آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه دسر مگنولیا
آموزش آشپزی
3.2/5 - (4 امتیاز)
9

طرز تهیه دسر مگنولیا خوشمزه + مرحله به مرحله

زهرا دهقان 22 اردیبهشت 1402 5 دقیقه

دسر مگنولیا همانند سایر دسرها نظیر دسر پان اسپانیا، دسر پاناكوتا، دسر مجلسی کرم کارامل و دسر کدو حلوایی بسیار خوشمزه و لذیذ است و به راحتی و در کمترین زمان تهیه می‌شود. از این میان دسر مگنولیا موزی جز بهترین و پرطرفدارترین دسرها است. در این مقاله به طرز تهیه دسر مگنولیا می‌پردازیم، با ما همراه باشید و با استفاده از دستور تهیه ذکر شده، این دسر فوق‌العاده خوشمزه را در منزل آماده کنید.

دسر مگنولیا

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 30 دقیقه
زمان تهیه 120 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه دسر مگنولیا مرحله به مرحله

طرز تهیه دسر مگنولیا مرحله به مرحله

اگر مهمانی و دورهمی در پیش دارید و به دنبال یک دسر خوشمزه هستید، حتما به دسر مگنولیا فکر کنید. مطمئنا با تهیه این دسر حرف و حدیثی برای مهمانی‌تان باقی نخواهد ماند. البته برای پذیرایی در مهمانی‌ها می‌توانید از انواع دیگر دسرها مانند دسر كارامل نیز استفاده کنید.

مواد اولیه دسر مگنولیا موزی

مواد اولیه دسر مگنولیا به شرح زیر است که برای 4 نفر مناسب خواهد بود، برای تهیه دسر مگنوليا براى ٦ نفر، میزان مواد اولیه را افزایش دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر 3 پیمانه
شکر نصف پیمانه
آرد گندم سفید 3 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ 1 عدد
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
موز 2 عدد
بیسکوییت پتی بور یک بسته
گردو 5 عدد
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
خامه صبحانه به مقدار لازم

طرز تهيه دسر مگنوليا مجلسى

طرز تهيه دسر مگنوليا مجلسى

در طرز تهیه دسر مگنولیا موزى مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا آرد گندم را درون یک تابه به مدت 1 دقیقه روی حرارت ملایم قرار داده و کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد برطرف شود، اما توجه داشته باشید که رنگ آرد نباید تغییر کند.
  • مرحله دوم: در ادامه شیر را درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید تا کمی گرم شود. سپس شکر را اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا دانه‌های شکر در شیر حل شوند.
  • مرحله سوم: در این مرحله نشاسته را به ترکیب شیر و شکر اضافه کرده و مداوم هم بزنید تا نشاسته گلوله نشده و کاملاً با مواد مخلوط شود.
  • مرحله چهارم: آرد را کم کم به مواد اضافه کنید و همزمان با اضافه کردن آرد، مواد را به خوبی هم بزنید تا دسری صاف و یک‌دست ایجاد شود.
  • مرحله پنجم: مواد را روی حرارت ملایم به خوبی هم بزنید تا دسری غلیظ ایجاد شود. توجه داشته باشید که هم زدن مواد اهمیت زیادی دارد تا غلظت بخشی از دسر متفاوت از بخش دیگر نشود.
  • مرحله ششم: پس از اینکه مواد غلیظ شد و کمی به جوش رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.
  • مرحله هفتم: در یک ظرف دیگر زرده تخم مرغ را به همراه وانیل مخلوط کرده و کم کم به مواد دسر مگنولیا اضافه کنید. مواد را به خوبی ترکیب کنید تا زرده تخم مرغ با مواد دیگر مخلوط شود.
  • مرحله هشتم: مجدداً قابلمه را روی حرارت بگذارید، اجازه دهید تا گرم شود و به مدت 1 دقیقه مواد دسر مگنولیا را هم بزنید.
  • مرحله نهم: خامه را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید تا به دمای محیط برسد. سپس خامه را به مدت 10 دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا فرم بگیرد. در ادامه خامه را به مواد درون قابلمه اضافه کنید و با استفاده از همزن هم بزنید تا مواد دسر آماده شود.
  • مرحله دهم: در مرحله بعد، بیسکوئیت‌ها را داخل غذا ساز بریزید و له کنید. همچنین گردوها را خرد کرده و موزها را به شکل دایره‌ای برش دهید.
  • مرحله یازدهم: در این مرحله بعد از آماده شدن مواد دسر، مقداری از مواد را داخل ظرف مورد نظر بریزید و سپس یک لایه بیسکوئیت میکس شده روی مواد قرار دهید. در ادامه یک لایه موز و یک لایه گردو روی مواد و بیسکوئیت‌ها بریزید.
  • مرحله دوازدهم: مجدداً با مواد دسر، روی گردوها را بپوشانید. این کار را تا آنجا ادامه دهید که ظرف پر شود و در نهایت لایه آخر دسر را با مواد بپوشانید.
  • مرحله سیزدهم: بعد از اتمام کار، روی دسر مگنولیا را با استفاده از شکلات خرد شده، موز یا میوه‌های خوشمزه دیگر تزئین کنید. دسر را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا آماده شود.

طرز تهیه دسر مگنولیا توت فرنگى با سس شکلاتی

طرز تهیه دسر مگنولیا توت فرنگى با سس شکلاتی

برای تهیه دسر مگنولیا توت فرنگی با سس شکلات، ابتدا مقداری کیک یا بیسکوئیت خرد شده را در ظرفی به دلخواه بریزید. سپس 2 قاشق غذاخوری از مواد دسر مگنولیا را که طبق دستور آماده کرده‌اید، روی بیسکوئیت‌ها بریزید. در ادامه روی مواد را با گردوی خرد شده و توت فرنگی پر کنید. ظرف را به صورت لایه لایه با مواد پر کنید.

دسر را به مدت 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه گردو، مواد دسر مگنولیا و توت فرنگی به خوبی ترکیب شوند. در آخر، شکلات را خرد کرده و شیر را روی حرارت گرم کنید. سپس شکلات‌های خرد شده را داخل شیر بریزید و به خوبی هم بزنید تا شکلات در شیر ذوب شود. شکلات آماده شده را روی دسر مگنولیا بریزید و با برش‌های میوه یا خامه قنادی تزئین کرده و نوش جان کنید. دسر مگنولیا دو رنگ از نظر ظاهری جذابیت زیادی دارد.

طرز تهیه دسر مگنولیا قالبى

اگر می‌خواهید دسر مگنولیا را به صورت قالبی و برای پذیرایی در مهمانی‌ها تهیه کنید، مواد دسر را مطابق آنچه گفته شد آماده نمایید. برای قالب می‌توان از لیوان و دیگر ظروف شیشه‌ای مخصوص دسر استفاده نمود. مراحل گفته شده را انجام دهید و در نهایت مواد را با میوه مورد نظر و بیسکوییت له شده به صورت لایه لایه داخل قالب‌ها بریزید و به شیوه‌ای که دوست دارید تزئین کنید.

نکات مهم درباره تهیه دسر مگنولیا

نکات مهم درباره تهیه دسر مگنولیا

نکات زیر را برای تهیه یک دسر بی عیب و نقص رعایت نمایید. این دسر برای جشن تولد یا دیگر مراسم‌ها فوق‌العاده بوده و همه میهمانان را ذوق زده خواهد کرد.

  • در دسر مگنولیا علاوه بر موز و توت فرنگی از انبه هم استفاده کنید. لازم به ذکر است که دسر مگنولیا توت فرنگی به تنهایی نیز بسیار خوشمزه است.
  • دسر مگنولیا هرچه بیشتر در یخچال بماند، خوشمزه‌تر و خوش طعم‌تر می‌شود.
  • مواد دسر مگنولیا را به دو قسمت تقسیم کنید، نیمی از دسر را به صورت ساده و نیم دیگر را با استفاده از پودر قهوه یا کاکائو درست کنید.
  • اگر می‌خواهید دسر شیرین‌تر شود، در تهیه آن شکر بیشتری به کار ببرید.
  • موز را به صورت پوره هم می‌توان استفاده کرد و لابه‌لای مواد دسر قرار داد.
  • در طرز تهیه دسر مگنولیا و تزئین آن می‌توانید از مغزیجات مختلف نیز استفاده کنید.
  • پودر دارچین یکی از گزینه‌های مناسب دیگر برای تزئین این دسر است.
  • در مواد اولیه دسر مگنولیا می‌توانید فندوق را جایگزین گردو کنید.

دسر مگنولیا، دسری برای همه سلیقه‌ها

مگنولیا یک دسر خوشمزه و مشهور است که طرفداران زیادی دارد و از لذیذترین دسرها محسوب می‌شود. دسری مجلسی که با استفاده از شیر، نشاسته، زرده تخم مرغ، خامه و میوه‌های مختلف تهیه می‌شود. این دسر بی‌نظیر برای مهمانی‌‎ها بسیار مناسب بوده و به راحتی آماده خواهد شد. دسر مگنولیا را می‌توانید در طعم‌هایی نظیر نسکافه‌ای و شکلاتی  و با میوه‌هایی مانند موز، توت فرنگی و انبه درست کنید.

البته، اگر فرصت تهیه این دسر یا انواع دسرها را ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، وارد قسمت سفارش آنلاین شیرینی یا کافه آنلاین شوید و موارد دلخواه خود را آنلاین سفارش دهید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(9 دیدگاه)

نیوشا
14 شهریور 1402

سلام دسر منگولیا توت فرنگی و موز چقدر طول میکشن که نگهداری کنیم

  • snappfoodadmin
    14 شهریور 1402

    سلام دسر را به مدت 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه گردو، مواد دسر مگنولیا و توت فرنگی و موز به خوبی ترکیب شوند.

daaniyall
14 شهریور 1402

سلام 5 تا دسر مگنولیا توت فرنگى با سس شکلاتی میخوام چطوری سفارش بدم

  • snappfoodadmin
    14 شهریور 1402

    سلام دسر منگولیا توت فرنگی با سس شکلاتی و انواع کیک و شیرینی و دسرها را از سایت اسنپ فود تهیه کنید https://snappfood.ir/

kiyarash
19 تیر 1402

مواد لازم برای تهیه دسر منگولیا انقدرها عجیب و غریب نیستا این روزها که همه چیز قیمت بالا هستش اما مواد اولیه دسر منگولیا را میشه از لحاظ هزینه ی راحت تهیه کرد

  • snappfoodadmin
    19 تیر 1402

    سلام مواد اولیه دسر منگولیا میتونید از اسنپ فود تهیه کنید هم آماده ای دسر منگولیا از کافی شاپ های اسنپ فود سفارش انلاین بدید https://snappfood.ir/ مثلا مواد اولیه دسر منگولیا برای تعداد نفرات بیشتر :درست‌کردن دسر مگنولیای ۴ نفره به، ۳ پیمانه شیر، نصف پیمانه شکر، ۳ قاشق آرد گندم سفید، ۱ عدد زرده تخم‌مرغ، ۲ عدد موز، ۳ قاشق نشاسته ذرت، یک بسته بیسکویت پتی بور، ۵ عدد گردو، کمی وانیل و مقداری خامه نیاز داریم.

فهیمه کریم زاده
18 تیر 1402

نکات مهم برای داشتن دسر مگنولیا خوب مفید بود مرسی

  • snappfoodadmin
    18 تیر 1402

    سلام نکته در تهیه دسر مگنولیا توت‌فرنگی، انبه و موز برای این دسر بسیار مناسب است. اگر دسر را بیشتر در یخچال نگه داریم خوشمزه‌تر می‌شود. از انواع مغزیجات در مواد این دسر می‌توان استفاده کرد.

ثمرناز عبداللهی
24 فروردین 1401

چقدر کامل و جامع توضیح داده بودید. ممنون عالی بود

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود