طرز تهیه اسموتی گیلاس ( ساده، با بستنی، ماست و …)

طرز تهیه اسموتی گیلاس
5/5 - (1 امتیاز)

معمولا با فرا رسیدن فصل گرما همه‌ی افراد درست کردن یا میل کردن اسموتی گیلاس را در لیست انتخاب‎های خود دارند! اسموتی گیلاس علاوه بر این که ظاهر جذاب و طعم خوبی دارد، خواص زیادی نیز دارد که اگر آن‌ها را بدانید، شگفت زده خواهید شد. در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه اسموتی گیلاس به روش‌های مختلف اشاره کنیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا درست کردن اسموتی گیلاس به ساده‌ترین شکل ممکن را یاد بگیرید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

اسموتی گیلاس
تعداد نفرات 4 تا 5 نفر
زمان آماده سازی حدودا 15 تا 20 دقیقه
میزان سختی کم

اسموتی گیلاس خوشرنگ و خوشمزه

اسموتی گیلاس طعم و مزه جذابی دارد و اگر یک بار آن را امتحان کنید، حتما عاشق طعم خوش آن خواهید شد. این اسموتی به مواد اولیه ساده‌ای نیاز دارد و تنها با داشتن شکر، گیلاس و وانیل می‌توانید یک نوشیدنی خوشمزه و خنک تهیه کنید. بنابراین، دست به کار شوید و با آماده کردن مواد اولیه، تهیه این نوشیدنی را آغاز کنید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی گیلاس

حالا که آماده‌ی درست کردن اسموتی گیلاس هستید، به سراغ مواد اولیه برای تهیه آن می‌رویم. باید به این نکته اشاره کنیم که شما با این میزان از مواد اولیه می‌توانید اسموتی گیلاس را برای 4 تا 5 نفر درست کنید.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گیلاس 400 گرم
یخ به میزان دلخواه
شکر 4 قاشق غذا خوری
وانیل به میزان دلخواه

طرز تهیه اسموتی گیلاس ساده به صورت مرحله به مرحله

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا چندین روش متنوع برای تهیه اسموتی گیلاس را ارائه دهیم که شما با هرکدام از این روش‌ها می‌توانید یک اسموتی جذاب و فوق العاده را درست کنید. در ابتدا اما، به اولین روش، یعنی روش تهیه اسموتی ساده اشاره می‌کنیم:

  • مرحله اول: اولین قدم برای تهیه اسموتی گیلاس این است که گیلاس‌ها را به خوبی بشویید و اگر به آن ها ساق و برگ متصل است، جدا کنید و بگذارید تا آب آن گرفته شود.
  • مرحله دوم: بعد از این که آب اضافه‌ی گیلاس‌ها گرفته شد، هسته‌ی آن‌ها را خارج کنید. اگر می‌توانید از دستگاه برای جدا کردن هسته‌ی گیلاس کمک بگیرید، در غیر این صورت می‌توانید این کار را به کمک دست انجام دهید.
  • مرحله سوم: حالا گیلاس‌هایی که هسته‌ی آن را جدا کردید را به همراه یخ و مقداری شکر درون مخلوط کن ریخته و به مدت 3 تا 5 دقیقه به خوبی میکس کنید تا به شکل پوره در بیاید.
  • مرحله چهارم: اگر دوست داشته باشید تا طعم اسموتی شما بهتر شود، می‌توانید از مقدار کمی وانیل نیز استفاده کنید. همچنین به عنوان جایگزین شکر از عسل استفاده کنید.

اسموتی گیلاس شما آماده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در لیوان مورد نظرتان ریخته و اگر دوست دارید با چند برگ نعنا و گیلاس تزیین کنید! به همین سادگی…

طرز تهیه انواع مختلف اسموتی گیلاساسموتی گیلاس با بستنی

با طرز تهیه اسموتی به روش ساده آشنا شدید و حالا نوبت آن است که شما را با انواع دیگر اسموتی یعنی اسموتی گیلاس با خامه، بستنی، موز و ماست آشنا کنیم. بنابراین، اگر دوست دارید تا اسموتی گیلاس را با طعم‌های مختلفی تهیه کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه اسموتی گیلاس با بستنی

یکی از موادی که می‌توانید در تهیه اسموتی به کار بگیرید و به کمک آن طعم اسموتی خود را جذاب‌تر کنید، بستنی است. برای این که شما بتوانید این نوع اسموتی را درست کنید، علاوه بر سایر مواد اولیه‌ی قید شده به بستنی ساده نیاز دارید و باید با دستور زیر این کار را انجام دهید:

  • مرحله اول: در ابتدا مانند روش قبل گیلاس‌ها را شسته و هسته‌های آن را جدا کنید. گیلاس‌ها را در ظرفی بریزید و به مدت 2 تا 3 ساعت درون فریزر قرار دهید تا به خوبی سرد شده و یخ بزنند.
  • مرحله دوم: بعد از گذشت مدت زمان لازم آن‌ها را از فریزر خارج کرده و درون مخلوط کن بریزید. به همراه گیلاس باید بستنی، شکر و اگر دوست داشتید نوک قاشق چای خوری وانیل نیز به مخلوط کن اضافه کرده و در نهایت همه مواد را با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه اسموتی گیلاس و موزاسموتی گیلاس و موز

ترکیب گیلاس و موز بسیار جذاب است و این قاعده در مورد اسموتی گیلاس و موز نیز صدق می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از موز ( و اگر دوست داشته باشید کمی بستنی ) در تهیه این اسموتی، طعم آن را متفاوت و جذاب کنید. روش کار شما نیز بسیار ساده است و به شرح زیر می‌باشد:

  • مرحله اول: گیلاس‌هایی که از قبل درون فریزر بوده و خوب سرد شده است را به همراه مقداری بستنی ساده درون مخلوط کن ریخته و به مدت 2 دقیقه میکس کنید.
  • مرحله دوم: موز را پوست گرفته و از وسط نصف کنید. موز را به همراه شکر یا عسل به مواد درون مخلوط کن اضافه کنید و 2 دقیقه‌ی دیگر میکس کردن را ادامه دهید. به همین سادگی اسموتی گیلاس و موز شما آماده است.

طرز تهیه اسموتی گیلاس با ماست

برخی از افراد دوست دارند تا اسموتی را به حالت رژیمی و با کالری کمتر درست کنند تا علاوه بر این که نوشیدنی خوشمزه‌ای میل می‌کنند به سلامت آن‌ها آسیبی وارد نشود. یکی از این روش‌ها برای تهیه اسموتی رژیمی گیلاس، استفاده از ماست در تهیه آن است که هم طعم خوبی دارد و هم بسیار سالم است. روش تهیه آن به شکل زیر است:

  • مرحله اول: مانند سایر دستور العمل‌ها باید گیلاس را شسته و هسته‌ی آن را جدا کنید. سپس آن را در فریزر قرار دهید تا برای چند ساعت به صورت کامل یخ بزند.
  • مرحله دوم: بعد از گذشت مدت زمان لازم آن را خارج کرده و به همراه ماست و شکر داخل مخلوط کن بریزید. در نهایت همه را میکس کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه اسموتی گیلاس شکلاتی با خامه

اگر دوست دارید تا یک اسموتی گیلاس جذاب با طعمی متفاوت را امتحان کنید، حتما اسموتی گیلاس شکلاتی را درست کنید. روش تهیه آن به شکل زیر است:

  • مرحله اول: در ابتدای کار گیلاس را شسته و هسته‌ی آن را جدا کنید، سپس آن را در فریزر قرار دهید تا به صورت کامل یخ بزند.
  • مرحله دوم: بعد از 2 تا 3 ساعت آن را به همراه شکر یا عسل در مخلوط کن بریزید تا کاملا میکس شده و به حالت پوره در بیاید. سپس به میزان کافی خامه‌ی صبحانه و پودر کاکائو نیز به آن اضافه کنید و مجددا میکس کنید تا مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. در نهایت آن را در لیوان دلخواه خود ریخته و با خامه تزیین کنید.

همچنین، در پایان این متن پیشنهاد می‌کنیم که اگر از طرفداران اسموتی گیلاس با خامه و شکلات هستید، حتما بهترین طرز تهیه براونی گیلاس را مطالعه کنید. این براونی طعم بی‌نظیری دارد.

فوت و فن‌هایی که در تهیه اسموتی گیلاس باید بدانید!فوت و فن تهیه اسموتی گیلاس

همانطور که متوجه شده‌اید طرز تهیه اسموتی گیلاس به روش‌های مختلف بسیار ساده است و حتی  زمان زیادی را نیز از شما نمی‌گیرد. اما در هر صورت نکاتی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید اسموتی گیلاس را به شکل بهتری درست کرده و کیفیت آن را بالاتر ببرید

  1. برای این که اسموتی شما حالت منسجم و غلیظی داشته باشد، حتما سعی کنید تا گیلاس‌ها را از قبل درون فریزر قرار دهید تا به خوبی یخ بزند و لازم به استفاده از یخ در تهیه اسموتی نباشد. اما اگر بخواهید تا اسموتی را سریع‌تر حاضر کنید بهتر است تا از یخ استفاده کنید. البته، این را بدانید که در صورت استفاده از یخ، نوشیدنی شما کمی رقیق خواهد بود.
  2. اگر در طول دوران رژیم هستید یا این که پرهیز غذایی خاصی دارید، بهتر است در طرز تهیه اسموتی گیلاس از میزان شکر کمتری استفاده کرده یا عسل را جایگزین شکر کنید. همچنین همانطور که گفتیم استفاده از ماست نیز انتخاب خوبی است، اما ماست شما باید شیرین، کم چرب و چکیده باشد تا هم طعم اسموتی خوب شود و هم ظاهر آن!
  3. برای تزیین اسموتی اگر دوست داشته باشید می‌توانید از برش میوه‌ها، خامه، یا سبزیجات معطر مانند نعنا استفاده کنید. البته می‌توانید گیلاس را در برش‌های ریز آماده کرده و برای تزیین به کار ببرید. با این کار هم ظاهر اسموتی جذاب خواهد بود و هم خواص گیلاس به بدن شما می‌رسد که بهتر است در پایان این مطلب نیز با خواص گیلاس، این میوه خوش رنگ تابستانی آشنا شوید.

اسموتی گیلاس را حتما امتحان کنید…

در نهایت باید گفت که درست کردن اسموتی گیلاس چه به تنهایی و چه با استفاده از مواد دیگر بسیار ساده است و یک نوشیدنی راحت و خوشمزه می‌باشد که در هر زمان می‌توانید آن را آماده کنید. البته، اگر موارد موردنیاز برای تهیه اسموتی در دسترستان نبود، می‌توانید از سرویس سفارش آنلاین آبمیوه کمک بگیرید. به این شکل، بدون دردسر اسموتی گیلاس یا هر نوشیدنی دیگر را سفارش می دهید و در کمترین زمان درب منزل یا محل کار تحویل می‌گیرید. همچنین، اگر به دنبال مصرف آب این میوه باشید نیز، می‌توانید به جای دنبال کردن طرز تهیه آب گیلاس ، آب این میوه را در کنار اسموتی آن آنلاین سفارش دهید.

نظرات کاربران