آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه تیرامیسو
آموزش آشپزی
4.7/5 - (3 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه تیرامیسو با طعم‌های مختلف

مینا اسماعیل بیگی 19 فروردین 1402 9 دقیقه

طرز تهیه تیرامیسو را حتما دنبال کنید. این طرز تهیه شما را با یک دسر فوق‌العاده خوشمزه آشنا خواهد کرد که هم بزرگسالان و هم کودکان آن را دوست دارند. مواد تهیه این دسر در دسترس است و از این بابت نیز خیال شما راحت خواهد بود. تیرامیسو یکی از بهترین دسرهای فوری و بی دردسر است. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه تیرامیسو را به شما آموزش دهیم؛ تا انتهای این مطلب با اسنپ فود همراه باشید.

تهیه تیرامیسو

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 40 دقیقه
زمان تهیه 5 دقیقه
زمان خنک شدن در یخچال حدود 8 ساعت
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر 100 گرم 280 کالری

دسر تیرامیسو

دسر تیرامیسو

همان طور که توضیح دادیم، دستور تیرامیسو بسیار ساده است. البته با اینکه این دسر خوشمزه مواد اولیه اندکی دارد و طرز تهیه آن نیز آسان است، اما زمان نسبتاً زیادی برای تهیه آن لازم خواهید داشت. از این رو بهتر است برای تهیه این دسر حوصله به خرج داده و کار را با آرامش انجام دهید و همچنین آموزش مرحله به مرحله‌ی طرز تهیه‌ی‌ دسر تیرامیسو خانگی خوشمزه را دنبال کنید.

دقت داشته باشید که تمامی مراحل تهیه تیرامیسو از اهمیت بالایی برخوردار است. پس هیچ مرحله‌ای را نادیده نگرفته و با دقت، تمام نکات تهیه این دسر را رعایت کنید. در غیر این صورت نتیجه نهایی دلپسند نخواهد بود.

ریشه ابداع این دسر خوشمزه ایتالیا است و به دهه 1960 میلادی باز می‌گردد. مبدأ بیشتر دسرهای خامه‌ای خوشمزه ایتالیا است و تیرامیسو نیز از این قاعده مستثنا نیست.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو

تیرامیسو انواع مختلفی دارد که به سلیقه و ذائقه شما بستگی خواهد داشت. پایه اصلی بیشتر انواع تیرامیسو یکسان است و تنها در برخی مواد جانبی با یکدیگر تفاوت دارند. از این رو انواع مختلف این دسر را در این مطلب برای شما توضیح خواهیم داد. مواد زیر را برای تهیه تیرامیسو آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شکر نصف پیمانه
قهوه فوری 2 قاشق غذاخوری
بیسکویت حدود 200 گرم
خامه شیرین شده یک پیمانه
پنیر خامه‌ای یک و نیم پیمانه
آب داغ یک دوم پیمانه
پودر قند یک دوم پیمانه

طرز تهیه تیرامیسو ساده بدون فر

طرز تهیه تیرامیسو ساده بدون فر

در این مقاله، تمرکز اصلی ما روی طرز تهیه دسر تیرامیسو بدون تخم مرغ و بدون استفاده از فر است که در این بخش طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور را به صورت مرحله به مرحله آموزش می‌دهیم.

  • مرحله اول: ابتدا پنیر خامه‌ای و پودر قند را درون یک ظرف ریخته و با همزن مخلوط کنید تا صاف شده و پف کند.
  • مرحله دوم: خامه شیرین شده قنادی را به مخلوط بیافزایید و با دور تند همزن مخلوط کنید. تا آنجایی به هم زدن ادامه دهید که مواد پف کرده و حالت یکنواختی از آن‌ها به دست آید. این ترکیب را به مدت دو ساعت درون یخچال قرار دهید.
  • مرحله سوم: در ظرف دیگری قهوه فوری، شکر و آب داغ را با استفاده از قاشق، به خوبی مخلوط کنید. دقت کنید که هنگام ترکیب این مواد، آب شما باید داغ باشد اما هنگام استفاده روی بیسکویت‌ها، مخلوط شما باید ولرم باشد. اگر مخلوط قهوه سرد باشد، جذب بیسکویت نخواهد شد؛ اگر هم زیاد داغ باشد، بیسکویت‌ها را بسیار نرم کرده و از فرم خواهد انداخت.
  • مرحله چهارم: یک ظرف پیرکس (حدود 20 سانتی متر در 20 سانتی متر) را آماده کنید. کف و کناره‌های آن را با سلفون کاملاً بپوشانید. قطعات بیسکویت را کف ظرف بچینید. بخش‌هایی که خالی می‌ماند را نیز با تکه‌های کوچکتر بیسکویت پر کنید.
  • مرحله پنجم: توسط یک قاشق لاستیکی یا قلم‌مو روی بیسکویت‌ها را به مخلوط قهوه آغشته کنید. در روش دیگری می‌توانید بیسکویت ها را درون قهوه فرو برده و سپس کف ظرف بچینید.
  • مرحله ششم: مقداری ترکیب پنیر، پودر قند و خامه را روی سطح بیسکویت‌ها بمالید. پنیر باید کاملاً سطح بیسکویت‌ها را پوشش دهد اما ضخامت نازکی داشته باشد.
  • مرحله هفتم: دوباره چند عدد بیسکویت روی خامه بگذارید. روی بیسکویت‌ها را با قهوه آغشته کرده و با ترکیب پنیر پر کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که ظرف شما کاملاً پر شود.
  • مرحله هشتم: در این مرحله، روی ظرف را با سلفون بپوشانید و حدود 5 ساعت تا یک روز کامل درون یخچال قرار دهید.
  • مرحله نهم: تیرامسو را از یخچال بیرون آورده و سلفون روی آن را بردارید. پس از 5 ساعت تا یک روز، تیرامیسو باید کاملاً سفت شده باشد. دو گوشه سلفون را گرفته و به آرامی روی سینی منتقل کنید.

تیرامیسو شما آماده است. در صورت تمایل می‌توانید پس از خارج کردن از یخچال، روی آن را با مواد دلخواه تزئین کنید. همانطور که مشاهده کردید طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور به آسانی در منزل امکان‌پذیر است. نحوه تزئین تیرامیسو را نیز در انتهای مطلب به چند روش توضیح خواهیم داد.

طرز تهیه تیرامیسو به روش های مختلف

طرز تهیه تیرامیسو به روش های مختلف

روش تهیه تیرامیسو به روش ساده و معمولی را برای شما توضیح دادیم، حالا می‌خواهیم نحوه تهیه این دسر به روش‌ها و طعم‌های مختلف را  توضیح دهیم. اگر تمایل دارید تا این دسر را با طعم موز، با شیر و نشاسته، با ژله و … تهیه کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی

برای تهیه دسر تیرامیسو شکلاتی کافی است یک دوم پیمانه شکلات را رنده کنید. می‌توانید شکلات 60 درصد را به‌کار ببرید. یک دوم پیمانه فندق را نیز اندکی خرد کنید. قطعات فندق باید نسبتاً درشت بوده تا به راحتی توسط دندان احساس شود: البته این مسئله به سلیقه شما بستگی دارد.

تمامی مراحل تهیه تیرامیسو شکلاتی مشابه تیرامیسو ساده است. پس از خارج کردن تیرامیسو از یخچال، حدود دو سوم شکلات را به صورت یکنواخت روی تیرامیسو بریزید. سپس فندق را نیز به همین ترتیب روی آن اضافه کنید. باقی مانده شکلات رنده شده را نیز بیافزایید. در این مرحله، تیرامیسو شما آماده است.

طرز تهیه تیرامیسو با موز

طرز تهیه تیرامیسو با موز

برای تهیه این دسر به مقداری موز خرد شده نیاز دارید که میزان آن به سلیقه شما بستگی دارد. طرز تهیه تیرامیسو با موز تفاوت زیادی با تیرامیسو ساده ندارد. تمام مراحل آن یکسان است و تنها در یک مرحله تفاوت دارد. هنگامی که در حال چیدن مواد و تهیه لایه‌های تیرامیسو هستید، موزها را نیز اضافه کنید.

برای این کار پس از اینکه بیسکویت‌ها را درون قهوه فرو برده و مخلوط پنیر خامه‌ای را روی آن پهن کردید، حلقه‌های نازک موز را نیز روی خامه بگذارید و تمام سطح آن را پر کنید. تعداد قطعات و فراوانی موز نیز به ذائقه شما بستگی خواهد داشت.

طرز تهیه تیرامیسو با تخم مرغ

تیرامیسو با تخم مرغ نیز تفاوت زیادی با نوع بدون تخم مرغ ندارد. برای تهیه آن کافی است زرده و سفید تخم مرغ‌ها را جدا کنید. 5 عدد زرده تخم مرغ و 4 عدد سفیده نیاز خواهید داشت. بدین ترتیب یکی از سفیده‌ها را استفاده نکنید تا حالت پفکی تیرامیسو حفظ شود.

زرده و سفید را در ظروف جداگانه بریزید. نصف شکر را به زرده و نصف دیگر را به سفیده اضافه کنید. هرکدام را به صورت جداگانه توسط دور تند همزن کاملاً مخلوط کنید تا بافت حجیم پیدا کنند که پس از برداشتن با قاشق، حالت خود را حفظ نماند. پنیر خامه‌ای را به زرده اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا حالت خود را به دست آورد. سپس زرده و سفیده را در ظرف دیگری ترکیب کرده و توسط همزن دستی کاملاً مخلوط کنید. فرم مواد شما باید یکنواخت و نسبتاً سفت باشد.

اکنون مایه شما آماده است و بقیه مراحل آن نیز مانند نوع عادی است. توسط مایه به دست آمده، مایه قهوه و قطعات بیسکویت ظرف خود را پر کرده و درون یخچال بگذارید. سپس از یخچال بیرون آورده و با موارد پیشنهادی که در بخش تزئین توضیح داده شده است، تزئین کنید.

طرز تهیه تیرامیسو رژیمی

طرز تهیه تیرامیسو رژیمی با نوع ساده آن تفاوتی ندارد اما برای آنکه دسر شما رژیمی‌تر باشد باید به برخی نکات توجه کنید. به دنبال پنیر خامه‌ای با درصد چربی کمتر باشید و به جای خامه می‌توانید از پودینگ وانیلی استفاده کنید. برای بیسکوییت نیز، نوعی از آن را انتخاب کنید که میزان شکر کمتری داشته باشد. در ضمن استفاده از خامه کمتر، موجب رژیمی‌تر شدن دسر شما می‌شود.

طرز تهیه تیرامیسو با ژله

طرز تهیه تیرامیسو با ژله

اگر طرفدار ژله هستید و می‌خواهید آن را به دسر خود اضافه کنید، ابتدا باید تیرامیسو ساده را مطابق دستورعمل گفته شده، تهیه کنید. دقت داشته باشید که تمامی حجم ظرف پر نشود تا جا برای اضافه کردن ژله نیز باقی بماند. پودر ژله موردنظر را با آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا تمامی دانه‌های پودر در آب حل شوند. سپس آب سرد را اضافه کرده و مجددا هم بزنید. ژله را برای مدت کوتاهی داخل یخچال بگذارید تا خنک شود اما ژله نباید سفت شود. حالا مایه ژله را به آرامی روی دسر تیرامیسو بریزید و آن را در یخچال بگذارید تا کاملا ببندد. در صورت تمایل می‌توانید داخل مایه ژله، تکه‌های میوه ریخته و سپس روی تیرامیسو اضافه کنید.

طرز تهیه تیرامیسو با شیر و نشاسته

برای تهیه این دسر به نصف پیمانه شیر، 2 قاشق غذاخوری نشاسته، بیسکوییت، نصف پیمانه شکر و 1 قاشق غذاخوری گلاب نیاز خواهید داشت. ابتدا شیر، شکر و گلاب را مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید. وقتی شیر به جوش آمد، نشاسته را با دو قاشق آب ترکیب کرده و به آن اضافه کنید تا حرارت دیده و کم کم غلیظ شود. شیر غلیظ شده را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا خنک شود. این مخلوط جایگزین خامه مورد استفاده در تهیه تیرامیسو ساده است که آن را مانند قبل لایه لایه روی بیسکوییت ریخته و پخش کنید.

طرز تهیه خامه شیرین قنادی برای تیرامیسو

طرز تهیه خامه شیرین قنادی برای تیرامیسو

خامه شیرین قنادی را می‌توانید از بیرون تهیه کرده یا خودتان آماده کنید. در این بخش طرز تهیه خامه شیرین قنادی را با دو روش مختلف آموزش می‌دهیم:

روش اول تهیه خامه شیرین قنادی

یک بسته پودر خامه و 2 قاشق غذاخوری پودر قند را در ظرفی ریخته و مقداری هم بزنید. سپس یک دوم پیمانه شیر سرد را به آن‌ها اضافه کنید. با سرعت بالای همزن تا زمانی که خامه فرم بگیرد، مخلوط کردن را ادامه دهید. در این مرحله خامه فرم خود را کاملاً حفظ خواهد کرد. مقداری از آن را با قاشق برداشته و سر و ته کنید، خامه فرم خود را از دست نمی‌دهد و روی زمین نمی‌افتد.

روش دوم تهیه خامه شیرین قنادی

ابتدا حدود 400 گرم خامه صبحانه سرد را با 100 گرم پودر قند ترکیب کنید. این نسبت را به صورت 4 به 1 رعایت نمایید. ترکیب به دست آمده را به خوبی و با دور تند همزن مخلوط کنید تا پره‌های همزن روی خامه نمایان شود. در این مرحله خامه فرم خود را به دست آورده است. خامه شیرین قنادی تا چند هفته نیز درون فریزر قابل نگهداری است؛ به همین دلیل می‌توانید مقدار بیشتری تهیه کرده و برای روزهای دیگر ذخیره کنید.

تزئین تیرامیسو

تزئین تیرامیسو

در طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی، نحوه تزئین تیرامیسو را با شکلات رنده شده و فندق را توضیح دادیم؛ اما روش‌های دیگری نیز برای تزئین تیرامیسو وجود دارد.

تزئین تیرامیسو با خامه و گردو

سطح تیرامیسو را با همان خامه شیرین قنادی که تهیه کرده‌اید، بپوشانید. سپس قطعات کوچک و خرد شده گردو را روی آن بپاشید. می‌توانید گردو را در 2 نوع خرد کنید. بخشی از آن را پودر کرده و بخشی دیگر را در قطعات درشت خرد نمایید. ترکیب پودر گردو و قطعات گردو باعث می‌شود که طعم و ظاهر تیرامیسو بسیار زیبا و متفاوت شود.

تزئین با انواع آجیل

می توانید برای تزئین تیرامیسو از چند نوع آجیل استفاده کنید. گردو، فندق، پسته و بادام بهترین گزینه‌ها هستند. برای اینکه آجیل‌ها به خوبی روی تیرامیسو بنشینند، ابتدا باید مقداری خامه روی تیرامیسو بمالید.

تزئین با قطعات میوه

تزئین با قطعات میوه

تیرامیسو یک دسر کاملاً ذائقه‌ای است. تزئین و ترکیب مواد آن می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال در تزئین تیرامیسو با موز می‌توانید از موز برای تزئین روی آن نیز استفاده کنید. در خرد کردن موز سلیقه به خرج دهید؛ برای مثال، مقداری از آن را حلقه‌ای خرد کرده و بخشی دیگر را توسط پوست کن، به نوارهای باریک خرد کنید.

همچنین می توانید از کمپوت آناناس نیز برای تزئین روی آن استفاده کنید. آناناس میوه‌ای خوشمزه است و حتی به جای قطعات موز درون تیرامیسو نیز قابل استفاده خواهد بود.

سیب نیز گزینه مناسبی برای این کار است. البته باید برای درون تیرامیسو یا تزئین آن از کمپوت سیب استفاده کنید. میوه‌هایی که درون این دسر استفاده می‌شوند، همگی باید نرم بوده و به سادگی توسط دندان له شوند. توت فرنگی، گیلاس، آلبالو، انواع توت و تمشک نیز گزینه‌های ایده‌آلی هستند؛ بخصوص آلبالو و تمشک که طعم ترش و شیرینی به دسر شما خواهند داد.

یک راهکار دیگر نیز استفاده از کمپوت نارگیل است. برای داخل تیرامیسو و تزئین آن می‌توانید از قطعات نارگیل استفاده کنید. پودر نارگیل نیز برای تزئین روی تیرامیسو قابل استفاده خواهد بود.

بعد از یادگیری طرز تهیه ترامیسو حرفی باقی نمی‌ماند…

تیرامیسو نوعی ژله خوشمزه است که در طعم‌های مختلف تهیه می‌شود و دوست‌داران بسیاری دارد. شما هم می‌توانید تیرامیسو را در منزل خود تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید. البته، در صورتی که زمان کافی برای تهیه این دسر را در منزل نداشته یا قصد دارید در مهمانی‌های خود از آن استفاده کنید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، دسر خود را از طریق سفارش آنلاین از کافه اسنپ سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

راستی، مواد مورد علاقه شما برای استفاده در تیرامیسو و تزئین آن چیست؟ روش تهیه شما به چه شکلی است؟ دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر دوستان خود در اسنپ فود به اشتراک بگذارید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود