آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه فست فودها
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

پیتزا مکزیکی چیست؟

ترمه افضلی 12 شهریور 1402 6 دقیقه

طرز تهیه پیتزا مکزیکی، تندِ خوشمزه

پیتزا در ایتالیا به وجود آمد. غذایی ساده، خوشمزه که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. بعد از گسترش شیوهٔ پخت آن در سراسر دنیا، برای سازگاری با ذائقه مردم در هر منطقه دچار تغییراتی شد. در مکزیک هم که ذائقهٔ اکثر مردم غذاهای تند و گوشتی است، این تغییرات ایجاد شد.

اما پیتزایی که ساخته شد در همان مکزیک ماند تا اینکه برند تاکوبل آن را در سال ۱۹۸۵ در آمریکا به عنوان پیتزا پیتزا معرفی کرد و نظر طرفداران بسیاری هم به خود جلب کرد. این نام در سال ۱۹۸۸ به پیتزای مکزیکی تغییر یافت.

پیتزا مکزیکی چیست؟

پیتزا مکزیکی با نان تورتیلا

پیتزایی که در مکزیک با توجه با ذائقه مکزیکی‌ها ایجاد شد؛ دو نان ترد تورتیلا بود که با گوشت گاو مزه دار شده و لوبیا سرخ شده پر می‌شد. روی این پیتزا هم با سس گوجه فرنگی، سه پنیر و گوجه فرنگی خرد پوشیده می‌شد.

مراحل تهیه پیتزا مکزیکی

برای درست کردن پیتزا مکزیکی ابتدا نیاز داریم یاد بگیریم خمیر پیتزا و سس سالسا را درست کنیم. البته می‌توانید از خمیر پیتزاهای آماده نیز تهیه کنید.

چگونه خمیر پیتزا را درست کنیم؟

برای درست کردن خمیر پیتزا به روش زیر عمل می‌کنیم.

زمان آماده سازی مواد ۴۰ دقیقه
زمان انتظار ۱ ساعت

 

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

مواد لازم مقدار مواد
آب نصف لیوان
مخمر خشک ۲/۱ قاشق‌چایخوری
شکر ۴/۱ قاشق‌چایخوری
آرد ۴/۱ و ۱ لیوان
نمک ۴/۳ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

 

خمیر پیتزا مکزیکی

مراحل تهیه خمیر پیتزا

مرحله اول: این خمیر برای تهیه انواع پیتزا مکزیکی کاربرد دارد. برای درست کردن آن ابتدا آب را خیلی داغ می‌کنیم (بیشتر از نقطه‌جوش). سپس مخمر و شکر را در آن حل کرده، ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر می‌کنیم.

مرحله دوم: آرد و نمک را با هم ترکیب می‌کنیم. (می‌توانیم از همزن با سرعت کم کمک بگیریم.). سپس روغن زیتون و مایع ترکیبی آب و مخمر را به آرامی به آرد اضافه کرده و مرتب هم می‌زنیم. هم زدن را تا جایی ادامه می‌دهیم که خمیر چسبندگی‌اش را از دست داده و توپی شکل شود. در آخر هم کمی با دست ورز می‌دهیم.

مرحله سوم: خمیر را در یک کاسه بزرگ و چرب شده قرار داده و روی آن را می‌پوشانیم. بعد از ۱ ساعت حجم خمیر دوبرابر می‌شود. چانه می‌گیریم. یک چانه را در سطح صافی پهن کرده و پیتزایمان را درست می‌کنیم.

طرز تهیه سس سالسا برای پیتزا مکزیکی

مواد لازم برای تهیه سس سالسا

مواد لازم مقدار مواد
گوجه‌فرنگی خرد شده ۴ عدد
پیاز خرد شده کوچک ۱ عدد
فلفل دلمه خرد شده کوچک ۱ عدد
سیر له شده ۲ حبه
کره ۳۰ گرم
سس کچاپ ۴ قاشق غذاخوری
آویشن، اورگانو، پاپریکا و نمک به مقدار لازم

 

سس سالسا تند و لذیذ

طرز تهیه سس سالسا

مرحله اول: ابتدا پیازهای خرد شده را در کره تفت می‌دهیم. سیرها را له کرده، به پیاز اضافه می‌کنیم. بعد از کمی تفت خوردن، گوجه‌فرنگی؛ فلفل دلمه‌ای، پودر پاپریکا، اورگانو، آویشن و نمک را به مواد سس می‌زنیم. اجازه می‌دهیم مواد خوب بپزد.

مرحله دوم: بعد از پخت، سبزیجات و کچاپ را اضافه می‌کنیم. سس سالسا برای پیتزا مکزیکی ما آماده است.

 

 طرز تهیه پیتزا مکزیکی

پیتزا مکزیکی طبق ذائقه مردم این کشور خیلی تند درست می‌شود. این میزان از تندی غذا ممکن است با همهٔ ذائقه‌ها سازگار نباشد. به همین دلیل تغییراتی در محتویات پیتزا مکزیکی صورت گرفت تا از خوردن آن لذت بیشتری ببریم.

میزان کالری ۳۳۶ کالری
زمان آماده سازی ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۳۰ دقیقه
مناسب برای ۲ نفر

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا مکزیکی

مواد لازم مقدار مواد
گوشت چرخ‌کرده ۱۵۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق مرباخوری
سس سالسا ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم
قارچ ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای نصف فلفل
کنسرو ذرت ۱ قاشق غذاخوری
خمیر پیتزا ۱ عدد
آویشن به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و قرمز، پاپریکا به مقدار لازم
اورگانو به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

 

عکس پیتزا مکزیکی

مراحل پخت پیتزا مکزیکی

مرحله اول:  برای درست کردن این پیتزا خوشمزه ابتدا پیاز را نگینی خردکرده، سپس در روغن تفت می‌دهیم. بعد از کاراملی شدن پیاز، زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله دوم: گوشت چرخ‌کرده را در تابهٔ پیاز می‌ریزیم و ۵ دقیقه تفت می‌دهیم. مقداری پاپریکا، آویشن، فلفل قرمز، نمک و اورگانو را به گوشت‌ها اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم: بعد از تفت یکدست مواد تابه، رب گوجه را به آن اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم. تابه را از روی حرارت برمی‌داریم و فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می‌کنیم.

مرحله چهارم: خمیر پیتزا را در قالب چرب شده پهن می‌کنیم. سس سالسا را روی خمیر ریخته، با قاشق سطح آن را می‌پوشانیم. مخلوط گوشت چرخ‌کرده را از تابه به روی خمیر می‌ریزیم.

مرحله پنجم: قارچ خرد شده، ذرت، فلفل دلمهٔ خرد شده را روی گوشت می‌چینیم. حالا روی پیتزا را با پنیر پیتزا می‌پوشانیم. پیتزای آماده را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر می‌گذاریم. می‌توانیم برای طلایی شدن چند دقیقه آخر گریل را روشن کنیم.

طرز تهیه پیتزا مکزیکی مخصوص گیاهخواران

تنوع پیتزا برای گیاهخواران شاید زیاد نباشد؛ اما هستند پیتزاهایی که مناسب ذائقهٔ این افراد است مثل پیتزا ناپولی ایتالیایی که یکی از اصیل‌ترین پیتزاهای ایتالیاست. (در بلاگ اسنپ فود با این پیتزا بیشتر آشنا شوید.) پیتزا مکزیکی هم می‌تواند به دلخواه افراد گیاهخوار متفاوت تهیه شود. به این شکل که به جای پروتئین حیوانی یعنی گوشت از پروتئین گیاهی، لوبیا استفاده کنیم.

میزان کالری هر تکه ۱۵۰ کالری
زمان آماده سازی ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۵ دقیقه
مناسب برای ۲ نفر

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا مکزیکی گیاهی

 

مواد لازم مقدار مواد
خمیر پیتزا ۱ عدد
پنیر خامه‌ای ۲۲۵ گرم
ادویه تاکو ۱ بسته
کنسرو لوبیا ۱ قوطی
ذرت ۳/۱ فنجان
زیتون ۴/۱ فنجان
گوجه‌فرنگی خرد شده ۲ عدد
آووکادو رنده شده ۱ عدد
پنیر رنده شده ۲ فنجان
گشنیز خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

 

پیتزا مکزیکی مخصوص گیاهخواران

مراحل تهیه پیتزا مکزیکی

مرحله اول: فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می‌کنیم تا گرم شود. خمیر را ورز داده، در قالب پیتزا چرب شده پهن می‌کنیم. سپس خمیر را داخل فر می‌گذاریم تا کمی برشته شود. بعد از پخت ۳۰ دقیقه فرصت می‌دهیم تا خمیر خنک شود.

مرحله دوم: پنیر خامه‌ای و ادویه تاکو را خوب باهم ترکیب کرده، روی خمیر می‌مالیم.

پیتزا مکزیکی طعم خاص و فراموش نشدنی

مرحله سوم:  لوبیا، ذرت، زیتون، پورهٔ گوجه، را روی خمیر ریخته، در پنیر فرو می‌کنیم. روی آنها آووکادو می‌ریزیم. در آخر روی پیتزا را با پنیر پیتزا می‌پوشانیم و مقداری گشنیز می‌پاشیم. پیتزا آماده است. نوش جان.

کلام آخر

خوردن هر پیتزا به‌خصوص وقتی آن‌ها از فرهنگ‌های مختلف می‌آیند، لذت بخش است. تجربهٔ درست کردن انواع پیتزا در خانه هم این لذت را چند برابر می­کند.(دستور پخت انواع پیتزا در اسنپ فود برای شما آماده شده است) زیرا پیدا کردن بهترین دستور پخت برای پیتزایی مناسب ذائقهٔ همهٔ افراد خانواده چالش برانگیز است و نتیجهٔ آن مسرت بخش خواهد بود.

پیتزا مکزیکی هم با وجود تنوع در دستور پخت و طعم تند و منحصر به فردش می‌تواند در این دسته از پیتزاهای چالش برانگیز خانگی قرار بگیرد. اما اگر نتوانستید این پیتزا را به هر علتی در خانه درست کنید، می‌توانید از سفارش غذا انلاین آن را تهیه کرده و نوش جان کنید. طعم‌های جدید را از دست ندهید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود