آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کباب تابه ای شمالی
آموزش آشپزی
4.7/5 - (10 امتیاز)
24

طرز تهیه کباب تابه ای شمالی با تمام ریزه کاری های آن

مینا اسماعیل بیگی 28 خرداد 1402 6 دقیقه

اگر غذاهای شمالی را دوست دارید، حتما می‌دانید که ردپای انار در بسیاری از این غذاها به چشم می‌خورد. طرز تهیه کباب تابه ای شمالی هم یکی از این غذاهای خوشمزه است که طعم سس اناری آن در کنار کباب، غوغا می‌کند و می‌تواند در کنار برنج، یک ناهار یا شام به یادماندنی باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید طرز تهیه این کباب و سس مخصوص شمالی آن را بدانید، با اسنپ فود همراه باشید.

طرز تهیه کباب تابه ای اناری
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 1 ساعت برای استراحت مایه کباب
زمان پخت غذا 40 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه کباب تابه ای شمالی

طرز تهیه انواع کباب تابه ای شباهت زیادی به هم دارند و عمده تفاوت این کباب‌ها، مربوط به ادویه کباب تابه ای و سس مخصوص آن‌ها است. طبخ این غذای خوشمزه در شمال، همراه با سس انار است و شما طعم یک کباب ترش تابه ای را خواهید چشید که بسیار متفاوت و بی‌نظیر است. در ادامه این مقاله، طرز تهیه کباب تابه ای اناری را به صورت مرحله به مرحله آورده ایم، اما اگر تجربه‌ای در این مورد ندارید و نمی‌توانید از این طعم ویژه و استثنایی صرف‌نظر کنید، سفارش کباب از اسنپ فود هم امکان دیگری است که می‌توانید در نظر داشته باشید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه کباب تابه ای شمالی را با هم می‌بینیم: طرز تهیه کباب تابه ای شمالی

مواد لازم برای تهیه کباب ترش تابه ای

برای پخت این کباب خوشمزه، مواد زیر را آماده کنید:

مقدار مورد نیاز مواد لازم
500 گرم گوشت چرخ کرده
1 عدد پیاز بزرگ
به مقدار لازم نمک، فلفل و زردچوبه
1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
به مقدار لازم روغن

مواد لازم برای آماده کردن سس کباب تابه ای شمالی

سس کباب تابه ای شمالی، طعمی ترش و شیرین دارد و شامل مواد زیر است:

مقدار مورد نیاز مواد لازم
نصف لیوان آب انار
2 قاشق غذاخوری انار دون شده
2 قاشق غذاخوری رب انار
1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
1 قاشق غذاخوری رب آلبالو (اختیاری)
20 گرم کره
1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه

مراحل طرز تهیه کباب تابه ای اناری

طرز پخت کباب تابه ای شمالی، شامل مراحل زیر است:مراحل طرز تهیه کباب تابه ای اناری

  • مرحله اول: ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده کنید و آب آن را بگیرید. سپس، گوشت چرخ کرده، زعفران دم کرده و ادویه‌جات لازم را به آن اضافه کنید.
  • مرحله دوم: تمام مواد کباب تابه ای را حداقل به مدت 10 دقیقه با دست ورز دهید تا حالتی منسجم و یکدست پیدا کند.
  • مرحله سوم: در ادامه طرز تهیه کباب تابه ای شمالی ، مواد کباب را در کاسه‌ای مناسب ریخته و روی آن را با سلفون بپوشانید. سپس ظرف را برای 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد کباب، استراحت کند.
  • مرحله چهارم: پس از 1 ساعت، ظرف مایه کباب را از یخچال خارج کنید. سپس، در تابه‌ای مناسب، مقداری روغن بریزید و مایه کباب را به صورت یکدست در تابه پهن کنید.

نکته: در همین مرحله از دستور پخت کباب تابه ای ، می‌توانید کباب را به شکل دلخواه برش بزنید که البته شکل متداول و پرطرفدار آن، همان برش‌های طولی یکدست است.

  • مرحله پنجم: ابتدا حرارت زیر تابه را زیاد کنید تا کباب تابه ای سرخ شده و خودش را بگیرد. 2 تا 3 دقیقه برای این کار کافی است. در ادامه، حرارت را کمتر کنید و اجازه دهید یک سمت کباب تابه ای، کاملا سرخ شود.
  • مرحله ششم: پس از گذشت زمان کافی و سرخ شدن یک سمت کباب تابه ای، آن را برگردانید تا سمت دیگر هم با همان حرارت کم، سرخ شود.
  • مرحله هفتم: در همین فاصله، یک تابه دیگر روی شعله گاز قرار دهید و کمی کره داخل آن بریزید و صبر کنید تا با حرارت متوسط، ذوب شود.
  • مرحله هشتم: در این مرحله از طرز تهیه ی کباب تابه ای شمالی ، رب گوجه فرنگی را داخل تابه دوم بریزید تا با کره تفت خورده و بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه، رب انار و در صورت تمایل، رب آلبالو را هم اضافه کنید.
  • مرحله نهم: حالا بقیه مواد؛ یعنی آب انار، انارهای دان شده و مقداری نمک و فلفل را به تابه اضافه کنید و صبر کنید تا آب انار با حرارت ملایم بجوشد.
  • مرحله دهم: هنگامی که آب انار شروع به حباب زدن کرد، سس کباب تابه ای شمالی آماده است. بنابراین، تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.
  • مرحله یازدهم: به تابه حاوی کباب تابه ای نگاهی بیندازید و اگر دو سمت کباب‌ها سرخ شده بود، سس آماده شده را روی کباب‌ها بریزید و درب تابه را بگذارید تا سس آن کاملا غلیظ شود.

نکته: مقداری از سس کباب تابه ای را نگه دارید تا برای تزئین کباب‌ها از آن استفاده کنید.

  • مرحله دوازدهم: صبر کنید تا آب درون تابه کشیده شده و سس کباب به روغن بیفتد. در این مرحله، کباب ماهیتابه ای شمالی خوشمزه شما آماده است و می‌توانید حرارت را خاموش کنید.

طرز پخت کباب تابه ای شمالی به پایان رسید و حالا نوبت آن است که کباب‌ها را داخل ظرف مناسبی بکشید. مقداری از باقیمانده سس را همراه با دانه‌های انار روی کباب‌ها بریزید و آن را همراه برنج، سرو کنید.

طرز تهیه کباب تابه ای بخارپزطرز تهیه کباب تابه ای بخارپز

در این رسپی، احتیاجی به استفاده از روغن نیست و پس از آماده‌سازی و استراحت مایه کباب، باید یک تابه مناسب را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. سپس، کباب تابه ای را به شکل دلخواه کف تابه پهن کنید و صبر کنید تا گوشت با همان حرارت ملایم، آب بیندازد. درب تابه را بگذارید و اجازه دهید کباب‌ها کاملا مغزپخت شوند. هنگامی که نصف آب تابه کشیده شد، گوجه‌ها را از وسط نصف کرده و در تابه، کنار کباب‌ها بچینید. درب تابه را کمی کج بگذارید تا رفت و آمد هوا صورت گیرد و کباب‌ها به روغن بیفتند و خودشان را جمع کنند.

طعم کباب تابه ای به این روش هم بسیار خوشمزه است و می‌تواند روشی مناسب برای افرادی باشد که به دنبال طبخ غذاهای سالم رژیمی هستند.

طرز تهیه کباب تابه ای با سیب زمینی

در طرز تهیه کباب تابه ای به این روش، باید مقدار گوشت چرخ کرده را نصف کرده و به جای آن، 2 عدد سیب زمینی متوسط را در مایه کباب تابه ای رنده کنید. به علاوه، معمولا 1 عدد فلفل دلمه‌ای رنده شده هم به مایه این نوع کباب تابه ای اضافه می‌کنند تا عطر و طعم بهتری داشته باشد. بقیه مراحل کار، کاملا مشابه رسپی اصلی طرز تهیه کباب تابه ای است. به علاوه، فراموش نکنید که برای طرز تهیه کباب تابه ای آبدار، حتما باید کباب‌ها را با حرارت پایین سرخ کنید تا کاملا آب بیندازند.

طرز تهیه کباب تابه ای زعفرانی

چاشنی های این مدل کباب تابه ای، بسیار ساده و شامل نمک، فلفل، زعفران دم کرده و سماق هستند که در صورت تمایل می‌توانید مقداری پودر گلپر هم به این مواد اضافه کنید. طرز تهیه این کباب تابه ای هم مشابه موارد قبل است و عطر و طعم زعفران در کنار گوشت، یک طعم لذیذ و منحصر‌به‌فرد به وجود می‌آورد.

طرز تهیه کباب تابه ای فوریطرز تهیه کباب تابه ای فوری

اگر زمان کافی ندارید، می‌توانید مرحله استراحت دادن مایه کباب تابه ای در یخچال را حذف کرده و پس از ورز دادن مایه، بلافاصله آن را در روغن و با حرارت پایین، سرخ کنید. به این ترتیب، زمان پخت کباب تابه ای، تقریبا نصف خواهد شد.

طعم کباب بی نظیر شمالی را حتما امتحان کنید…

طرز تهیه کباب تابه ای شمالی و انواع دیگر آن همچون کباب تابه ای فوری را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. حال، اگر به اندازه تهیه یک کباب تابه ای فوری هم زمان ندارید، راه حل دیگری هم وجود دارد و شما می‌توانید از سفارش غذا از اسنپ فود کمک بگیرید. کافیست سری به سایت بزنید و غذای مورد نظر خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید. به این شکل، غذای شما در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به محل آدرس شما ارسال خواهد شد.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(24 دیدگاه)

nademizadeh
12 مرداد 1402

سلام سس کباب تابه ای شمالی با انار و رب انار خیلی خوشمزه میشه آب انار هم میزیزم

  • snappfoodadmin
    12 مرداد 1402

    سلام طرز تهیه کباب تابه ای شمالی یا کباب تابه ای ترش با رب انار میشود با آب انار و دانه های انار و رب انار درست کرد بستگی به ذائقه و سلیقه ای شما دارد

جواد زرتشت
12 مرداد 1402

سلام طرز تهیه کباب تابه ای زعفرانی خیلی دوست دارم زعفران اصل بوی کباب و مزه ای کباب ماهیتابه ای عالی میکنه

  • snappfoodadmin
    12 مرداد 1402

    سلام در طرز تهیه کباب تابه ای زعفرانی، وجود زعفران در این کباب ماهیتابه ای کباب را خوشمزه تر و لذیذ تر میکند چرا که چاشنی های این مدل کباب تابه ای، بسیار ساده نمک، فلفل، زعفران دم کرده و سماق هستند که در صورت تمایل می‌توانید مقداری پودر گلپر هم به این مواد اضافه کنید. در طرز تهیه کباب تابه ای که عطر و طعم زعفران در کنار گوشت دارد ، میتوانید کباب تابه ای با رب انار درست کنید و طعم یک کباب ماهیتابه ای شمالی را تجربه کنید

زهره مرتضایی
31 تیر 1402

کباب تابه ای با سیب زمینی خیلی از لحاظ هزینه به صرفه هستش، سیب زمینی،گوشت کباب بیشتر میکنه به تعداد نفرات بیشتری کباب تابه ای میرسه

  • snappfoodadmin
    31 تیر 1402

    سلام میتوانید در مواد اولیه کباب تابه ای سیب زمینی را رنده کنید که مقدار گوشت مورد استفاده در کباب ماهبتابه ای را کمتر میکند یا سیب زمینی را پخته و با بشکوب برقی یا بشکوب دستی به مواد گوشت کباب تابه ای اضافه کنید انواع کباب تابه ای خوشمزه کباب تابه ای مرغ و گوشت و کباب تابه ای اناری ، ترش و شمالی و معمولی را درست کنید. سیب زمنی هم میتوانید جدا از کباب تابهای درست کنید و سرو کنید

محمد بشارت
31 تیر 1402

کباب تابه ای بخار پز خیلی خوبه برای اینکه هم کباب ساده راحت پز هم زود درست میشه کباب تابه ای غذایی که هروقت میخوام غذای فوری درست کنم کباب تابه ای درست میکنم کباب تابه ای مرغ و کباب تابه ای ترش هم دوست دارم

  • snappfoodadmin
    31 تیر 1402

    سلام کباب تابه ای بخار پز یا کباب ماهیتابه ای بخار پز برای افرادی که به روغن علاقه ندارند و در رژیم غذایی هستند هم خوبه ، برای اینکه کباب تابه ای بخار پز داشته باشید یک تابه رو ی حرارت ملایم بزارید و مواد اولیه کبابی که مخلوط و اماده کردید را در کف تابه بریزد صبر کنید کباب ها آب بیندازند. درب تابه را بگذارید و اجازه دهید کباب‌ها کاملا مغزپخت شوند. کباب تابه ای ترش و کباب ماهیتابه ای مرغ هم راحت سریع آماده میشوند و مورد پسند همه هستند

توفان
30 خرداد 1402

سلام میشه کباب تابه ای ترش و کباب تابه ای ساده انلاین سفارش داد

  • snappfoodadmin
    30 خرداد 1402

    سلام میتونید انواع غذاهای شمالی و انواع کباب ها و کباب ترش تابه ای و کباب تابه ای در اسنپ فود ببینید و انلاین سفارش غذا بدید و خرید کنید https://snappfood.ir/

تاباندخت
30 خرداد 1402

سلام چه جالب طرز تهیه کباب تابه ای اناری ، نمیدونستم کباب با طعم انار داریم

  • snappfoodadmin
    30 خرداد 1402

    سلام کباب تابه ای اناری شمالی چون داخل این نوع کباب از دانه های انار و رب انار استفاده می شود به این نام معروف است

پژوا
30 خرداد 1402

کباب تابه ای با سیب زمینی را چطوری درست کنم ؟

  • snappfoodadmin
    30 خرداد 1402

    سلام در طرز تهیه کباب تابه ای به این روش، باید مقدار گوشت چرخ کرده را نصف کرده و به جای آن، 2 عدد سیب زمینی متوسط را در مایه کباب تابه ای رنده کنید. به علاوه، معمولا 1 عدد فلفل دلمه‌ای رنده شده هم به مایه این نوع کباب تابه ای اضافه می‌کنند تا عطر و طعم بهتری داشته باشد. بقیه مراحل کار، کاملا مشابه رسپی اصلی طرز تهیه کباب تابه ای است

برزويه
30 خرداد 1402

چاشنی کباب تابه ای زعفرانی چیا هستش ؟

  • snappfoodadmin
    30 خرداد 1402

    سلام چاشنی های کباب تابه ای زعفرانی ، بسیار ساده و شامل نمک، فلفل، زعفران دم کرده و سماق هستند که در صورت تمایل می‌توانید مقداری پودر گلپر هم به مواد کباب تابه ای اضافه کنید

ايزديار
30 خرداد 1402

سلام چطوری کباب تابه ای فوری درست کنم

  • snappfoodadmin
    30 خرداد 1402

    سلام اگر زمان کافی برای پخت کباب تابه ای ندارید، می‌توانید مرحله استراحت دادن مایه کباب تابه ای در یخچال را حذف کرده و پس از ورز دادن مایه، بلافاصله آن را در روغن و با حرارت پایین، سرخ کنید. به این ترتیب، زمان پخت کباب تابه ای، تقریبا نصف خواهد شد

بامداد
30 خرداد 1402

سلام چه کاری انجام بدم که کباب ترش تابه ای طعم و مزه خوشمزه تر و خاص تر داشته باشد

  • snappfoodadmin
    30 خرداد 1402

    سلام برای مزه طعم بهتر کباب ترش هر چه گوشت مدت زمان بیشتری در سس بماند خوشمزه‌تر می‌شود. البته توجه داشته باشید استراحت گوشت در سس‌ها به صورت استاندارد باید به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت باشد اما اگر عجله دارید ۴ ساعت نیز کفایت می‌کند.

ايراندخت
30 خرداد 1402

سلام از چه سبزی های برای درست کردن کباب ترش تابه ای استفاده کنیم

  • snappfoodadmin
    30 خرداد 1402

    سلام سبزی‌های محلی مانند چوچاق، خالواش و بینه در تهیه کباب ترش تابه ای استفاده کنید به کاب ترش طعم اصیل‌تر و دلپذیرتری خواهد داشت. در صورتی که دسترسی به این سبزی‌ها برایتان مقدور نباشد می‌توانید، در کباب ترش تابه ای گشنیز و جعفری را اضافه کنید. سیر خرد شده را نیز به مخلوط مورد نظر اضافه کنید.

سودابه فرشادی
29 خرداد 1402

سلام خواستم از بلاگ تشکر کنم که مزه خوشمزی کباب ترش تابه ای را برام تکرار کرد من کباب ترش تابه ای در رشت خورده بودم چند روز پیش دنبال طرز تهیه کباب ترش تابه ای میگشتم این بلاگ دیدم اتفاقی باز کردم از روی دستور پخت مرحله ب مرحله کباب ترش درست کردم واقعا مزه خوشمزه ترش کباب مایتابه ای بار دیگه چشیدم ممنون

  • snappfoodadmin
    29 خرداد 1402

    سلام باعث افتخار که شما وقت شریفتون گذاشتید و مقاله طرز تهیه کباب تابه ای شمالی با تمام ریزه کاری های آن را خوانید کباب ترش تابه ای درست کردید و از طعم و مزه این ترش کباب مایتابه ای گیلانی لذت بردید

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود