طرز تهیه چیز کیک کاراملی خوشمزه + نکات و فوت و فن ها

طرز تهیه چیزکیک کاراملی
دسته بندی: آموزش آشپزی دسر
1.5/5 - (2 امتیاز)

چیز کیک نوعی از کیک‌های خوشمزه است که در مزه و طرح‌های مختلفی تهیه شده و از این جهت، دستور پخت‌های متفاوتی دارد. طرز تهیه چیز کیک کاراملی ، به عنوان یکی از دستور تهیه‌های بسیار پرطرفدار این کیک خوشمزه، رایج است و حتما شما نیز عاشق طعم آن خواهید شد. اگر تا به حال موفق به تهیه این چیز کیک خوشمزه در منزل نشده‌اید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه شده و مراحل تهیه چیز کیک کاراملی را دنبال کنید.

چیز کیک کاراملی

تعداد نفرات 8 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت 60 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه چیز کیک کاراملی

طرز تهیه چیز کیک کاراملی

یکی از خوشمزه‌ترین طعم‌های چیز کیک، چیز کیک کاراملی است. به ویژه آن که طرز تهیه چیزکیک کاراملی نیز ساده بوده و خیلی زود می‌توانید این کیک را در منزل آماده کنید. پس با ما همراه شوید و مواد لازم که در ادامه گفته شده را آماده کنید.

مواد اولیه در طرز تهیه چیز کیک کاراملی یخچالی

مواد اولیه در طرز تهیه چیز کیک کاراملی یخچالی 

مواد لازم برای تهیه کیک پنیری با سس کارامل شامل سه بخش مجزا می‌‌شود:

  1. موادی که در کف قالب قرار می‌ گیرند و زیرکار کیک نام دارند.
  2. مواد اصلی که طعم و بافت چیزکیک را به خود اختصاص می‌دهند.
  3. سس کارامل یا طعم فرعی دسر که طعم قالب کیک را دارد.

لیست تمامی این مواد را در مقاله طرز تهیه چیزکیک کاراملی ربه صورت جداگانه در اختیار شما قرار داده‌ایم.

مواد لازم زیر کیک

مواد لازم برای لایه زیر کیک، به شرح زیر هستند. لازم به توضیح است که غالبا در طرز تهیه انواع چیز کیک تنوری روسی، نیویورکی و شکلاتی نیز به همین مواد برای لایه زیرین کیک نیاز داریم.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ویفر وانیلی خرد شده 2 لیوان
شکر 3 قاشق غذاخوری
کره ذوب شده 3/1 فنجان

مواد لازم روی کیک

همین طور مواد اولیه لازم برای بخش روی کیک، مطابق زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پنیر خامه‌ای 600 گرم
شکر 2/1 فنجان
آرد همه منظوره 2 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ بزرگ 3 عدد

مواد لازم سس کارامل

در نهایت برای تهیه سس کارامل، مواد زیر را نیاز خواهید داشت:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سس کارامل 1 بسته
گردوی خرد شده 1 فنجان
شیر تبخیر شده (شیر غلیظ) 1 قوطی

مراحل تهیه چیز کیک کاراملی

مراحل تهیه چیز کیک کاراملی

چیز کیک کاراملی یخچالی را با توجه به مراحل زیر، تهیه کنید:

  • مرحله اول: در طرز تهیه چیز کیک کارملی لازم است که پیش از هر کاری، ویفرهای خرد شده را در یک ظرف مناسب گود ریخته و با 3 قاشق شکر مخلوط کنید. پس از آن کره ذوب شده را به این مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شوند.
  • مرحله دوم: درون یک قالب کمری را چرب کرده و مخلوط فوق را در آن بریزید. با پشت قاشق ترکیب را فشار دهید تا انسجام مناسبی پیدا کند. در بهترین طرز تهیه چیز کیک هویج با فرمول طلایی نیز قرار دادن مواد داخل قالب، تاثیر قابل ملاحظه‌ای در نتیجه خواهد داشت.
  • مرحله سوم: در این مرحله نوبت به مواد و لایه اصلی چیزکیک خوشمزه کاراملی می‌رسد. برای این منظور، یک کاسه گود برداشته و شکر را با پنیر خامه‌ای در آن بریزید و مخلوط کنید. لازم است که مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا یکدست شوند.
  • مرحله چهارم: در مرحله چهارم از طرز تهیه چیز کیک کاراملی، آرد و وانیل را نیز به مخلوط اضافه کنید. سپس تخم ‌مرغ‌‌ها را درون مخلوط مورد نظر بریزید. دقت داشته باشید که تمامی ترکیب را با سرعت کم هم بزنید تا مواد حسابی به خورد یکدیگر بروند.
  • مرحله پنجم: مواد را به آرامی درون قالب بریزید. قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و حدود 30 تا 35 دقیقه بسته به نوع فر بپزید. اگر می‌خواهید چیز کیک کاراملی تنوری آماده کنید، بهتر است اجازه دهید تا مواد کیک تا 35 دقیقه یا 40 دقیقه کامل در فر مانده و کمی طعم تنوری به خود بگیرد.
  • مرحله ششم: پس از پخت قالب را از فر درآورده و اجازه دهید تا حدود 10 دقیقه خنک شود. بعد از آن با یک چاقوی تیز کناره‌‌های قالب را باز کنید، اما همچنان چیزکیک را از قالب جدا نکنید. 1 ساعت دیگر مخلوط را خنک و پس از آن قالب را یک شب درون یخچال قرار دهید.
  • مرحله هفتم: در یک قابلمه سس کارامل و شیر غلیظ شده را با یکدیگر ترکیب کنید و روی گاز با شعله کم قرار دهید تا مخلوط ذوب شود. مخلوط را هم بزنید تا یکدست شود، پس از آن گردوهای خرد شده را نیز اضافه کنید. بهتر است مواد را طوری هم بزنید که گردوها در بخش‌های مختلف آن پخش شوند.
  • مرحله هشتم: سس کارامل تهیه شده را در دمای اتاق خنک کنید. قالب را از یخچال درآورده، دور قالب را باز کرده و سس کارامل را روی آن بریزید. طرز تهیه چیز کیک کاراملی به پایان رسید.

نکات مهم در طرز تهیه چیزکیک کاراملی

نکات مهم در طرز تهیه چیزکیک کاراملی

تهیه این دسر مانند طرز تهیه بیسکویت کاراملی ، کیک کاراملی یا هر نوع میان وعده خوشمزه دیگری فوت و فن‌ها و نکاتی دارد. نکات مهمی که باید در تهیه چیز کیک کاراملی رعایت کنید؛ به شرح زیر هستند:

  1. لازم است که حتما فر را از پیش روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه دهید که گرم شود. مدت زمان یک ربع برای گرم شدن به اندازه فر کفایت می‌کند.
  2. مواد را قبل از آماده‌سازی در دمای محیط قرار دهید.
  3. پنیر خامه‌ای را قبل از استفاده در محیط آشپزخانه قرار دهید تا به دمای اتاق رسیده و نرم شود.
  4. قبل از اضافه کردن تخم ‌مرغ به مخلوط، کمی آن را هم بزنید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید پس از اضافه کردن تخم مرغ، شروع به هم زدن آن در مخلوط کنید؛ اما به این شکل پخش شدن زرده و سفیده تخم مرغ به صورت یکدست، کمی مشکل خواهد شد.
  5. هنگامی که قالب را برای استراحت یک شبه درون یخچال قرار می‌دهید، باید روی آن را بپوشانید تا کیک خشک نشود.
  6. به جای عصاره وانیل می‌توانید از پودر آن استفاده کنید. در طرز تهیه چیز کیک ساده، شکلاتی و یخچالی نیز استفاده از پودر وانیل به جای عصاره آن، امکان پذیر است.
  7. سس کارامل را می‌توانید خودتان در خانه تهیه کرده یا آن را به صورت آماده خریداری کرده و در طرز تهیه چیز کیک کاراملی مورد استفاده قرار دهید.
  8. بسته به ذائقه خود می‌توانید میزان لایه زیرین چیزکیک را کمتر یا بیشتر کنید. به یاد داشته باشید که لازم است همین نکته را در طرز تهیه چیز کیک فرانسوی نیز رعایت کنید.
  9. به جای ویفر می‌توانید از بیسکوییت ساقه طلایی استفاده کنید.
  10. برای افزایش عطر و طعم چیزکیک این امکان را دارید که از پوست لیمو یا چاشنی‌هایی مثل دارچین استفاده کنید. در طرز تهیه چیز کیک مارس نیز استفاده از دارچین ایده خوبی به نظر می‌رسد.

تاریخچه چیز کیک

تاریخچه چیز کیک

پس از دانستن طرز تهیه چیز کیک کاراملی، بد نیست گذری بر تاریخچه طبخ این دسر داشته باشیم. تاریخ نشان می‌دهد که قدمت اولین چیزکیک به حدود 4000 سال پیش برمی‌گردد. طبق معمول این یونانیان باستان بودند که اولین نمونه از این دسر را در جزیره ساموس تهیه کردند.

در ابتدا این نوع کیک را با پنیر، آرد و عسل تهیه می‌کردند و حتی به عنوان یک غذای انرژی ‌زا مصرف می‌کردند. به طوری که گفته می‌شود در اولین بازی‌‌های المپیک این چیزکیک بود که به عنوان دسری دوست‌ داشتنی و البته مقوی سرو شد.

البته داستان محبوبیت کیک پنیری به اینجا ختم نمی‌‌شود. در آن روزها از این چیز کیک به عنوان دسر محبوب در عروسی‌ها هم استفاده می‌‌شد. اما افزایش دستورالعمل‌های مختلف این دسر به سال 1390 میلادی در انگلیس بر می‌‌گردد که طعم‌‌های مختلفی را در بر می‌گرفت.

از آن زمان به بعد این دسر محبوب به مستعمره‌‌های انگلیس و از آنجا به تمام نقاط دنیا راه پیدا کرد. اوج تغییر این دسر در آمریکا و زمانی بود که به جای استفاده از پنیر کشک سنتی، از پنیر خامه‌ای برای طعم‌ دهی به چیزکیک استفاده شد. آنجا بود که مزه این دسر لطیف‌تر، غنی‌تر و البته خوشمزه‌‌تر از همیشه شد.

چیز کیک کاراملی، دسری با نهایت خوشمزگی…

در بالا طرز تهیه چیز کیک کاراملی در منزل را دنبال کردیم. اگر برای بار اول است که این دسر را تهیه یا حتی امتحان می‌‌کنید، شاید به کمی تجربه در خصوص آن نیاز داشته باشید. انتخاب اینکه چه طعمی از چیز کیک به ذائقه شما نزدیک‌‌تر است، شاید به کمی زمان نیاز داشته باشد. اما طبخ این کیک به مهارت، توجه به دستورالعمل و استفاده از مواد اولیه با کیفیت بستگی دارد. در نهایت بهتر است بدانید که این دسر کمی پر کالری و چرب است، پس در مصرف بیش از اندازه آن دقت کنید. همین طور شما می‌توانید با سفارش آنلاین شیرینی از اسنپ فود، این کیک خوشمزه را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

نظرات کاربران