آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
1/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه اسپاگتی آلا پوتانسکا ایتالیایی با طعمی خاص و منحصر به فرد

مینا اسماعیل بیگی 07 تیر 1402 4 دقیقه

اگر از تجربه‌های غذایی جدید استقبال می‌کنید و طعم غذاهای ایتالیایی را دوست دارید، طرز تهیه اسپاگتی آلا پوتانسکا ایتالیایی هم می‌تواند یک انتخاب جدید و متفاوت باشد. این غذا، یکی از غذاهای سنتی و بسیار قدیمی ایتالیایی است که به خاطر استفاده از ماهی آنچوی و روغن زیتون، از نوعی سبک رژیمی پیروی می‌کند و می‌تواند انتخابی عالی برای یک ناهار یا شام متفاوت باشد. در ادامه، جدول مشخصات غذایی اسپاگتی آلا پوتانسکا را با هم می‌بینیم:

اسپاگتی آلا پوتانسکا ایتالیایی
تعداد نفرات 3 تا 4 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا حدود 1 ساعت
میزان سختی کم

طرز تهیه اسپاگتی آلا پوتانسکا ایتالیایی

در تهیه سس این غذا معمولا از ماهی آنچوی که در جنوب کشور به آن «ماهی موتو» گفته می‌شود استفاده می‌کنند. البته اگر به ماهی تازه دسترسی نداشتید، می‌توانید از تن ماهی آماده موتو هم استفاده کنید. گیاه کاپاریس هم یکی از پایه‌های اصلی برای تهیه این اسپاگتی است. کاپاریس یکی از گیاهان دارویی بومی یونان است که در فارسی به آن هندوانه کوهی و خیاروک می‌گویند. از این گیاه خوش‌طعم، به عنوان طعم‌دهنده انواع غذاها، ترشیجات و سالادها استفاده می‌کنند. در ادامه، مواد لازم و مراحل طرز تهیه اسپاگتی آلا پوتانسکا ایتالیایی را با هم می‌خوانیم.

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی پوتانسکا ایتالیاییعکس اسپاگتی پوتانسکا ایتالیایی

برای تهیه این غذای خوشمزه رژیمی، مواد اولیه را مطابق جدول زیر آماده کنید. در نظر داشته باشید که الزامی برای استفاده از ماهی آنچوی نیست و شما می‌توانید از فیله‌های هر ماهی دلخواه دیگری هم استفاده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
اسپاگتی 300 گرم
ماهی آنچوی 6 عدد فیله
گوجه فرنگی 500 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
کاپاریس یا کبر 3 قاشق غذاخوری
فلفل چیلی 1.5 قاشق چایخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
ریحان و جعفری به مقدار لازم برای تزئین
گوجه گیلاسی و زیتون به مقدار لازم برای تزئین
نمک به مقدار لازم

مراحل پخت اسپاگتی آلا پوتانسکا ایتالیایی

برای تهیه این غذای رژیمی، مراحل ساده‌ای در پیش دارید و کافی است طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

  • مرحله اول: تابه‌ای مناسب را روی حرارت قرار داده و در آن مقداری روغن زیتون بریزید. سپس، فیله‌های ماهی را داخل تابه سرخ کنید.
  • مرحله دوم: در همین فاصله، گوجه فرنگی‌ها را رنده کرده یا آن‌ها را داخل غذاساز پوره کنید.
  • مرحله سوم: پس از سرخ شدن ماهی‌ها، آن‌ها را داخل همان تابه خرد کنید. پوره گوجه فرنگی را همراه با دانه‌های فلفل چیلی، کاپاریس و مقداری نمک در تابه بریزید تا همه مواد به مدت 5 دقیقه با هم پخته شوند.

نکته: احتیاجی به استفاده از نمک در سس این غذا نیست، زیرا هم ماهی آنچوی شور است و هم اسپاگتی در آب و نمک پخته می‌شود.

  • مرحله چهارم: در ادامه طرز تهیه اسپاگتی آلا پوتانسکا ایتالیایی ، در قابلمه‌ای مناسب مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس، پاستا را همراه با مقداری نمک در قابلمه بریزید و پس از 10 دقیقه، آن را آبکش کنید.
  • مرحله پنجم: کف قابلمه مقداری روغن بریزید و روی آن مقداری سیب زمینی یا نان به عنوان ته دیگ قرار دهید.
  • مرحله ششم: حالا پاستا و سس را به صورت لایه لایه داخل قابلمه ریخته و در نهایت، مقداری از باقیمانده سس را هم روی پاستاها بریزید. درب قابلمه را بگذارید و پس از 2 تا 3 دقیقه، شعله گاز را کم کنید.
  • مرحله هفتم: حدود 20 دقیقه بعد، اسپاگتی آلا پوتانسکا ایتالیایی با ماهی آماده است و می‌توانید آن را داخل ظرف مناسبی کشیده و با حلقه‌های گوجه گیلاسی، زیتون بدون هسته و سبزیجاتی مانند ریحان و جعفری تزئین کنید.

پوتانسکا (puttanesca)مراحل پخت اسپاگتی آلا پوتانسکا ایتالیایی

پوتانسکا نوعی اسپاگتی ساده ایتالیایی است که سابقه طبخ آن به قرن بیستم و شهر ناپل در جنوب ایتالیا بازمی‌گردد. البته جالب است بدانید که سس پوتانسکا هم دستورالعمل‌های مختلفی دارد. برای مثال، در نسخه ناپلی این غذا، خبری از ماهی آنچوی نیست، اما به طور معمول و امروزه، این سس با تفت خوردن سیر و ماهی آنچوی در روغن زیتون تهیه می‌شود. سپس، طعم‌دهنده‌های دیگری مانند فلفل چیلی، زیتون، کاپاریس و گوجه خرد شده و پونه کوهی (اورگانو) هم به آن اضافه می‌شود. به طور سنتی، این سس غلیظ با اسپاگتی پوتانسکا سرو می‌شود. البته می‌توان آن را با پاستا پنه، ورمیشل یا نمونه‌های دیگری از انواع پاستا و ماکارونی هم سرو کرد.

پاستای ایتالیایی

دنیای پاستاهای ایتالیایی بسیار متنوع است. شاید نام بعضی از آن‌ها مثل پاستا آلفردو برایتان آشنا باشد، اما مطمئن باشید که نمونه‌های زیاد دیگری هم وجود دارند که شاید تا به حال، حتی اسم آن‌ها را هم نشنیده باشید! برای مثال، ریتا الا جنووس، یک پاستای خوشمزه با یک سس ترکیبی از پیاز، هویج و کرفس است که معمولا با مقداری پنیر پارمسان همراه می‌شود. اسپاگتی آگلیو هم یک نمونه پرطرفدار در میان گیاهخواران بوده که شامل ترکیبی دلچسب از پاستا، سیر، روغن زیتون، فلفل و نمک است. به هر حال، پایه بسیاری از این غذاهای ایتالیایی، به ذائقه ایرانی‌ها هم نزدیک است. بنابراین، می‌توانید به عنوان یک ناهار یا شام جدید و متفاوت، روی آن‌ها حساب کنید.

راستی، حرف از آلفردو شد و همین جا پیشنهاد می‌کنیم که حتما طرز تهیه پاستا آلفردو را در سایت ما مطالعه کنید. مطمئن باشید که رسپی این پاستا هم درجه یک است و در نهایت، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه خواهید داشت.

اسپاگتی پوتانسکا ایتالیایی ارزش امتحان کردن را دارد…

طرز تهیه اسپاگتی آلا پوتانسکا ایتالیایی را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. حال، پیشنهاد ما این است که این غذا را تهیه کرده و در کنار خانواده خود میل کنید. البته اگر به طعم غذاهای ایتالیایی علاقه داشته اما فرصت تهیه آن‌ها را ندارید، می‌توانید از سفارش غذا اسنپ فود کمک بگیرید. کافی است سری به سایت اسنپ فود بزنید و سفارش خود را همراه با آدرس دقیق مقصد ثبت کنید. پس از ثبت سفارش، غذای شما با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن به محل آدرس ارسال خواهد شد.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود