آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه املت بادمجان
آموزش آشپزی
5/5 - (6 امتیاز)
12

طرز تهیه املت بادمجان با دستورالعملی متفاوت و خوشمزه

مینا اسماعیل بیگی 27 مرداد 1402 4 دقیقه

طرز تهیه املت بادمجان بسیار آسان است و شما می‌توانید با روش‌های مختلف و در زمانی کوتاه آن را برای وعده صبحانه خود آماده کنید. به عنوان مثال ورزشکاران از املت بادمجان رژیمی استفاده می‌کنند یا برخی با استفاده از ترکیب آن با دیگر سبزیجات، طعم‌های جدیدتری را اختراع می‌کنند. در هر صورت دستور پخت، هرچه که باشد باعث می‌شود تا از خواص بادمجان بهره‌مند شوید. در این مطلب می‌خواهیم به آموزش تهیه املت بادمجان پرداخته و نکاتی که برای درست کردن آن باید رعایت کنید را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه املت بادمجان

عکس املت بادمجان

املت در میان انواع صبحانه بیشترین طرفدار را دارد. ترکیب مواد مختلف با تخم مرغ و افزودنی‌های دیگر باعث می‌شود تا طعمی جدید و متفاوت در آن ایجاد شده و به عنوان صبحانه یا میان وعده انتخاب خوبی باشد. مانند طرز تهیه املت بادمجان که از اصلی‌ترین مواد آن خود بادمجان است. در بادمجان مقادیر بالایی از فسفر، ناسونین، فولات، ویتامین­‌های B، کلسیم، پتاسیم، ویتامین A و بتاکاروتن، کربوهیدرات، آهن، فیبر و ویتامین C وجود دارد که همگی با خوردن املت بادمجان وارد بدن خواهد شد. این ماده به خصوص در فصل پاییز و زمستان به عنوان یک منبع غذایی ضد ویروسی و مفید، بهترین انتخاب است.

مواد لازم برای تهیه املت بادمجان

قبل از هر چیز باید مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن این املت را آماده کنید. این ترکیبات به همراه مقدار مورد نیاز را در جدول زیر ببینید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بادمجان 2 عدد
تخم مرغ 3 عدد
گوجه فرنگی 5 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
سیر 1 حبه
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
فلفل دلمه‌­ای 1 عدد
روغن 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه به مقدار لازم
آویشن به مقدار لازم
جعفری برای تزئین
زیتون برای تزئین

مراحل تهیه املت بادمجان

پس از آماده کردن موادی که درون جدول قرار داده شده، باید مراحل زیر را تا درست شدن این غذا طی کنید:

  • مرحله اول: بادمجان را کبابی کرده و پوست آن­‌ها را بگیرید. سپس به صورت ساتوری خرد کنید.
  • مرحله دوم: درون یک تابه کمی روغن بریزید و سیر رنده شده را به همراه کمی زردچوبه تفت دهید.
  • مرحله سوم: رب را به ترکیبات درون تابه اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید.
  • مرحله چهارم: گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید. اکنون آن­‌ها را به ترکیباتی که درون تابه در حال حرارت دیدن هستند، اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: مراحل تفت دادن را تا جایی ادامه دهید که آب گوجه‌ها کاملا تبخیر شوند.
  • مرحله ششم: نمک و فلفل را به این ترکیبات اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و آن­‌ها را به خوبی با یک مخلوط‌کن به همراه ادویه‌ها هم بزنید. سپس به ترکیباتی که درون تابه قرار گرفته اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: زمانی که تخم مرغ‌ها خودشان را گرفتند، کار پخت املت تمام است و می‌توانید آن را به شکل دلخواه برش بزنید و با کمی آویشن، جعفری و زیتون تزئین کنید. طرز تهیه املت بادمجان به همین راحتی است.

آموزش تهیه املت بادمجان رژیمی

آموزش تهیه املت بادمجان رژیمی

اگر ورزشکار هستید یا در رژیم لاغری به سر می‌برید، می‌توانید نوع رژیمی املت بادمجان را امتحان کنید. این املت کم­ترین میزان کالری را وارد بدنتان می‌کند. در این روش بهتر است سرخ کردن بادمجان را فراموش کنید و آن را درون فر بپزید تا در نهایت کالری کمتری را وارد بدن شما کند. پس از آن با پهن کردن بادمجان‌ها و پاشیدن نمک و فلفل روی آن اجازه دهید کمی حرارت ببیند. در نهایت تخم مرغ‌ها را درون کاسه‌ای شکسته و آن­‌ها را با چنگال بزنید، پس از کف کردن بافت تخم مرغ، باید آن را روی بادمجان‌ها ریخته و اجازه دهید هر دو طرفش برشته شود.

نحوه تهیه املت بادمجان و سیب زمینی

برای درست کردن این املت باید بادمجان‌ها و سیب زمینی‌ها را حلقه حلقه و به صورت جداگانه سرخ کنید. پس از آن ادویه‌ها را روی این ترکیب بریزید و تخم مرغ را نیز درون ظرفی جداگانه آنقدر بزنید تا بافتش یک دست شود. در نهایت ابتدا سیب زمینی و بادمجان را در ته تابه بچینید و تخم مرغ‌ها را به صورت یک لایه کامل روی آن بریزید تا تمام قسمت‌هایش را بپوشاند. درب تابه را بگذارید و اجازه دهید تا بافت تخم مرغ کاملا ببندد. این ترکیب در نهایت به شکل پیتزا خواهد شد و می‌توانید آن را به راحتی برش بزنید.

طرز تهیه املت بادمجان با پنیر پیتزا

طرز تهیه املت بادمجان با پنیر پیتزا

استفاده از پنیر پیتزا در هر غذایی طعم آن را جذاب خواهد کرد. یکی از روش‌های درست کردن املت بادمجان نیز با استفاده از پنیر پیتزاست. در این روش کافی است بادمجان، پیاز و فلفل دلمه قرمز را خرد کنید. سپس آن‌­ها را درون تابه تفت دهید. اکنون نوبت به اضافه کردن طعم دهنده‌ها می‌رسد. پوره گوجه فرنگی، تخم مرغ، سیر خرد شده، روغن، آب، نمک و فلفل سیاه را به آن­‌ها اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. در پایان این مراحل و پس از پخت کامل نیز پنیر پیتزا را روی آن بریزید و اجازه دهید تا کاملا ببندد.

املت بادمجان، یک ترکیب دوست داشتنی و متفاوت برای صبحانه

طعم بادمجان کبابی و سرخ شده همیشه جذاب است و هر فردی که به طعم خود بادمجان علاقه داشته باشد، قطعا نوع سرخ شده آن را هم می‌پسندد. شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که گفته شد، این ماده خوراکی را در کنار تخم مرغ سرو کرده و آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

البته، برای افرادی که علاقه‌ای به زمان گذاشتن و درست کردن این املت ندارند، کافه آنلاین اسنپ فود بهترین گزینه است. در این پلتفرم آنلاین می‌توانید کافه­‌هایی را انتخاب کنید که انواع املت را در منوی خود قرار داده و سرو می‌کند. بنابراین بدون نیاز به طی کردن مراحل بالا و تنها با چند کلیک، می‌توانید املت دلخواه خود را در محل آدرس تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(12 دیدگاه)

ouramaniyan
15 آذر 1402

املت بادمجان با پنیر پیتزا فوق العاده خوشمزه خوب میشه هم تو فر درست میکنم هم تو تابه میزارم

  • snappfoodadmin
    15 آذر 1402

    سلام یکی از روش‌های درست کردن املت بادمجان با پنیر پیتزا است که بعد از پخت کامل این صبحانه خوشمزه در اخر پنیر پیتزا را به املت اضافه می کنید

reghabati
08 آذر 1402

آموزش طرز تهیه املت بادمجان و سیب زمینی عالی بود خوشمزه میشه واسه وعده ناهار و صبحانه سیر کننده هستش

  • snappfoodadmin
    08 آذر 1402

    سلام برای درست کردن این املت باید بادمجان‌ها و سیب زمینی‌ها را حلقه حلقه و به صورت جداگانه سرخ کنید بعد تخم مرغ ها را به املت بادمجان و سیب زمینی اضافه کنید

نامدار
16 مهر 1402

سلام بادمجان برای املت چطوری اماده کنیم که کم کالری باشه

  • snappfoodadmin
    16 مهر 1402

    سلام در تهیه این املت سرخ کردن بادمجان را فراموش کنید و آن را درون فر بپزید تا کالری کمتری را وارد بدن شما کند

زابلی
06 شهریور 1402

سلام چه کار کنم که بادمجان کالری کمتری داشته باشد

  • snappfoodadmin
    06 شهریور 1402

    سلام تهیه املت بادمجان رژیمی به افرادی که دنبال رژیم غذای هستند پیشنهاد میشود این املت کم­ترین میزان کالری دارد و بهتر است سرخ کردن بادمجان را فراموش کنید و آن را درون فر بپزید تا در نهایت کالری کمتری را وارد بدن شود

simmafar
06 شهریور 1402

سلام برای تهیه املت بادمجان با پنیر پیتزا چه موادی لازم است

  • snappfoodadmin
    06 شهریور 1402

    سلام یکی از روش‌های درست کردن املت بادمجان استفاده از پنیر پیتزاست.مواد اولیه املت بادمجان با پنیر پیتزا بادمجان، پیاز و فلفل دلمه قرمز پوره گوجه فرنگی، تخم مرغ، سیر خرد شده، روغن، آب، نمک و فلفل سیاه هست که راحت میتوانید یک املت خوشمزه درست کنید

آذرمنش
06 شهریور 1402

سلام بادمجان چه ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن دارد

  • snappfoodadmin
    06 شهریور 1402

    سلام در طرز تهیه املت بادمجان که اصلی‌ترین مواد آن خود بادمجان است. در بادمجان فسفر، ناسونین، فولات، ویتامین­‌های B، کلسیم، پتاسیم، ویتامین A و بتاکاروتن، کربوهیدرات، آهن، فیبر و ویتامین C وجود دارد که همگی با خوردن املت بادمجان وارد بدن خواهند شد. این ماده به خصوص در فصل پاییز و زمستان به عنوان یک منبع غذایی ضد ویروسی و مفید، بهترین انتخاب است.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود