با خواص آب کرفس و طرز تهیه آب کرفس آشنا شوید

کرفس گیاهی پرخاصیت با کاربردهای فراوان در آشپزی است. ارتفاع این گیاه می‌تواند تا یک متر برسد. مواد معدنی نظیر منیزیم و پتاسیم موجود در کرفس، تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش اعصاب و درمان بیماری‌های روانی است. ویتامین‌های مختلفی که در کرفس وجود دارد، موجب فواید فراوان این گیاه می‌شود.

سم‌زدایی، درمان روماتیسم، پیشگیری از سرطان و کاهش تورم یاخته‌های بدن از جمله خواص آب کرفس هستند. همچنین، ارتباط بین کرفس و لاغری نیز مدت‌هاست که شناخته شده است. کرفس از گیاهانی است که می‌توان بدون ایجاد مشکل در سیستم گوارش، همزمان با دیگر میوه‌ها و سبزیجات مصرف کرد. خاصیت آب کرفس در ترکیب با میوه‌ها و گیاهان دیگر، فواید بی‌نظیری را به وجود می‌آورد. در این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه آب کرفس را آموزش دهیم. همچنین با ارزش غذایی و تمامی خواص کرفس آشنا خواهیم شد.

کمی بیشتر درباره کرفس

کمی بیشتر درباره کرفس

این نوشیدنی خواص زیادی دارد

کرفس که با نام علمی (Apium Graveolens) شناخته می‌شود، دارای انواع مختلفی است. استفاده از انواع کرفس در تهیه غذاها، نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های دارویی کاربرد دارد. کالری بسیار کم و در عین حال خواص زیاد کرفس، آن را برای گستره وسیعی از افراد، مفید و مناسب ساخته است.

کرفس در آشپزی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. خورشت کرفس یکی از غذاهای محبوب در سفره‌های ایرانی است. همچنین انواع ترشی‌ها و شور‌ها نیز از کرفس به عمل می‌آیند. اسموتی دتوکس یکی دیگر از ترکیباتی است که با استفاده از کرفس تهیه شده و خواص بسیار زیادی دارد. با آنکه خواص کرفس برای لاغری شناخته شده است اما فواید آن تنها محدود به کاهش وزن نخواهد بود.

طرز تهیه آب کرفس

طرز تهیه آب کرفس

آب کرفس یک نوشیدنی سالم و طبیعی.

آب کرفس را چگونه بگیریم ؟ گرفتن آب کرفس و تهیه آن در خانه کار بسیار ساده‌ای است؛ اما نیاز به یک آب‌میوه‌گیری برقی یا مخلوط‌کن دارید. در ادامه طرز تهیه آب کرفس را معرفی می‌کنیم تا بتوانید از خواص آب کرفس بهره ببرید.

آب کرفس

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 5 دقیقه
زمان تهیه 5 دقیقه
میزان سختی کم

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه آب کرفس

برای تهیه آب کرفس به مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ساقه کرفس 1 دسته
لیمو 1 عدد
برگ نعنا 5 عدد

طرز تهیه آب کرفس با دستگاه آبمیوه‌گیری

برای بهره بردن از خاصیت آب کرفس، باید نحوه تهیه آن را یاد بگیرید. طرز تهیه آب کرفس در ادامه آمده است.

  • مرحله یکم: ابتدا کرفس‌ها را به خوبی شسته و شیارهای موجود در ساقه آن‌ را تمیز کنید. برای گرفتن آب کرفس نیازی به جدا کردن برگ‌های کرفس نیست.
  • مرحله دوم: ساقه‌های کرفس را به همراه نعنا، درون لوله آب‌میوه‌گیری بریزید و اندکی فشار دهید تا آب آن گرفته شود.
  • مرحله سوم: برای خوش طعم کردن آب کرفس می‌توانید چند عدد لیمو را آبگیری کرده و با آب کرفس مخلوط کنید.
  • مرحله چهارم: آب کرفس تهیه شده را داخل لیوان بریزید و با برگ نعناع یا برگ کرفس تزئین کنید.

می‌توانید آب کرفس را با آب نوشیدنی‌هایی دیگر مانند سیب مخلوط کنید. ترکیب آب کرفس و سیب یکی از نوشیدنی‌هایی است که موجب بهبود طعم کرفس و بهره‌مندی بیشتر از خواص آن می‌شود.

طرز تهیه آب کرفس با دستگاه مخلوط‌کن

روش دیگر برای تهیه این نوشیدنی بهره بردن از خواص آب کرفس، استفاده از مخلوط کن برقی است. طرز تهیه آب کرفس با مخلوط کن را در ادامه توضیح خواهیم داد. در این روش، قطعات کوچک ساقه کرفس را داخل مخلوط‌کن بریزید. حجم زیاد از ساقه‌ها را به یک‌باره اضافه نکنید. هر بار اندکی اضافه کنید و اجازه دهید خمیری یک‌دست به وجود آید. سپس، خمیر کرفس را از صافی توری یا پارچه‌ای عبور دهید تا صاف شود. دقت کنید که آب کرفس در واکنش با هوا به سرعت اکسید شده و طعم آن عوض می‌شود. بنابراین، آب کرفس را بلافاصله بعد از تهیه، مصرف کنید.

ارزش غذایی کرفس

ارزش غذایی کرفس

این نوشیدنی حاوی ویتامین و مواد معدنی زیادی است

نحوه گرفتن اب کرفس را اموختیم در ادامه جدول ارزش غذایی، مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در کرفس را نیز مشاهده خواهید کرد.

ماده تشکیل‌دهنده مقدار ویتامین مقدار
پروتئین 69/0 گرم ویتامین B1 02/0 میلی گرم
کربوهیدرات 97/2 گرم ویتامین B2 06/0 میلی گرم
آب 43/95 گرم ویتامین B3 32/0 میلی گرم
چربی 17/0 گرم ویتامین B4 10/6 میلی گرم
فیبر 60/1 گرم ویتامین B5 25/0 میلی گرم
کلسترول 00/0 گرم ویتامین B6 07/0 میلی گرم
مس 04/0 میلی گرم ویتامین B9 00/36 میکروگرم
منیزیم 00/11 میلی گرم ویتامین B12 00/0 میلی گرم
کلسیم 00/40 میلی گرم ویتامین C 10/3 میلی گرم
فسفر 00/24 میلی گرم ویتامین E 27/0 میلی گرم
سدیم 00/80 میلی گرم ویتامین K 30/29 میکروگرم
آهن 20/0 میلی گرم ویتامین A 00/22 میکروگرم
روی 13/0 میلی گرم ویتامین D 00/0 میکروگرم

خواص آب کرفس برای بدن

خواص آب کرفس برای بدن

آب کرفس به بهبود عملکرد گوارش کمک می‌کند

خواص اب کرفس چیست ؟ بخش‌های مختلف کرفس از جمله ساقه، برگ و تخم آن سرشار از خواص مختلف است. اب کرفس با برگ یا بدون برگ در هر حال حاوی ارزش غذائی بالایی است.کرفس از سبزیجات کم کالری است که فیبر زیادی دارد و مصرف فیبر برای بدن ضروری است. فیبر بالایی که در کرفس وجود دارد باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و درعین حال، کالری کم باعث کاهش وزن خواهد شد. کرفس سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. نوشیدن روزانه یک لیوان آب کرفس می‌تواند تاثیرات شگفت‌انگیزی در بدن داشته باشد. در ادامه عمده‌ترین خواص آب کرفس برای بدن را معرفی می‌کنیم.

خاصیت آب کرفس در کاهش فشار خون

فشار خون بالا، اختلالی است که باید به آن رسیدگی شود. استرس، تغذیه نامناسب و شرایط ژنتیکی در ایجاد فشار خون بالا در بدن مؤثر است. مصرف کرفس به دلیل فیتوکمیکالی که دارد باعث کاهش فشار خون می‌شود. شل شدن دیواره شریان‌های انتقال خون باعث تعدیل فشار خون می‌گردد.

نیترات موجود در کرفس نیز به کاهش فشار خون کمک زیادی می‌کند. عصاره تخم کرفس خاصیت ضد فشار خون دارد. مصرف روزانه کرفس به شکل‌های مختلف به افرادی که مبتلا به بیماری‌های فشار خون هستند توصیه می‌شود.

خاصیت آب کرفس برای کاهش کلسترول

فتالیدها و فیبر موجود در کرفس به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند. علاوه بر این، مقدار زیاد ویتامین C و دیگر مواد معدنی موجود در برگ‌ها و ساقه کرفس برای بهبود سلامت دستگاه گردش خون، قلب و تنظیم کلسترول مفید است. همچنین نوشیدن روزانه یک لیوان آب کرفس در کاهش تری گلیسیرید خون و افزایش سطح کلسترول خوب در خون مؤثر خواهد بود.

خاصیت آب کرفس در پیشگیری از سرطان

کرفس می‌تواند کمک زیادی به پیشگیری از سرطان کند. پلی استیلن موجود در کرفس برای جلوگیری از تشکیل سلول‌های سرطانی مؤثر است. آنتی اکسیدان‌ها و فلانوئیدهایی که در کرفس وجود دارند نیز به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌پردازند. همچنین کرفس دارای لوتئین است و محققان دریافته‌اند که این عنصر در تضعیف سلول‌های سرطانی در بدن تاثیرگذار خواهد بود. استفاده از کرفس در طب سنتی چینی از دیرباز به عنوان یک عامل ضد سرطان شناخته می‌شود. بنابراین، از خواص آب کرفس برای جلوگیری از بروز سرطان غافل نشوید.

کمک به بهبود فرآیند هضم با آب کرفس

کمک به بهبود فرآیند هضم با آب کرفس

مصرف آب کرفس به کاشه استرس و بهبود خواب نیز کمک می‌کند.

فیبر زیادی که در کرفس وجود دارد، کمک‌کننده فرآیند هضم و گوارش در بدن است. این مورد  از دیگر فواید آب کرفس است. این خاصیت باعث می‌شود که باکتری‌های موجود در معده، روند هضم غذا را سریع‌تر و درست‌تر انجام دهند. همچنین مصرف کرفس به حرکات بهتر روده کمک می‌کند؛ آب زیاد موجود در ساقه‌های کرفس نیز در این روند مؤثر است. کمک به حرکت بهتر روده از ابتلا به یبوست و زخم معده جلوگیری خواهد کرد.

خاصیت آب کرفس در سلامت جنسی

مصرف کرفس به مردانی که از مشکلات جنسی رنج می‌برند توصیه شده است. کرفس، منبعی عالی از ویتامین K، فولات، منگنز و پتاسیم است. این مواد معدنی در بهبود سلامت جنسی تأثیر زیادی دارند. آندروستونن و آندرسوتونل موجود در کرفس نیز در ارتقای سلامت جنسی مردان موثر خواهند بود. تحقیقات نشان داده است که مصرف کرفس در افزایش میل جنسی مردان و تعداد اسپرم‌های آنان موثر است.

خاصیت آب کرفس برای درمان دیابت نوع 2

رژیم غذایی ناسالم، مصرف زیاد قند و غذاهای آماده، استرس و آلودگی هوا معضلات زیادی را برای انسان به وجود آورده‌اند که یکی از آن‌ها، شیوع گسترده دیابت نوع ۲ است. این مسئله به یکی از مشکلات مهم در ابعاد جهانی تبدیل شده است. تخمین‌ها حاکی از آن است که این میزان می‌تواند به بیش از ۴۰۰ میلیون تا سال ۲۰۳۰ برسد. مصرف کرفس یکی از راه‌هایی است که به پیشگیری از بروز این بیماری کمک می‌کند. ویتامین K موجود در کرفس در کاهش التهاب بدن و حساسیت آن به انسولین تأثیرگذار است.

مصرف آب کرفس و کاهش التهاب

آنتی اکسیدان‌ها از ترکیباتی هستند که تأثیرات زیادی در کاهش التهاب بدن دارند. کرفس به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های فراوان، به عنوان ماده ضد التهاب عمل می‌کند. علاوه بر آنتی اکسیدان‌ها، فلاونول‌های موجود در کرفس نیز به کاهش التهاب بدن کمک می‌کنند.

کرفس همچنین دارای لوتئولین است که در جلوگیری از بروز التهاب ریه، پروستات، مغز و لثه مؤثر است. علاوه بر این، کرفس به مهار و کنترل باکتری هلیکوباکتر می‌پردازد که این باکتری عامل اصلی بروز زخم معده است. بنابراین، برای جلوگیری از کاهش التهاب و بروز زخم معده، از خواص آب کرفس غافل نشوید.

خاصیت کرفس برای لاغری

خاصیت کرفس برای لاغری

آب کرفس، بااترین میزان تاثیر در لاغری را دارد.

قطعی‌ترین راه برای کاهش وزن و لاغری، محدود کردن کالری دریافتی است و کالری موجود در کرفس بسیار کم است. کاهش میزان کالری باید به گونه‌ای باشد تا فرد احساس گرسنگی نکند. فیبر زیادی که در کرفس وجود دارد باعث ایجاد حس سیری نیز می‌شود. یک فنجان کرفس خرد شده چیزی حدود ۱۶ کالری انرژی دارد و این میزان یک درصد از سهمیه روزانه ماست. کرفس پخته شده هم کمتر از ۳۰ کالری انرژی در هر پیمانه خواهد داشت. خوردن تنها یک کاسه کرفس می‌تواند به سرعت موجب احساس سیری شده و کالری کمی نیز به بدن برساند.

فیبر زیادی که در کرفس وجود دارد، با رساندن کربوهیدرات به بدن، به کاهش اشتها و کنترل آن کمک می‌کند. از طرفی، غذاهای فیبردار نیازمند این هستند که بیشتر جویده شوند. فرآیند طولانی جویدن می‌تواند ناخودآگاه باعث ایجاد حس سیری در انسان شوند. در حقیقت کرفس یکی از 10 میوه لاغری و سبزیجات لاغری است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته، توجه داشته باشید که گرفتن آب کرفس باعث از دست رفتن حجم زیادی از فیبر آن می‌شود. این اتفاق باعث کاهش احساس سیری در حین مصرف خواهد شد. بنابراین بهترین راه استفاده از کرفس برای لاغری، مصرف خود گیاه است.

خاصیت آب کرفس برای ضدعفونی کردن بدن

از مهم‌ترین خواص آب کرفس، سم‌زدایی روده‌ها است. این گیاه در کاهش عفونت‌های مجاری ادراری تأثیر زیادی دارد. طبق مطالعات انجام شده، کرفس می‌تواند کمک زیادی به جلوگیری از بروز عفونت‌های قارچی در بدن کند. روغن کرفس را می‌توان در درمان بسیاری از عفونت‌های قارچی به کار گرفت. همچنین کرفس برای جلوگیری از رشد باکتری‌های غیرمفید در دستگاه ادراری و روده‌ها نیز به کار می‌رود.

خاصیت آب کرفس برای بهبود سیستم عصبی

کرفس به عنوان یک گیاه آرام‌بخش، تأثیر مستقیم بر سیستم عصبی انسان دارد. مصرف کرفس باعث کاهش ترشح هورمون کورتیزول در بدن می‌شود و به ثبات بیشتر و مقابله با استرس نیز کمک می‌کند. اپی‌ژنین‌های موجود در کرفس می‌توانند در روند عصب‌زایی یا نوروژنسیس (Neurogenesis) تأثیرگذار باشند. عصب‌زایی به فرآیندی گفته می‌شود که سلول‌های دستگاه عصبی توسط سلول‌های بنیادین عصبی تولید می‌شوند. نتایج یک تحقیق نشان داده است که تولید سلول‌های عصبی و توانایی یادگیری و ارتقای حافظه، ارتباط مستقیمی با هم دارند. تسکین سیستم عصبی، بیشتر با مصرف روغن و عصاره کرفس اتفاق می‌افتد.

آب کرفس و تقویت سیستم ایمنی

شیوع ویروس‌های مختلف در محیط زندگی ما، این الزام را به وجود آورده است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم. روش‌های مختلفی برای ارتقای سیستم ایمنی بدن وجود دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تعداد گلبول‌های سفید در بدن، مصرف منظم کرفس است.

این گیاه ویتامین C فراوانی دارد و از این رو باعث تحریک سیستم ایمنی بدن و تقویت قوای دفاعی می‌شود. ویتامین C موجود در کرفس، افزایش ایمونوگلوبین‌ها را در پی دارد که ایمونوگلوبین‌ها از ترکیبات اسیدی در سیستم دفاعی بدن هستند. پس، برای تقویت سیستم ایمنی بدن، خواص آب کرفس را مورد توجه قرار دهید.

خواص آب کرفس برای کبد و کلیه

خواص آب کرفس برای کبد و کلیه

آب کرفس به عملکرد کلیه و تخلیه سموم از بدن کمک می‌کند.

تحقیقات نشان داده است که مصرف آب کرفس به سم‌زدایی از کلیه‌ها و کبد کمک می‌کند. کرفس سرشار از مواد معدنی نظیر آهن، سدیم و منیزیم است که خاصیت قلیایی به آن می‌بخشند. مصرف کرفس به خنثی شدن اسید بدن کمک زیادی می‌کند و به عبارت دیگر، تعادل pH بدن را در پی دارد.

مصرف بیش از اندازه مواد غذایی اسیدی به بروز مشکلات کبد و کلیه منجر می‌شود که اضافه کردن کرفس به برنامه غذایی روزانه به پیشگیری از این اتفاق کمک می‌کند. روغن کرفس به دلیل لوتئولین زیادی که دارد در درمان سنگ کلیه مؤثر است. همچنین برای درمان کبد چرب می‌توان آب کرفس را با سرکه ترکیب کرده و نوشید.

آب کرفس و بهبود مفاصل بدن

مصرف کرفس و آب کرفس در درمان دردهای مفاصل کاربرد دارد. آب زیاد موجود در کرفس، به دفع اسید اوریک از بدن کمک می‌کند و این امر موجب بهبود درد مفاصل می‌شود. آرتروز مفاصل از بیماری‌هایی است که باعث برهم خوردن متابولیسم استخوانی شده و برای درمان آن لازم است استخوان‌ها را تقویت کنید. یکی از بهترین ترکیبات برای تقویت استخوان‌ها، ترکیب کلسیم و ویتامین C است.

تسکین درد مفاصل همچنین در گرو تأمین پتاسیم، ویتامین D و  Kدر بدن است. ترکیباتی که در کرفس وجود دارند به جذب بهتر کلسیم کمک می‌کنند. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در کرفس نیز برای پیشگیری از آسیب‌‌دیدگی سلول‌های مفاصل مفید هستند. مصرف کرفس به درمان بیماری نقرس نیز کمک می‌کند که روغن تخم کرفس به دلیل وجود سدانولید‌ها، در درمان نقرس مؤثر است. پس، برای بهبود مفاصل و درمان نقرس، خواص آب کرفس را موردتوجه قراردهید.

خاصیت کرفس در تامین آب مورد نیاز بدن

خاصیت کرفس، فراوانی آب در آن است. بیش از ۹۵ درصد کرفس را آب تشکیل می‌دهد. به همین دلیل مصرف کرفس می‌تواند آب مورد نیاز بدن را نیز تأمین کند؛ به خصوص که محتویاتی نظیر پتاسیم، فسفر، سدیم، منیزیم، کلسیم و آهن نیز در آن وجود دارند. آب‌رسانی پوست و هیدراته کردن بدن، مهم‌ترین خاصیت‌های این گیاه هستند.

خاصیت آب کرفس برای پیشگیری از آنفولانزا

همان‌طور که گفتیم، کرفس دارای ویتامینC  زیادی است. این ویتامین به ارتقای سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و برای حفظ سلامتی کل بدن مؤثر است. ساقه گیاه نیز سرشار از مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. به همین دلیل، مصرف آب کرفس می‌تواند تأثیرات زیادی بر جلوگیری از بروز بیماری‌ها و حساسیت‌های فصلی داشته باشد. اگر می‌خواهید بدن خود را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا مقاوم کنید، مصرف آب کرفس را در رژیم غذایی خود جای دهید و از خواص آب کرفس غافل نشوید.

خاصیت آب کرفس برای کاهش ورم بینی

خاصیت آب کرفس برای کاهش ورم بینی

آب کرفس یک منبع غنی از آب و الکترولیت‌هاست.

بعد از عمل راینوپلاستی، به دلیل آسیب دیدن پوست، استخوان‌ و بافت‌های اطراف بینی، این ناحیه دچار تورم می‌شود. میزان تورم بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ گوشتی یا استخوانی بودن بینی، ضخامت پوست بینی، شدت دست‌کاری در عمل و مراقبت‌های بعد از آن، از مهم‌ترین این عوامل هستند.

به طور کلی بینی‌های گوشتی پوست ضخیم‌تری دارند. از طرفی، بینی‌هایی که دارای استخوان کج هستند، نیازمند دست‌کاری بیشتری در حین عمل خواهند بود؛ از این‌رو، تورم بیشتری در آن‌ها ایجاد می‌شود. استفاده از آب کرفس برای کاهش ورم بینی از نظر علمی ثابت نشده است؛ اما مصرف آن منعی ندارد. با این وجود خواص ضد التهابی که در کرفس وجود دارد می‌تواند به جلوگیری از التهاب بیشتر در روزهای بعد از عمل بینی کمک کند. طرز تهیه آب کرفس برای عمل بینی به همان شکلی است که پیش‌تر توضیح دادیم.

خواص آب کرفس برای پوست چیست؟

خواص آب کرفس برای پوست چیست؟

با نوشیدن آب کرفس سلامتی را به خود هدیه می‌دهید.

آب کرفس به دلایل مختلف، تأثیرات زیادی بر پوست صورت و بدن دارد. آب فراوان، آنتی اکسیدان‌ها و مواد آلی موجود در کرفس در روند بهبود، مراقبت و درمان پوست مؤثر هستند. برای بهره‌مندی از خواص آب کرفس و کرفس برای پوست و مو روش‌های مختلفی وجود دارد. مصرف آب کرفس، خوردن کرفس یا تهیه ماسک کرفس از جمله این روش‌ها است. موارد زیر از تأثیرات و خوص آب کرفس بر سلامت پوست و مو هستند.

  • پوست را مرطوب می‌کند: مصرف روزانه آب کرفس می‌تواند به عنوان یک آب‌رسان طبیعی در پوست عمل کند. آب کرفس به مرطوب کردن پوست و هیدراته کردن سلول‌های آن کمک می‌کند؛ در نتیجه پوست شما صاف و درخشان خواهد شد.
  • پوست را جوان می‌کند: کلاژن نقش اصلی در جوان‌سازی پوست ایفا می‌کند. آب کرفس مقادیر زیادی ویتامین‌های مختلف داشته و همچنین دارای نیاسین و فولات است؛ از این‌رو در ترمیم و بازسازی کلاژن پوست نقشی اساسی دارد. مصرف آب کرفس به جلوگیری از بروز چین و چروک و جوان‌سازی آن کمک می‌کند.
  • پوست را روشن می‌کند: روشن شدن پوست ناشی از رساندن مواد معدنی و آب زیاد به سلول‌های آن است. کرفس حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم است. آب کرفس با دارا بودن این مواد و همچنین آب زیاد، در روشن کردن پوست صورت نقش دارد.
  • پوست را لایه‌برداری می‌کند: آنتی اکسیدان‌های موجود در کرفس به پاک‌سازی سلول‌های مرده پوست و لایه‌برداری از آن‌ها کمک می‌کند. برای تهیه ماسک کرفس، یک فنجان آب کرفس را با یک قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر و پوست پرتقال ترکیب کنید. این مخلوط را به مدت ۵ دقیقه روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید؛ سپس با آب ولرم بشویید. ماسک کرفس به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی پوست عمل می‌کند.

بهترین زمان خوردن آب کرفس برای لاغری

بهترین زمان خوردن آب کرفس برای لاغری

آب کرفس، مفیدترین نوشیدنی ممکن.

در پاسخ به این سوال که آب کرفس را کی بخوریم؟ باید گفت که بهترین زمان برای نوشیدن آب کرفس، صبح به صورت ناشتا است. خوردن آب کرفس پیش از صبحانه، به کاهش اشتها کمک می‌کند. همچنین قدرت جذب بدن برای دریافت مواد معدنی نیز در این موقع بیشتر است.

مصرف کرفس پیش از وعده‌های غذایی اصلی نیز می‌تواند به شیوه‌ای مشابه عمل کند. از خواص آب کرفس برای لاغری، گرفتن رژیم‌های غذایی بر پایه این گیاه است. یک رژیم ۳ هفته‌ای شامل مصرف کرفس پیش از وعده‌های غذایی، تأثیری چشمگیر در کاهش وزن بدن خواهد داشت.

آب کرفس نوشیدنی لاغری و حفظ سلامت بدن است

در این مطلب طرز تهیه آب کرفس را آموزش داده و به بررسی ارزش غذایی و خواص آب کرفس پرداختیم. همانطور که گفتیم مصرف کرفس به حفظ سلامت بدن کمک کرده و مانع از ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود.

در صورتی که قصد دارید تا در منزل آب کرفس تهیه کنید، می‌توانید مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق خرید میوه آنلاین در اپلیکیشن اسنپ سفارش داده و در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. همچنین، اگر تمایل داشته باشید، می توانید آب میوه ها را به صورت آماده از سفارش انلاین آبمیوه اسنپ فود نیز سفارش دهید.