طرز تهیه اسموتی موز به روش های مختلف

طرز تهیه اسموتی موز

اسموتی موز یکی از خوشمزه‌ترین انواع اسموتی است. روش تهیه این نوشیدنی بسیار ساده است و می‌توانید آن را در خانه آماده کنید و از طعم فوق العاده‌ای که دارد، لذت ببرید. شما می‌توانید این اسموتی را با دیگر میوه‌ها مانند سیب، انبه، آناناس، پرتقال، توت فرنگی یا هر میوه دیگری نیز ترکیب کنید. حال، در این مقاله قرار است تا به محبوب‌ترین روش‌ها برای تهیه اسموتی موز اشاره کنیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا طرز تهیه اسموتی موز خوشمزه را یاد بگیرد و آن را در خانه درست کنید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

اسموتی موز
تعداد نفرات 3 تا 4 نفر
زمان آماده سازی 10 تا 15 دقیقه
میزان سختی راحت

اسموتی موز، اسموتی باب میل همهاسموتی موز، اسموتی باب میل همه

ممکن است برخی تصور کنند که اسموتی موز حالتی شبیه به آبمیوه دارد! در صورتی که این طور نیست! اسموتی موز در واقع یک نوشیدنی پوره ای مانند است که بافت کشداری نیز دارد.

همانطور که گفتیم شما می‌توانید اسموتی را بر اساس ذائقه و سلقیه‌ی خود با میوه‌های مختلف درست کرده و از طعم آن لذت ببرید. البته باید اضافه کرد که اسموتی موز علاوه بر طعم خوشمزه، خواص فوق العاده ای دارد و باید حتما یکبار آن را امتحان کنید!

مواد اولیه برای تهیه اسموتی موز ساده

برای این که شما اسموتی موز ساده، یعنی بدون استفاده از سایر میوه‌ها یا افزودنی‌ها را درست کنید، به مواد اولیه زیر نیاز دارید. در نظر داشته باشید که با این میزان از مواد اولیه امکان تهیه اسموتی برای 3 تا 4 نفر وجود دارد!

مواد لازم مقدار مورد نیاز
موز 3 عدد
شیر 1 لیوان
ماست 2 لیوان
عسل 3 قاشق غذا خوری

طرز تهیه اسموتی موز به صورت مرحله به مرحله

حالا که آماده‌ی درست کردن این اسموتی خوشمزه هستید به سراغ دستور تهیه آن می‌رویم. در این مطلب چند روش متنوع را آموزش خواهیم داد که اسموتی تهیه شده با هر کدام از این روش‌ها طعم و مزه‌ی فوق العاده‌ای خواهد داشت.

  • مرحله اول: اولین مرحله برای درست کردن اسموتی موز، این است که پوست موز را بگیرید و به هر شکلی که دوست دارید آن را برش دهید.
  • مرحله دوم: سپس موزهای برش زده شده را به همراه ماست و شیر درون میسکر ریخته و عسل را به آن اضافه کنید.
  • مرحله سوم: به مدت 3 تا 5 دقیقه میسکر را روشن کرده و مواد را میکس کنید تا کاملا یکدست شوند. اسموتی موز ساده شما آماده است و می‌توانید آن را در لیوان دلخواه خود ریخته و با موز تزیین کنید.

طرز تهیه اسموتی ساده موز به پایان رسید و پیشنهاد می‌کنیم که اگر به نوشیدنی‌هایی که با موز تهیه می‌شوند علاقه دارید، کالری و طرز تهیه شیرموز کافی شاپی مخصوص در خانه را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه اسموتی با طعم های مختلفطرز تهیه اسموتی با طعم های مختلف

نحوه تهیه اسموتی ساده را با هم دیدیم و حالا می‌خواهیم به نحوه درست کردن اسموتی با طعم‌های مختلف بپردازیم. بنابراین، اگر می‌خواهید این اسموتی خوشمزه را با بستنی، گردو، شکلات، خرما و … تهیه کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه اسموتی موز با بستنی، ساده و خوشمزه

یکی دیگر از اسموتی‌های خوشمزه‎ی دیگر، اسموتی موز به همراه بستنی است. اگر دوست دارید تا اسموتی ساده شما، طعم جذاب تری داشته باشد، تنها کافی است تا به آن بستنی اضافه کنید. فرقی نمی‌کند که بستنی شما چه طعمی داشته باشد و صرفا می‌توانید بر اساس سلیقه خود عمل کنید.

طرز تهیه اسموتی موز و گردو

یکی دیگر از اسموتی‌های خوشمزه دیگر که می‌توانید امتحان کنید، اسموتی موز و گردو است. روش تهیه ساده‌ای نیز دارد و باید گردوی خرد شده را به همراه سایر مواد درون مخلوط کن ریخته و میکس کنید.

طرز تهیه اسموتی موز و خرما، نوشیدنی مفید و پر خاصیت

یکی دیگر از روش‌های تهیه اسموتی موز، استفاده از خرما در تهیه آن است. از آنجایی که هر دوی این میوه‌ها طبع گرمی دارد، برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است. اسموتی موز و خرما را می‌توانید به صورت گرم نیز سرو کنید و برای فصل سرما و زمستان بسیار ایده آل می باشد.

شما برای تهیه این اسموتی علاوه بر سایر مواد اولیه به 5 عدد خرما و مقداری گردو و اگر دوست دشاته باشید کمی بسکوییت نیاز دارید و باید به روش زیرعمل کنید.

  • مرحله اول: مانند روش قبل موز را پوست گرفته و برش دهید. سپس هسته و پوست خرما را نیز جدا کنید و هر دو را درون میکسر بریزید.
  • مرحله دوم: شیر، ماست، گردو و بیسکوییت را نیز به میکسر اضافه کرده و 2 دقیقه میکس کنید تا مواد کاملا مخلوط شده و بافت آن یکدست شود. نوشیدنی شما آماده است و باید آن را در لیوان دلخواه خود سرو کنید. برای تزیین می‌توانید از بیسکوییت، موز یا پوره گردو استفاده کنید. البته به عنوان نکته باید اضافه کرد که اگر به گرمی بیش از اندازه حساسیت ندارید، می توانید مقداری پودر دارچین نیز به نوشیدنی اضافه کنید.

طرز تهیه اسموتی موز و شکلات، نوشیدنی محبوب کودکانطرز تهیه اسموتی موز و شکلات

یکی از محبوب ترین روش‌های تهیه اسموتی موز، ترکیب کردن آن با شکلات است که معمولا همه به خصوص کودکان آن را دوست دارند. تقربیا هیچکس نمی‌تواند دست رد به خوردن اسموتی موز و شکلات بزند. برای تهیه این اسموتی شما به بستنی شکلاتی و پودر یا سس شکلات علاوه بر مواد اولیه اصلی نیاز دارید و روش تهیه نیز بسیار راحت و به شرح زیر است.

  • مرحله اول: تنها کافی است تا در ابتدا موزها را خرد کرده و به همراه شیر، پودر شکلات و بستنی درون مخلوط کن یا میکسر بریزید و چند دقیقه میکس کنید.
  • مرحله دوم: یک لیوان شیشه‌ای بزرگ انتخاب کرده و روی دیواره‌های داخلی آن سس شکلات بریزید. سپس اسموتی آماده شده را درون آن بریزید. برای تزیین نیز اگر دوست داشته باشید می‌توانید از تکه‌های شکلات یا پودر شکلات استفاده کنید. البته به عنوان نکته باید اضافه کرد که اگر دوست دارید تا اسموتی شما غلیظ شود، باید شیر را کمتر کرده و از بستنی بیشتری استفاده کنید.

طرز تهیه اسموتی موز و سیب، طعمی متفاوت و دوست داشتنی

اگر به دنبال تهیه یک اسموتی هستید که علاوه بر طعم خوب، خواص زیادی داشته باشد، اسموتی موز و سیب انتخاب فوق العاده‌ای خواهد بود. اسموتی موز و سیب را می‌توان جزو نوشیدنی‌هایی دانست که سرشار از پتاسیم و ویتامین ب است و در سلامت نیز نقش مهمی دارد. برای تهیه این اسموتی شما به سیب، دارچین و کمی زنجبیل نیاز دارید. طرز تهیه آن نیز به شکل زیر است:

  • مرحله اول: می‌توان گفت که تهیه اسموتی موز و سیب روش کار متفاوتی دارد. برای انجام این کار در ابتدا باید موز و سیب را پوست گرفته و درون میکسر بریزید. سپس به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت آنرا درون فریزر قرار دهید.
  • مرحله دوم: بعد از گذشت این مدت آن را از فریزر خارج کرده، سپس سیب و موز یخ زده را درون مخلوط کن ریخته و به همراه شیر، دارچین و زنجبیل مخلوط کنید تا یکدست شود. نوشیدنی شما آماده است و می‌توانید آن را سرو کرده و میل کنید.

این نوشیدنی خواص فوق العاده‌ای دارد و اگر دوست داشته باشید می‌توانید 17 مورد از خواص موز برای بدنسازی، زیبایی و سلامتی را بدانید و با خوردن این اسموتی این فواید را به بدنتان منتقل کنید.

طرز تهیه اسموتی موز کیوی، طعمی ترش و شیرینطرز تهیه اسموتی موز کیوی

اگر به دنبال امتحان کردن طعم‌های جدید هستید، اسموتی موز و کیوی یک انتخاب فوق العاده است. این نوشیدنی طعمی ما بین ترشی و شیرینی دارد و به دلیل استفاده از کیوی درون آن سرشار از ویتامین C است. برای تهیه این نوشیدنی شما به کیوی علاوه بر سایر مواد اولیه نیاز دارید. برای این که نوشیدنی شما طعم بهتری داشته باشد، سعی کنید از ماست و شیر پرچرب استفاده کنید.

برای تهیه نیز کافی است تا تمام مواد اولیه را درون مخلوط کن ریخته و چند دقیقه میکس کنید. همچنین تزیین این نوشیدنی را می‌توانید به کمک کیوی خرد شده انجام دهید. این اسموتی برای افرادی که رژیم دارند یک انتخاب فوق العاده است.

طرز تهیه اسموتی موز با جو پرک، نوشیدنی مخصوص برا مبارزه با بیماری‌ها

جو پرک را می‌توان به عنوان یکی از مواد غذایی دانست که بسیار مغذی و فوق العاده است. این دانه غذایی سرشار از امگا 3، آنتی اکسیدان و انواع ویتامین بوده و برای مبارزه با بیماری بسیار مفید است. شما برای این که بتوانید این نوشیدنی را درست کنید به جو پرک، بادام، شیر بادام و سایر مواد اولیه نیاز دارید.

برای تهیه این اسموتی باید در ابتدا جو پرک را تمیز کرده و درون شیر خیس کنید تا کاملا نرم شود. سپس و بعد از این که به طور کامل نرم شد، آن را درون میسکر ریخته و موز را همراه سایر مواد به آن اضافه کرده و میکس کنید. به همین سادگی نوشیدنی شما آماده است.

طرز تهیه اسموتی موزی و انبه، طعمی جذاب و دوست داشتنیطرز تهیه اسموتی موز و انبه

یکی دیگر از طعم های متفاوت برای تهیه اسموتی موز، ترکیب آن با انبه است. این نوشیدنی طعم خاص، بوی خوب و همچنین رنگ جذابی دارد. همچنین این نوشیدنی سرشار از انواع ویتامین‌ها است و یک گزینه ایده آل برای فصل سرما و بیماری سرماخوردگی است. برای تهیه این نوشیدنی شما به انبه نیاز دارید و باید به شکل زیر عمل کنید.

باید انبه را پوست گرفته و برش دهید. سپس به همراه موز برش زده شده که از قبل کاملا یخ زده است درون میکسر ریخته و سایر مواد را به مخلوط کن اضافه کنید. اجازه دهید تا به مدت 2 تا 3 دقیقه میکس شود. نوشیدنی شما آماده است و باید آن را در لیوان دلخواه خود ریخته و سرو کنید.

اسموتی موز با هر سلیقه ای سازگار است…

نحوه درست کردن اسموتی موز چه به صورت ساده و چه به صورت ترکیب شده با میوه‌های دیگر بسیار ساده است و شما می‌توانید آن را به سادگی در خانه تهیه کنید. بنابراین، تردید نکنید و اعضای خانواده را مهمان این نوشیدنی خوشمزه کنید. البته امکان سفارش انواع نوشیدنی از اسنپ فود نیز وجود دارد و می‌توانید به سادگی آن را سفارش داده و نوش جان کنید. به این منظور، کافی است به قسمت خرید آنلاین آبمیوه بروید و مورد دخواده خود را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

نظرات کاربران