیز کیک مارس در میان چیز کیک‌های یخچالی بسیار پرتقاضا و محبوب است. شکل ظاهری این چیز کیک، بسیار محرک و اشتهاآور است؛ علاوه‌بر‌آن، پرملات بودن و جذابیت تاپینگ آن، هماهنگ با ذائقه اغلب افراد در گروه‌های سنی مختلف است.

کیک کافی شاپی مارس که از بیسکویت شکلاتی ترد تهیه می‌شود و روی آن با لایه‌ای از کارامل غلیظ و خامه شکلاتی و تکه‌های شکلات تزئین می‌شود؛ یک چیز کیک پرطرفدار است که طعم منحصر به فردی دارد. نوشیدن یک جرعه قهوه تازه با تکه‌ای از این چیز کیک، بهترین راه برای شروع یک روز عالی است.

این چیز کیک را می‌توان به عنوان میان ‌وعده و عصرانه مورد استفاده قرار داد. همچنین در پذیرایی‌ از جمع‌های دوستانه و دورهمی‌ها نیز بسیار از آن استقبال می‌شود. خوب است بدانید که از چیز کیک مارس به عنوان کیک تولد هم در مهمانی‌ها استفاده می‌شود.

در این مطلب به طرز تهیه چیز کیک مارس، نکات مهم آن و میزان کالری حاصل از آن اشاره کردیم. اگر زمان و حوصله کافی برای درست کردن این شیرینی در خانه را ندارید می‌توانید از سرویس قنادی انلاین برای سفارش شیرینی محبوب خودتان استفاده کنید.

امیدواریم که آموزش تهیه چیز کیک مارس برای شما مفید واقع شده باشد. در صورتی‌که درباره این مطلب دیدگاهی دارید می‌توانید با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود