طرز تهیه چیز کیک (از ساده، تا شکلاتی و بدون ژله)

طرز تهیه چیز کیک
به این مقاله امتیاز دهید

یکی از کیک‌های خوشمزه‌ای که تقریبا همه عاشق آن هستند، چیز کیک است. به علاوه با توجه به تنوع بالایی که در طرز تهیه چیز کیک ساده تا شکلاتی داریم، هر سلیقه‌ای، نوع مورد پسند خود را در میان این کیک‌های پنیری پیدا می‌کند. در حقیقت چیز کیک را می‌توان مناسب هر ذائقه‌ای درست کرد. فقط کافی است تصمیم بگیرید که پایه چیز کیکتان چه چیزی باشد. از کیک وانیلی ساده و شکلاتی گرفته تا چیز کیک‌های با پایه بیسکویت و لایه‌های ژله‌ای. فقط آنچه مد نظرتان است انتخاب کنید و دست به کار شوید. در این مطلب با ما همراه شوید تا  گاهی به دستورالعمل تهیه چند مدل چیز کیک ساده بیندازیم.

 

چیز کیک
میزان کالری در هر 100 گرم 321 تا 325 کالری
زمان آماده سازی 30 تا 40 دقیقه
زمان پخت غذا 30 تا 40 دقیقه
تعداد نفرات 8 نفر

چیز کیک ساده و کلاسیک

چیز کیک ساده

چیز کیک ساده و کلاسیک همان طرز تهیه چیز کیک اصلی است که ابتدایی‌ترین نوع این کیک پنیری محسوب می‌شود؛ اما همچنان فوق العاده خوشمزه بوده و طرفداران زیادی دارد.

مواد لازم برای چیزکیک ساده

مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه چیز کیک پنیری، به شرح زیر هستند. لازم به ذکر است که در طرز تهیه چیز کیک ژاپنی نیز درست از همین مواد اولیه استفاده می‎‌شود. با این تفاوت که در طرز تهیه چیز ژاپنی، به جای آرد نشاسته از آرد برنج استفاده شده و حتما رنده پوست لیمو نیز به مواد اولیه اضافه می‌کنند.

مواد اولیه میزان لازم
پنیر خامه‌ای پرچرب (هم دمای محیط) 900 گرم
شکر دانه ریز (کاستور) 1 پیمانه
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه (هم دمای محیط) نصف پیمانه
تخم مرغ بزرگ (هم دمای محیط) 3 عدد
زرده تخم مرغ بزرگ (هم دمای محیط) 1 عدد
بیسکوییت پتی بور یا ساقه طلایی 12 عدد
عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری
آب لیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
کره 5 قاشق غذاخوری
نمک 8/1 قاشق چای خوری

نکته: در صورت تمایل می‌توانید به جای پنیر خامه‌ای، طرز تهیه چیز کیک با پنیر ماسکارپونه در فر را مطابق ذائقه خود، دنبال کنید.

مراحل و طرز تهیه چیز کیک ساده

طرز تهیه این نوع از چیز کیک با طرز تهیه انواع دیگر همچون طرز تهیه چیز کیک با ژله متفاوت است. برای تهیه چیز کیک ساده، مراحل زیر را که البته کمی طولانی به نظر می‌رسند، دنبال کنید:

  • مرحله اول: فر را روشن کرده و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم شده و به حرارت لازم برسد.
  • مرحله دوم: یک قالب کمربندی متوسط انتخاب کنید. با یک تکه کوچک کره تمام دیواره‌ها و کف قالب را خوب چرب کنید. قالب را داخل یک فویل بگذارید و کاملاً اطراف آن را با فویل بپوشانید.
  • مرحله سوم: در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک با ساقه طلایی، باید بیسکویت‌ها را با کمک غذاساز خرد کنید. اگر غذاساز ندارید، هیچ جای نگرانی نیست، کافی است که بیسکوییت‌ها را داخل یک کیسه فریزر یا زیپ کیپ ریخته و به کمک حرکات وردنه، خرد کردن را انجام دهید. توجه داشته باشید که بعد از خرد شدن مقدار این بیسکویت‌ها، باید حجم آن‌ها به چیزی نزدیک به یک و نیم تا دو پیمانه برسد.
  • مرحله چهارم: در مرحله بعدی کره را در ماکروویو یا روی شعله گاز ذوب کنید.
  • مرحله پنجم: سپس کره ذوب شده را با بیسکوییت‌های خرد شده، مخلوط کنید. انتظار می‌رود که به ترکیبی به حالت ماسه مرطوب برسید. طوری که وقتی در مشت‌تان آن‌ها را فشار می‌دهید شکل بگیرد. اگر این حالت را نداشت، یک قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید.
  • مرحله ششم: بیسکویت و کره را داخل قالب بریزید و با استفاده از یک لیوان آن‌ها را به طور منظم به کف و دیواره فشار دهید تا یک پوسته از بیسکویت در قالب ایجاد شود.
  • مرحله هفتم: قالب را برای هشت تا 10 دقیقه در فر بگذارید تا این پوسته بپزد و قهوه‌ای رنگ شود. بعد قالب را از فر خارج کنید و بگذارید تا کاملاً خنک شود.
  • مرحله هشتم: در حین خنک شدن قالب و لایه بیسکویتی چیز کیک، مواد لایه اصلی را درست کنید. پنیر خامه‌ای، شکر، نشاسته ذرت و نمک را مخلوط کنید. بهتر است که برای مخلوط کردن این مواد از همزن برقی یا دستی استفاده کنید. هم زدن را تا حدی ادامه دهید که مخلوط یکدست ایجاد شده و هیچ تکه پنیری در خامه باقی نماند. توصیه می‌کنیم در حین هم زدن چند باری با کاردک موادی که به دیواره کاسه پاشیده شده را جمع کنید و به وسط کاسه بیاورید تا همه مواد با هم خوب مخلوط شوند.
  • مرحله نهم: در این مرحله لازم است که خامه، آب‌لیمو و وانیل را با مواد پنیری مخلوط کنید و به هم زدن با سرعت متوسط ادامه دهید.
  • مرحله دهم: تخم مرغ‌ها و زرده تخم مرغ را در کاسه‌ای جداگانه کمی هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس کم کم به مواد چیز کیک اضافه کنید. هر بار که مقداری از تخم مرغ را می‌ریزید، صبر کنید تا تخم مرغ با مواد کامل مخلوط شوند و بعد بخش دیگر تخم مرغ‌ها را اضافه کنید.
  • مرحله یازدهم: به هم زدن تا جایی ادامه دهید که مواد چیز کیک کاملاً یک دست شده و هیچ تکه‌ای از پنیر یا نشاسته گوله‌ای در مواد وجود نداشته باشد.
  • مرحله دوازدهم: حالا دوباره به لایه زیرین چیز کیک که در قالب گذاشته‌ایم بازمی‌گردیم. در اینجا مطمئن شوید که لایه زیرین چیز کیک، به خوبی سرد شده باشد. سپس مواد چیز کیک که در بالا آماده کردیم را روی آن ریخته و به کمک کاردن خوب پخش کنید تا تمام سطح را بپوشاند.
  • مرحله سیزدهم: در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک با فر، قالب چیز کیک را به یک قالب بزرگ‌تر از قالب چیز کیک منتقل کنید. چند فنجان آب جوش داخل قالب بزرگ‌تر بریزید. مواظب باشید هنگام ریختن آب، قطره‌های آب روی چیز کیک نریزد. آب باید تا حدود یک سوم از دیواره قالب بالا بیاید.
  • مرحله چهاردهم: سپس چیز کیک را در طبقه وسط فر بگذارید و 50 تا 60 دقیقه زمان بدهید تا پخته و آماده شود. وقتی کمی وسط چیز کیک پف کرد آن را چک کنید. چطور؟ کافی است کمی قالب را تکان بدهید. چیز کیک پخته کاملاً به دیواره بیسکویتی می‌چسبد و هنگام تکان خوردن حالت ژله‌ای دارد.
  • مرحله پانزدهم: فر را خاموش کنید و درب آن را باز کنید. بگذارید یک ساعت چیز کیک در همین حالت در فر بماند تا آرام آرام سرد شود.
  • مرحله شانزدهم: بعد قالب را از فر بیرون بیاورید و از حمام آب خارج کنید.
  • مرحله هفدهم: به آرامی با یک چاقو کناره‌های چیز کیک را از قالب جدا کنید. باز بگذارید تا چیز کیک خنک شود. بعد دیواره‌های قالب را جدا کنید.
  • مرحله هجدهم: چیز کیک حداقل چهار ساعت باید در یخچال بماند تا کاملاً خودش را بگیرد و نیم ساعت قبل از سرو آن را از یخچال بیرون بیاورید.

چیز کیک یخچالی بدون ژله

چیز کیک بدون ژله

اگر دنبال یک دستور چیز کیک راحت هستید، این مدل چیز کیک یعنی طرز تهیه چیز کیک ساده بدون ژلاتین بهترین است، زیرا حتی نیاز به ژله هم ندارد.

مواد لازم برای چیز کیک یخچالی بدون ژله

اگر تصمیم به تهیه چیزکیک یخچالی دارید، حتما پیش از هر کاری مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد اولیه میزان لازم
بیسکوییت خرد شده ساقه طلایی یا پتی بور 1 و نیم پیمانه
شکر قهوه‌ای 3/1 پیمانه
کره ذوب شده 3/1 پیمانه
پنیر خامه‌ای 300 گرم
آب لیمو 2 قاشق چای خوری
دارچین نصف قاشق چای خوری
شکر دانه ریز 3/1 پیمانه
خامه پرچرب 1 پیمانه
مربا برای تزئین به مقدار کافی

مراحل طرز تهیه چیز کیک یخچالی بدون ژله

اگر به دنبال طرز تهیه چیز کیک بدون فر هستید، یک دستورالعمل ویژه برای شما داریم. مراحل تهیه چیز کیک یخچالی بدون نیاز به ژله، به قرار زیر است:

  • مرحله اول: در یک کاسه کوچک بیسکوئیت‌های خرد شده، شکر قهوه‌ای و دارچین را با هم ترکیب کنید و سپس کره را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  • مرحله دوم: داخل یک قالب کمربندی به قطر 10 سانتی متر را کمی چرب کنید و بیسکوئیت‌ها را داخل قالب بریزید و با کمک یک لیوان آن را به کف و دیواره خوب فشار دهید.
  • مرحله سوم: در کاسه‌ای دیگر پنیر خامه‌ای و آب‌لیمو را مخلوط کنید و خوب هم بزنید.
  • مرحله چهارم: سپس خامه را اضافه کنید و با همزن برقی باز هم بزنید تا کاملاً یک دست شود.
  • مرحله پنجم: شکر را هم اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا تا کاملاً فرم خامه‌ای بگیرد.
  • مرحله ششم: مواد پنیری را داخل قالب و روی پوسته بیسکویتی بریزد و کاملاً یک دست پخش کنید. بعد قالب را برای یک شب در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.
  • مرحله هفتم: نیم ساعت قبل از سرو، کیک را از یخچال بیرون بیاورید و با چاقو به آرامی لبه‌های آن را از قالب جدا کنید. سپس کمربند قالب را باز کرده، در ظرف سرو بگذارید و با کمی مربا تزئین کنید.

 چیز کیک شکلاتی، کاراملی لقمه‌ای

چیز کیک شکلاتی

اگر دوست دارید تنوعی در چیز کیک داشته باشید، این چیز کیک یعنی طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با بیکسویت پتی بور را حتماً امتحان کنید. ترکیب کارامل و شکلات، در این کیک پنیری واقعاً جذاب است.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک شکلاتی کاراملی

چیز کیک شکلاتی کاراملی طعمی بسیار جذاب دارد و برای آماده کردن آن در منزل، باید مواد زیر را به مقادیر گفته شده، تهیه کنید:

مواد اولیه میزان لازم
بیسکوییت پتی بور خرد شده 250 گرم
کره (هم دمای محیط) 75 گرم
شکلات تخته‌ای کاراملی 55 گرم
شکلات کاکائو تلخ (خرد شده) 200 گرم
خامه پرچرب 600 میلی لیتر
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
کرم کارامل 3/2 پیمانه
پنیر خامه‌ای (هم دمای محیط) 250 گرم
شکر دانه ریز (کاستور) 3/1 پیمانه
عصاره وانیل 2 قاشق چای خوری
پودر کاکائو 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی کاراملی

برای آماده کردن چیز کیک شکلاتی کاراملی، انجام این مراحل لازم خواهد بود:

  • مرحله اول: از یک قالب مستطیلی کمربندی استفاده کنید و ته آن کاغذ روغنی بگذارید.
  • مرحله دوم: سپس کره و شکلات کاراملی تخته‌ای را به روش غیر مستقیم (بن ماری) ذوب کنید.
  • مرحله سوم: حالا بیسکویت‌های خرد شده را در یک کاسه بریزید. سپس، کره و شکلات ذوب شده را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  • مرحله چهارم: بعد مخلوط را داخل قالب بریزید و با کمک یک لیوان آن‌ها را خوب به ته و اطراف ظرف فشار دهید.
  • مرحله پنجم: قالب را برای نیم ساعت داخل یخچال بگذارید.
  • مرحله ششم: برای درست کردن لایه پنیری چیز کیک به قالب سیلیکونی مافین نیاز دارید. داخل قالب شش قسمتی مافین را کاملاً چرب کنید.
  • مرحله هفتم: شکلات تخته‌ای و خامه را داخل ماکروویو به مدت یک تا دو دقیقه یا به روش بن ماری گرم کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس بگذارید تا به دمای محیط برسد.
  • مرحله هشتم: داخل یک کاسه کوچک نصف پیمانه آب بریزید و ژلاتین را روی آن بریزید. پس از سپری شدن دو تا سه دقیقه، کاسه را به روش بن ماری، گرم کنید تا ژلاتین به خوبی حل شود.
  • مرحله نهم: کرم کارامل را داخل کاسه بریزید و هم بزنید تا کاملاً یک دست شود.
  • مرحله دهم: سپس پنیر خامه‌ای، شکر و وانیل را داخل کاسه دیگری بریزید و با هم زن برقی هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند و هیچ تکه بزرگی از پنیر باقی نماند. در صورت دسترسی به غذاساز، می‌توانید این مرحله را به وسیله آن انجام داده و کار را ساده‌تر پیش ببرید.
  • مرحله یازدهم: وقتی مواد به خوبی یکدست شدند، نوبت به اضافه کردن خامه و ژلاتین می‌رسد. پس از اضافه کردن خامه و ژلاتین، باز به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط یکدستی حاصل شود.
  • مرحله دوازدهم: یک پیمانه از این مواد چیز کیک که درست کرده‌اید را روی لایه بیسکویت‌ها بریزید و خوب پخش کنید و قالب را دوباره به یخچال برگردانید.
  • مرحله سیزدهم: مواد چیز کیک را به طور مساوی داخل قالب سیلیکونی بریزید. تا حدود نیمی از آن‌ها پر شود. سپس چند ضربه به قالب بزنید تا مواد کاملاً در قالب جا بگیرند.
  • مرحله چهاردهم: حالا مقدار کمی از کرم کارامل (حدود یک قاشق چای‌خوری) را روی مواد چیز کیک بریزید و بعد روی آن را با بقیه مواد چیز کیک پر کنید.
  • مرحله پانزدهم: قالب را برای حدود چهار ساعت در یخچال بگذارید تا به خوبی سفت شود.
  • مرحله شانزدهم: قالب بیسکویت را از یخچال بیرون بیاورید کمربند آن را باز کنید و به آرامی لایه بیسکوئیت را از کاغذ روغنی جدا کنید.
  • مرحله هفدهم: در این مرحله با کمک یک چاقو لایه بیسکویت‌ها را به شکل قالب‌های سیلیکونی برش بزنید.
  • مرحله هجدهم: قالب را از یخچال بیرون بیاورید و این لایه بیسکویتی را روی چیز کیک‌ها بگذارید و دوباره به یخچال برگردانید.
  • مرحله نوزدهم: بعد از اینکه چیز کیک شکلاتی کاراملی کاملاً سفت شد، آن‌ها را از قالب خارج کنید و روی هر یک را با گاناش یا پودر کاکائو تزیین کنید و در ظرف سرو بچینید.

نکته: اگر طعم کارامل را نمی‌پسندید به جای شکلات تخته‌ای کاراملی، شکلات تخته‌ای کاکائویی و به جای کرم کاراملی از کرم شکلاتی، گاناش و نوتلا استفاده کنید. به علاوه شما می‌توانید برای تزیین چیز کیک نیز از چیپس شکلات استفاده کنید. همین طور توصیه می‌کنیم که طرز تهیه چیزکیک هویج را نیز در مجله اسنپ فود دنبال کنید.

چیز کیک با پایه کیک در فر

چیز کیک با پایه کیک

شاید یکی از خوشمره‌ترین انواع چیز کیک، نوعی است که با پایه کیک درست می‌شود. خوبی این نوع چیز کیک در این است که حتی اگر لایه اصلی چیز کیک ساده باشد، با تغییر دادن طعم کیک پایه آن می‌توانید طعم چیز کیک خود را هم تغییر داده و تنوع لازم را ایجاد کنید.

مواد لازم برای پایه اسفنجی چیز کیک

ابتدا لازم است که برای تهیه پایه اسفنجی چیز کیک، این مواد را با دقت به اندازه‌های ذکر شده، آماده کنید:

مواد اولیه میزان لازم
آرد شیرینی پزی 75 گرم (نصف پیمانه)
شکر دانه ریز (کاستور) 74 گرم (6 قاشق غذاخوری)
روغن نباتی یا کره ذوب شده 35 گرم (3 قاشق غذاخوری)
تخم مرغ بزرگ (هم دمای محیط) 3 عدد
بکینگ پودر 4/3 قاشق چای خوری
عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری
خامه تارتار 4/1 قاشق چای خوری

مواد لازم برای لایه پنیری چیز کیک

برای لایه پنیری چیز کیک نیز به مواد زیر نیاز دارید:

مواد اولیه میزان لازم
پنیر خامه‌ای 900 گرم
شکر دانه ریز 330 گرم (نصف پیمانه)
نشاسته ذرت 25 گرم
عصاره وانیل 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ بزرگ (هم دمای محیط) 2 عدد
خامه پرچرب 170 گرم

طرز تهیه چیز کیک با پایه کیک در فر

برای تهیه چیز کیک با پایه کیک، این مراحل را دنبال کنید:

  • مرحله اول: پیش از انجام هر کاری فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا محیط داخل آن گرم شود.
  • مرحله دوم: از یک قالب کمربندی به قطر 20 سانتی متر استفاده کنید. ته و کناره‌های خارجی ظرف را با فویل آلومینیوم بپوشانید. کف قالب را هم کاغذ روغنی بگذارید و دیواره‌های داخلی را چرب کنید.
  • مرحله سوم: برای درست کردن لایه کیک اسفنجی، آرد، دو قاشق غذاخوری شکر، بکینگ پودر، نمک، روغن نباتی یا کره، سه زرده تخم مرغ و وانیل را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. این مواد را با هم بزنید تا به خوبی مخلوط شده و ترکیب کرمی حاصل شود.
  • مرحله چهارم: در یک کاسه جداگانه، سفیده‌ها را با خامه تارتار بزنید تا کف کنند. چهار قاشق غذاخوری شکر باقیمانده را کم کم اضافه کنید و با سرعت زیاد همزن بزنید تا کاملاً فرم بگیرد و سفت شود.
  • مرحله پنجم: در این مرحله از دستور پخت چیز کیک با فر، سفیده‌ها را در سه مرحله به خمیر کیک اضافه کنید و به آرامی با همزن دستی هم بزنید.
  • مرحله ششم: این خمیر را داخل قالبی که از قبل آماده کرده‌اید، قرار دهید و اجازه دهید برای مدت 15 دقیقه در فر مانده و خوب پخته شود. برای اطمینان از پخت کیک، با چنگال یا خلال دندان آن را تست کنید. اگر چنگال یا خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و بعد از بیرون آوردنشان تمیز بودند، یعنی کیک پخته است.
  • مرحله هفتم: حالا کیک را از فر خارج کرده و با کمک یک چاقو لبه‌های آن را از قالب جدا کنید. اجازه دهید کیک خوب خنک شود.
  • مرحله هشتم: در حین خنک شدن کیک اسفنجی دست به کار شوید و مواد پنیری کیک را درست کنید. برای این منظور، به اندازه 300 گرم از پنیر خامه‌ای را با یک سوم پیمانه شکر و نشاسته ذرت مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.
  • مرحله نهم: بقیه پنیر خامه‌ای را در دو مرحله دیگر اضافه کنید و هر بار با سرعت کم همزن آن‌ها را کاملاً با هم مخلوط کنید.
  • مرحله دهم: عصاره وانیل و یک سوم فنجان شکر را هم اضافه کنید. تخم مرغ‌ها را یکی یکی داخل مواد بشکنید و هر بار کاملاً هم بزنید و در آخر خامه را اضافه کنید. دقت کنید که مواد باید در نهایت کاملا یکدست شده باشند.
  • مرحله یازدهم: این مواد را روی کیک اسفنجی سرد شده بریزید. سعی کنید کمی از لبه قالب خالی باشد.
  • مرحله دوازدهم: سپس قالب کیک را داخل یک قابل بزرگ‌تر از خودش بگذارید و درون قالب بزرگ آب جوش بریزید. تا حدود یک سانتی متر از دیواره قالب داخل آب باشد. سپس قالب را داخل طبقه وسط فر بگذارید.
  • مرحله سیزدهم: این کیک حدود 75 تا 90 دقیقه زمان لازم دارد تا آماده شود. وقتی لبه‌های کیک طلایی شد، کیک شما آماده است. کیک را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید حدود دو تا سه ساعت در دمای اتاق باقی بماند تا خوب سرد شود. سپس تا زمان سرو در یخچال بگذارید.

این کیک را می‌توانید همین‌طور ساده نوش جان کرده یا روی آن را با مربا یا ژله تزیین کنید.

نکات تکمیلی طرز تهیه چیز کیک

نکات تهیه چیز کیک خوشمزه

برای آن که بتوانید چیزکیک مورد نظر خود را به بهترین شکل آماده کرده و طعم بی نظیری به آن بدهید، برخی نکات را باید در نظر داشته باشید که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • شکر کاستور نوعی شکر دانه ریز مخصوص قنادی است که کاربرد زیادی در کیک و شیرینی پزی دارد. توصیه می‌کنیم که در مواد اولیه این چیزکیک‌ها هر جا که نیاز به شکر بود، از این نوع شکر قنادی استفاده کنید.
  • برای لایه زیرین چیز کیک می‌توانید از کوکی، بیسکوئیت اورئو، انواع ویفر و هر خوردنی که خودتان می‌پسندید استفاده کنید.
  • بهترین قالب برای چیز کیک نوع کمربندی است. اگر این نوع قالب را ندارید، بهتر است چیز کیک را در ظرفی بپزید که بتوانید هنگام سرو از آن استفاده کنید.
  • اگر سطح رویی چیز کیک ترک خورد ناامید نشوید. به راحتی این مشکل حل می‌شود. کافی است یک چاقو را در آب جوش بگذارید تا داغ شود. سپس با دستمال آن را خشک کنید و روی ترک خوردگی بکشید تا صاف شود.
  • روی لایه پنیری چیز کیک را می‌توانید یک لایه ژله بریزید یا از انواع موس استفاده کنید.
  • برای تزیین از میوه‌ها، گاناش یا خامه استفاده کنید.
  • برای تکه کردن چیز کیک از چاقوی گرم یا از نخ دندان استفاده کنید تا برش‌ها تمیز باشند.
  • چیز کیک را می‌توانید برای سه تا چهار روز در یخچال نگه دارید. فقط حتماً نیم ساعت قبل از سرو از یخچال بیرون بیاورید.
  • چیز کیک را به راحتی می‌توانید فریز کنید. فقط حواستان باشد حتماً آن‌ را چند ساعت قبل از سرو کردن، باید از فریزر بیرون بیاورید.

 

بسیاری از انواع دیگر چیز کیک همچون طرز تهیه چیز کیک فرانسوی و طرز تهیه چیز کیک ایرانی، دستور پخت کلی شبیه موارد توضیح داده شده دارند.

از خوردن چیز کیک غافل نشوید…

در بالا به معرفی طرز تهیه ی چیز کیک در انواع مختلف پرداختیم. با این همه اگر شما فرصت کافی برای دنبل کردن دستور پخت چیز کیک در منزل را نداشته یا برای یک مهمانی و دورهمی، زمان کافی پخت کیک ندارید، می‌توانید از سفارش آنلاین کیک و شیرینی اسنپ فود بهره ببرید. به این شکل با سفارش شیرینی آنلاین از اسنپ فود، کیک پنیری خوشمزه و باکیفیت مورد نظر شما به محل آدرس ارسال خواهد شد.