بهترین طرز تهیه چیز کیک هویج +نکات پخت آن

طرز تهیه چیز کیک هویج
دسته بندی: آموزش آشپزی دسر
به این مقاله امتیاز دهید

چیز کیک هویج یکی از چیزکیک‎های کلاسیک و جذاب است که می‌توانید به عنوان عصرانه به همراه نوشیدنی نوش جان کنید. این چیزکیک طعم جذابی دارد و یک انتخاب هیجان‌انگیز برای وعده عصرانه محسوب می‌شود. طرز تهیه چیز کیک هویج شامل دو بخش است که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

ابتدا باید یک کیک هویج و سپس چیزکیک تهیه کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه کیک هویج آشنا کنیم. بنابراین اگر برای اولین بار است که قصد دارید این دسر جذاب را تهیه کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. البته، یکی دیگر از رسپی‌های محبوب چیزکیک، طرز تهیه چیزکیک آلبالو بدون فر؛ یک خوشمزه و خنک است که آشنایی با آن نیز برای شما مفید خواهد بود. پس، بعد از تهیه این دسر، چیز کیک آلبالو را نیز تهیه کنید.

چیز کیک هویج

تعداد نفرات 5 تا 6 نفر
زمان آماده‌سازی 15 دقیقه
زمان پخت 40 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه چیز کیک هویج

طرز تهیه چیز کیک هویج

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، برای درست کردن این چیزکیک خوشمزه باید دو مرحله اصلی را پشت سر بگذارید. ابتدا باید لایه کراست یا همان کیک هویج را تهیه کرده و پس از آن به سراغ درست کردن قسمت پنیری بروید. در ادامه آموزش مرحله به مرحله این دستور پخت آورده شده است.

مواد اولیه تهیه چیز کیک هویج

مواد اولیه‌ای که برای آماده کردن این چیز کیک هویجی نیازی دارید، به شرح زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم مرغ 4 عدد
هویج بزرگ 2 عدد
بکینگ پودر یک و نیم قاشق چای‌خوری
آرد 4/1 پیمانه
شکر 1 پیمانه
وانیل 4/1 قاشق چای‌خوری
دارچین 1 قاشق چای‌خوری
روغن نصف پیمانه
نمک به مقدار کافی

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه لایه پنیری در طرز تهیه کیک هویج را مطابق زیر تهیه کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم مرغ 2 عدد
پنیر خامه‌ای 500 گرم
خامه ترش نصف پیمانه
پودر قند نصف پیمانه
عصاره وانیل 1 قاشق چای‌خوری

دستور پخت چیز کیک

دستور پخت چیز کیک

برای آن که بتوانید طرز تهیه چیز کیک هویج را به خوبی پیش ببرید، مراحل زیر را در نظر داشته باشید. البته، اگر طرز تهیه چیزکیک کاراملی + مواد اولیه لایه ها را دنبال کرده باشید، کار آسان‌تری در پیش خواهید داشت.

  • مرحله اول: کیک هویج لایه زیری چیزکیک هویج و نوعی کیک اسفنجی محسوب می‌شود. بنابراین باید آن را درون فر درست کنید. در نتیجه ابتدا فر را روشن کنید، روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و سپس به سراغ باقی مراحل بروید.
  • مرحله دوم: برای درست کردن چیز کیک هویج، ابتدا هویج را به خوبی شسته و پوست آن را بگیرید. سپس با استفاده از قسمت درشت رنده، هویج‌ها را رنده کنید. دقت داشته باشید که رنده کردن شما به‌خوبی انجام شود و تکه‌های درشتی از هویج باقی نماند.
  • مرحله سوم: در مرحله بعدی نوبت به مخلوط کردن آرد، نمک و بیکینگ پودر می‌رسد. برای این کار، هر سه ماده را درون ظرف مناسب قرار داده و آن‌ها را الک کنید. الک باعث صاف شدن و البته مخلوط شدن این 3 ماده شده و لازم است که این کار را برای سه مرتبه تکرار کنید.
  • مرحله چهارم: حال باید 2 عدد تخم مرغ را درون ظرف مناسب بشکنید. در ادامه با استفاده از یک همزن برقی تخم مرغ‌ها را هم بزنید تا یک‌دست شده و از حالت لختگی خارج شوند. توجه داشته باشید در صورتی که همزن برقی در دسترس نداشتید، می‌توانید از هم زن دستی نیز استفاده کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که تخم مرغ‌ها کاملا یک‌دست شوند.
  • مرحله پنجم: در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک هویج ، باید شکر، وانیل، دارچین و روغن را به تخم مرغ‌هایی که از قبل به خوبی هم زده‌اید، بیفزایید. پس از افزودن این سه ماده، ترکیب را به‌خوبی مخلوط کنید تا یک‌دست شود. توجه داشته باشید که مقدار مواد را دقیقاً طبق دستور اضافه کنید. به طور مثال اگر وانیل بیشتر از آن چه گفته شد، استفاده شود، باعث تلخ شدن کیک خواهد شد.
  • مرحله ششم: هویج‌ها را که در مرحله اول رنده کرده‌اید، به تخم مرغ هم زده اضافه کنید. سپس آن‌ها را هم بزنید تا ترکیب یک‌دستی حاصل شود.
  • مرحله هفتم: این مرحله احتمالا مهم‌ترین مرحله طرز تهیه کیک هویج است. باید ترکیب آرد، نمک و بیکینگ پودر را آرام آرام و در چند مرحله به تخم مرغ اضافه کنید. سپس آن‌ها را هم بزنید تا یک‌دست شوند.
  • مرحله هشتم: حال نوبت به مراحل پایانی چیز کیک هویج تنوری می‌رسد. در این مرحله باید کیک را درون قالب کمربندی ریخته و داخل فر قرار دهید. توجه داشته باشید که برای درست کردن چیزکیک باید از قالب کمربندی استفاده کنید. برای این کار داخل قالب را کمی چرب کنید تا مواد به آن نچسبد.
  • مرحله نهم: اکنون نصف مایه کیک را داخل قالب بریزید. سپس مخلوط پنیری را روی آن ریخته و با استفاده از پشت قاشق صاف کنید. حال نیم دیگر مایه کیک را اضافه نمایید تا در واقع یک لایه پنیر میان دو لایه باشد. برای دستور پخت لایه پنیری نگران نباشید، در پایان مراحل روش درست کردن لایه پنیری را نیز آموزش می‌دهیم.
  • مرحله دهم: در مرحله پایانی طرز تهیه کیک هویج قالب را درون فر گذاشته و اجازه دهید تا آماده شود. زمان لازم برای آماده کردن چیزکیک هویج حدود 45 دقیقه است. پس از 45 دقیقه کیک را خارج کنید و یک ساعت بیرون از فر اجازه دهید سرد شود. در انتها نیز باید چیز کیک هویج را داخل یخچال بگذارید تا پنیر آن سفت شود.

طرز تهیه چیز کیک هویج به پایان رسید و اگر به آشنایی با چیز کیک‌های دیگر علاقه‌مند هستید، مطالعه انواع چیز کیک تنوری روسی، نیویورکی و شکلاتی برای شما سودمند خواهد بود.

مراحل تهیه لایه پنیری

مراحل تهیه لایه پنیری

اکنون وقت آن است که کرم چیز کیک هویج یا همان لایه پنیری آن را مطابق زیر آماده کنید:

برای تهیه لایه پنیری در طرز تهیه کیک هویج، ابتدا پنیر خامه‌ای را درون ظرفی مناسب قرار دهید و به آن پودر قند را اضافه کنید. حال با استفاده از یک همزن ترکیب را به خوبی هم بزنید تا پنیر نرم شود. در ادامه خامه ترش و وانیل را به این ترکیب بیفزایید. پس از آن که به حجم مناسبی رسید، تخم مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید. پس از اضافه کردن هر تخم مرغ، بهتر است که ترکیب را یک دقیقه هم بزنید تا به‌خوبی مخلوط شده و ترکیب یک‌دستی حاصل گردد.

جلوگیری از ترک خوردن چیزکیک هویج

جلوگیری از ترک خوردن چیزکیک هویج

به طور کلی یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام درست کردن چیزکیک رخ دهد، ترک خوردن کیک است. برای جلوگیری از این کار دو راه وجود دارد. ابتدا اینکه باید محیط داخل فر را مرطوب نگه دارید. برای این کار باید قالب چیزکیک هویج را داخل یک قالب بزرگ‌تر قرار داده و داخل قالب بزرگ‌تر مقداری آب بریزید. این کار باعث مرطوب شدن فضای داخل فر شده و از ترک خوردن جلوگیری خواهد کرد.

نکته دیگر آن است که پس از پخته شدن کیک نباید آن را بلافاصله از فر خارج کرد. زیرا تغییر ناگهانی دمای کیک سبب ترک خوردن آن خواهد شد.

نکاتی در مورد تهیه چیزکیک هویج

نکاتی در مورد تهیه چیزکیک هویج

به منظور آن که بهترین تجربه از تهیه این چیزکیک خوشمزه را داشته باشید، این نکات را حتما مد نظر قرار داده و رعایت کنید.

  • به جای کیک اسفنجی، می‌توانید از بیسکوییت خرد شده نیز برای لایه زیرین چیزکیک استفاده کنید.
  • پس از آن که چیزکیک پخته شد، ابتدا اجازه دهید تا دمای آن کمی پایین آید و سپس آن را از فر خارج کنید.
  • هنگامی که کیک را درون یخچال قرار دادید، حداقل 4 ساعت منتظر بمانید تا پنیر چیزکیک سفت شود.
  • در این دستور پخت به جای شکر، می‌توانید از پودر قند نیز استفاده کنید.
  • در تهیه کیک هویج دقت کنید که تخم مرغ‌ها باید هم‌دمای محیط باشند، پس پیش از شروع کار آن‌ها را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.
  • زمانی که تخم مرغ‌ها را اضافه کردید از هم زدن بیش‌ازحد مواد خودداری کنید.
  • برای بهتر شدن عطر چیزکیک هویج می‌توانید پودر هل یا میخک نیز در تهیه آن به‌کار ببرید.
  • به‌جای شکر سفید می‌توانید شکر قهوه‌ای را جایگزین کنید.
  • برای تغییر میزان شیرینی کیک مطابق سلیقه خود، می‌توانید مقدار شکر را کمتر یا بیشتر نمایید.
  • طرز تهیه چیز کیک هویج و گردو نیز جذابیت خاص خود را دارد. برای این کار نصف پیمانه گردو خرد شده را به مواد اولیه اضافه کنید. در مرحله آخر تهیه خمیر کیک، گردو را بیافزایید و آن را کنار بگذارید.
  • روی چیزکیک هویج را می‌توانید با هویج رنده شده و انواع مغزها تزئین کنید.
  • برای درست کردن لایه اسفنجی این چیز کیک می‌توانید از پودر آماده نیز استفاده نمایید.
  • چیز کیک را می‌توان به تنهایی یا همراه با سس کارامل و خامه سرو کرد.

چیزکیک هویچ، یک کیک خوشمزه برای عصرانه

همان‌طور که خواندید طرز تهیه چیز کیک هویج پیچیدگی خاصی ندارد و در زمانی حدود 60 دقیقه می‌توانید آن را تهیه کنید. مواد اولیه چیزکیک هویج نیز به راحتی در دسترس هستند و این امکان را دارید تا این چیزکیک جذاب را در خانه تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید.

البته، در صورتی که هوس کرده‌اید چیز کیک میل کنید اما وقت کافی برای تهیه آن در منزل را ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. با سرویس سفارش آنلاین شیرینی ، چیز کیک و دیگر خوراکی‌های مورد نظر خود را سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن در محل آدرس خود تحویل بگیرید؛ اسنپ فود همواره در خدمت شماست!

نظرات کاربران