آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع اسموتی کرفس
آموزش آشپزی
4/5 - (5 امتیاز)
1

با انواع اسموتی کرفس و طرز تهیه آن­ها آشنا شوید!

مینا اسماعیل بیگی 13 بهمن 1401 4 دقیقه

اسموتی یا همان معجون یکی از نوشیدنی­‌های محبوب است که به آسانی تهیه می­‌شود. کرفس فواید بسیاری دارد، به عنوان مثال عملکرد دستگاه گوارش، کبد و کلیه­‌ها را بهبود می­‌بخشد؛ همچنین از ابتلا به سرطان، آلزایمر و سنگ کلیه جلوگیری می‌­کند. یکی از خواص مورد توجه کرفس، افزایش سوخت و ساز بدن و کمک به لاغری است. البته توجه داشته باشید که کرفس به تنهایی برای لاغری کافی نیست و شما برای کاهش وزن به ورزش و یک رژیم غذایی اصولی نیاز دارد. در این مطلب طرز تهیه انوع اسموتی کرفس را به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد.

معجون کرفس
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده ­سازی 10 دقیقه
میزان سختی آسان
میزان کالری در هر 100 گرم 20 کالری

معجون کرفس برای داشتن یک اندام زیبامعجون کرفس برای داشتن یک اندام زیبا

اغلب افراد به اسموتی­‌های مختلف علاقه­مند هستند و از خوردن آن­‌ها لذت می­‌برند. با استفاده از کرفس می­‌توان انواع اسموتی­‌ها را تهیه کرد و از فواید بیشمار آن برای بدن بهرمند شد. اگر می‌­خواهید با تمامی خواص کرفس آشنا شوید، مطلب همه فواید و خواص آب کرفس (تأثیر آب کرفس بر لاغری) را مطالعه کنید. اولین نوشیدنی که در این مقاله معرفی خواهیم کرد، معجون کرفس است. این معجون به آسانی تهیه می­ شود و مواد اولیه آن همواره در دسترس هستند. همچنین شما می­‌توانید خرید میوه را به صورت آنلاین انجام دهید.

مواد اولیه معجون کرفس

مواد اولیه مورد نیاز در طرز تهیه معجون کرفس در جدول زیر ارائه شده است. می­توانید مواد اولیه این اسموتی را به راحتی تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که سفارش میوه آنلاین یکی از روش‌­های آسان برای تهیه مواد اولیه معجون­‌ها است.

مواد لازم مقدار لازم
ساقه کرفس 1 دسته
لیمو 1 عدد
برگ نعناع 5 عدد
آب 1 لیتر

دستور تهیه معجون کرفس

در این بخش طرز تهیه معجون کرفس را به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد که مانند تمام معجون­‌ها ساده است. در حقیقت این اسموتی همان طرز تهیه آب کرفس و لیمو است.

  • مرحله یکم: ابتدا کرفس را به خوبی بشویید، انتهای آن را جدا کرده، با چاقو خرد کنید و به همراه آب درون مخلوط­کن بریزید.
  • مرحله دوم: لیمو را نیز شسته، پوست و هسته آن را جدا کرده و همراه برگ­‌های نعناع به دیگر مواد درون مخلوط­کن اضافه کنید.
  • مرحله سوم: اجازه دهید تا مواد درون دستگاه کاملا مخلوط شده و ترکیب یک دستی به وجود آید.
  • مرحله چهارم: سپس آن را داخل لیوان بریزید و با برگ نعناع یا برگ کرفس تزئین کنید.

معجون کرفس شما آماده است. نوش جان!

برای بهتر شدن طعم اسموتی کرفس می‌توان آن را با میوه­‌های دیگر ترکیب کرد، که در ادامه به معرفی برخی از آن‌­ها می‌پردازیم.

معجون کرفس با سیبمعجون کرفس با سیب

خود کرفس به تنهایی طعم خوبی ندارد، به همین دلیل اضافه کردن سیب مزه اسموتی را شیرین یا ترش می­‌کند. اگر از سیب گلاب استفاده کنید، اسموتی شیرین خواهد شد و اگر سیب ترش فرانسوی بکار ببرید، اسموتی سبز رنگ و ترش مزه­‌ای خواهید داشت.

برای تهیه معجون کرفس با سیب به مواد اولیه گفته شده، 2 عدد سیب اضافه کنید. سیب­‌ها را به خوبی شسته، هسته آن­‌ها را جدا کرده، با چاقو خرد کنید و به همراه دیگر مواد داخل مخلوط­کن بریزید. پس از آماده شدن این اسموتی می­‌توانید آن را با برش­‌های سیب تزئین کنید.

معجون هویج و کرفس

استفاده از هویج در کنار کرفس برای تهیه اسموتی، علاوه بر بهبود طعم آن بر خواص معجون شما می‌افزاید. چراکه هویج دارای فواید بسیاری همچون تقویت بینایی، کاهش بیماری­‌های قلبی، پاکسازی کبد، بهبود سلامت پوست و مو و غیره است.

برای درست کردن معجون کرفس و هویج، 3 عدد هویج متوسط به مواد اولیه اسموتی اضافه کنید. برای تهیه آن ابتدا هویج­‌ها را شسته، انتهای آن را جدا کرده، با چاقو برش دهید و با سایر مواد داخل مخلوط­کن بریزید. دقت داشته باشید که هویج بافت سفت‌­تری دارد، به همین دلیل صبر کنید تا به خوبی درون دستگاه پوره شود.

معجون ترش کیوی و کرفسمعجون ترش کیوی و کرفس

یکی دیگر از اسموتی­‌های ترکیبی، معجون کیوی و کرفس است. این ترکیب خوشمزه و پر خاصیت بوده و حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین­‌هایی نظیر ویتامین C است. این اسموتی سبز رنگ، سوخت و ساز بدن را بالا می­‌برد و به کاهش وزن کمک می­‌کند، همچنین با تقویت سیستم ایمنی بدن، مانع ابتلا به انواع بیماری‌­ها می‌­شود.

برای تهیه معجون ترش کیوی و کرفس، 3 عدد کیوی به سایر مواد اولیه بیافزایید. کیوی­‌ها را شسته، پوست کنده و به چند قسمت تقسیم کنید، سپس آن‌­ها را همراه با دیگر مواد، داخل مخلوط­کن قرار دهید. منتظر بمانید تا به خوبی ترکیب شوند. در انتها اسموتی را درون لیوان ریخته و با برش‌­های کیوی تزئین کنید.

معجون کرفس و خیار

یکی دیگر از اسموتی­‌های معروف کرفس، ترکیب آن با خیار است. معجون خیار و کرفس رنگ سبز زیبایی دارد و برای سلامت بدن مفید است. ترکیب خیار و کرفس به دفع سموم از بدن کمک کرده، شادابی پوست را افزایش می‌­دهد، کم کالری است و متابولیسم بدن شما را بیشتر می­‌کند.

برای درست کردن معجون کرفس و خیار، 3 عدد خیار را در کنار دیگر ترکیبات قرار دهید. برای تهیه آن خیارها را شسته، خرد کرده و داخل مخلوط­کن بریزید. سپس معجون آماده شده را در لیوان ریخته و آن را به صورت خنک سرو کنید.

نکات مهم برای درست کردن معجون کرفس

برای داشتن یک معجون کدو کرفس خوشمزه و وسوسه  برانگیز لازم است تا نکات زیر را رعایت کنید:

  • برای خنک شدن معجون کرفس می‌­توانید چندین قطعه یخ نیز داخل مخلوط­کن بریزید.
  • اگر برای لاغری از معجون کرفس استفاده می­‌کنید، باید آن را ناشتا میل کنید.
  • اگر ترجیح می‌­دهید که اسموتی شما شیرین باشد، می­‌تواند از شیرین­ کننده‌­هایی همچون عسل استفاده کنید، اما دقت داشته باشید که با این کار کالری اسموتی افزایش می‌­یابد که برای لاغری مفید نیست.
  • از انواع اسموتی کرفس می‌­توانید در وعده صبحانه و عصرانه استفاده کنید.

معجون کرفس را امتحان کنید!!!

در این مطلب طرز تهیه انواع مختلف اسموتی کرفس را به همراه کلیه نکات آموزش دادیم. حال، اگر می­‌خواهید با انواع نوشیدنی­‌ها و معجون­‌ها در مهمانی­‌های خود پذیرایی کنید، اما وقت کافی برای تهیه آن­‌ها ندارید، می‌­توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. کافی است به صفحه خرید آنلاین آبمیوه بروید و نوشیدنی­‌های مورد نظر خود را به آسانی سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(1 دیدگاه)

pendar famandarie
29 مهر 1402

سلام معجون ترش کیوی و کرفس خیلی خوبه خوشمزس یکم شکر قهوه ای بهش اضافه میکنم عالی تر میشه اسمتوی برای مجلس ها و مهمونی ها خیلی باکلاس هستش

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود