آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه انواع اسنک
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه انواع اسنک با مواد اولیه در دسترس و ساده

زهرا دهقان 04 بهمن 1400 7 دقیقه

اسنک یک غذای ساده و سبک است و طرفداران بسیار زیادی دارد. یکی از مزایای این غذای خوشمزه آماده سازی سریع آن است که با استفاده از ساندویچ ساز امکان پذیر است. البته لازم به ذکر است که می‌توان انواع اسنک را در تابه نیز آماده کرد. اسنک‌ها یک انتخاب مناسب به عنوان پیش غذا نیز محسوب می‌شوند و برای تمامی اعضای خانواده جذابیت زیادی دارند. در این مطلب با ما همراه شوید تا به طرز تهیه انواع اسنک به سبک‌های راحت و خوشمزه بپردازیم.

طرز تهیه انواع اسنک

تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت 20 تا 40 دقیقه
میزان سختی متوسط

اسنک ژامبون ساده

طرز تهیه اسنک ساده ژامبون

اسنک ژامبون یکی از محبوب‌ترین انواع اسنک است. همان طور که از نامش نیز مشخص است، مواد داخلی آن شامل ژامبون و دیگر مخلفات است. لازم به ذکر است که مقدار مواد اولیه زیر برای درست کردن اسنک ژامبون تنها برای 2 نفر مناسب است. در صورتی که مایل بودید این غذای جذاب را برای افراد بیشتر یا کمتری تهیه کنید، لازم خواهد بود که مقدار مواد اولیه را به همین نسبت تغییر دهید.

مواد لازم برای تهیه اسنک ژامبون

مواد لازم برای تهیه اسنک ژامبون به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ژامبون 10 ورقه
قارچ 200 گرم
فلفل دلمه 1 عدد کوچک
نان تست 1 بسته کوچک
پنیر پیتزا به مقدار لازم
فلفل سیاه، آویشن و پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک ژامبون

طرز تهیه اسنک ژامبون بسیار آسان است و همان طور که در بالا اشاره کردیم در مدت زمان کوتاهی می‌توانید آن را آماده سازی نمایید. به علاوه خبر خوب این است که این غذای خوشمزه را در اکثر جشن‌ها و مهمانی‌ها می‌توانید سرو کنید. در ادامه آموزش درست کردن اسنک ژامبون مرحله به مرحله آورده شده است.

  • مرحله اول: برای درست کردن اسنک ژامبون می‌توانید ژامبون‌ها را به صورت نگینی آماده کنید، هم می‌توانید به اندازه نان تست خود برش دهید. این امر با توجه به سلیقه شما می‌تواند با توجه به انتخاب شما متفاوت باشد.
  • مرحله دوم: در مرحله بعدی باید قارچ‌ها را بشویید. سپس آن‌ها را به شکل حلقه‌ای برش بزنید. در همین مرحله می‌توانید فلفل دلمه‌ای را به شکل نگینی خرد کنید. همان طور که می‌دانید زمانی که قارچ روی حرارت قرار می‌گیرد، آب می‌اندازد. زمانی که آب قارچ تبخیر شد، می‌توانید آن را از روی گاز بردارید و صبر کنید تا خنک شود.
  • مرحله سوم: حال نوبت به آماده سازی اسنک‌ها می‌رسد. برای این کار ابتدا یک لایه پنیر پیتزا روی نان تست قرار داده و سپس ژامبون، قارچ تفت داده شده و فلفل دلمه‌ای نگینی را روی پنیرها بریزید. در آخر نیز یک لایه دیگر پنیر پیتزا روی آن ریخته و نان بعدی روی ساندویچ بگذارید. این عمل را تا زمانی که مواد اولیه‌تان تمام شود و نان‌ها پر شوند باید ادامه دهید.
  • مرحله چهارم: در مرحله آخر باید اسنک‌ها را داخل ساندویچ ساز قرار دهید. برای این کار ابتدا اجازه دهید دستگاه داغ شود. برای اینکه اسنک‌ها به ساندویچ‌ساز نچسبد باید با استفاده از یک قلمو سطح آن را چرب نمایید. حال اسنک‌ها را داخل آن قرار دهید و در ساندویچ ساز را ببندید تا زمانی که نان برشته و پنیر پیتزا کاملا آب شود. پس از آماده شدن اسنک آن را به همراه انواع سس سرو کنید. به همین راحتی اسنک ژامبون شما آماده است.

اسنک مرغ

اسنک مرغ خوشمزه

اسنک مرغ یکی دیگر از انواع اسنک است که طعم بسیار خوبی دارد و خیلی فوری می‌توانید آن را تهیه کنید. در ادامه مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ، به عنوان یک غذای خوشمزه و فست فودی، آورده شده است.

مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ

برای تهیه اسنک مرغ باید مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ 1عدد
پیاز 1 عدد متوسط
قارچ 10 عدد
پنیر پیتزا به مقدار لازم
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک مرغ مرحله به مرحله

برای تهیه این اسنک خوشمزه که در تهیه آن از مرغ و قارچ استفاده می‌شود، این مراحل را با دقت و به جزئیات دنبال کرده و اجرا کنید:

  • مرحله اول: برای درست کردن اسنک مرغ ابتدا باید مرغ را آبپز کنید. برای این کار ابتدا مرغ را به همراه پیاز کمی تفت دهید تا بوی آن گرفته شود. سپس آن را درون قابلمه قرار داده تا کاملاً پخته شود.
  • مرحله دوم: در این مرحله نیز می‌توانید ادویه‌های لازم را به آن اضافه کنید.
  • مرحله سوم: بعد از اینکه مرغ پخته شد، صبر کنید کمی خنک شود. پس از خنک شدن مرغ باید آن‌ها را ریش ریش کنید. این کار را توسط همزن برقی یا حتی با دست نیز می‌توانید انجام دهید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله نوبت به تفت دادن قارچ می‌رسد. بنابراین ابتدا قارچ‌ها شسته و به حالت حلقه‌ای برش بزنید. سپس آن‌ها را تفت دهید تا زمانی که تمامی آب قارچ تبخیر شود.
  • مرحله پنجم: پس از آن که مواد درونی اسنک را تهیه کردید، باید آماده سازی آن را انجام دهید. برای این کار ابتدا روی یک نان تست مقدار مناسبی پنیر پیتزا بریزید. حال باید مخلوط مرغ ریش ریش شده و قارچ را داخل نان بگذارید. در ادامه می‌توانید یک لایه‌ی دیگر پنیر پیتزا اضافه کنید. در این مرحله باید نان تست دیگر را نیز روی مواد قرار دهید. نان داخل ساندویچ ساز بگذارید تا زمانی که نان برشته و پنیر آن به خوبی آب شود. لازم به ذکر است که اسنک مرغ نسبت به اسنک ژامبون ارزش غذایی بیشتری دارد.

اسنک گوشت

طرز تهیه اسنک

اسنک گوشت یکی دیگر از انواع اسنک است که از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این اسنک نیز همانند انواع دیگر این غذا به راحتی تهیه و آماده می‌شود. اسنک گوشت را می‌توانید برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های مختلف تهیه و سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه اسنک گوشت

مواد اولیه برای تهیه اسنک گوشت به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده 300 گرم
فلفل دلمه 1 عدد
پیاز 1 عدد
نان تست 1 بسته
قارچ 10 عدد
رب گوجه فرنگی به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
پنیر پیتزا یا پنیر ورقه‌ای به مقدار لازم برای پختن گوشت

طرز تهیه اسنک گوشت

برای آن که بهترین اسنک با گوشت و پنیر پیتزا را تهیه کنید، این مراحل را در نظر داشته باشید:

  • مرحله اول: در طرز تهیه اسنک گوشت باید با تفت دادن گوشت چرخ کرده شروع کنید. در این مرحله باید در ابتدا پیازها را شسته و پوست آن را بگیرید و سپس آن را به صورت نگینی ببرید. سپس گوشت را به همراه پیاز تفت دهید تا بوی آن گرفته و تغییر رنگ دهد.
  • مرحله دوم: در مرحله بعدی باید قارچ‌ها را به شکل ورقه‌ای برش زده و به گوشت اضافه کنید. در همین مرحله فلفل دلمه‌ای را به حالت نگینی خرد کرده و روی مواد بریزید. همان طور که می‌دانید قارچ‌ها زمانی که حرارت می‌بینند آب می‌اندازند باید تا تبخیر شدن کامل آب قارچ صبر کنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله باید یک قاشق غذاخوری رب اضافه نمایید و تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب کنید، این کار را تا زمانی که مخلوط شما یکدست شود ادامه دهید. در همین زمان ادویه‌های لازم را از جمله نمک و فلفل را نیز اضافه کنید. پس از آن‌که رب گوجه فرنگی از حالت خامی خارج شد، مواد میانی اسنک گوشت آماده است.
  • مرحله چهارم: در مرحله آخر باید مواد را داخل نان قرار دهید. برای این کار ابتدا موادی که تهیه کردید را روی نان تست قرار دهید و روی آن را با پنیر پیتزا بپوشانید. اگر مایل باشید می‌توانید پنیر چدار را جایگزین پنیر پیتزا کنید. لازم به ذکر است که ترکیب این دو پنیر در کنار هم طعم بی نظیری به این غذا می‌بخشد، بنابراین می‌توانید پنیر پیتزا و پنیر چدار را مخلوط نمایید. در نهایت روی ساندویچ ساز را کمی چرب کنید و اسنک‌ها را داخل آن قرار دهید تا زمانی که پنیر آن آب شود.

اسنک پیتزایی

درست کردن اسنک پیتزایی

اسنک پیتزایی احتمالا محبوب‌ترین نوع اسنک است. برخی اسنک پیتزایی را با گوشت چرخ کرده تهیه می‌کنند که آموزش آن را پیش‌تر خواندید. لازم به ذکر است که اسنک پیتزایی با ژامبون و سوسیس درست می‌شود اما انتخاب گوشت یا مخلوط ژامبون و سوسیس به انتخای شخصی شما بستگی دارد. در ادامه آموزش درست کردن اسنک پیتزایی به طور کامل و مرحله و مرحله آورده شده است. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه اسنک پیتزایی

برای تهیه اسنک پیتزایی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ژامبون 5 ورقه
سوسیس 200 گرم
فلفل دلمه‌ای 1 عدد
قارچ 10 عدد
پنیر پیتزا به مقدار لازم
آویشن به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک پیتزایی

برای آماده سازی و پخت این اسنک خوشمزه که طعم و بوی پیتزایی آن، همه را جذب خواهد کرد؛ این مراحل را با دقت دنبال کنید:

  • مرحله اول: برای درست کردن اسنک پیتزایی ابتدا باید قارچ‌ها را ورقع برش زده و داخل کمی کره تفت دهید تا زمانی که آب قارچ تبخیر شود.
  • مرحله دوم: اگر می‌خواهید سوسیس‌ها به خوبی پخته شوند می‌توانید در یک ماهیتابه دیگر به خوبی سوسیس‌ها را تفت دهید.
  • مرحله سوم: در این مرحله باید مخلوط آماده شده را روی نان بگذارید. برای این کار ابتدا کالباس‌ها، سوسیس و فلفل دلمه ای را نگینی برش بزنید. سپس آن را باهم روی نان تست قرار دهید. حال باید قارچ‌ها را روی نان قرار دهید. سپس به مقدار مناسبی پنیز پیتزا روی آن بریزید و نان دوم را روی این مواد قرار دهید. حال اسنک‌ها را داخل ساندویچ ساز قرار دهید و درب آن را ببندید. تنها ده دقیقه زمان نیاز دارید تا اسنک‌تان حاضر شود.

طرز تهیه انواع اسنک در ماهیتابه

همان طور که در ابتدا اشاره شد، ممکن است دسترسی به ساندویچ‌ساز نداشته باشید، اما اصلا نگران نباشید، چرا که انواع این غذای خوشمزه را داخل ماهیتابه هم می‌توانید تهیه کنید. برای این کار باید ابتدا اسنک مورد نظر را آماده کنید، سپس درون یک ماهیتابه را با مقدار کمی روغن چرب کنید. پس از آن لازم است که اسنک را داخل تابه قرار دهید. سپس روی این ساندویچ یک چیز سنگین بگذارید و اجازه دهید یک طرف دیگر برشته شود. حال طرف دیگر اسنک را برای سرخ شدن برگردانید. به همین راحتی می توانید انواع اسنک را درون تابه نیز تهیه کنید.

شما می‌توانید در کنار این غذا نان سیر را نیز تهیه کنید. اگر طرز تهیه نان سیر را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که این پیش غذای خوشمزه را نیز مانند طرز تهیه اسنک خانگی می‌توان در تابه درست کرد و فرایند بسیار ساده‌ای دارد.

هر نوع اسنکی که دوست داشته باشی آماده است…

همان طور که خواندید طرز تهیه انواع اسنک خانگی خوشمزه بسیار راحت است و در کمتر از 30 دقیقه می‌توانید این غذای جذاب را آماده سازی و تهیه کنید. لازم به ذکر است که می‌توانید برای درست کردن اسنک دستور پخت‌های جدیدی ابداع کرده و یا هر کدام از آموزش‌هایی که خواندید را به خواست خود تغییر دهید. به واقع می‌توان گفت که اسنک یک انتخاب مناسب برای روزهایی است که تمایل دارید یک غذای ساده و سریع تهیه کنید. به علاوه شما می‌توانید با سفارش غذای آنلاین از اسنپ فود، انواع اسنک و تست خوشمزه را از بهترین رستوران‌ها و فست فودها خریداری کرده و در محل آدرس خود تحویل بگیرید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود