آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
اسموتی یخی هندوانه ای
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه اسموتی یخی هندوانه ای دسر شب یلدا

مینا اسماعیل بیگی 20 آذر 1401 6 دقیقه

نوشیدنی یخی هنداونه ای یک انتخاب خوب برای فصل‌های گرم سال است اما درست کردن آن در شب یلدا نیز رواج دارد! در واقع شما می‌توانید اسموتی هندوانه را به عنوان یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه برای میز شب یلدای خود انتخاب کرده و از طعم آن لذت ببرید. در این مقاله قرار است تا طرز تهیه اسموتی یخی هندوانه ای اشاره کنیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا این آموزش خوشمزه را یاد بگیرید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

اسموتی یخی هندوانه ای دسر شب یلدا
تعداد نفرات 4 تا 5 نفر
زمان آماده سازی حدودا 15 تا 20 دقیقه
میزان سختی بسیار راحت

اسموتی یخی هندوانه ایطرز تهیه اسموتی یخی هندوانه ای

اسموتی یخی هندوانه ای یک نوشیدنی خوب برای شب یلدا است. شما می‌توانید این نوشیدنی را تنها با چند ماده اولیه ساده تهیه کنید و در کنار انواع دسر ساده شب یلدا روی میز یلدایی‌تان بچینید. اسموتی از آن دست نوشیدنی‌هایی است که علاوه بر بزرگسالان، کودکان نیز آن را دوست دارند و با علاقه میل می کنند. بنابراین، این نوشیدنی یک انتخاب خوب برای طولانی‌ترین شب سال است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی یخی هندوانه ای

در ادامه به مواد لازم برای تهیه اسموتی یخی هندوانه اشاره کرده‌ایم. در نظر داشته باشید که با این میزان از مواد اولیه شما می‌توانید اسموتی هندوانه را برای 4 تا 5 نفر درست کنید.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
هندوانه تقریبا 1 کیلو
یخ به میزان دلخواه
شکر 4 قاشق غذا خوری
لیمو به میزان دلخواه

طرز تهیه اسموتی هندوانه به صورت مرحله به مرحله

حالا که آماده‌ی درست کردن این اسموتی خوشمزه هستید، به سراغ مراحل تهیه آن می‌رویم. در این آموزش ما سعی کرده‌ایم تا چندین روش متنوع برای تهیه اسموتی هندوانه را بیان کنیم، اما اولین آموزش، آموزش اسموتی ساده است.

  • مرحله اول: اولین قدم برای تهیه اسموتی هندوانه این است که هندوانه را به خوبی بشویید و بگذارید تا آب آن گرفته شود. سپس آن را از وسط برش زده و به دو قسمت تقسیم کنید.
  • مرحله دوم: حالا هر کدام از قسمت‌ها را پوست گرفته و در نهایت هندوانه را به مکعب‌هایی با اندازه متوسط تقسیم کنید. بهتر است تا جایی که می‌توانید تخم‌های هندوانه را جدا کنید تا در طعم و ظاهر نوشیدنی شما اثری نگذارد.
  • مرحله سوم: حالا هندوانه‌ی برش زده شده را به همراه یخ و شکر درون مخلوط کن ریخته و به مدت 3 تا 5 دقیقه به خوبی میکس کنید تا به شکل پوره در بیاید. اسموتی شما آماده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در ظرف مورد نظرتان ریخته و اگر دوست دارید با چند برگ نعنا و یک تکه کوچک هندوانه تزیین کنید! به همین سادگی…

طرز تهیه اسموتی یخی هندوانه با ماستطرز تهیه اسموتی یخی هندوانه با ماست

یکی دیگر از روش‌ها برای تهیه اسموتی یخی هندوانه ای استفاده از ماست در تهیه آن است. برای درست کردن این اسموتی شما علاوه بر سایر مواد اولیه به مقداری ماست شیرین و کم چرب و همچنین عرق بید مشک نیاز دارید و باید به شکل زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: در ابتدا هندوانه را شسته، از وسط نصف کرده و بعد از جدا کردن هسته‌ها آن را برش دهید. برش‌های هندوانه را در یک ظرف قرار داده و به مدت 2 تا 3 ساعت درون فریزر قرار دهید تا به خوبی سرد شده و یخ بزند.
  • مرحله دوم: بعد از گذشت مدت زمان لازم هندوانه را از فریزر خارج کرده و درون مخلوط کن بریزید. ماست، عرق بیدمشک و شکر را نیز به آن اضافه کنید و میکس کنید. اسموتی یخی هندوانه با ماست شما آماده است.

طرز تهیه اسموتی یخی هندوانه‌ای با بستنی و موز

برخی از افراد طعم بستنی در اسموتی را خیلی دوست دارند. شما می‌توانید با استفاده از موز و بستنی طعم اسموتی یخی هندوانه را متفاوت و جذاب کنید. تنها به مقداری بستنی وانیلی و موز احتیاج دارید. مراحل تهیه اسموتی هندوانه با بستنی به شرح زیر است:

  • مرحله اول: هندوانه‌ی برش زده شده را به همراه بستنی درون مخلوط کن ریخته و به مدت 2 دقیقه میکس کنید.
  • مرحله دوم: موز را نیز پوست گرفته و از وسط نصف کرده و به همراه شکر درون مخلوط کن بریزید به مدت 2 دقیقه میکس کنید. اسموتی هندوانه‌ی شما به همراه بستنی حاضر است و می‌توانید نوش جان کنید.

طرز تهیه اسموتی یخی هندوانه با نعنا

نعنا یکی از سبزیجاتی است که طعم آن در کنار هندوانه بسیار جذاب و منحصر به فرد می‌شود. بر همین اساس شما می‌توانید یک اسموتی یخی هندوانه و نعنای خوشمزه با دستور تهیه زیر آماده کنید.طرز تهیه اسموتی یخی هندوانه با نعنا

  • مرحله اول: مانند سایر روش‌های قبل برای درست کردن اسموتی هندوانه قبل از هر چیزی باید تخمه‌های هندوانه را جدا کنید و آن را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. بعد از آن هندوانه را در فریزر قرار دهید تا برای چند ساعت به صورت کامل یخ بزند.
  • مرحله دوم: بعد از گذشت مدت زمان لازم هندوانه را خارج کرده و همراه با مقداری شکر، آب لیمو ترش و نعنای خرد شده داخل مخلوط کن بریزید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید مقداری پوست لیمو نیز به آن اضافه کنید، در نهایت همه را میکس کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه اسموتی یخی هندوانه با هل و بیدمشک

استفاده از عرقیات گیاهی در تهیه انواع اسموتی بسیار پر طرفدار است و این قاعده در مورد اسموتی هندوانه مستثنا نیست! طعم اسموتی هندوانه با عرقیات گیاهی واقعا جدید و متفاوت خواهد بود و عموما از عرق هل و بیدمشک استفاده می‌شود و روش تهیه به شرح زیر است:

  • مرحله اول: اولین قدم برای انجام این کار مانند سایر روش‌ها جدا کردن تخم هندوانه و برش زدن آن است. سپس آن را در فریزر قرار دهید تا به صورت کامل یخ بزند.
  • مرحله دوم: بعد از 2 تا 3 ساعت آن را به همراه شکر یا عسل در مخلوط کن بریزید تا کاملا میکس شده و به حالت پوره در بیاید. در نهایت مقدار کمی عرق بیدمشک، گلاب و هل را به آن اضافه کنید هم بزنید تا خوب مخلوط شود. در نظر داشته باشید که اضافه کردن عرقیات بیش از اندازه نباشد تا اسموتی آبکی و رقیق نشود.

رازهای فوق العاده کاربری در درست کردن اسموتی یخی هندوانه‌ای

درست کردن اسموتی یخی کار به شدت ساده‌ای است و زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد. اما اگر دوست دارید اسموتی نهایی شما طعم واقعا خوبی داشته باشد و از نوشیدنی آن لذت ببرید، باید نکاتی را بدانید و رعایت کنید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  1. یکی از مهمترین نکات در تهیه اسموتی هندوانه با هر روش خارج کردن هسته‌های هندوانه است. شما باید بعد از برش زدن هندوانه، حتما هسته‌های آن را خارج کنید.رازهای درست کردن اسموتی یخی هندوانه‌ای
  2. در این روش تهیه حتما باید هندوانه‌ی شما سرد و یخ زده باشد اما اگر برای درست کردن آن عجله دارید و فرصت و زمان کافی برای انجام این کار را ندارید، می‌توانید از یخ برای تهیه استفاده کنید و قالب‌های یخ کوچک را به مخلوط کن اضافه کنید. البته باید بدانید که در این صورت اسموتی شما رقیق‌تر از حالت فریز شده هندوانه خواهد بود
  3. برخی از افراد به این نکته دقت نمی‌کنند، اما حتما باید پوست هندوانه رابه صورت کامل بگیرید. انجام ندادن این کار بدون دقت، طعم اسموتی را خراب خواهد کرد.
  4. درست کردن اسموتی هندوانه با انواع میوه امکان پذیر است و شما می‌توانید مواد و میو‌ه‌های مورد استفاده در طرز تهیه اسموتی هندوانه را بر اساس سلیقه‌ی خود و همچنین موادی که در دسترس دارید، تغییر دهید.اگر از طرفداران هندوانه در تهیه انواع نوشیدنی و کیک هستید، طرز تهیه کیک هندوانه ای نیز برای شما جالب است و انتخاب خوبی برای شب یلدا خواهد بود.
  5. باید به این نکته دقت کنید که هرچه برش‌های هندوانه کوچک‌تر باشند، مراحل طرز تهیه اسموتی هندوانه سریع‌تر انجام می‌شود پس تا جایی که می‌توانید اندازه‎ی آن‌ها را کوچک در نظر بگیرید.
  6. اگر رژیم یا پرهیز غذایی خاصی دارید، بهتر است در طرز تهیه اسموتی یخی هندوانه ای از میزان شکر کمتری استفاده کنید یا حتی تا جایی که برایتان امکان دارد جای شکر از عسل استفاده کنید.
  7. اگر دوست داشته باشید می‌توانید اسموتی را با برش میوه‌ها، دانه‌ها یا سبزیجات معطر تزئین کنید.

شب یلدا، از نوشیدن اسموتی یخی هندوانه ای غافل نشوید…

طرز تهیه اسموتی یخی هندوانه ای را به صورت کامل برایتان توضیح دادیم. شما می‌توانید بر طبق سلیقه و ذائقه خود، با مواد اولیه مختلف این نوشیدنی خوشمزه را تهیه کنید. البته، اگر می‌خواهید این نوشیدنی را برای شب یلدا تهیه کنید اما فرصت کافی برای درست کردن آن را ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. با سرویس سفارش آنلاین آبمیوه اسنپ فود، نوشیدنی دلخواه شما در تعداد موردنظر و در سریع‌ترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود