آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع نوشیدنی ها
2.5/5 - (4 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه شیک نسکافه

ترمه افضلی 15 تیر 1402 6 دقیقه

طرفداران نسکافه و قهوه در تمام دنیا بسیار زیاد هستند. طعم خاص نسکافه طرفداران این نوشیدنی را مجاب می‌کند تا از طعم آن در انواع دسرها و خوراکی‌های خوشمزه دیگر استفاده کنند. یکی از این دسرها، شیک است که با ترکیب طعم نسکافه مزه‌ای فوق‌العاده عالی می‌گیرد.

برای تهیه شیک نسکافه نیاز نیست ساعت‌ها وقت بگذارید؛ این شیک مواد اولیه خاصی نیاز ندارد و با مواد اولیه در دسترس تهیه می‌شود. بنابراین لازم به نگرانی بابت زمان و طرز تهیه شیک نسکافه نیست.

تهیه شیک نسکافه در خانه

شیک نسکافه هر چند دستور تهیه ساده‌ای دارد، اما جزو انواع دسرهای خاص و متفاوت است که قطعا باعث شیک و لاکچری‌شدن میز پذیرایی‌تان می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید خاطره‌ای به یادماندنی از پذیرایی‌تان در ذهن مهمانان به‌وجود بیاورید، میلک شیک نسکافه درست کنید.

اطلاعات تکمیلی تهیه شیک نسکافه

اطلاعات تکمیلی تهیه شیک نسکافه به‌ترتیب زیر است:

میزان کالری شیک نسکافه برای حدود 450 گرم 610 واحد
مدت زمان آماده‌سازی 10 دقیقه
مدت زمان لازم برای تهیه 5 دقیقه
تعداد نفرات 2 نفر یا بیشتر

طرز تهیه شیک نسکافه

برای تهیه شیک نسکافه به مواد اولیه آن نیاز دارد. برای تهیه این مواد از لیستی که در ادامه می‌آوریم، استفاده کنید:

بستنی وانیلی 2 اسکو
بستنی نسکافه ای 2 اسکوپ
نسکافه 2 قاشق چای‌خوری
شیر نصف لیوان
نسکافه 2 قاشق چای‌خوری

برای تهیه شیک نسکافه طبق مراحلی که در ادامه می‌گوییم، پیش بروید:

  1. در مرحله اول میکسر یا مخلوط‌کن را آماده کنید و بستنی‌ها را به‌همراه شیر و خامه داخل آن بریزید.
  2. میکسر را برای چند دقیقه فعال کنید تا بستنی‌ها و مواد کاملا به خورد یکدیگر بروند.
  3. نوبت اضافه‌کردن نسکافه به مواد است. بعد از اضافه‌کردن نسکافه به‌مقدار خیلی کم دوباره مواد را مخلوط‌کنید. البته نسکافه نباید کاملا به خورد مواد دیگر برود.
  4. اکنون می‌توانید شیک را داخل لیوان‌های مخصوص بریزید. لیوان‌های 220 سی‌سی برای شک نسکافه بهترین گزینه هستند.
  5. شما می‌توانید برای زیبایی لیوان شیک کمی از نسکافه‌ها را داخل لیوان بریزید و سپس مواد را به لیوان انتقال دهید.
  6. کمی از پودر نسکافه را نیز روی مواد بریزید تا لیوان تزیین شود.

بهترین روش تهیه شیک نسکافه در خانه

اکنون شیک نسکافه آماده است. شما می توانید این شیک خوشمزه را در کنار شیک موز برای مهمانانتان تهیه کنید و یک پذیرایی مفصل از آنها داشته باشید. طرز تهیه شیک موز را در مطلبی جداگانه آموزش داده‌ایم.

اگر به شیک قهوه علاقه داری، باید بدانید که طرز تهیه شیک قهوه شبیه شیک نسکافه است و شما باید به‌جای نسکافه پودر قهوه استفاده کنید.

طرز تهیه شیک نسکافه و کاکائو

کاکائو طعم بسیار شیرین و فوق‌العاده‌ای دارد؛ حالا فکر کنید که با طعم نسکافه ترکیب شود، در این صورت طعم و مزه بسیار لذیذی پیدا می‌کند که بارها دوست دارید آن را بچشید. شما می‌توانید با تهیه شیک نسکافه و کاکائو این طعم لذیذ را به کامتان هدیه دهید.

برای تهیه شیک نسکافه و کاکائو به مواد اولیه‌ای که در ادامه لیست می‌کنیم، نیاز دارید:

بستنی وانیلی 1 پیمانه
شیر 2 پیمانه
پودر کاکائو 1 قاشق چای‌خوری
پودر نسکافه 2 قاشق چای‌خوری
شکر 2 قاشق چای‌خوری
خامه 2 قاشق چای‌خوری
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
یخ به‌مقدار لازم

طرز تهیه شیک نسکافه و کاکائو به‌ترتیب زیر است:

  1. ابتدا باید بافت بستنی نرم شود، پس آن را در محیط اتاق بگذارید تا بافت نرمی پیدا کند.
  2. بستانی را به‌همراه خامه داخل مخلوط‌کن بریزید و اجازه دهید به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.
  3. شیر را به مواد اضافه و دوباره با مخلوط‌کن آنها را یکدیگر ترکیب کنید.
  4. شکر را به‌همراه وانیل داخل مواد بریزید و سپس مخلوط‌کن را فعال کنید.
  5. تکه‌های یخ را به‌خوبی بکوبید و سپس داخل مخلوط‌کن بریزید.
  6. پودر نسکافه و کاکائو را نیز به مواد بیفزایید. برای دفعه آخر اجازه دهید مواد به‌خوبی با یکدیگر به‌وسیله مخلوط‌کن ترکیب شوند.

اکنون شیک نسکافه و کاکائو آماده است. شما می‌توانید این شیک را در کنار کنار کیک‌های کاکائویی یا نسکافه‌ای، شیرین‌های خوشمزه، میوه‌هایی مثل انبه یا موز و … سرو کنید.

شما می‌توانید به‌جای استفاده از پودر کاکائو، از شیر کاکائو داخل شیک استفاده کنید. البته با این کار طعم کاکائو در شیک بیشتر از نسکافه می‌شود.

طرز تهیه میلک شیک نسکافه بدون شیر

اگر تمایلی به استفاده از شیک در شیک ندارید، می‌توانید آن را حذف کنید. بهترین جایگزین برای شیر در این دسر ماست شیرین و خامه است.

البته با حذف‌شدن شیر، بافت شیک ممکن است بسیار غلیظ شود. شما می‌توانید چند تکه یخ برای خنک‌تر‌شدن و سبک‌تر‌شدن بافت شیک استفاده کنید. با این ترفند نه‌تنها بافت غلیظ این دسر از بین می‌رود، بلکه از خوردن آن لذت بیشتری می‌برید.

ترفندهایی برای تهیه شیک نسکافه خوشمزه

شیک نسکافه یکی از انواع میلک شیک پرطرفدار است که ترفندهای مختلفی برای تهیه آن وجود دارد. در واقع با رعایت چند ترفند کاربردی و عالی برای تهیه شیک نسکافه دسرتان طعمی خوشمزه و عالی پیدا می‌کند. در ادامه این ترفندها را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

  • به‌جای استفاده از شیر معمولی از شیر نارگیل، شیر بادام و .. استفاده کنید. البته در استفاده از این مواد به‌میزان کالری آنها دقت داشته باشید.
  • شکر میزان کالری شیک را بالا می‌برد، علاوه‌بر این ممکن است باعث شیرینی بیش از اندازه شیک شود. بنابراین قبل از اضافه‌کردن شکر حتما طعم شیک را بچشید. در صورتی که این دسر طعم شیرینی داشته، از اضافه‌کردن شکر به مواد بپرهیزید.

نکته‌های مهم در تهیه شیک نسکافه

  • شیک بهتر است به‌محض تهیه صرف شود. این دسر با گذشت زمان بافت و طعم خود را از دست می‌دهد.
  • اگر دوست ندارید پودر نسکافه را مستقیم داخل مواد شیک بریزید، می‌توانید از ترکیب آب‌جوش و پودر نسکافه استفاده کنید. البته برای استفاده از این ترکیب باید اجازه دهید کاملا سرد شود.
  • برای اینکه شیک مزه نسکافه بیشتری داشته باشید، به‌جای استفاده از بستنی وانیلی، از بستنی نسکافه‌ای استفاده کنید.
  • خامه بافت شیک نسکافه را غلیظ‌تر می‌کند. بنابراین اگر بافت غلیظ شیک را دوست ندارید یا به‌هر‌دلیلی به خامه علاقه‌ای ندارید، آن را از لیست مواد اولیه‌تان حذف کنید.
  • همواره از دور کند مخلوط‌کن برای ترکیب مواد شیک استفاده کنید. دور تند دمای مواد را بالا می‌برد و در نهایت میلک شیک گرم می‌شود.
  • برای تهیه شیک نسکافه رژیمی کافیست بستنی و شکر را از ترکیبتان حذف کنید.

نحوه تزیین شیک نسکافه

برای تزیین شیک نسکافه گزینه‌های مختلفی پیش‌رویتان است. خوشبختانه با انواع خوراکی‌های خوشمزه می‌توانید این دسر را تزیین کنید. در ادامه چند ایده عالی برای این کار به شما می‌دهیم:

  • شما می‌توانید از پودر قهوه، کاکائو یا نسکافه روی لیوان یا زیر لیوان شیک استفاده کنید.
  • کمی خامه قنادی روی لیوان شیک بریزید. این کار طعم شیک را خوشمزه‌تر و ظاهر لیوان را زیباتر می‌کند.
  • از قرص‌های اسمارتیز یا ترافل برای روی لیوان شیک استفاده کنید. قرص‌ها و ترافل‌های قهوه‌ای و کرمی رنگ گزینه بهتری برای تزیین شیک نسکافه هستند.
  • تکه‌های میوه‌های شیرین مثل موز، انبه یا آناناس نه‌تنها تجربه‌ای خوشایندتر از خوردن شیک را برایتان به‌وجود می‌آورند، بلکه ظاهر لیوان را زیباتر می‌کنند. بنابراین از چند تکه میوه برای تزیین لیوان استفاده کنید.
  • چند اسکوپ بستنی وانیلی یا نسکافه‌ای روی لیوان شیک نه‌تنها مواد را پر‌و‌پیمانتر نشان می‌دهد، بلکه تاثیر زیادی در زیبایی لیوان دارد.

نحوه خوردن شیک نسکافه

نحوه خوردن شیک نسکافه چگونه است؟ این کاملا به بافت شیک بستگی دارد. اگر شیک غلیظ و با بافت سنگین درست کرده‌اید، برای خوردن این دسر حتما قاشق‌های بستنی‌خوری کنار لیوان بگذارید.

اگر بافت شیک سبک است، می‌توانید از نی‌های مخصوص برای سرو دسر استفاده کنید.

روش سرو شیک نسکافه

لیوان مخصوص شیک معمولا 220 سی‌سی است. اگر از لیوان‌های بزرگ برای سرو این دسر استفاده کردید، توجه کنید که حتما سایز نی یا قاشق بستنی‌خوری بزرگ باشد.

شیک نسکافه، خوشمزه و به یادماندنی

میلک شیک نسکافه یکی از انواع دسرهای خوشمزه‌ای است که طعم آن به‌راحتی از یادتان نمی‌رود. طعم خوشمزه این دسر وسوسه‌تان می‌کند تا بارها آن را بچشید و از خوردن این دسر لذت ببرید.

شیک نسکافه یکی از انواع دسرهایی است که همه دوست دارند بعد از خوردن شام یا ناهار طعم آن را امتحان کنند. البته شاید طعم شیرین آن را برخی دوست نداشته باشند که در‌این‌صورت می‌توانید برای آنها شیک‌هایی با میوه‌های ترش تهیه کنید.

آیا زمان کافی برای درست‌کردن شیک نسکافه را ندارید؟ آیا تهیه مواد اولیه این شیک برایتان سخت است؟ شاید اصلا حوصله درست‌کردن شیک داخل خانه را نداشته باشید، بنابراین راه‌حل چیست؟ شما می توانید به سامانه‌های کافه انلاین مراجعه کنید. این سامانه‌ها منویی متنوع از انواع شیک به‌خصوص شیک نسکافه را پیش‌رویتان می‌گذارند. با سفارش از این کافه، شیک یا هر خوراکی کافی‌شاپی دیگر در سریعترین زمان درب منزل برایتان ارسال می‌شود.

در این مطلب طرز تهیه شیک نسکافه را به‌طور کامل به شما آموزش دادیم. با در‌نظر‌گرفتن نکته‌ها و ترفندهایی که در طول مطلب گفتیم و رعایتشان می‌توانید شیک‌هایی خوشمزه درست کنید. خبر خوب اینکه امکان تهیه شیک نسکافه با انواع مواد و افزودنی‌های دیگر وجود دارد. بنابراین با ترکیب این شیک با مواد اولیه دیگر، طعم‌های جدید و خوشمزه دیگری را به‌وجود آورید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود