آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع نوشیدنی ها
5/5 - (1 امتیاز)
1

نحوه تهیه میلک شیک انبه

ترمه افضلی 15 تیر 1402 6 دقیقه

شیک انبه به‌عنوان یک دسر آمریکایی توانسته محبوبیت زیادی بین تمام مردم جهان به‌دست بیاورد. هم‌اکنون این دسر در بسیاری از کافی شاپ‌ها سرو می‌شود. طعم خوشمزه و خاص میلک شیک انبه شما را مجاب می‌کند تا طرز تهیه آن را بیاموزید و این دسر را در خانه درست کنید.

اما طرز تهیه شیک انبه چگونه است؟ برای تهیه این شیک به چه مواد اولیه‌ای نیاز دارد؟ این شیک را به چند روش مختلف می‌توان درست کرد؟ این‌ها همه سوال‌هایی هستند که ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به این دسر را به خود درگیر کرده‌اند.

نحوه تهیه میلک شیک انبه

خوشبختانه شیک انبه دستور تهیه راحت و آسانی دارد. شما می‌توانید با در دسترسترین مواد اولیه، این شیک را طی چند مرحله ساده درست و نوش‌جان کنید. هر چند این شیک فقط با چند ترفند ساده تهیه می‌شود، اما با مزه و طعم فوق‌العاده لذت‌بخش و عالی شما را طرفدار پروپاقرص خود خواهد کرد.

اطلاعات تکمیلی تهیه شیک انبه

اطلاعات تکمیلی تهیه شیک انبه به‌ترتیب زیر هستند:

میزان کالری برای یک لیوان 370 کالری
مدت زمان لازم برای آماده‌سازی 10 دقیقه
مدت زمان لازم برای تهیه 5 دقیقه
تعداد نفرات: 2 نفر یا بیشتر

طرز تهیه شیک انبه

برای تهیه شیک انبه به مواد اولیه‌ای که در ادامه لیست می‌کنیم، نیاز دارید:

انبه 1 عدد
بستنی وانیلی 1 لیوان
شیر سرد 1 لیوان

برای تهیه شیک انبه طبق مراحلی که در ادامه می‌گوییم، پیش بروید:

  1. در مرحله اول باید پوست انبه را به‌صورت کامل بگیرید. حالا گوشت میوه را تکه‌تکه کنید.
  2. ته‌های انبه را داخل میکسر بریزید. حالا نوبت اضافه‌کردن شیر و بستنی است.
  3. میکسر را روشن کنید و اجازه دهید مواد به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

چطور میلک شیک انبه درست کنیم؟

  1. برای غلیظ‌تر‌شدن میلک شیک می‌توانید مقدار انبه یا بستنی را افزایش دهید. اگر دوست دارید طعم وانیل بیشتر باشد، بستنی اضافه کنید. اما اگر به طعم انبه علاقه بیشتری دارید، با افزایش انبه طعمی خوشمزه به شیک ببخشید.
  2. شما می‌توانید تکه‌هایی از انبه را برای تزیین شیک استفاده کنید.

شیک شما آماده است و می‌توانید این نوشیدنی خوشمزه را به‌عنوان صبحانه یا میان‌وعده سرو کنید.

سرو شیک نسکافه در کنار شیک انبه می‌تواند یک تضاد جالب و خوشمزه به‌وجود بیاورد. ما در مطلبی جداگانه طرز تهیه شیک نسکافه را آموزش داده‌ایم. بنابراین برای تهیه این شیک به مطلب مربوطه مراجعه کنید.

طرز تهیه شیک انبه و موز

انبه و موز 2 میوه پرطرفدار شیرین هستند که ترکیبشان با یکدیگر فوق‌العاده عالی است. شما می‌توانید با تهیه شیک انبه و موز، لبخند را به لب تمام مهمانانتان هدیه دهید.

این شیک بسیار مقوی است؛ بنابراین می توانید شیک را برای صبحانه فرزند یا همسرتان قبل از رفتن به مدرسه یا کار تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه شیک موز و انبه به‌ترتیب زیر هستند:

انبه رسیده 2 عدد
یخ خرد‌شده چند تکه
شیر نصف پیمانه
موز 1 عد
شکر 2 قاشق غذاخوری
بستنی وانیلی 1 پیمانه

مراحل تهیه شیک انبه و موز را در ادامه می‌گوییم:

  1. در مرحله اول باید انبه‌ها را کاملا پوست بگیرید و گوشت میوه را تکه‌تکه کنید. موز را نیز پوست گرفته و به‌صورت حلقه‌ای برش دهید.
  2. میکسر را آماده کنید. میوه‌ها را به‌همراه شیر، یخ، شکر و بستنی داخل میکسر بریزید.
  3. میکسر را چند دقیقه فعال کنید تا مواد به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.
  4. اکنون کمی از مواد را بچشید. اگر طعم مناسبی داشتند، میلک شیک آماده است؛ در‌غیر‌این‌صورت می‌توانید میزان میوه‌ها یا شکر را افزایش دهید تا طعم شیرینتری پیدا کنند.

روش تهیه میلک شیک انبه و موز

به‌همین‌راحتی میلک شیک انبه و موز آماده شد. توجه کنید که برای خوشمزه‌تر‌شدن دسر حتما از میوه‌های تازه استفاده کنید. انبه‌هایی که نارنجی و رسیده هستند به‌همراه موزهای تازه عطر و بویی فوق‌العاده عالی به شیک می‌بخشند و طعم آن را بهتر می‌کنند.

طرز تهیه شیک انبه و آناناس

یکی دیگر از انواع شیک‌های پرطرفدار در تمام دنیا، شیک انبه و آناناس است. این ترکیب فوق‌العاده قطعا شما را راضی می‌کند؛ بنابراین اگر ضیافت و مهمانی پیش رو دارید یا می‌خواهید برای خانواده‌تان یک خوراکی خوشمزه تدارک ببینید، حتما این دسر را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه شیک انبه و آناناس را در ادامه لیست می‌کنیم:

بستنی وانیلی 2 پیمانه
شیر 1 پیمانه
کمپوت آناناس یا میوه آن 1/2 پیمانه
انبه 1 عدد

مراحلی که در ادامه می‌گوییم، ساده‌ترین روش تهیه شیک انبه و آناناس هستند:

  1. انبه‌های پوست گرفته و تکه‌تکه‌شده را به‌همراه گوشت میوه آناناس داخل میکسر بریزید. شیر و بستنی را نیز به مواد اضافه کنید.
  2. اکنون میکسر را فعال کنید تا همه مواد با یکدیگر ترکیب شوند.
  3. آناناس و انبه شیرینی لازم را به شیک می‌دهند. اما اگر طعم شیرین‌تری دوست داشتید، می‌توانید کمی شکر به ترکیبتان اضافه کنید.

اکنون شیک انبه و آناناس آماده است و می‌توانید این دسر خوشمزه را برای مهمانانتان سرو کنید.

طرز تهیه شیک انبه و توت‌فرنگی

شیک انبه و توت‌فرنگی علاوه‌بر طعم و مزه فوق‌العاده، ظاهر بسیار زیبایی خواهد داشت. توت‌فرنگی با رنگ قرمز و انبه با رنگ نارنجی ترکیب زیبایی به‌وجود می‌آورند که وسوسه‌تان می‌کند این شیک را در خانه درست و نوش‌جان کنید.

برای تهیه میلک شیک انبه و توت‌فرنگی به چه موادی نیاز دارید؟

ماست وانیلی نصف پیمانه
انبه 4/3 پیمانه
شیر کم‌چرب 1 پیمانه
توت‌فرنگی 4/3 پیمانه

چطور میلک شیک انبه و توت‌فرنگی را درست کنیم؟ برای تهیه این میلک شیک کافیست همه مواد را داخل میکسر بریزید و ترکیب کنید. بعد از میکس کاملا مواد، شیک انبه و توت‌فرنگی آماده است.

طرز تهیه شیک انبه بدون بستنی

بیشتر افراد طعم بستنی را دوست ندارند، بنابراین ترجیح می‌دهند شیک را بدون بستنی بخورند. برای این کار می‌توانید به‌جای بستنی در شیک از خامه استفاده کنید. خامه همان غلظت بستنی را به شیک می‌دهد، منتهی شیک بافت خنک و سرد بستنی را نخواهد داشت.

اگر خامه دوست ندارید، بهترین جایگزین برای آن شیر پرچرب است. شیر پرچرب غلظت مناسبی به شیک می‌دهد و طعم آن را حفظ می‌کند. البته از شیر نباید توقع غلظت زیاد مثل بستنی یا خامه را داشته باشید.

ممکن است با حذف‌کردن بستنی میزان شیرین انبه کم شود. بنابراین کمی پودر وانیل و شکر به مواد اضافه کنید. با این کار شیرینی شیک نیز حفظ می‌شود.

طرز تهیه شیک انبه بدون شیر

امکان تهیه شیک انبه بدون شیر نیز وجود دارد، اما بافت شیک کاملا غلیظ می‌شود. بنابراین اگر با غلظت شیک مشکلی ندارید، می‌توانید شیر را از ترکیبتان حذف کنید.

پیشنهاد ما برای تهیه شیک انبه بدون شیر استفاده از خامه به‌جای بستنی است. بستنی بافت بسیار غلیظی دارد، بنابراین در صورت نبودن شیر بافت شیک را نیز غلیظ می‌کند. اما خامه با بافت سبکتر خود موجب سبکتر‌شدن شیک نیز می‌شود.

نحوه تزیین شیک انبه کافی شاپی

چند ترفند عالی و کاربردی برای تزیین شیک انبه کافی شاپی وجود دارد که در ادامه آنها را لیست می‌کنیم:

  • استفاده از چند برک کوچک سبزی‌های معطر مثل نعنا روی لیوان شیک
  • استفاده از چند اسکوپ بستنی انبه، وانیلی، توت‌فرنگی، موزی و … روی لیوان شیک
  • استفاده از خامه قنادی روی لیوان شیک
  • استفاده از قرص‌های اسمارتیز یا ترافل
  • استفاده از پودر نارگیل، فندق، پسته، گردو و …
  • استفاده از برش‌های میوه‌های شیرین مثل انبه، موز، توت‌فرنگی و …

شیوه تزیین میلک شیک انبه

با همین چند ترفند ساده می‌توان لیوان شیک را تزیین و زیبا کنید.

نکته‌های مهم در تهیه شیک انبه

شیک انبه یکی از انواع میلک شیک خوشمزه است که با رعایت چند ترفند و نکته می‌توانید این دسر را با طعم و مزه فوق‌العاده عالی سرو کنید. در ادامه با شما این نکته‌ها را به اشتراک می‌گذاریم:

  • قبل از تهیه شیک میوه‌ها و شیر را داخل فریزر یا یخچال بگذارید تا نسبتا بافت یخ‌زده‌ای داشته باشند.
  • در صورت تهیه میلک شیک، این دسر را همان روز مصرف کنید. نگه‌داشتن شیک برای روز بعد باعث تغییر در بافت و مزه‌ه آن می‌شود.
  • برای تهیه میلک شیک انبه رژیمی کافیست بستنی و شکر را از ترکیبتان حذف کنید. به‌جای بستنی امکان استفاده از ماست شیرین وجود دارد.

میلک شیک انبه، دسری با طعم شیرین و عالی

شیک انبه قطعا میز پذیرایی‌تان را شیک‌تر و زیباتر می‌کند. همچنین این شیک طعم خوشمزه‌ای دارد که تا مدت‌ها به یاد مهمانانتان می‌ماند. بنابراین اگر قصد پذیرایی حرفه‌ای از مهمان‌های خود را دارید، برای آنها میلک شیک انبه تهیه کنید.

شما می‌توانید با کمی تغییر در دستور تهیه میلک شیک انبه، خوراکی‌های خوشمزه دیگری مثل شیر انبه و … به‌وجود آورد. طرز تهیه شیر انبه یا خوراکی‌هایی شبیه به شیک ساده است؛ کافیست برخی مواد اولیه مثل بستنی را حذف کنید تا دسرها و خوراکی‌های خوشمزه دیگری تهیه شود.

مهمترین اصل در تهیه این شیک استفاده از میوه‌های تازه است. خبر خوب اینکه لازم نیست برای تهیه میوه به خارج از منزل بروید! شما می‌توانید در خانه و از طریق سامانه‌های سفارش آنلاین میوه انواع میوه‌های شیرین مثل انبه، توت‌فرنگی، موز، آناناس و … را سفارش دهید و در خانه شیک‌های خوشمزه‌ای درست کنید.

گاهی اوقات نیز حوصله یا زمان بیرون‌رفتن ندارید، اما هوس خوردن شیک انبه کرده‌اید. در‌این‌موقع پیشنهاد می‌دهیم به سامانه‌های سفارش انلاین ابمیوه بستنی مراجعه کنید. با این سامانه‌ها امکان سفارش انواع شیک، آبمیوه، بستنی و … و تحویل‌شان درب منزل را دارید.

در این مطلب به‌طور کامل درباره طرز تهیه شیک انبه صحبت کردیم. این شیک در کنار طعم عالی، از فواید زیادی برای بدن برخوردار است. بنابراین توصیه می‌کنیم در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت برای سرو صبحانه یا میان‌وعده این خوراکی را برای خانواده‌تان تهیه کنید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(1 دیدگاه)

iraannn
01 مهر 1402

شیک انبه آناناس خیلی خوشمزه هستش

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود