آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
3.6/5 - (9 امتیاز)
1

طرز تهیه انواع پیش غذا با سیب زمینی + مواد اولیه و مراحل طبخ

زهرا دهقان 12 فروردین 1401 7 دقیقه

 از آنجایی که سیب زمینی یک خوراکی ساده، خوشمزه و البته ارزان است، افراد زیادی از ایده‌های طبخ پیش غذا با سیب زمینی استقبال می کنند. در حقیقت می‌توان گفت که سیب زمینی یکی از بهترین و در دسترس‌ترین موادی است که می‌توان با استفاده از آن انواع پیش غذا را تهیه و سرو کرد. این ماده غذایی بسیار همه پسند بوده و البته با طیف گسترده‌ای از مواد اولیه دیگر به خوبی ترکیب می‌شود. در اینجا قرار است طرز تهیه انواع پیش غذا با سیب زمینی را با شما به اشتراک بگذاریم که می‌توانید از آن‌ها برای تنوع بخشیدن به سفره خود ایده بگیرید.

طرز تهیه انواع پیش غذا با سیب زمینی

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 10 تا 20 دقیقه
زمان پخت 20 تا 30 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه انواع پیش غذا با سیب زمینی

سیب زمینی تنوری، پوره سیب زمینی، یک پیش غذای خوشمزه از سیب زمینی با سیر و … همگی در این مطلب برای شما بیان می شود. با ما همراه باشید تا مواد لازم و مراحل تهیه هر یک را برای شما بیان کنیم.

پیش غذا با سیب زمینی و سیر

پیش غذا با سیب زمینی و سیریکی از انواع پیش غذا با سیب زمینی ترکیب آن با سیر و البته برخی از مواد غذایی خوشمزه دیگر است. در ادامه مواد لازم و طرز تهیه این پیش غذا را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

مواد لازم پیش غذای سیر با سیب زمینی

از جمله مواد لازم برای تهیه این پیش غذای خوشمزه، می‌توان به آن چه در زیر آمده اشاره کرد:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب زمینی کوچک 500 گرم
کره ذوب شده 5 قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان 3/1 فنجان
سیر متوسط 3 حبه
پودر آویشن 1 قاشق چایخوری
فلفل و نمک به مقدار کافی

طرز  تهیه پیش غذای سیب زمینی با سیر

مراحل تهیه این پیش غذای خوشمزه که به همراه سیر آماده می‌شود، به قرار زیر است:

  • مرحله اول: قبل از هر چیز فر را روی دمای 218 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا برای چند دقیقه گرم شود.
  • مرحله دوم: در این مرحله باید سیب زمینی‌ها را آب پز کنید. برای این کار آن‌ها را درون قابلمه بریزید و با مقداری آب و نمک بپزید. اجازه ندهید سیب زمینی‌ها بیش از حد پخته و به صورت وا رفته شوند. برای اطمینان بعد از گذشت مدت زمانی معین به وسیله چنگال میزان پخت آن‌ها را تست کنید.
  • مرحله سوم: بعد از پخت سیب زمینی‌ها، آن‌ها را آبکش کنید و روی سینی فر بچینید.
  • مرحله چهارم: در ادامه با پشت یک لیوان روی سیب زمینی‌ها را کمی فشار دهید تا پهن شوند. سپس روی آن را کره ذوب شده قرار دهید. همچنین سیر را ریز خرد کرده و به همراه آویشن، نمک، فلفل سیاه و پنیر پارمزان روی سیب زمینی‌ها بریزید.
  • مرحله پنجم: در انتها سینی را داخل فر قرار دهید و حدود 20 تا 25 دقیقه به سیب زمینی‌ها زمان بدهید تا طلایی، برشته و ترد شوند.

سیب زمینی پوره شده

پوره سیب زمینی

اگر به دنبال طرز تهیه انواع پیش غذا با سیب زمینی ساده و سریع هستید، پوره را امتحان کنید. پوره سیب زمینی بر خلاف ظاهر ساده خود بسیار خوشمزه است و نه تنها می‌توان از آن به عنوان پیش غذا استفاده کرد، بلکه می‌توان آن را به عنوان یک خوراک در کنار برخی دیگر از غذاها هم سرو کرد.

مواد اولیه پوره سیب زمینی

مواد اولیه برای تهیه پوره سیب زمینی را مطابق زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب زمینی متوسط 4 عدد
شیر 1 پیمانه
کره به مقدار کافی
نمک، فلفل و دیگر ادویه‌های دلخواه به مقدار کافی

مرحل طرز تهیه پوره سیب زمینی

برای تهیه پوره سیب زمینی، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: در ابتدا سیب زمینی را درون قابلمه بریزید و اجاره دهید با آب و نمک بپزد.
  • مرحله دوم: در ادامه پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید و با یک پوره ساز پوره کنید یا اینکه با کمک گوشت کوب حسابی بکوبید تا له و یک دست شود.
  • مرحله سوم: کره را کمی گرم کرده و آن را به سیب زمینی‌های پوره شده اضافه کنید. مخلوط را به خوبی هم بزنید. توجه داشته باشید میزان کره‌ای که اضافه می‌کنید که کاملا به ذائقه شما بستگی دارد.
  • مرحله چهارم: در مرحله بعد نوبت اضافه کردن چاشنی‌ها از راه می‌رسد. پس از مخلوط کردن نمک و فلفل و دیگر ادویه‌های دلخواه، دوباره ترکیب پوره را به خوبی هم بزنید.
  • مرحله پنجم: بعد از تمامی این مراحل نوبت اضافه کردن شیر است. شیر باید کمی گرم باشد. دقت کنید که کم کم آن را به پوره اضافه کنید و همزمان ترکیب را خوب هم بزنید. طبق برخی از انواع پیش غذا با سیب زمینی پوره شده، می‌توانید به ترکیب خود کمی خامه هم اضافه کنید.
  • مرحله ششم: در نهایت باید پوره را درون ظرفی سرو کنید. برای تزئین هم می‌توانید از جعفری و کره استفاده کنید.

پیش غذای سیب زمینی تنوری

سیب زمینی تنوریقرار نیست برای تهیه پیش غذا چندین و چند ماده را با هم ترکیب کرده یا زمان زیادی را برای طبخ آن صرف کنید. مهم این است که سفره شما تنوع داشته باشد و بتواند اشتهای شما را برای صرف غذا دو چندان کند. به چند روش می‌توانید سیب زمینی تنوری خوشمزه را طبخ و سرو کنید. ما در ادامه به یکی از آن‌ها اشاره‌ای خواهیم کرد.

مواد لازم برای سیب زمینی تنوری

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی تنوری، به شرح زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب زمینی متوسط 5 عدد
پنیر پارمزان 2 قاشق
آویشن و پودر پاپریکا به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار کافی
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه سیب زمینی تنوری

برای تهیه سیب زمینی تنوری، مطابق زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: در یکی از نمونه‌های طرز تهیه انواع پیش غذا با سیب زمینی که سیب زمینی تنوری باشد، کار بسیاری ساده‌ای پیش روی خود دارید. برای این کار باید فر را از قبل روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید.
  • مرحله دوم: سپس باید پوست سیب زمینی‌ها را جدا کرده و هر یک از آن‌ها را به صورت خلال درشت خرد کنید.
  • مرحله سوم: در ادامه باید سیب زمینی‌های خلالی شده را درون یک قابلمه با آب و نمک چیزی حدود 10 دقیقه بپزید تا نیم پز شوند.
  • مرحله چهارم: در این مرحله سیب زمینی‌ها را آبکش کرده و بلافاصله روی آن‌ها آب سرد بریزید. اجازه دهید کمی زمان بگذرد تا سیب زمینی‌ها خوب خشک شوند یا این که آب آن‌ها را به وسیله یک دستمال تمیز بگیرید.
  • مرحله پنجم: در این نوع پیش غذا با سیب زمینی باید خلال‌های سیب زمینی را درون یک کاسه بریزید و باقی مواد را به آن اضافه کنید. برای این کار اول روغن مایع را به خوبی با سیب زمینی‌ها ترکیب کنید، سپس تمام چاشنی‌ها را به ترکیب بیفزایید و آن‌ها را به خوبی با سیب زمینی‌ها مخلوط کنید.
  • مرحله ششم: یک فویل را کف سینی فر پهن کرده و خلال‌های سیب زمینی مزه دار شده را روی آن پهن کنید. بعد از آن سینی را درون فر قرار دهید.
  • مرحله هفتم: در انتها حدود 30 دقیقه به پیش غذا اجازه دهید تا طبخ شود و سیب زمینی‌ها به رنگ برشته دربیایند. حدود 5 دقیقه آخر دوباره سینی را از فر خارج کنید و روی سیب زمینی‌ها را پنیر بپاشید و دوباره به مدت چند دقیقه سینی را داخل فر قرار دهید تا پنیرها به خوبی ذوب شوند.

سیب زمینی شکم پر

سیب زمینی شکم پر

یکی دیگر از پیش غذاهای خوشمزه که با سیب زمینی تهیه می‌شود، نوع شکم پر آن است. البته شما می‌توانید درون سیب زمینی را خالی کرده و مطابق با ذائقه خود هر ماده غذایی را درون آن جای دهید، اما در ادامه یکی از بهترین دستورالعمل‌های این غذا را با شما به اشتراک می‌گذاریم. به جز این پیشنهاد می‌کنیم که طرز تهیه انواع پیش غذا با مرغ را نیز دنبال کنید.

مواد اولیه سیب زمینی شکم پر

برای تهیه و طبخ سیب زمینی شکم پر، این مواد را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب زمینی متوسط 4 عدد
پیاز 2 عدد
سینه مرغ یا گوشت قرمز 1 عدد (100 گرم گوشت قرمز)
فلفل دلمه‌ای خرد شده 3 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا به مقدار کافی
روغن مایع به مقدار کافی
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار کافی

مراحل طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

برای تهیه این پیش غذا با سیب زمینی، مراحل زیر را در نظر داشته باشید:

  • مرحله اول: در ابتدا فر را از روی دمای 200 درجه سانتی‌گراد کمی گرم کنید.
  • مرحله دوم: سپس لازم است که سیب زمینی‌ها را خوب بشویید. در مرحله بعد آن‌ها را روی سینی فر بچینید.
  • مرحله سوم: سطح هر یک از سیب زمینی‌ها را با چنگال سوراخ کنید و بعد از آن کمی روغن، فلفل و نمک روی آن‌ها بپاشید.
  • مرحله چهارم: حالا سینی را درون فر قرار دهید. مدت زمان پخت بین 30 تا 50 دقیقه متفاوت است و به سایز سیب زمینی و نوع فر شما بستگی دارد.
  • مرحله پنجم: همزمان باید مواد درون سیب زمینی را آماده کنید. برای این کار گوشت چرخ شده را به همراه پیاز و چاشنی‌ها کمی سرخ کنید. در صورت استفاده از سینه مرغ همین کار را بر روی آن انجام دهید.
  • مرحله ششم: در این طرز تهیه پیش غذا با سیب زمینی وقتی گوشت نیم پز شد، فلفل دلمه را به آن اضافه کنید و پس از یکی دو دقیقه تفت دادن زیر شعله را خاموش کنید.
  • مرحله هفتم: مایع را کنار بگذارید و در صورت پختن سیب زمینی‌ها، سینی را از فر خارج کنید.
  • مرحله هشتم: اجازه دهید سیب زمینی‌ها خنک شوند، سپس به آرامی آن‌ها را از قسمت طول به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.
  • مرحله نهم: در این مرحله باید داخل سیب زمینی را با قاشق خالی کرده و شکم آن را با مواد گوشتی پر کنید. بهتر است لایه لایه از گوشت، پنیر و جعفری استفاده کنید تا سیب زمینی شکم پر شما خوشمزه‌تر شود.
  • مرحله دهم: در نهایت سیب زمینی‌ها را دوباره درون سینی بچینید. سینی را درون فر گذاشته تا زمان ذوب شدن پنیر به سیب زمینی‌ها زمان بدهید. در انتها می‌توانید گریل را روشن کنید تا روی پنیر برشته و طلایی شود.

حالا طرز تهیه انواع پیش غذا با سیب زمینی را می دانید…

سیب زمینی یکی از همه کاره‌ترین خوراکی‌های جهان به حساب می‌آید. در اینجا چندین نمونه پیش غذا با سیب زمینی را با شما به اشتراک گذاشتیم که حتی می‌توانید با توجه به سلیقه آشپزی خود، تغییراتی را در هر یک از دستورالعمل‌‌های ذکر شده ایجاد کرده و یک پیش غذای جدید تهیه و سرو کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید سیب زمینی را به مدل‌های مختلف از جمله کبابی، تنوری، سرخ کرده، آب پز یا بخارپز تهیه کرده و غذاهای سبک خوشمزه‌ای آماده کنید. همین طور امکان سفارش غذا با سیب زمینی در مدل‌ها و تنوع بالا از اسنپ فود وجود داشته و با نگاهی به منوی رستوران‌های مختلف، می‎توانید غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(1 دیدگاه)

mansouriyan
13 آبان 1402

تو این گرونی😭دیگه سیب زمین شکن پر و سیب زمینی تنوری غذا اصلی حساب میشن نان بورک کرمانی هم کنار اینا باشه دیگه محشره میشه

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود