آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه پاستا آلفردو
آموزش آشپزی
4.4/5 - (28 امتیاز)
7

طرز تهیه پاستا آلفردو + دلیل جذب نشدن سس روی پاستا

زهرا دهقان 12 اردیبهشت 1402 8 دقیقه

طرز تهیه پاستا آلفردو بسیار ساده است و وقت چندانی از شما نمی‌گیرد. پاستای آلفردو، یک غذای کاملا ایتالیایی و البته سیسیلی است که یکی از محبوب‌ترین غذاها در جهان به حساب آمده و دامنه طرفداران آن به ایتالیایی‌ها محدود نمی‌شود. اگر شما نیز از طرفداران پاستا هستید و تفاوت پاستا، ماکارونی و اسپاگتی را می‌دانید، در این مطلب از مجله اسنپ فود با ما همراه شوید تا به این سوال پاسخ دهیم که چگونه پاستا پنه درست کنیم؟

پاستا آلفردو

تعداد نفرات ۳ نفر
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه
زمان پخت ۴۵ دقیقه
میزان سختی متوسط

آلفردو چیست؟

سس آلفردو یک سس خامه‌ای و خوشمزه است که از ترکیب کره و پنیر پارمزان تشکیل می‌شود. بهتر است پاستا با سس آلفردو را بلافاصله بعد از درست کردن، به صورت گرم نوش جان کنید. سس الفردو در روم، توسط شخصی به نام آلفردو درست شد که سس او یک ترکیب ساده از کره، پنیر پارمزان و پاستا بود.

آلفردو چیست؟

پاستا آلفردو، یک غذای ایتالیایی بوده و شخصی به نام آلفردو برای اولین بار آن را تهیه کرده است.

نسخه‌ای که امروزه به عنوان سس پاستا آلفردو می‌شناسیم، شامل سیر و خامه است که توسط آمریکایی‌ها تهیه شد. از این روی شاید این شکل از سس آلفردو بیشتر از آنکه ایتالیایی باشد، آمریکایی به حساب آید. مدت زمان درست کردن غذای آلفردو و سس پاستا آلفردو مانند طرز تهیه پاستا بلونیز ، کوتاه و حدود ۳۰ دقیقه خواهد بود.

طرز تهیه پاستا آلفردو

همان‌طور که گفتیم، طرز تهیه پاستا آلفردو بسیار ساده است. مهم‌ترین عامل خوشمزه‌شدن این پاستا، سس مخصوص آن است که اگرچه مراحل تهیه ساده‌ای دارد، اما باید با مهارت و علاقه آماده شود. برای تهیه پاستا آلفردو، ابتدا باید پاستا را در آب جوش بپزید تا نرم شود. سپس تکه‌های مرغ و پس از آن قارچ را سرخ کنید. برای تهیه سس آلفردو، پس از مخلوط کردن کره و خامه، پنیر پارمزان را به همراه سیر، جعفری و ادویه‌ها به مواد سس اضافه کنید. زمانی که سس به قوام رسید، آن را با پاستا و ترکیب مرغ و قارچ مخلوط کرده و سرو کنید.

پاستا آلفردو

سس این پاستا با پنیر پارمزان و خامه تهیه شده و سرو می‌شود.

لازم به ذکر است که سس آلفردو پاستا را می‌توان برای حداکثر 5 روز در یخچال نگهداری کرد و اگر بخواهید حجم بیشتری سس آماده کرده و در دفعات مختلف مورد استفاده قرار دهید، مشکلی نخواهد داشت. در ادامه با مواد اولیه مورد نیاز و آموزش پاستا آلفردو به صورت مرحله به مرحله، همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا با سس آلفردو

مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه پاستا پنه آلفردو، در جدول زیر معرفی شده است. در پاسخ به این سوال که پنیر پاستا چیست ، باید گفت برای درست کردن این غذا از پنیر پارمزان استفاده می‌شود. با این میزان مواد پاستا الفردو ، می‌توان برای ۳ نفر غذا تهیه کرد:

مواد لازم برای پاستا آلفردو

مواد اصلی پاستا آلفردو، پاستا، خامه، پنیر پارمزان، قارچ و مرغ هستند.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ ۱ عدد
قارچ ۲۰۰ گرم
خامه ۱ پیمانه
کره ۴/۱ پیمانه
سیر خرد شده ۲ حبه
پودر سیر به میزان دلخواه
شیر در صورت تمایل ۱ فنجان
پاستا پنه یا فتوچینی ۱ بسته ۵۰۰ گرمی
پنیر پارمزان ۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاه به میزان کافی
جعفری ریز شده ۱ پیمانه
روغن ۳ قاشق غذاخوری

دستور پخت پاستا با سس آلفردو

برای تهیه پاستا الفردو اصل خوشمزه، مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

دستور پخت پاستا با سس آلفردو

تهیه پاستا آلفردو ساده است و حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

  • مرحله اول: در اولین مرحله از طرز تهیه ی پاستا با سس آلفردو ، یک قابلمه بزرگ آب را به همراه دو قاشق غذاخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن روی حرارت بگذارید تا آب به جوش آید.
  • مرحله دوم: پس از آنکه آب شروع به قل زدن کرد، پاستا را به آن اضافه کرده و مطابق دستورالعمل بسته‌بندی بپزید تا کاملا نرم شود. البته دقت داشته باشید که پاستا بیش از حد نرم نشده و بافت آن وا نرود.

  • مرحله سوم: زمانی که پاستاها به اندازه کافی پخته شدند، آن‌ها را آبکش کرده و اجازه دهید آب میان آن‌ها به خوبی خارج شود.
  • مرحله چهارم: در همین حال، سینه مرغ را به صورت مکعبی یا نواری با ضخامت کم خرد کرده و به آن‌ها مقداری نمک و فلفل سیاه بزنید تا طعم‌دار شوند.
  • مرحله پنجم: در این مرحله از طرز تهیه پاستا آلفردو ، قارچ‌ها را به صورت اسلایس نازک خرد کنید.
  • مرحله ششم: یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط گرم کرده و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع داخل آن بریزید. (در صورت تمایل می‌توانید به جای روغن از کره نیز استفاده کنید.)
  • مرحله هفتم: وقتی روغن داغ شد، حرارت را بیشتر کرده و مرغ را اضافه کنید. تکه‌های مرغ را جابه‌جا نکنید تا قسمت زیرین آن‌ها طلایی رنگ شود. بعد از طلایی شدن، مرغ‌ها را برگردانید تا روی دیگر آن‌ها نیز سرخ شود.

  • مرحله هشتم: انتظار می‌رود که سرخ شدن کامل مرغ‌ها چیزی حدود 6 تا 8 دقیقه طول بکشد. پس از آن، قارچ‌های اسلایس شده را نیز به تابه اضافه کنید و اجازه دهید تا تفت خورده و آب آن‌ها کشیده شود. سپس شعله اجاق گاز را خاموش کرده و به سراغ تهیه سس آلفردو بروید.

طرز تهیه سس آلفردو

در این مرحله از طرز تهیه پاستا آلفردو ، به سراغ تهیه سس آن می‌رویم:

طرز تهیه سس آلفردو

مواد لازم برای سس آلفردو، کره، خامه، پنیر پارمزان، سیر، جعفری و ادویه‌جات هستند.

  • مرحله اول: در اولین مرحله از طرز تهیه سس پاستا پنه ، ابتدا در یک ظرف مناسب کره و خامه را با هم مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: سپس مواد را به یک تابه گود انتقال داده و روی حرارت ملایم هم بزنید.
  • مرحله سوم: حالا پنیر پارمزان را اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا به خوبی روی حرارت ملایم مخلوط شوند.
  • مرحله چهارم: سیر خرده شده، جعفری ریز شده، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه را به مواد سس اضافه کرده و هم بزنید. (در صورت تمایل یک فنجان شیر را به این مواد اضافه کرده و کمی روی حرارت ملایم بگذارید تا قوام پیدا کند. به یاد داشته باشید که پاستا آلفردو با شیر، ممکن است مقداری رقیق‌تر شود که با اضافه کردن خامه بیشتر، می‌توانید این مشکل را حل کرده و دوباره بافت غلیظی به وجود آورید.)
  • مرحله پنجم: سس پاستا آلفردو شما آماده است و باید آن را با مرغ و قارچ مخلوط کرده و روی پاستا بریزید. در صورتی که سس پاستا الفردو را با مهارت کامل آماده کنید، موفق خواهید شد که یک وعده پاستا آلفردو رستورانی درجه یک داشته باشید.

طرز تهیه ی پاستا آلفردو ، این غذای جذاب ایتالیایی به پایان رسید. پیشنهاد می‌کنیم که حتما مطلب طرز تهیه سوسیس کالباس خانگی را نیز در مجله اسنپ فود دنبال کرده و از این پس به راحتی در منزل، سوسیس و کالباس سالم و بدون مواد مضر آماده کنید.

طرز تهیه‌ پاستا آلفردو در فر

طرز تهیه پاستا آلفردو چیکن نسبتا ساده است و برای آماده کردن آن نیازی به فر ندارید. اما شما می‌توانید بعد از طی‌کردن مراحل گفته شده، پاستا الفرادو را در فر بگذارید که روی آن برشته شود. برای این کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و منتظر بمانید تا گرم شود. پاستا آلفردو را به‌همراه سس در ظرف مخصوص بریزید و روی آن را با پنیر رنده‌شده بپوشانید. سپس ظرف پاستا را به مدت 10 تا 15 دقیقه در فر بگذارید تا برشته و طلایی شود.

نکات درست کردن پاستا با سس آلفردو رستورانی

در هنگام درست کردن ماکارونی با سس آلفردو ، نکات زیر را مد نظر قرار داده و آن‌ها را در طرز تهیه این غذای خوشمزه ایتالیایی به کار ببرید:

نکات درست کردن پاستا با سس آلفردو رستورانی

نکته مهم در تهیه پاستا با سس آلفردو، گرم نکردن زیاد سس است.

  • ابتدا باید مواد لبنی شامل کره و خامه را با هم مخلوط کرده و سپس مواد دیگر را به آن اضافه کنید.
  • برای تهیه این غذا از مواد اولیه تازه استفاده کنید. به طور مثال، قارچ باید تازه باشد یا به جای جعفری خشک شده، از جعفری تازه استفاده شود.
  • پنیر پارمزان رنده شده یکی از مواد اصلی سس آلفردو است. در هنگام مخلوط کردن پنیر با دیگر مواد، دقت داشته باشید تا پنیر در یک بخش جمع نشده و شکل گلوله گلوله به خود نگیرد.
  • ممکن است زمانی که شروع به مخلوط کردن پاستا می‌کنید، سس رقیق به نظر برسد. نگران نباشید و به هم زدن مواد ادامه دهید. نشاسته موجود در پاستا با سس مخلوط می‌شود تا جایی که به قوام مورد نظر برسد. اگر سس رقیق دوست ندارید، می‌توانید از آرد یا نشاسته ذرت برای غلیظ شدن آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید نسبت خامه به شیر را در این دستورالعمل مطابق سلیقه خود تغییر دهید.
  • مهم‌ترین قانون در طرز تهیه پاستا آلفردو ، گرم نکردن زیاد سس آلفردو است. پنیر ذوب شده پس از داغ شدن می‌برد و جدا می‌شود. پس مراقب دما باشید، چرا که جوشاندن زیاد، پنیر سس آلفردو را جدا و خراب می‌کند.
  • برای تزئین پاستا الفردو می‌توانید چند برگ سبزی تازه یا مقداری سبزی خشک استفاده کنید. البته یک شیوه مرسوم تزئین این غذا، رنده کردن مقداری پنیر روی بشقاب پاستا است.
  • اگر قصد دارید تا پاستا آلفردو را به صورت رژیمی‌تر آماده کنید، پنیر پارمزان را از لیست مواد اولیه خط بزنید. همچنین در پاستا آلفردو رژیمی، به جای ران مراغ از قسمت سینه استفاده کنید که چربی کمتری دارد.
  • پاستا را در قابلمه یا ظرف بزرگ و مناسبی تهیه کنید تا پس اضافه کردن تمامی مواد، بتوان آن‌ها را به خوبی هم زده و مخلوط کرد.
  • علت له شدن پاستا، پخت بیش از حد آن در آب جوش است. زمان مورد نیاز برای پخت پاستا را از قسمت پشت بسته‌بندی محصول مشاهده کنید.

چرا پاستا، سس آلفردو را جذب نمی‌کند؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است در طرز تهیه پاستا آلفردو با آن روبه‌رو شوید، جذب نشدن سس روی پاستا است. همانطور که گفته شد، پیش از جوشاندن پاستا باید مقداری روغن به آب جوش اضافه کنید. اگر میزان روغن زیاد باشد، یک لایه روغن روی پاستا را می‌پوشاند و سس به خوبی جذب پاستا نخواهد شد. پس، از اضافه کردن بیش از حد روغن خودداری کنید.

دلیل جذب نشدن سس پاستا آلفردو

اضافه کردن روغن زیاد به پاستا، باعث جذب نشدن سس آلفردو به پاستا می‌شود.

نحوه گرم كردن پاستا آلفردو

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه پاستا را دوباره گرم کنیم؟ اگر پاستا و سس تهیه شده را به صورت جداگانه در یخچال نگهداری می‌کنید، برای گرم کردن پاستا، آن‌ها را تنها به مدت ۳۰ تا حداکثر ۶۰ ثانیه در آب جوش قرار دهید. سس را نیز به صورت مجزا گرم کرده و سپس سس و پاستاها را مخلوط کنید.

نحوه گرم کردن پاستا آلفردو

گرم کردن پاستا آلفردو برای صرف دوباره آن، امکان‌پذیر است.

اگر سس و پاستا مخلوط شده‌اند،‌ تنها به مدت ۳ روز در یخچال قابل نگهداری است. برای گرم کردن دوباره پاستا، روی ظرف را فویل آلومینیوم کشیده و در فر یا مایکروویو قرار دهید. البته پاستا با سس الفردو را می‌توانید روی گاز هم گرم کنید، اما باید در کنار ظرف پاستا مانده و آن را به طور مرتب هم بزنید تا نسوزد.

پاستا آلفردو ایتالیایی را حتما تهیه کنید…

دستور پخت پاستا آلفردو که در این مطلب معرفی کردیم، بسیار ساده است. اگر شما نیز از دوستداران پاستا با سس آلفردو هستید، توصیه می‌کنیم حتماً با توجه به مراحل بالا، این پاستای خوشمزه را درست کرده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. به علاوه، همیشه این فرصت فراهم است که پاستا یا دیگر غذاهای ایتالیایی مورد علاقه خود را از قسمت سفارش آنلاین غذا اسنپ فود سفارش داده و بدون صرف وقت، آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(6 دیدگاه)

غزاله فراهانی
19 مرداد 1402

در طرز تهیه سس آلفردو مهم‌ترین قانون در آماده‌کردن سس آلفردو پاستا چی هستش

  • snappfoodadmin
    19 مرداد 1402

    سلام مهم‌ترین قانون در طرز تهیه پاستا آلفردو ، گرم نکردن زیاد سس آلفردو است. پنیر ذوب شده پس از داغ شدن می‌برد و جدا می‌شود. پس مراقب دما باشید، چون جوشاندن زیاد، سس آلفردو را جدا و خراب می‌کند.

سارا دارایی فر
19 مرداد 1402

سلام در درست کردن پاستا با سس آلفردو رستورانی پنیر پارمزان رنده شده در سس آلفردو دوست ندارم میشه پنیر چدار که دوست دارم جای پنیر پارمیزان در پاستا آلفردو بریزم

  • snappfoodadmin
    19 مرداد 1402

    سلام مواداصلی درست کردن سس آلفردو پنیر پارمزان است اما خب میتوانید بسته به ذائقه خودتون پنیر الفردو تغییر بدید و پاستا با پنیر چدار درست کنید اما مهم‌ترین عامل خوشمزه‌شدن این پاستا، سس مخصوص آن است که مراحل تهیه ساده‌ای دارد؛مواد اولیه سس آلفردو ،این سس کره، خامه، پنیر پارمزان و ادویه دارد. افزودن ادویه و پنیر پارمزان به سس، آن را غلیظ می‌کند و بافت نرمی به سس آلفردو می‌‌بخشد، و نتیجه نهایی بسیار خوشمزه است .

فروزان رفعی زاده
19 مرداد 1402

سلام آلفردو چی هستش و آلفردو چیست؟

  • snappfoodadmin
    19 مرداد 1402

    سلام پاستا آلفردو غذای کاملاً ایتالیایی و سیسیلی یکی از محبوب‌ترین غذاهای امروز در جهان به حساب می‌آید.آلفردو یک سس خامه‌ای و خوشمزه است که از ترکیب کره و پنیر پارمزان تشکیل می‌شود. سس آلفردو یک ترکیب ساده از کره، پنیر پارمزان و پاستا .سیر و خامه توسط آمریکایی‌ها به پاستا آلفردو اضافه شده.مدت زمان تهیه پاستا با سس آلفردو کوتاه و حدود سی دقیقه است .

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود