طرز تهیه تیرامیسو با ۹ روش مختلف + فیلم طرز تهیه آن

طرز تهیه تیرامیسو
دسته بندی: آموزش آشپزی دسر
4.4/5 - (68 امتیاز)

آنچه در این مقاله میخوانید

دسر تیرامیسو یک دسر بسیار خوشمزه ایتالیایی است که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. یکی از دلایل محبوبیت این دسر، مواد اولیه اندک و در دسترس آن است.

در طرز تهیه تیرامیسو ، پنیر خامه‌ای و پودر قند را با همزن مخلوط کنید و پس از هم زدن مجدد با خامه شیرین قنادی، برای ۲ ساعت در یخچال بگذارید. در ظرفی دیگر قهوه فوری، شکر و آب داغ را ترکیب کنید. داخل یک ظرف پیرکس را سلفون کشیده و بیسکویت‌ها را بچینید. روی بیسکویت‌ها را با قلم‌مو به مخلوط قهوه آغشته کرده و یک لایه مایه پنیری اضافه کنید. لایه بعدی را مجددا بیسکویت چیده و لایه لایه ظرف را پر کنید و دسر را در یخچال بگذارید.

طرز تهیه دسر تیرامیسو خانگی ساده بوده و بهتر است که این دسر به مدت یک روز در یخچال بماند. اگر برای غذای روز بعد به‌دنبال یک دسر اصیل ایتالیایی بسیار خوشمزه می‌گردید، بهتر است زودتر دست‌به‌کار شوید. در این مطلب قصد داریم نحوه درست کردن تیرامیسو خانگی را با روش‌های مختلف آموزش دهیم.

دسر تیرامیسو خانگی
تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده‌سازی ۱۰ دقیقه
زمان تهیه ۲۰ دقیقه
میزان سختی متوسط

فیلم آموزش طرز تهیه دسر تیرامیسو

یک روش آسان برای درست کردن دسر تیرامیسو، تماشای یک فیلم آموزشی است و ما در ادامه فیلم آموزش طرز تهیه تیرامیسو را برای شما آماده کرده‌ایم.

ارزش غذایی و کالری تیرامیسو

تیرامیسو یکی از پرکالری‌ترین دسرهایی است که می‌توانید انتخاب کنید؛ پس اگر رژیم دارید، یا بی‌خیال این دسر شوید یا رژیم‌تان را فراموش کنید. فرقی هم نمی‌کند که تیرامیسوی شما خانگی باشد یا آن را از بیرون تهیه کرده باشید، در هر صورت این دسر کالری زیادی دارد. میزان انرژی و مواد مغذی هر وعده تیرامیسو برای یک نفر از این قرار است:عکس دسر تیرامیسو

کالری ۱۳۳ کالری
چربی ۸.۳۹ گرم
پروتئین ۲ گرم
کربوهیدرات ۱۲.۶ گرم

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

پایه اصلی دسر تیرامیسو، بیسکویت پتی بور است. همچنین قهوه و خامه نیز در کنار پتی بور، بخش عمده مواد اولیه این دسر خوشمزه ایتالیایی را تشکیل می‌دهند. تیرامیسو یکی از انواع دسر فوری بوده که طرز تهیه آن سخت نیست، اما برای آماده کردن این دسر باید ظرافت‌های مربوط به مراحل مختلف را در نظر بگیرید.

مواد اولیه برای طرز تهیه تیرامیسو ساده بدون فر

تیرامیسو انواع مختلفی دارد که انتخاب یکی از آن‌ها، به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. پایه اصلی اغلب انواع تیرامیسو یکسان بوده و تنها در برخی مواد با یکدیگر تفاوت دارند. در این مطلب ابتدا تیرامیسو ساده را آموزش داده و سپس به سراغ انواع دیگر آن می‌رویم.طرز تهیه دسر تیرامیسو خوشمزه بدون فر

همین حالا دست به کار شده و مواد تیرامیسو را مطابق جدول زیر آماده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شکر نصف پیمانه
قهوه فوری ۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت حدود ۲۰۰ گرم
خامه شیرین شده یک پیمانه
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای یک و نیم پیمانه
آب داغ نصف پیمانه
پودر قند نصف پیمانه

دستور تهیه تیرامیسو ایتالیایی اصل

در این دستور تیرامیسو، تمرکز اصلی ما روی طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ و بدون استفاده از فر است. به این شکل مراحل تهیه ساده‌تر پیش رفته و سریع‌تر نیز به نتیجه خواهید رسید. در طرز تهیه دسر تیرامیسو ساده بدون تخم مرغ و بدون نیاز به فر، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: برای درست کردن تیرامیسو ابتدا پنیر خامه‌ای و پودر قند را درون ظرفی ریخته و با همزن مخلوط کنید تا صاف شده و پف کند. سپس خامه شیرین قنادی را نیز به مواد بیفزایید. از دور تند همزن استفاده کنید تا ترکیب پف کرده و حالت یکنواختی از مواد ایجاد شود.

نکته: شما می‌توانید در تهیه دسر تیرامیسو از خامه قنادی آماده استفاده کرده یا اینکه آن را در منزل درست کنید. در انتهای این دستور تهیه، به نحوه درست کردن خامه نیز اشاره کرده‌ایم.

  • مرحله دوم: پس از ترکیب پنیر خامه‌ای، پودر قند و خامه قنادی، مواد را داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید حدود 2 ساعت استراحت کند.
  • مرحله سوم: در ظرف دیگری قهوه فوری، شکر و آب داغ را مخلوط کرده و با قاشق هم بزنید. دقت کنید که هنگام ترکیب این مواد، آب شما باید داغ باشد، اما هنگام استفاده روی بیسکویت‌ها، مخلوط باید ولرم شود. اگر مخلوط قهوه شما سرد باشد، جذب بیسکویت نخواهد شد؛ اگر هم بیش از حد داغ باشد، بیسکویت‌ها را بسیار نرم کرده و از فرم خواهد انداخت.
  • مرحله چهارم: یک ظرف پیرکس (حدود 20 سانتی‌متر در 20 سانتی‌متر) را آماده کنید و کف و کناره‌های آن را کاملا با سلفون بپوشانید. بیسکویت‌ها را کف ظرف چیده و دقت کنید که باید کف ظرف با قطعات بیسکویت کاملا پوشانده شود؛ پس آن بخش‌هایی که خالی می‌ماند را نیز با تکه‌های کوچک‎تر بیسکویت پر کنید.
  • مرحله پنجم: با استفاده از یک قاشق لاستیکی یا قلم‌مو، روی بیسکویت‌ها را به مخلوط قهوه که در مرحله سوم آماده کرده‌اید، آغشته کنید. البته می‌توانید بیسکویت‌ها را درون قهوه فرو برده و سپس کف ظرف بچینید.
  • مرحله ششم: مقداری مایه پنیری را روی سطح بیسکویت‌ها بمالید. مایه پنیر باید کاملا سطح بیسکویت‌ها را پوشش دهد، اما ضخامت آن کم باشد.
  • مرحله هفتم: دوباره چند عدد بیسکویت روی خامه بگذارید و بیسکویت‌ها را به قهوه آغشته کنید. مجددا روی بیسکویت‌ها را با مایه پنیر خامه‌ای بپوشانید و این کار را تا جایی ادامه دهید که ظرف شما کاملا پر شود.
  • مرحله هشتم: در مرحله آخر، روی ظرف را با سلفون بپوشانید و حدود 5 ساعت تا یک روز کامل درون یخچال قرار دهید. در صورت تمایل می‌توانید روی تیرامیسو را پس از خارج کردن از یخچال، با مواد دلخواه خود تزیین کنید.

طرز تهیه خامه شیرین قنادی

طرز تهیه خامه شیرین قنادی به شرح زیر است:طرز تهیه خامه شیرین قنادی

  • روش اول: یک بسته پودر خامه و 2 قاشق غذاخوری پودر قند را در ظرفی ریخته و با قاشق مقداری هم بزنید. سپس نصف پیمانه شیر سرد را به آن‌ها اضافه کنید. با سرعت بالای همزن مواد را مخلوط کنید تا خامه فرم بگیرد. در این مرحله خامه فرم خود را کاملا حفظ می‌کند؛ به گونه‌ای که اگر مقداری از آن را با قاشق برداشته و سر و ته کنید، خامه فرم خود را از دست نداده و روی زمین نمی‌افتد.

نکته: در صورتی که خامه اضافه داشته باشید، می‌توانید به راحتی آن را در فریزر برای چند هفته (حداکثر تا 1 ماه)، نگهداری کنید و خامه کیفیت خود را از دست نمی‌دهد. به این ترتیب اگر مایل هستید که چندین بار از خامه استفاده کرده و دسرهای خامه‌ای آماده کنید، یک بار خامه شیرین قنادی را درست کرده و باقی مانده آن را در فریزر بگذارید تا برای دفعات بعدی در دسترس باشد.

  • روش دوم: حدود 400 گرم خامه صبحانه سرد را با 100 گرم پودر قند ترکیب کنید و این نسبت را 4 به 1 نگه دارید. مواد را با دور تند همزن مخلوط کنید تا پره‌های همزن روی خامه نمایان شود. در این مرحله خامه فرم خود را به دست آورده است.

طرز تهیه دسر تیرامیسو خانگی با تخم مرغ

تا اینجا طرز تهیه دسر تیرامیسو بدون تخم مرغ را یاد گرفتیم. اکنون به کسانی که پروتئین بیشتری نیاز داشته و با تخم مرغ نیز میانه خوبی دارند، طرز تهیه تیرامیسو با تخم مرغ را پیشنهاد می‌کنیم. لازم به ذکر است که تیرامیسو با تخم مرغ نیز تفاوت زیادی با نوع بدون تخم مرغ ندارد.طرز تهیه دسر تیرامیسو خانگی با تخم مرغ

مواد اولیه دسر تیرامیسو با تخم مرغ

در اولین گام، مواد اولیه زیر را آماده کرده و برای تهیه دسر تیرامیسو دست به کار شوید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شکر نصف پیمانه
قهوه فوری ۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت حدود ۲۰۰ گرم
خامه شیرین شده یک پیمانه
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای یک و نیم پیمانه
آب داغ نصف پیمانه
پودر قند نصف پیمانه
تخم‌مرغ ۵ عدد

دستور تهیه تیرامیسو با تخم مرغ

مطابق مراحل زیر، روش تهیه این دسر خوشمزه را دنبال کنید:

  • مرحله اول: با پودر قهوه فوری (نسکافه)، قهوه فرانسه یا اسپرسو، قهوه را آماده کرده و اجازه دهید تا سرد شود. برای طرز تهیه تیرامیسو با طعم نسکافه، باید در این مرحله به جای قهوه فوری، از نسکافه استفاده کنید.
  • مرحله دوم: سفیده و زرده تخم‌مرغ را جدا کنید. برای تهیه این دسر به 5 عدد زرده تخم مرغ و 4 عدد سفیده نیاز دارید. بدین ترتیب یکی از سفیده‌ها را استفاده نکنید تا حالت پفکی تیرامیسو حفظ شود.
  • مرحله سوم: سفیده‌ها را همراه با نصف شکر و با دور تند همزن هم بزنید تا بافت آن حجیم شود و پس از برداشتن با قاشق، حالت خود را حفظ کند.
  • مرحله چهارم: زرده‌ها را نیز همراه با نصف دیگر شکر در ظرفی جداگانه هم بزنید تا بافتی کاملا حجیم پیدا کند و پس از برداشتن با قاشق، حالت خود را از دست ندهد.
  • مرحله پنجم: پنیر ماسکارپونه را به زرده تخم‌مرغ اضافه کنید و تا زمان یکنواخت شدن، به خوبی هم بزنید.
  • مرحله ششم: سفیده تخم‌مرغ را به زرده و پنیر ماسکارپونه بیفزایید و به هم زدن مواد ادامه دهید تا فرم یکنواخت و نسبتا سفتی آماده شود.
  • مرحله هفتم: یک لایه بیسکویت را با قهوه نم‌دار کرده و آن را کف ظرف مستطیلی بچینید.
  • مرحله هشتم: روی بیسکویت را با لایه‌ای از مایه‌ ماسکارپونه و تخم‌مرغ بپوشانید و سپس شکلات را روی آن رنده کنید.
  • مرحله نهم: لایه بعدی بیسکويت را هم نم‌دار کرده و مرحله قبل را برای این لایه نیز تکرار کنید. در ادامه کلیه مواد را به همین روش و به صورت لایه لایه داخل ظرف بریزید.
  • مرحله دهم: روی لایه آخر را با پودر کاکائو تزیین کرده و دسر را دست‌کم برای مدت یک شب در یخچال نگه دارید تا استراحت کرده و آماده شود.

تا اینجا طرز تهیه دسر تیرامیسو را آموزش دادیم، اما توجه داشته باشید که شما می‌توانید با سفارش انلاین شیرینی از اسنپ فود، به راحتی دسر تیرامیسو را از بهترین شیرینی فروشی‌ها خریداری کرده و در محل آدرس خود تحویل بگیرید.

طرز تهیه‌ تیرامیسو برای مهمانی با کیک

درست کردن تیرامیسو با کیک شبیه تهیه دسر تیرامیسو ساده است، اما این دسر کیکی، طعم فوق‌العاده‌ای دارد که عاشق آن می‌شوید.طرز تهیه‌ تیرامیسو برای مهمانی با کیک

مواد اولیه دسر تیرامیسو با کیک

در جدول زیر مواد اولیه موردنیاز در طرز تهیه تیرامیسو با کیک معرفی شده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شکر نصف پیمانه
قهوه فوری ۲ قاشق غذاخوری
کیک حدود ۲۰۰ گرم
خامه شیرین شده یک پیمانه
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای یک و نیم پیمانه
آب داغ نصف پیمانه
پودر قند نصف پیمانه

دستور تهیه تیرامیسو با کیک

روش تهیه تیرامیسو با کیک مطابق مراحل زیر است:

  • مرحله اول: مواد پنیری را از ترکیب پنیر خامه‌ای، پودر قند و خامه شیرین قنادی آماده کنید.
  • مرحله دوم: قهوه فوری، شکر و آب داغ را هم مخلوط کرده و کنار بگذارید تا خنک شود.
  • مرحله سوم: در طرز تهیه دسر تیرامیسو با کیک، باید کیک را جایگزین بیسکویت پتی بور کرده و در کف ظرف بچینید.
  • مرحله چهارم: حالا با لایه لایه مواد، ظرف دسر را پر کنید و در یخچال استراحت دهید.

طرز تهیه تیرامیسو ساده شکلاتی

تیرامیسو شکلاتی یکی از بهترین دسرهای شکلاتی بوده و بسیار خوشمزه است که برای سرو در مهمانی‌ها نیز انتخاب مناسبی خواهد بود.

طرز تهیه تیرامیسو ساده شکلاتی

مواد اولیه دسر تیرامیسو شکلاتی

برای طرز تهیه تیرامیسو با شکلات به مواد اولیه مختلفی نیاز دارید که در جدول زیر معرفی شده‌اند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شکر نصف پیمانه
قهوه فوری ۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت حدود ۲۰۰ گرم
خامه شیرین شده یک پیمانه
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای یک و نیم پیمانه
آب داغ نصف پیمانه
پودر قند نصف پیمانه
فندق خرد شده به اندازه کافی
شکلات رنده شده تیره حدود نصف پیمانه

دستور تهیه دسر تیرامیسو با شکلات

مطابق مراحل زیر، این دسر خوشمزه و جذاب را آماده کنید:

  • مرحله اول: با استفاده از ترکیب قهوه (قهوه فوری، شکر و آب داغ)، مواد پنیری (پنیر خامه‌ای، پودر قند و خامه شیرین قنادی) و بیسکویت پنی بور، دسر تیرامیسو را آماده کرده و در یخچال استراحت دهید.
  • مرحله دوم: برای تهیه تیرامیسو شکلاتی کافی است تا نصف پیمانه شکلات را رنده کنید. شما می‌توانید برای این دسر شکلات 60 درصد به کار ببرید.
  • مرحله سوم: نصف پیمانه فندق را نیز اندکی خرد کنید. قطعات فندق باید نسبتا درشت بوده و به راحتی توسط دندان احساس شود؛ البته این مسئله به سلیقه شما بستگی دارد.
  • مرحله چهارم: تیرامیسو را از یخچال بیرون بیاورید و سلفون روی آن را بردارید. پس از 5 ساعت تا یک روز، تیرامیسو باید کاملا سفت شده باشد. اطراف سلفون ظرف را گرفته و دسر را به آرامی بیرون بیاورید. بهتر است دو گوشه سلفون را بگیرید و آن را روی سینی منتقل کنید.
  • مرحله پنجم: حدود دو سوم شکلات را به صورت یکنواخت روی تیرامیسو بریزید. سپس فندق را نیز به همین ترتیب روی آن اضافه کرده و باقی مانده شکلات رنده شده را نیز بیفزایید. در این مرحله، تیرامیسو شما آماده است.

طرز تهیه تیرامیسو با موز

طرز تهیه دسر تیرامیسو با موز و بیسکویت پتی بور تفاوت زیادی با تیرامیسو ساده ندارد و تنها تفاوت آن در استفاده از موز است.طرز تهیه تیرامیسو با موز

مواد اولیه دسر تیرامیسو موزی

مواد اولیه معرفی شده در جدول زیر مناسب طرز تهیه تیرامیسو موزی برای ۴ نفر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شکر نصف پیمانه
قهوه فوری ۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت حدود ۲۰۰ گرم
خامه شیرین شده یک پیمانه
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای یک و نیم پیمانه
آب داغ نصف پیمانه
پودر قند نصف پیمانه
موز به اندازه کافی

دستور تهیه تیرامیسو خوشمزه با موز

برای تهیه این دسر مجلسی، تنها کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: مواد پنیری (پنیر خامه‌ای، پودر قند و خامه شیرین قنادی) و ترکیب قهوه (قهوه فوری، شکر و آب داغ) را مشابه آنچه گفته شد، آماده کنید.
  • مرحله دوم: بیسکویت‌ها را درون قهوه فرو برده و مخلوط پنیر و خامه را روی آن پهن کنید.
  • مرحله سوم: حلقه‌های نازک موز را روی خامه بگذارید و تمام سطح آن را پر کنید. تعداد قطعات و فراوانی موز هم به ذائقه شما بستگی دارد.
  • مرحله چهارم: تمامی مواد را لایه لایه داخل ظرف ریخته، سلفون بکشید و در یخچال استراحت دهید.

طرز تهیه تیرامیسو ساده لیوانی

تیرامیسو لیوانی انتخابی مناسب برای پذیرایی در مهمانی‌ها است. این دسر حالت تک نفره دارد و به همین دلیل مهمانان به خوردن آن تمایل بیشتری نشان می‌دهند.طرز تهیه تیرامیسو ساده لیوانی

مواد اولیه دسر تیرامیسو لیوانی

در این طرز تهیه تیرامیسو به جای بیسکویت از کیک اسفنجی استفاده کنید، اما مابقی مواد مشابه قبل است.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شکر نصف پیمانه
قهوه فوری ۲ قاشق غذاخوری
کیک اسفنجی حدود ۲۰۰ گرم
خامه شیرین شده یک پیمانه
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای یک و نیم پیمانه
آب داغ نصف پیمانه
پودر قند نصف پیمانه

دستور تهیه تیرامیسو لیوانی

مطابق مراحل زیر پیش بروید تا دسر تیرامیسو با شکل لیوانی آماده شود:

  • مرحله اول: کیک اسفنجی را به اندازه لیوان برش بزنید و ته لیوان قرار دهید.
  • مرحله دوم: مقداری قهوه (قهوه فوری، شکر و آب داغ) روی کیک بمالید و مخلوط پنیری (پنیر خامه‌ای، پودر قند و خامه شیرین قنادی) را اضافه کنید.
  • مرحله سوم: حالا کمی شکلات رنده شده روی لایه خامه‌ای ریخته و سپس لایه لایه مواد را اضافه کنید تا لیوان پر شود.
  • مرحله چهارم: در نهایت روی دسر را نیز با شکلات رنده شده و مغزها تزیین کنید و اجازه دهید تا در یخچال آماده شود.

طرز تهیه تیرامیسو با شیر و نشاسته

همان‌طور که تا الان متوجه شدید، تهیه دسر تیرامیسو، روش‌های گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها استفاده از شیر و نشاسته در ترکیب مواد اولیه و تهیه این دسر به شیوه‌ای متفاوت است.

دستور تهیه تیرامیسو با شیر و نشاسته

مواد اولیه دسر تیرامیسو با شیر و نشاسته

برای تهیه این دسر مواد اولیه زیر را آماده کنید و دست به کار شوید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر نصف پیمانه
نشاسته ۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت حدود ۲۰۰ گرم
شکر نصف پیمانه
گلاب ۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه تیرامیسو با شیر و نشاسته

مطابق مراحل زیر، این روش تهیه تیرامیسو را دنبال کنید تا دسر خوشمزه شما آماده شود:

  • مرحله اول: ابتدا شیر، شکر و گلاب را مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید.
  • مرحله دوم: وقتی شیر به جوش آمد، نشاسته را با دو قاشق آب ترکیب کرده و به آن اضافه کنید تا حرارت دیده و کم کم غلیظ شود.
  • مرحله سوم: شیر غلیظ شده را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا خنک شود.
  • مرحله چهارم: این مخلوط جایگزین خامه مورد استفاده در تهیه تیرامیسو ساده است که آن را مانند قبل لایه لایه روی بیسکویت ریخته و پخش کنید.

طرز تهیه تیرامیسو با ژله

تیرامیسو را می‌توان در ترکیب با ژله نیز تهیه کرد که دسری جذاب برای پذیرایی در مهمانی‌ها است:طرز تهیه تیرامیسو با ژله

  • مرحله اول: برای درست کردن این دسر مشابه قبل تیرامیسو را آماده کنید، با این تفاوت که باید یک سوم از فضای ظرف را خالی بگذارید. تیرامیسو را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.
  • مرحله دوم: یک پودر ژله را در یک لیوان آب جوش حل کنید تا محلول یک‌دستی ایجاد شود. سپس یک لیوان آب سرد اضافه کرده و ژله را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. دقت داشته باشید که ژله نبندد و تنها سرد شود.
  • مرحله سوم: ژله و تیرامیسو خنک شده را از یخچال خارج کرده و ژله را به آرامی روی تیرامیسو اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: روی این دسر ژله‌ای را نیز می‌توانید با میوه‌های شبیه به طعم ژله تزیین کنید.
  • مرحله پنجم: سپس مجددا تیرامیسو ژله ای را در یخچال قرار دهید تا ژله سفت شده و دسر شما آماده شود.

طرز تهیه تیرامیسو رژیمی

طرز تهیه دسر تیرامیسو رژیمی با نوع ساده آن تفاوتی ندارد، اما برای آنکه دسر شما رژیمی‌تر باشد باید به برخی نکات توجه کنید:طرز تهیه تیرامیسو رژیمی

  • به دنبال پنیر خامه‌ای با درصد چربی کمتر باشید؛ حتی می‌توانید به جای خامه از پودینگ وانیلی استفاده کنید.
  • برای بیسکویت نیز، نوعی از آن را انتخاب کنید که میزان شکر کمتری داشته باشد.
  • در ضمن استفاده از خامه کمتر، موجب رژیمی‌تر شدن دسر شما می‌شود.

تزیین تیرامیسو

در طرز تهیه دسر تیرامیسو با بیسکویت پتی بور، نحوه تزیین تیرامیسو را با شکلات رنده شده و فندق توضیح دادیم. روش‌های دیگری نیز برای تزیین تیرامیسو وجود دارد که در ادامه معرفی می‌کنیم. به یاد داشته باشید که مدل تزیین این دسر، می‌تواند هم در طعم و هر در شکل ظاهری آن تاثیر زیادی بگذارد.

تزیین تیرامیسو با خامه و گردو

سطح تیرامیسو را با خامه شیرین قنادی بپوشانید و قطعات کوچک و خرد شده گردو را روی آن بپاشید. در اینجا می‌توانید گردو را به 2 صورت خرد کنید. بخشی از آن را پودر کرده و بخشی دیگر را به قطعات درشت‌تر تقسیم کنید. ترکیب پودر گردو و قطعات گردو باعث می‌شود که طعم و ظاهر تیرامیسو بسیار زیبا و متفاوت باشد.تزیین تیرامیسو

تزیین تیرامیسو با انواع آجیل

شما می‌توانید برای تزیین تیرامیسو از چند نوع آجیل استفاده کنید. گردو، فندق، پسته و بادام بهترین گزینه‌ها هستند. برای اینکه آجیل‌ها به خوبی روی تیرامیسو بنشینند، ابتدا باید مقداری خامه روی تیرامیسو بمالید.

تزیین تیرامیسو با قطعات میوه

تیرامیسو یک دسر کاملا سلیقه‌ای است که می‌توان تزیین و ترکیب مواد آن را به روش‌های متفاوت انجام داد. برای مثال در تزیین تیرامیسو با موز می‌توانید از موز برای تزیین روی دسر هم استفاده کنید. همچنین در خرد کردن موز سلیقه به خرج دهید. برای مثال، مقداری از آن را حلقه‌ای خرد کرده و بخشی دیگر را توسط پوست‌کن، به شکل نوارهای باریک درآورید.تزئین تیرامیسو با قطعات میوه

از کمپوت آناناس نیز می‌توانید برای تزیین روی تیرامیسو استفاده کنید. آناناس میوه‌ای خوشمزه است و اضافه کردن آن به این دسر، نتیجه‌ای عالی به همراه خواهد داشت.

سیب نیز گزینه مناسبی برای تزیین تیرامیسو است که البته باید از کمپوت سیب استفاده کنید. میوه‌هایی که درون این دسر استفاده می‌شوند، همگی باید نرم بوده و به سادگی توسط دندان له شوند. توت فرنگی، گیلاس، آلبالو و انواع توت و تمشک نیز گزینه‌های ایده‌آلی به حساب می‌آیند؛ به خصوص آلبالو و تمشک که طعم ترش و شیرینی به دسر شما می‌دهند.

یک راهکار دیگر نیز استفاده از کمپوت نارگیل است. برای درون تیرامیسو و همچنین تزیین آن می‌توانید از قطعات نارگیل استفاده کرده و مقداری پودر نارگیل نیز روی دسر بریزید.

نکات تکمیلی در تهیه دسر تیرامیسو

در تهیه دسر تیرامیسو به نکات زیر توجه کنید تا نتیجه نهایی یک دسر خوشمزه و مجلسی باشد:

  • پنیر ماسکارپونه، بافتی پنیری اما طعمی شبیه به خامه دارد و به همین دلیل در تهیه تیرامیسو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در آغشته کردن بیسکویت‌ها به قهوه دقت به خرج دهید. در صورت زیاده‌روی، بیسکویت‌ها بیش از حد نرم شده و طعم و بافت دسر شما جذاب نمی‌شود.
  • با توجه به استفاده از مواد اولیه‌ای همچون شیر و خامه، دسر تیرامیسو سرشار از کلسیم است و می‌تواند برای تقویت استخوان‌ها به ویژه در کودکان سودمند باشد.

نکات تکمیلی در تهیه تیرامیسو

  • تزیین تیرامیسو با میوه‌ها و مغزهای مختلف موجب می‌شود تا دسر مجلسی‌تری داشته باشید و همچنین کودکان نیز به خورد آن ترغیب می‌شوند.
  • نوع قهوه‌ای که به کار می‌برید به سلیقه شما بستگی دارد، اما اسفاده از نسکافه به دلیل مزه شیرین‌تر و از بین رفتن تلخی قهوه، انتخاب مناسب‌تری است.
  • طرز تهیه تیرامیسو با پنیر لبنه مشابه روش درست کردن آن با پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه است که در این محتوا توضیح دادیم.
  • بیسکوییت لیدی فینگر خریدی است که می‌توان برای تهیه دسر تیرامیسو از آن استفاده کرد.

روش نگهداری دسر تیرامیسو

پس از آشنایی با روش تهیه انواع مختلف تیرامیسو، اکنون این سوال پیش می‌آید که این دسر را چگونه نگهداری کنیم؟ برای نگهداری دسر تیرامیسو، آن را داخل ظرفی درب‌دار قرار داده و در یخچال بگذارید. دسر تیرامیسو خانگی در حدود ۶ الی ۷ روز در یخچال سالم می‌ماند، اما بهتر است آن را در فاصله ۴ روز پس از تهیه، مصرف کنید.

جلوگیری از خراب شدن تیرامیسو

در تیرامیسو از محصولات لبنی مانند خامه و پنیر استفاده شده است، پس دقت کنید که دسر بیرون از یخچال نماند، چراکه فاسد شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

برای تهیه دسر تیرامیسو آماده‌اید؟

در این مطلب از مجله اسنپ فود طرز تهیه تیرامیسو خانگی به روش‌های مختلف را آموزش دادیم. سعی کنید با یکی از روش‌ها، این دسر را تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید.

البته، اگر می‌خواهید طعم تیرامیسو خود را با دسر تیرامیسو بیرون مقایسه کنید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. برای این کار از قسمت سفارش آنلاین از کافه دسر تیرامیسو را سفارش داده و آن را در محل آدرس خود تحویل بگیرید. بعد از تحویل، دسر را میل کنید و طعم آن را به خاطر بسپارید تا وقتی خودتان آن را تهیه کردید، بتوانید نوع خانگی و آماده آن را با هم مقایسه کنید.

سوالات متداول

پایه اصلی دسر تیرامیسو را چه موادی تشکیل می‌دهد؟

بیسکویت پتی بور، ترکیب قهوه و شکر و البته مخلوط خامه، پنیر خامه‌ای و پودر قند، مواد اولیه اصلی و پایه تیرامیسو هستند. همچنین می‌توان از شکلات، تکه‌های موز و ژله هم برای درست کردن تیرامیسو استفاده کرد.

چگونه دسر تیرامیسو را تزیین کنیم؟

برای تزیین دسر تیرامیسو گزینه‌های مختلفی مانند استفاده از خامه و گردو، انواع آجیل و تکه‌های مختلف میوه در پیش روی شما وجود دارد.

تیرامیسو را برای مهمانی‌ها چگونه تهیه کنیم؟

به طور کلی تیرامیسو را می‌توان در فهرست دسرهای مجلسی قرار داد، اما بهتر است آن را به صورت لیوانی و به تعداد مهمان‌ها آماده کنید. در این روش به‌جای بیسکویت پتی بور، باید از کیک اسفنجی استفاده کرد.

سوالات متداول

1. طرز تهیه‌ی تیرامیسو شکلاتی چگونه است؟

برای تهیه­‌ی تیرامیسو شکلاتی بعد از طی مراحل آماده‌سازی اولیه­‌ی­ تیرامیسو، یک‌دوم پیمانه شکلات (60 درصد) را رنده ویک­دوم پیمانه فندق را، درشت خرد می‌کنیم. شکلات و فندق‌ها را به‌صورت یکنواخت لابه‌لای بیسکویت و روی تیرامیسو برای تزیین می‌ریزیم.

شما می‌توانید از نسکافه، قهوه فرانسه یا اسپرسو در تیرامیسو استفاده کنید. قهوه (نسکافه) را با شکر درست کنید و بگذارید کمی سرد (ولرم) شده؛ تا بهتر جذب بیسکویت شود.

مواد اصلی برای تهیه­‌ی تیرامیسو بیسکویت پتی بور، قهوه و خامه است. از کیک هم می‌توان برای تهیه تیرامیسو استفاده کرد.بیسکویت را با مواد از قبل آماده شده­ طعم‌دار می‌کنیم وبا قهوه و خامه، دسر تیرامیسو را درست می‌کنیم.

تیرامیسو یکی از پرکالری‌ترین دسرهاست. میزان کالری تیرامیسو 133 کالری است.

می‌توان تیرامیسو را با انواع میوه‌ها درست کرد و طرز تهیه­‌ی آن تفاوت چندانی با تیرامیسو ساده ندارد فقط باید بدانیم که میوه‌های انتخاب شده باید نرم باشد و در صورت نیاز می‌توان از کمپوت‌های میوه استفاده کرد.

بعد از آماده‌کردن مواد تیرامیسو، آن را در ظرفی سلفون کشیده، طبق دستورالعمل می‌ریزیم و حدود 5 ساعت تا یک روز کامل در یخچال می‌گذاریم، بماند تا مواد سفت شوند.

نظرات کاربران

ثمین همتی
24.تیر.1402

طرز تهیه دسر تیرامیسو ساده بدون تخم مرغ و بدون نیاز به فر،واقعا به این مطلب و اموزش نیاز داشتم مرسیییییییی

    snappfoodadmin
    25.تیر.1402

    سلام بله میتوانید دستور مرحله به مرحله طرز تهیه دسر تیرامیسو ساده بدون تخم مرغ و بدون نیاز به فر را مطالعه کنید و راحت تیرامیسو درست کنید
    این نکته را فراموش نکنید (استراحت تیرامیسو درون یخچال): در این مرحله که طرز تهیه دسر تیرامیسو به پایان خواهد رسید. روی ظرف را با سلفون بپوشانید
    و حدود 5 ساعت تا یک روز کامل درون یخچال قرار دهید و بعد تیرامیسو شما آماده است

kamaran4farbodi
24.تیر.1402

سلام خیلی ممنون که نحوه تزئین تیرامیسو با خام و گردو با تزئین تیرامیسو با انواع آجیل و تزئین تیرامیسو با قطعات میوه
و تزئین تیرامیسو را با شکلات رنده شده و فندق آموزش گذاشتید من واقعا همیشه در زیبا سازی دسر مشکل دارم

    snappfoodadmin
    25.تیر.1402

    سلام میتوانید دسر تیرامیسو را با این روش ها تزئین کنید نحوه تزئین تیرامیسو با خام و گردو با تزئین تیرامیسو با انواع آجیل و
    تزئین تیرامیسو با قطعات میوه و تزئین تیرامیسو را با شکلات رنده شده و فندق .از میوه های موز و سیب و
    کمپوت آناناس و توت فرنگی هم میتوانید استفاده کنید

آدرینا علیپور
24.تیر.1402

دسر تیرامیسو را خیلی دوست دارممم از این دسر هیچوقت نمیگذرمم

    snappfoodadmin
    25.تیر.1402

    سلام دسر تیرامیسو یک دسر خوشمزه و مناسب برای مهمانی ها و مجلس های دورهمی دوستانه است میتوانید تیرامیسو فوری تهیه کنید

نریمان سپهری
12.شهریور.1402

سلام دسر تیرامیسو کم کالری یا پر کالری

    snappfoodadmin
    14.شهریور.1402

    سلام تیرامیسو یکی از پرکالری‌ترین دسرهایی خانگی و بیرونی است اگر در رژیم غذایی هستید میل کردن
    تیرامیسو بهتون پیشنهاد نمی کنیم میزان کالری دسر تیرامیسو 133 کالری هستش .

فریناز
12.شهریور.1402

چرا دسر تیرامیسو برای تقویت استخوان ها مناسب است

    snappfoodadmin
    14.شهریور.1402

    سلام تیرامیسو مواد اولیه‌ای شیر و خامه دارد، دسر تیرامیسو سرشار از کلسیم و
    برای تقویت استخوان‌ها به ویژه در کودکان مفید و سودمند است

شادی حدایی
12.شهریور.1402

آموزش دسر تیرامیسو با موز مممنونم دنبال یادگیری این دسر بودم

مجتبی کیانی
06.مهر.1402

سلام چه نوع قهوه ای برای درست کردن تیرامیسو استفاده کنم

    snappfoodadmin
    08.مهر.1402

    سلام نوع قهوه‌ای که در درست کردن تیرامیسو به کار می‌برید به سلیقه و ذائقه ای شما بستگی دارد،اما استفاده از نسکافه به دلیل مزه شیرین‌تر و از بین رفتن تلخی قهوه،
    انتخاب مناسب‌تری برای این نوع دسر خواهد بود.

neghar
15.آذر.1402

برای تزیین دسر تیرامیسو از چه میوه های استفاده کنم با آجیل هم میشه تزیین کرد!؟

    snappfoodadmin
    25.آذر.1402

    سلام دسر تیرامیسو میتوانید با انواع اجیل تزیین کنید اجیل میوه های خشک مثل موز و پرتقال و سیب و هلو و کیوی و بلوبری و
    گلابی و با اجیل های خام بادام درختی و بادام هندی و بادام زمینی یا با اجیل های شور فندوق و پسته و گردو تزئیین تیرامیسو سلیقه ای است