آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه فست فودها
5/5 - (2 امتیاز)
2

طرز تهیه دیپ سالمون خانگی در یک چشم به هم زدن

ترمه افضلی 28 اسفند 1401 4 دقیقه

شاید شما هم جزو آن دسته از کسانی باشید که ترجیح می‌دهید روی میز غذای مهمانی، چند نوع غذای متفاوت و جدید داشته باشید. اما از طرفی طرزدستورهای تهیه و طرز پخت‌ سخت، پخت و پز زیاد و ساعت‌های طولانی پای اجاق گاز ایستادن را دوست نداشته باشید.

یکی از دلایل محبوبیت فینگر فودها هم دقیقا در همین نکته مهم است. با صرف زمان کمی می‌‌توانید چند نوع فینگر فود متفاوت داشته باشید. دیپ‌ها اگرچه در دسته بندی سس‌ها قرار می‌گیرند اما به یک میز غذا تنوع در تعداد و مزه می‌دهند. در همین راستا امروز طرز تهیه دیپ سالمون خانگی دودی را آموزش می‌دهیم که زمان آماده سازی این دیپ ماهی سالمون با پنیر خامه‌ای لذیذ کمتر از بیست دقیقه است.

دیپ ماهی سالمون دودی خانگی

تفاوت دیپ و سس در چیست؟

اجازه بدهید در همین ابتدا تفاوت دیپ و سس را بگوییم تا به خوبی با این دنیای مزه‌ها آشنا شوید. سس‌ها مایع هستند و به غذا اضافه می‌شوند تا مزه غذا را تکمیل کنند. مانند سس‌هایی که به پاستا اضافه می‌شوند.

اما دیپ‌ها غلیظ و به حالت جامد هستند که مواد تشکیل دهنده آن در یکدیگر مخلوط می‌شوند و در کنار دیگر غذاها می‌توانید نوش جان کنید. اگر حسابی در مورد این مزه‌های جدید کنجکاو شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله طرز تهیه فینگر فود میگو نارگیلی را هم مطالعه کنید.

 

مواد لازم برای دیپ سالمون خانگی

مواد لازم میزان لازم
ماهی سالمون دودی بدون استخوان 200 گرم
پنیر خامه‌ای 1 بسته
ماست یونانی 4/1 پیمانه
پنیر چدار سفید 2/1 پیمانه
پیازچه 2/1 پیمانه
آب لیمو ترش 2 قاشق غذا خوری
سس مایونز 4/1 پیمانه
شیر دو قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

 

دیپ سالمون دودی خانگی مجلسی

 

مراحل طرز تهیه دیپ سالمون دودی خانگی

 

مرحله1:

برای طرز تهیه‌ دیپ سالمون دودی خانگی ابتدا در یک ظرف بزرگ پنیر خامه‌ای را با همزمن برقی حسابی میکس کنید تا پف کند و سبک شود. اگر همزمن برقی ندارید هیچ مشکلی نیست می‌توانید با استفاده از یک مخلوط کن هم همین نتیجه را بگیرید.

مرحله2:

در این مرحله سس مایونز و ماست یونانی را با هم مخلوط کنید و سپس پنیر چدار را هم به این ترکیب اضافه کنید. شیر را می‌توانید به نسبتی که می‌خواهید دیپ سالمونتان غلیظ باشد اضافه کنید حتی اگر تمایل دارید که غلظت کمتری داشته باشد میزان شیر را بیشتر از میزان درج شده اضافه کنید. بسته به سلیقه خودتان دارد.

مرحله3:

پیازچه‌ها را در قطعات کوچک خورد کنید اما توجه داشته باشید که قطعات خیلی کوچک نباشند. پیازچه‌هایی که خیلی ریز شده باشند هنگام مخلوط کردن له می‌شوند. توجه داشته باشید که پیازچه‌ها علاوه بر طعم دادن به نوعی دیپ ماهی سالمون با پنیر خامه‌ای را تزیین هم می‌‌کند.

مرحله4:

پیازچه‌های خورد شده را همراه آب لیمو ترش،  نمک و فلفل به مواد بالا اضافه کنید.

مرحله5:

در آخرین مرحله ماهی سالمون دودی را به ظرف بزرگ اضافه کنید و سعی کنید بدون فشار همه مواد را در هم مخلوط کنید.

طرز تهیه دیپ سالمون دودی خانگی و لذیذ به همین سرعت و راحتی که مطالعه کردید بود. پیشنهاد می‌شود که این دیپ خوشمزه را چند ساعت در یخچال نگه دارید تا مزه مواد حسابی به خورد هم بروند و ترکیب قوی‌تری به وجود آورد.

این دیپ را تا سه روز می‌توانید در یخچال نگه داری کنید. اما حتما به خاطر داشته باشید که به علت ترکیب شیر و پنیر خامه‌ای ترش شدن مواد احتمال بالایی دارد.

نکات پیشنهادی

این دیپ لذیذ را می‌توانید در یک ظرف سرو زیبا در کنار کراکر یا نان‌های تست شده قرار دهید. اما از قرار دادن آن روی کراکر یا نان برای تزیین خودداری کنید. زیرا بعد از چند ساعت رطوبت آن به خورد قطعات کراکر می‌رود.

دیپ سالمون دودی خامه‌ای

 

همچنین می‌توانید از چند حلقه لیمو ترش برای تزیین دیپ سالمون دودی خانگی مجلسی استفاده کنید.

برای قوی‌تر شدن مزه این دیپ خانگی می‌توانید از چند برگ شوید تازه هم در کنار بقیه مواد استفاده کنید.

در طرز تهیه دیپ سالمون دودی خانگی که توضیح داده شد، صد گرم سالمون برای هر نفر در نظر گرفته شده است. به راحتی می‌توانید به ازای هر مهمان صد گرم ماهی سالمون دودی تهیه کنید و بابت کمبود دیپ نگرانی نداشته باشید.

 

جزئیات سالمون دودی خانگی

 

کالری در هر صد گرم 136 کیلو کالری
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت ندارد
تعداد نفرات دو نفر
   

همان طور که می‌دانید ماهی یکی از بهترین گوشت‌های سفید است که پروتئین آن بسیار سالم است. به خصوص برای کودکان که در سنین رشد هستند. کسانی که رژیم غذایی سالم دارند پروتئین از مهمترین چیزهایی است که پزشکان تغذیه نسبت به خوردن آن و حذف نشدنش از جدول غذایی تاکید دارند.

 

از طرفی همه کودکان به راحتی با خوردن گوشت ارتباط برقرار نمی‌کنند این طرز تهیه دیپ سالمون دودی خانگی به علت موادی که دارد از جمله پنیر خامه‌ای کودکان را ترغیب به خوردن می‌کنند.

به همین علت به عنوان یک میان وعده غذایی سالم هم می‌توانید در کمترین زمان می‌توانید آن را آماده کنید. به طور کل فینگر فودها با کمترین زمان آماده سازی جایگزین مناسبی برای آشپزی‌های طولانی مدت هستند. در همین راستا می‌توانید مقاله طرز تهیه انواع اسنک با مواد اولیه در دسترس و ساده را هم مطالعه کنید.

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

sanjanidoosti
06 آبان 1402

سلام ماهی سالمون دودی خیلی خوشمزه هستش بچه ها دوست دارند

  • snappfoodadmin
    06 آبان 1402

    سلام ماهی سالمون برای کودکان در حال رشد و افرادی که در رژیم هستند مناسب هستش.بیشتر کودکان و نوجوان ها گوشت سخت می خوردند یا نمیخورند اما چون در طرز تهیه دیپ سالمون دودی خانگی از پنیر خامه‌ای استفاده شده هر کسی را ترغیب به خوردن غذای سالم و مقوی می‌کنند

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود