آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

معرفی پسته طلایی کرمان

ترمه افضلی 30 مهر 1402 6 دقیقه

پسته یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی ایران است که در بسیاری از مناطق کشور کشت می‌شود. علاوه بر مصرف داخلی، بخش بزرگی از این صادر می‌شود و یک منبع درآمد مهم برای کشور به‌حساب می‌آید.

باتوجه‌به اهمیت بالای اقتصادی، غذایی و دارویی پسته، بازار تقاضای آن در سراسر دنیا زیاد است و به‌عنوان یک میان‌وعده مغذی و در تهیه شیرین‌ها و برخی غذاها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

عکس آجیل و خشکبار پسته طلایی کرمان

آیا می‌دانستید که پسته‌ها انواع مختلفی دارند؟ آیا می‌دانید که کیفیت پسته‌ها بسته به این که در کجا پرورش داده شده‌اند با هم متفاوت هستند؟ کرمان از بهترین تولیدکنندگان پسته در ایران است.

کرمان به‌عنوان مهد پسته ایران، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پسته در جهان است. پسته کرمان به دلیل کیفیت بالای آن، شهرت جهانی دارد. در این مقاله ضمن معرفی آجیل‌فروشی پسته طلایی کرمان به بررسی ویژگی‌های بارز پسته کرمان خواهیم پرداخت.

معرفی پسته طلایی کرمان

پسته طلایی کرمان یکی از معروف‌ترین آجیل‌فروشی‌های کرمان است که متنوع‌ترین و باکیفیت‎‌ترین آجیل‌ها و خشکبار اصل کرمان را عرضه می‌کند. طعم و عطر بی‌نظیر پسته کرمان، باعث شده تا در بازار جهانی به محصولی مرغوب و بی‌نظیر تبدیل شود. این نوع پسته برای رشد نیاز به آب‌وهوای خشک و بستر مناسبی دارد که در کرمان و به‌خصوص در شهر رفسنجان بهترین شرایط برای کاشت و پرورش آن فراهم آمده است.

پسته کرمان از بهترین انواع پسته است که طعم منحصربه‌فرد و فواید فراوان دارد به همین سبب یکی از پرفروش‌ترین انواع پسته در بازار جهانی است، اما نمی‌توان به هر فروشنده‌ای اعتماد کرد؛ زیرا هر پسته‌ای، پسته طلایی کرمان نمی‌شود.

 

پسته طلایی کرمان با طعم شیرین و لذت‌بخش

پسته طلایی کرمان عرضه‌کننده برترین و باکیفیت‌ترین پسته‌های کرمان است که می‌توانید با خیالی آسوده از آن خرید کنید. قیمت‌ها در این آجیل‌فروشی مقطوع و مناسب هستند. این آجیل‌فروشی در شهر کرمان، شهرک طباطبایی و بلوار جهاد واقع شده است.

البته پسته‌ طلایی کرمان تنها یک آجیل‌فروشی نیست؛ بلکه قنادی است با بهترین شیرینی‌ها و دلچسب‌ترین آجیل‌هایی که تابه‌حال دیده‌اید.

یکی دیگر از بهترین و معتبرترین مراکز خرید پسته طلایی کرمان، خشکبار بهشت کرمان است که اطلاعات مربوط به آن را می‌توانید در بلاگ اسنپ فود پیدا کنید.

ویژگی‌های پسته طلایی کرمان

پسته طلایی کرمان، قنادی بزرگ با پرسنلی محترم است که هفت‌روز هفته را پاسخگوی مشتریان هستند. رفتار شیرین و صمیمانه پرسنل این فروشگاه موجب شده تا مشتریان تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید داشته باشند.

در پسته‌ طلایی کرمان انواع مغزیجات اعم از  پسته، بادام، فندق، گردو، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، بادام هندی، بادام زمینی، راشیز، برزیل، کاکائو، نارگیل و انواع میوه‌های خشک تازه مانند انجیر، آلو، خرما، کشمش، مویز، توت خشک، برگه زردآلو، برگه هلو و تنقلاتی مثل  لواشک، ترشک و شکلات با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسند.

پسته طلایی کرمان با ارزش غذایی بالا

pistachi golden karmen یکی از پرخاصیت‌ترین خشکبارهای دنیا است که سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است از این رو برای سلامت بدن بسیار مفید است.

پسته طلایی کرمان؛ سرشار از پروتئین

هر 100 گرم پسته طلایی کرمان حاوی 21 گرم پروتئین است. پروتئین یک ماده مغذی ضروری است که برای رشد و ترمیم بافت‌ها، تولید آنزیم‌ها و هورمون‌ها و عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است. پروتئین‌های موجود در پسته طلایی کرمان شامل پروتئین‌های گیاهی هستند که از اسیدهای آمینه تشکیل شده‌اند. اسیدهای آمینه بلوک‌های سازنده پروتئین هستند که بدن به آن‌ها نیاز مبرم دارد.

پسته طلایی کرمان با فیبر فراوان

فیبر یک ماده مغذی ضروری است که برای سلامت دستگاه گوارش، کنترل قند خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ضروری است. پسته طلایی کرمان یک منبع خوب از فیبر بوده و هر 100 گرم از آن حاوی 10 گرم فیبر است. این مقدار تقریباً 40 درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تأمین خواهد کرد.

 

پسته طلایی کرمان؛ طعم دلچسب سلامتی

فیبر موجود در پسته طلایی کرمان شامل فیبر محلول و فیبر نامحلول است. فیبر محلول به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) کمک می‌کند. فیبر نامحلول نیز در حفظ سلامت دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست تأثیرگذار است.

پسته طلایی کرمان؛ غنی از ویتامین‌ها

پسته طلایی کرمان حاوی ویتامین‌های مختلفی از جمله ویتامین E، ویتامین B6، ویتامین K و فولات است که برای سلامت کلی بدن ضروری هستند.

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از سلول‌ها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همچنین به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و خواص ضدسرطانی دارد.

ویتامین B6 برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله متابولیسم، تولید گلبول‌های قرمز و عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است.

ویتامین K  نیز علاوه بر جلوگیری از لخته‌شدن خون با کمک به افزایش جذب کلسیم از پوکی‌استخوان جلوگیری خواهد کرد.

فولات یک ویتامین ضروری است که برای رشد و تکامل سلول‌ها ضروری است و پسته طلایی کرمان سرشار از آن است. این ماده به‌ویژه برای زنان باردار مهم است؛ زیرا در جلوگیری از نقایص مادرزادی مغز و نخاع مؤثر است.

پسته طلایی کرمان؛ مملو از مواد معدنی

پسته طلایی کرمان حاوی مواد معدنی مختلفی از جمله مس، منیزیم، فسفر، پتاسیم و سلنیوم است. مس از مواد معدنی مؤثر بر تولید گلبول‌های قرمز، متابولیسم آهن و کلاژن‌سازی است؛ ازاین‌رو مصرف آن برای بدن بسیار ضروری است.

 

پسته طلایی کرمان، یک میان‌وعده خوشمزه و پرخاصیت

منیزیم نیز روی انقباض عضلانی، تنظیم ضربان قلب و متابولیسم انرژی تأثیرگذار است. بدن برای استخوان‌‌سازی و تقویت و بهبود سلامت دندان‌ها، متابولیسم انرژی و تولید DNA و RNA به فسفر نیاز دارد با مصرف پسته طلایی کرمان بخش قابل‌توجهی از فسفر موردنیاز بدن را می‌توان تأمین کرد.

فواید سلامتی پسته طلایی کرمان برای گروه‌های سنی مختلف

پسته طلایی کرمان برای سلامتی افراد در همه گروه‌های سنی فواید زیادی دارد. از جمله فواید این خوراکی خوشمزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

                   

با مصرف پسته‌ طلایی کرمان، سلامتی و شادابی خود را بازیابید.

  • کودکان و نوجوانان: پسته طلایی کرمان یک منبع عالی از پروتئین و مواد مغذی ضروری برای رشد و نمو کودکان و نوجوانان است.
  • افراد بزرگسال: پسته طلایی کرمان  به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت در بزرگسالان کمک کند. همچنین می‌تواند در بهبود سلامت مغز و چشم نیز مؤثر است.
  • سالمندان: پسته طلایی کرمان برای حفظ سلامت استخوان‌ها و کاهش خطر ابتلا به پوکی‌استخوان بسیار مفید است. همچنین می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل نیز کمک کند؛ بنابراین بهتر است در رژیم غذایی سالمندان قرار گیرد.

روش‌های نگهداری از پسته و آجیل

پسته و آجیل را می‌توان به روش‌های مختلف نگهداری کرد از جمله روش‌های نگهداری پسته طلایی کرمان عبارت‌اند از:

  • در یخچال: پسته و آجیل را می‌توان در یک ظرف در بسته در یخچال به مدت 2 تا 3 هفته نگهداری کرد.
  • در فریزر: این خوراکی‌ها را در یک ظرف در بسته در فریزر به مدت 6 تا 8 ماه دوام دارد و خراب نمی‌شود.
  • در دمای اتاق: اگر خشکبار و آجیل را در دمای اتاق نگهداری می‌کنید، بهتر است آن را در یک ظرف در بسته بریزید تا زمان ماندگاری آن بیشتر شود.

توجه داشته باشید که خشکبار و آجیل را باید در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید که در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد.

کلام آخر

پسته طلایی کرمان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین قنادی‌ها و آجیل‌فروشی‌های کرمان، بهترین مکان برای خرید سوغاتی از کرمان است.

 

پسته طلایی کرمان؛ طلای سبز کرمان

پسته طلایی کرمان را می‌توان به‌عنوان نماد شکوفایی صنعت پسته در ایران و درعین‌حال می‌توان آن را یک عنصر بی‌نظیر از تنوع غنای محصولات ایرانی  معرفی کرد. این آجیل‌فروشی با تنوع بالای محصولات خود هر آنچه که شما نیاز دارید را در خود جای داده است.

با سفارش آنلاین آجیل کرمان، لذت یک خرید آسان و مطمئن را تجربه کنید.

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود