11 خواص بادام زمینی برای سلامتی و تندرستی

خواص بادام زمینی
4.7/5 - (15 امتیاز)

خواص بادام زمینی در مقایسه با دیگر آجیل و مغزها فوق العاده بوده و به جرأت می‌توان گفت که این خوراکی خوشمزه، از مفیدترین‌ها برای بدن است. با شناخت این فواید، قطعا از این پس سعی خواهید کرد که بیش از گذشته از بادام زمینی در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید. با ما همراه باشید تا در این خصوص بیشتر بدانیم.

مهم‌ترین خواص بادام زمینی تازهعکس بادام زمینی

از جمله خواص این مغز که باعث می‌شود آن را برای کودکان و بزرگسالان مفید و ضروری بدانیم، موارد زیر قابل توجه هستند. اگر تصمیم به خرید حضوری یا سفارش آنلاین آجیل دارید، حتما از این پس بادام زمینی را نیز به لیست سفارش‌های خود اضافه کنید. به این ترتیب خیالتان راحت خواهد بود که یه نوع مغز خوشمزه و در عین حال بسیار مفید برای تقویت سیستم عمومی بدن را در رژیم غذایی خود جای داده‌اید.

1. خاصیت بادام زمینی برای کاهش علائم افسردگی

یکی از خواص جالب و در عین حال بسیار کاربردی این مغز آجیل، کمک به درمان افسردگی است. به ویژه زمانی که این افسردگی ناشی از تغییرات هورمونی باشد، میل کردن بادام زمینی بسیار موثر خواهد بود. البته نباید از خواص بادام درختی تازه نیز در این مورد غفلت کرد، اما مطالعات ثابت کرده که مصرف 10 عدد بادام زمینی در روز، برای افرادی که از علائم افسردگی رنج می‌برند بسیار مفید کننده است. البته بهتر است پیش از آن که افسردگی بر روحیه فرد چیره شود، همیشه استفاده از بادام زمینی را در رژیم غذایی خود جای دهد.

2. فایده بادام زمینی در درمان جوش

به طور کلی بادام زمینی برای پوست مفید بوده و با داشتن آنتی اکسیدان‌های بالا، از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. به جز این، مصرف بادام زمینی برای افرادی که به طور مزمن به جوش‌های پوستی مبتلا هستند مفید است. بادام زمینی کمک می‌کند تا میزان جوش‌ها رفته رفته کم شده و فرد پوستی یکدست و صاف داشته باشد.

3. تامین آهن و کلسیم بدن با بادام زمینیتامین آهن و کلسیم بدن با بادام زمینی

بادام زمینی یکی از منابع غنی از آهن و کلسیم بوده و از این روی برای داشتن استخوان‌هایی بهتر و قوی‌تر موثر است. این باعث می‌شود که مصرف این مغز آجیل برای کودکان و نوجوانانی که در سن رشد قرار دارند بسیار توصیه شود. این مزایا در گروه خاصیت بادام هندی نیز جای گرفته و شما می‌توانید به صورت ترکیبی از بادام هندی نیز رژیم غذایی خود استفاده کنید.

4. خواص بادام زمینی برای استخوان

همان طور که اشاره کردیم، بادام زمینی دارای مقادیر قابل توجهی کلسیم بوده و همین باعث می‌شود که برای استخوان‌ها، ماده غذایی مفیدی باشد. به علاوه وجود منگنز در بادام زمینی، به تقویت استخوان‌ها و استحکام آن‌ها کمک خواهد کرد.

5. بادام زمینی و تنگی نفس

خواص بادام زمینی برای ریه قابل توجه است، زیرا هم موجب برطرف کردن سرفه‌های خشک شده و هم سلامت ریه را تامین می‌کند. حتی جالب است بدانید که مصرف بادام زمینی در رفع تنگی نفس نیز اثر دارد و در افرادی که عموما دچار این عارضه می‌شوند، به عنوان یک ماده خوراکی معجزه آسا عمل می‌کند.

البته باید دقت داشته باشید که مصرف زیاد بادام زمینی به نفع ریه، ممکن است موجب بالا رفتن کلسترول خون شود. اگر چه چربی بادام زمینی در شمار چربی‌های خوب قرار دارد؛ با این همه در صورتی که کلسترول بدن شما بالا است، باید در مصرف آن احتیاط به خرج داده یا حداقل با پزشک خود مشورت کنید.

6. خواص بادام زمینی برای چاقی صورتخواص بادام زمینی برای چاقی صورت

اگر مایل هستید که صورت شما کمی چاق‌تر شود، حتما بادام زمینی را به عنوان یکی از خوردنی‌های موثر به خاطر داشته باشید. در واقع بادام زمینی تاثیر معجزه آسایی در چاقی صورت دارد. به علاوه چربی آن، در شمار چربی‌های سالم قرار دارد و کافی است که هر روز در وعده صبحانه مقداری کره بادام زمینی یا خود بادام زمینی را به همراه شیرین کننده‌ای چون عسل نوش جان کنید. پس از گذشت مدتی، متوجه تاثیرگذاری آن در چاقی صورت خود خواهید شد.

7. خواص بادام زمینی برای اعصاب

بادام زمینی یکی از خوراکی‌های حاوی نیاسین یا همان ویتامین B3 است که از ابتلای فرد به بیماری‌های اعصاب و روان جلوگیری موثری به عمل می‌آورد. مشاهده شده افرادی که معمولا در رژیم غذایی خود از بادام زمینی استفاده می‌کنند، کمتر دچار مشکلات بیماری‌های اعصاب چون آلزایمر می‌شوند.

8. کاهش ریسک سرطان معده و روده با بادام زمینی

وجود پلی فنولیک در بادام زمینی باعث می‌شود که ریسک سرطان معده و روده کاهش پیدا کرده و در افرادی نیز که به این سرطان مبتلا هستند، پیشروی تومور کاهش پیدا کرده و ریسک کمتری در خصوص تهدید زندگی فرد داشته باشد. با این همه مصرف بادام زمینی نمی‌تواند جایگزین کاملی برای روند درمانی بوده و افراد مبتلا باید حتما تحت نظر پزشک معالج قرار بگیرند.

9. خواص بادام زمینی برای قلب

با وجود ویتامین B در ترکیب بادام زمینی، از پیش می‌دانیم که این ماده خوراکی برای پیشگیری از ریسک بیماری‌های قلبی مفید است. اما تحقیقات نشان داده که بادام زمینی تلخ، به طور خاص برای کاهش بیماری‌های قلبی نقش موثری دارد و در افرادی که به صورت مستمر از این ماده خوراکی استفاده می‌کنند، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی کاهش پیدا کرده است.

در یک مطالعه نشان داده شد که علاوه بر بادام زمینی، خواص بادام درختی تلخ نیز در کاهش بیماری‌های قلبی قابل توجه بوده و می‌توان از آن به نفع افزایش سلامت قلب بهره برد. در حقیقت اگر چه تلخی این بادام باعث می‌شود که میلی به خوردن آن نداشته باشید، اما خاصیت بادام درختی تلخ برای سلامت قلب و عملکرد کبد، چیزی است که هرگز نباید از خاطر ببرید.

10. خواص بادام زمینی برای جنینخواص بادام زمینی برای جنین

یکی از خواص قابل توجه بادام زمینی، تاثیرگذاری آن در سلامت و زیبایی جنین است. این مغز خوراکی دارای فولات، نیاسین، اسید پانتاتونیک، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، کلسیم، مس، ویتامین E، منیزیم، آهن، فسفر، روی، سدیم، منگنز، پتاسیم، سلنیوم و … است. از این روی می‌توان از آن به عنوان یک خوراکی بسیار مفید در ایام بارداری استفاده کرد.

از آن جایی که فولات برای رشد جنین در سه ماهه اول بارداری بسیار تاثیرگذار است، بادام زمینی به عنوان یک منبع عالی از فولات برای رشد جنین موثر واقع می‌شود. همین طور چربی‌های مفید این مغز، موجب تنظیم فشار خون شده مادر در دوره بارداری می‌شوند.

به علاوه، برخی از مادران در این دوره دچار دیابت بارداری می‌شوند و میل کردن روزانه بادام زمینی از ابتلا به دیابت در این دوره جلوگیری می‌کند. وجود منگنز در ترکیب بادام زمینی، کمک می‌کند تا قند خون مادر باردار تنظیم شده و از ابتلا به دیابت دوران بارداری جلوگیری شود. همین طور وجود ویتامین E، ریسک ترک خوردن پوست در بارداری را کاهش داده و مادر باردار پوستی با خاصیت کشسانی بیشتری خواهد داشت. جالب است بدانید که ویتامین  E موجود در این مغز، در زیبایی پوست نوزاد تازه متولد شده نیز گذار بوده و این هم یکی از خواص بادام زمینی بر جنین است.

11. خاصیت بادام زمینی برای کبد

یک تصور اشتباه وجود دارد که چربی بادام زمینی برای کبد مضر بوده و باعث چربی کبد می‌شود. در حالی که اتفاقا بادام زمینی و همین طور کره بادام زمینی برای کبد مفید بوده و حتی در افرادی که دچار چربی کبد هستند، به درمان آن کمک می‌کند. پس تصور مضرات بادام زمینی برای کبد اشتباه بوده و می‌توان آن را دوستدار کبد دانست. البته اگر کبد چرب دارید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید و تنها مصرف بادام زمینی نمی‌تواند اطمینان خاطر لازم را ایجاد کند.

خواص انواع بادام زمینیخواص انواع بادام زمینی

بادام زمینی انواع مختلفی داشته که هر کدام خواص خود را دارند. در ادامه خواص هر نوع از این بادام را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

خواص بادام زمینی ترش

بادام زمینی ترش که معمولا به آن بادام زمینی دارای پوست تفت داده شده با لیمو می‌گویند، برای کمک به کنترل دیابت مورد استفاده قرار گرفته و به کاهش قند خون کمک می‌کند. به علاوه وجود منگنز در بادام زمینی، موجب جذب بیشتر کلسیم شده و به تنظیم کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند. با تنظیم کربوهیدرات‌ها، قند خون بدن کاهش خواهد یافت.

خواص بادام زمینی تفت داده

به طور کلی خواص بادام زمینی خام به دلیل حفظ آنتی اکسیدان‌ها بالاتر است؛ اما از آن جایی که تفت دادن باعث از بین رفتن برخی از قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شود، بیشتر اوقات افراد نوع تفت داده را ترجیح می‌دهند.

خواص بادام زمینی تنوری

با توجه به مضرات استفاده از نمک و روغن در تفت دادن آجیل‌ها، در صورتی که بادام زمینی تنوری شده باشد، ضمن آن که طعم بهتری خواهد داشت؛ بارها و بارها نیز مفیدتر خواهد بود. از جمله خواص نوع تنوری آن، می‌توان به بهبود استحکام استخوان‌ها، تنظیم قند و چربی و همین طور رفع افسردگی اشاره کرد. این مورد به ویژه برای آن دسته از افرادی که دچار بیماری فشار خون هستند بیشتر اهمیت داشته و با حذف نمک، مصرف بادام زمینی برای آن‌ها با خواص بیشتری همراه شده و مضرات حداقلی خواهد داشت.

حساسیت به بادام زمینیحساسیت به بادام زمینی

توجه داشته باشید که برخی از افراد نسبت به بادام زمینی حساسیت داشته و عکس العمل‌های آلرژیک شدید از خود نشان می‌دهند. در حقیقت این مغز آجیل از خوراکی‌های آلرژی‌زا بوده و حتما باید مطمئن شوید که شما نسبت به آن حساسیت ندارید. معمولا عکس العمل‌های آلرژیک در مقابل بادام زمینی، خود را به شکل قرمزی پوست و تورم زبان و همین طور در موارد شدیدتر احساس خفگی و مشکل در تنفس نشان می‌دهند.

خواص این نوع بادام را دست کم نگیرید

در بالا به ارزش غذایی و فواید بادام زمینی پرداختیم که چطور می‌توان با مصرف روزانه چند عدد از آن، بخشی از نیاز بدن به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را برطرف کرد. در حقیقت این مغز آجیل، یکی از برترین منابع پروتئین گیاهی به حساب آمده و استمرار در میل کردن آن، به طول عمر فرد کمک خواهد کرد. شما معمولا هر چند وقت یک بار از این مغز آجیل میل کرده و تا چه اندازه از خواص عالی آن مطلع هستید؟ نظرات خود در این باره را با ما و دیگر کاربران وب سایت به اشتراک بگذارید.

راستی، اگر تمایل داشتید که بادام زمینی را به شکل آنلاین خریداری کنید، می‌توانید از اسنپ فود نیز کمک بگیرید. خرید آنلاین آجیل در خدمت شما است و می‌توانید این بادام و انواع آجیل و خشکبار را به شکل آنلاین سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول

با مهم‌ترین خواص بادام زمینی تازه آشنا شوید؟(خواص و خاصیت های بادام زمینی ؟)

خواص مغز بادام زمین برای کودکان و بزرگسالان مفید هستش
مهم ترین خواص خاصیت بادام زمینی که برای سلامت بدن مفید هستند:
خاصیت بادام زمینی برای کاهش علائم افسردگی ، فایده بادام زمینی در درمان جوش،
تامین آهن و کلسیم بدن با بادام زمینی، خواص بادام زمینی برای استخوان،
بادام زمینی و تنگی نفس، خواص بادام زمینی برای چاقی صورت،خواص بادام زمینی برای اعصاب،
کاهش ریسک سرطان معده و روده با بادام زمینی،خواص بادام زمینی برای قلب،
خواص بادام زمینی برای جنین،خاصیت بادام زمینی برای کبد

برای کنترل و کاهش قند خون میتواند از خواص بادام زمینی ترش بهرمند شوید
بادام زمینی ترش که معمولا به آن بادام زمینی دارای پوست تفت داده شده با لیمو می‌گویند،
برای کمک به کنترل دیابت مورد استفاده قرار گرفته و به کاهش قند خون کمک می‌کند
وجود منگنز در بادام زمینی،موجب جذب بیشتر کلسیم شده و به تنظیم
کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند. با تنظیم کربوهیدرات‌ها، قند خون بدن کاهش خواهد یافت.

خواص بادام زمینی خام به دلیل حفظ آنتی اکسیدان‌ها بالاتر است؛
اما تفت دادن بادام زمینی باعث از بین رفتن برخی از قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شود،
بیشتر اوقات افراد نوع تفت داده ای بادام زمینی نسبت به بادام زمینی خام ترجیح می‌دهند

در بادام زمینی تف داده شده استفاده از نمک و روغن در تفت دادن آجیل‌ها،
مضرات به همراه دارد وقتی بادام زمینی تنوری شده باشد طعم بهتری خواهد داشت؛
بارها و بارها بادام زمینی تنور ی مفیدتر خواهد بود. از خواص بادام زیمنی از نوع تنوری می‌توان
به بهبود استحکام استخوان‌ها،تنظیم قند و چربی و رفع افسردگی اشاره کرد. این بادام زمینی تنوری
به ویژه برای افرادی که دچار بیماری فشار خون هستند بیشتر اهمیت داشته و با حذف نمک،
مصرف بادام زمینی برای آن‌ها با خواص بیشتری همراه شده و مضرات حداقلی خواهد داشت

بادام زمینی و خواص بادام درختی تلخ در کاهش بیماری‌های قلبی موثر است و
می‌توان از آن به نفع افزایش سلامت قلب بهره برد و خاصیت بادام درختی تلخ برای
سلامت قلب و عملکرد کبد،چیزی است که هرگز نباید از خاطر ببرید وجود ویتامین B
در ترکیب بادام زمینی برای پیشگیری از ریسک بیماری‌های قلبی مفید است

نظرات کاربران

maryam shahmoradi
12.تیر.1402

من به بادام زمینی حسایت دارم نمیتونم بخورم وقتی خوندم چقدر انواع بادام زمینی برای بدن مفید و خاصیت داره ناراحت شدم
که نمیتونم بادام زمینی بخورم

    snappfoodadmin
    13.تیر.1402

    سلام افراد کمی به بادام زمینی حسایت پیدا میکنند خواص بادام زمنی برای بدن خیلی زیاد است خاصیت بادام زمینی برای کبد
    ویتامین E موجود در این مغز بادام ، در زیبایی پوست نوزاد تازه متولد شده نیز گذار بوده و این هم یکی از خواص بادام زمینی بر جنین است.
    مغز بادام خوراکی دارای فولات، نیاسین، اسید پانتاتونیک، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، کلسیم، مس، ویتامین E،
    منیزیم، آهن، فسفر، روی، سدیم، منگنز، پتاسیم، سلنیوم و … است خواص بادام زمینی برای قلب با وجود ویتامین B در ترکیب بادام زمینی،
    از پیش می‌دانیم که این ماده خوراکی برای پیشگیری از ریسک بیماری‌های قلبی مفید است

عسگری
12.تیر.1402

بادام زمینی برای چاقی صورت واقعا عالی هستش ممنون که منو با خواص بادام زمینی آشنا کردید
مقاله خواص میوه موز میوه خیار برای پوست هم عالی بود

    snappfoodadmin
    13.تیر.1402

    سلام یکی از چندین خاصیت بادام زمنی برای بدن خواص بادم زمینی برای چاقی صورت است اگر مایل هستید که صورت شما کمی چاق‌تر شود،
    حتما بادام زمینی را به عنوان یکی از خوردنی‌های موثر به خاطر داشته باشید.در واقع بادام زمینی تاثیر معجزه آسایی در چاقی صورت دارد.چربی آن،
    در شمار چربی‌های سالم قرار دارد و کافی است که هر روز در وعده صبحانه مقداری کره بادام زمینی یا خود بادام زمینی را به
    همراه شیرین کننده‌ای چون عسل نوش جان کنید. پس از گذشت مدتی، متوجه تاثیرگذاری بادام زمینی در چاقی صورت خود خواهید شد.

حمید جمشیدینیا
31.مرداد.1402

سلام خواص بادام زمینی تفت داده شده برای سلامتی بدن چی هستش

    snappfoodadmin
    05.شهریور.1402

    سلام خواص بادام زمینی تفت داده شده برای سلامتی بدن مفید است
    خواص بادام زمینی خام به دلیل حفظ آنتی اکسیدان‌ها بالاتر است؛ اما تفت دادن باعث از بین رفتن برخی از قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شود،
    بیشتر اوقات افراد نوع تفت داده را ترجیح می‌دهند.قارچ ها و باکتری ها از ببین میروند و باعث میشود که بدن سالم تر باشد

آرش صفویی
31.مرداد.1402

سلام بادام زمینی تنوری برای بدن چه فایده و سود و خاصیتی داره خواص بادم زمنی تنوری چی هستش

    snappfoodadmin
    05.شهریور.1402

    سلام خواص و فایده بادام زمینی تنوری اینکه که روغن و نمک را حذف میکند خواص نوع بادام زمینی تنوری، به بهبود استحکام استخوان‌ها، تنظیم قند و چربی و
    رفع افسردگی کمک می کند . افرادی که دچار بیماری فشار خون هستند بیشتر از نوع بادام زمینی تنوری که با حذف نمک،
    اهمیت پیدا می کند استفاده می کنند مصرف بادام زمینی برای افرادی که قند خون دارند ضررهای کمتری به بهمراه دارد

صقویی
31.مرداد.1402

کدام بادام زمینی برای کنترل دیابت خوب است

    snappfoodadmin
    05.شهریور.1402

    سلام بادام زمینی ترش که معمولا به آن بادام زمینی دارای پوست تفت داده شده با لیمو می‌گویند، برای کمک به کنترل دیابت مورد استفاده قرار گرفته و
    به کاهش قند خون کمک می‌کند.وجود منگنز در بادام زمینی، موجب جذب بیشتر کلسیم شده و به تنظیم کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند.
    با تنظیم کربوهیدرات‌ها، قند خون بدن کاهش خواهد یافت.

saalman
16.مهر.1402

سلام همیشه فکر میکردم بادام زمینی باعث جوش زدن بدن میشه حالا میخونم
فایده بادام زمینی در درمان جوش خیلی خوبه ها مرسی

samaneh142
25.مهر.1402

سلام عجیب که بادام زمینی برای صورت هم چاق کننده
هستش هم جوش صورت و پوست کم میکنه🤔🤔

    snappfoodadmin
    29.مهر.1402

    سلام بادام زمینی برای پوست مفید چون آنتی اکسیدان‌های بالا دارد و از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.کمک می‌کند تا میزان جوش‌ها رفته رفته کم شود
    و پوست یکدست و صاف باشد.اگر هر روز در وعده صبحانه مقداری کره بادام زمینی یا خود بادام زمینی را با عسل نوش جان کنید.
    بعد از مدتی، متوجه چاقی صورت خواهید شد.