طرز تهیه کمپوت هلو خانگی بسیار خوشمزه

طرز تهیه کمپوت هلو خانگی
1/5 - (1 امتیاز)

کمپوت هلو یکی از کمپوت‌های خوش‌عطر و بوی تابستانی است که می‌توانید به عنوان یک میان‌وعده یا عصرانه دلچسب و خوشمزه روی آن حساب کنید. به علاوه، کمپوت‌های خانگی، گزینه‌ای مناسب برای تزئین انواع کیک‌ها و شیرینی‌ها هستند و می‌توانید آن‌ها را همراه با بستنی نیز سرو کنید. طرز تهیه کمپوت هلو خانگی با ماندگاری بالا را در اسنپ فود بخوانید.

کمپوت هلو
تعداد نفرات به اندازه یک شیشه کمپوت
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه کمپوت هلو خانگی

دقت کنید که در طرز تهیه کمپوت هلو مانند طرز تهیه کمپوت توت فرنگی یا سیب، حتما باید از هلوهای سالم و بدون زدگی استفاده کنید. مواد لازم و طرز تهیه این کمپوت خانگی خوش‌عطر و بو را در ادامه ببینید:

مواد لازم برای تهیه کمپوت هلو خانگیمواد لازم در طرز تهیه کمپوت هلو خانگی

برای تهیه کمپوت هلو به اندازه یک شیشه متوسط، این مواد را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
هلو 2 تا 3 عدد
شکر 1 استکان
آب جوش به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه کمپوت هلو خانگی

در طرز تهیه این کمپوت، برخلاف طرز تهیه کمپوت سیب خانگی یا طرز تهیه کمپوت آناناس خانگی ، نیازی به افزودن چاشنی‌های معطر مثل زعفران، هل یا دارچین نیست، چون هلوها به قدر کافی معطر هستند و این کمپوت تنها با شربت آب و شکر هم بسیار معطر و اشتها‌برانگیز است. اما اگر عطر هلو را به تنهایی نمی‌پسندید می‌توانید مقداری گلاب هم به ترکیبات این کمپوت اضافه کنید.

برای درست کردن یک کمپوت هلو خوشمزه و خانگی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا هلوها را بشویید و آن‌ها را داخل آبکش یا روی پارچه‌ای بگذارید تا کاملا خشک شوند. سپس پوست هلوها را بکنید و آن‌ها را به قطعات نسبتا درشت برش بزنید.

نکته: اگر پوست هلو ضخیم و سفت بود و راحت جدا نشد، آن‌ها را یک دقیقه در آب جوش و بلافاصله در آب سرد قرار دهید. این شوک گرما و سرما باعث می‌شود که به راحتی بتوانید پوست هلوها را بکنید.

نکته: برای جدا کردن آسان هلو از هسته آن، ابتدا هلو را پوست بکنید و سپس با چاقو دور تا دور آن را برش بزنید تا نصف شود. سپس به آرامی با دست هلو را بپیچانید تا از هسته جدا شود و بتوانید به اندازه‌های دلخواه خرد کنید.

  • مرحله دوم: شیشه‌های کمپوت با درب فلزی را خوب بشویید و کاملا داخل آن‌ها را خشک کنید.
  • مرحله سوم: هلوهای خرد شده را داخل شیشه کمپوت ریخته و شکر را به آن‌ها اضافه کنید. سپس شیشه را با آب جوش پر کنید و دقت داشته باشید که سر شیشه‌ها کمی خالی بماند.مراحل طرز تهیه کمپوت هلو خانگی

نکته: بنابر ذائقه خود می‌توانید مقدار شکر را کم یا زیاد کنید.

  • مرحله چهارم: به مرحله چهارم از طرز تهیه کمپوت هلو خانگی رسیدیم. درب شیشه‌های کمپوت را محکم ببندید و آن‌ها را به آرامی تکان دهید تا شکر در آب جوش کاملا حل شود.
  • مرحله پنجم: در قابلمه‌ای مناسب و جادار مقداری آب بریزید و شیشه‌ها را به صورت عمودی داخل آن قرار دهید. آب قابلمه باید تا نصف قد شیشه‌ها را در بر گیرد.
  • مرحله ششم: قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و صبر کنید تا آب آن بجوشد. پس از به جوش آمدن آب، 15 تا 20 دقیقه دیگر صبر کنید تا کمپوت ها به قدر کافی حرارت ببینند و آماده شوند.

نکته: دقت کنید که هلوها را به صورت 4 قاچ شده یا درشت خرد کنید تا پس از پختن له نشوند و شکل ظاهری خود را حفظ کنند.

  • مرحله هفتم: در این مرحله از طرز تهیه کمپوت هلو خانگی، شیشه‌های کمپوت را از قابلمه خارج کنید و به صورت برعکس در مکانی سایه و خنک قرار دهید هوای داخل ان ها کاملا خارج شود.
  • مرحله هشتم: پس از آنکه کمپوت‌ها کاملا خنک شدند، آن‌ها را به همان شکل وارونه داخل یخچال بگذارید تا هیچ هوایی داخل شیشه‌های کمپوت نفوذ نکند. کمپوت هلو خانگی و خوشمزه شما بعد از 7 روز آماده مصرف است و با این روش تهیه در یخچال، ماندگاری بالایی دارد.

نکته مهم: اگر در کنار درب شیشه‌ها حباب ظاهر شد، به معنای تبادل هوا بین فضای داخل شیشه و بیرون است، در چنین حالتی باید کمپوت را زودتر مصرف کنید.

کمپوت های خوشمزه را از اسنپ فود سفارش دهید

برای سفارش آنلاین کمپوت یا سفارش آنلاین شیرینی در انواع دلخواه آن از اسنپ فود، تنها چند کلیک کافیست و شما می‌توانید کمپوت‌های بی‌نظیری را با طعم‌های فوق‌العاده، درب منزل خود تحویل بگیرید. شاد و تندرست باشید.

نظرات کاربران