آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
می‌توان از ذرت یک سوخاری خوشمزه تهیه کرد.
لیست انواع اسنک و تست
3.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه ذرت سوخاری، یکی از جذاب‌ترین سوخاری‌ها

ترمه افضلی 24 دی 1401 5 دقیقه

همون همیشگی با کمی تفاوت

به طور معمول وقتی اسمی از ذرت به میان می‌آید همه یاد پاپ‌کورن و یا ذرت مکزیکی می‌افتند. دو خوراکی که در ایران بسیار پرطرفدار هستند. اما ذرت هم مانند سیب‌زمینی توانایی این را دارد که با انواع دستورهای آشپزی نتیجه‌ی متفاوتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

می‌توان از ذرت یک سوخاری خوشمزه تهیه کرد.

ذرت سوخاری یکی از جذاب‌ترین خوراکی‌هایی است که می‌توانید در کنار هر غذای اصلی به عنوان دورچین تهیه کنید.

در آمریکا خصوصا آمریکای جنوبی ذرت ماده اولیه محبوبی به حساب می‌آید. این دستور پخت نیز، یک دستور پخت مخصوص آمریکای جنوبی است که به عنوان یک تنقلات ساده بسیار پرطرفدار است. پس برای آشنایی با طرز تهیه ذرت سوخاری با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ذرت سوخاری 

ذرت دانه شده تازه سه پیمانه
پیاز قرمز یک چهارم پیمانه
آرد ذرت ۶ قاشق غذاخوری
آرد گندم یا برنج ۴ تا ۶ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه یک قاشق چایی خوری
نمک نصف قاشق غذاخوری
پودر زیره یک قاشق چایی خوری
پودر فلفل قرمز نصف قاشق چایی خوری
گشنیز دو قاشق غذاخوری خرد شده
آب لیموی تازه یک قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ذرت سوخاری

۱. دقت کنید که ذرت‌ها باید به صورت دانه شده باشند. اگر ذرت کامل خریده‌اید، می‌توانید بدون چاقو و با دست آن‌ها را دانه دانه کنید. دقت کنید که نیاز است تا ردیف ردیف دانه‌ها را از بدنه جدا کنید.

۲. سه پیمانه ذرت را در حدود چهار پیمانه آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بپزد. همچنین می‌توانید قبل از اضافه کردن ذرت‌ها یک قاشق چایی خوری نمک به آب اضافه کنید تا ذرت‌ها له نشوند.

۳. ذرت‌ها را در آبکش ریخته و اجازه دهید تا خشک شوند و کمترین میزان آب بر روی آن‌ها باشد.

۴. ذرت‌ها را در ظرف گودی ریخته و همه ادویه‌ها شامل فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر زیره و نمک را اضافه کنید. همچنین سه قاشق آرد ذرت و سه قاشق آرد گندم یا برنج را اضافه کنید. همه این مواد را به خوبی با ذرت هم بزنید تا سطح ذرت با آرد و ادویه پوشیده شود.

۵. مابقی آردها را به ظرف اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا سطح ذرت‌ها کاملا با آرد پوشیده شود. در طرز تهیه ذرت سوخاری بهتر است مرحله مرحله اضافه کردن آرد را رعایت کنید تا سطح ذرت به خوبی با آرد پوشیده شود.

۶. روغن مخصوص سرخ کردنی را در قابلمه کوچکی که ارتفاع بلندی دارد ریخته و اجازه دهید تا داغ شود.

۷. یکی از نکات کلیدی تهیه ذرت سوخاری این است که بعد از داغ شدن روغن ذرت‌ها را کم کم به روغن اضافه کنید و اجازه دهید سرخ شوند. برای این مرحله می‌توانید یک توری فلزی بر روی در قابلمه قرار دهید تا روغن به اطراف پاشیده نشود.

ذرت سوخاری به طرق مختلف سرو و تزئین می‌شود.

برای تزیین ذرت سوخاری می‌توان از انواع سبزی‌ها و لیمو استفاده کرد.

۸. بعد از سوخاری شدن ذرت‌ها، آن‌ها را با کفگیر یا وسیله‌ای که روغن از کف آن خارج شود از قابلمه بیرون بیاورید و در آبکش یا ظرفی اجازه دهید تا روغن‌ آن خارج شود. یکی از نکات کلیدی تهیه ذرت سوخاری همین مرحله حذف روغن از روی ذرت است. تا اجازه ندهید که نرم شوند.

۹. ذرت‌های سوخاری را در ظرفی ریخته و پیاز خرد شده نگینی ریز به همراه گشنیز خرد شده را برای تزئین به آن اضافه کنید. اگر به طعم پیاز خام علاقه ندارید می‌توانید پیاز داغ درست کنید و یا به طور کلی آن را از مواد لازم برای ذرت سوخاری حذف کنید.

۱۰. ذرت سوخاری را به همراه هر مدل سسی که تمایل دارید نوش جان کنید. در ادامه می‌توانید تهیه سس برای ذرت سوخاری را نیز آموزش ببینید.

 

نکات کلیدی تهیه ذرت سوخاری

۱. یکی از نکات مهم طرز تهیه ذرت سوخاری این است که ادویه‌ها را می‌توانید در دو مرحله متفاوت اضافه کنید. می‌توانید زیره و فلفل سیاه را در مرحله قبل از پخت و مابقی ادویه‌ها و نمک را بعد از سوخاری شدن اضافه کنید تا طعم بیشتری را از ادویه حس کنید.

۲. اضافه کردن آبلیمو در مرحله نهایی سرو باعث می‌شود کمی از ترد بودن ذرت سوخاری کم شود. پس اگر علاقه دارید ذرت سوخاری را در تردترین حالت ممکن میل کنید می‌توانید آبلیمو را اضافه نکنید.

۳. قبل از اضافه کردن همه ذرت‌ها به روغن می‌توانید با یک یا دو عدد از ذرت‌ها میزان داغ بودن روغن را تست کنید که اگر به اندازه کافی داغ نیست همه ذرت‌ها را اضافه نکنید. چرا که باعث می‌شود کمی نرم شوند و تردی کافی را نداشته باشند.

۴. دقت داشته باشید مهم‌ترین نکته در طرز تهیه ذرت سوخاری و اکثر سوخاری‌های دیگر این است که حواسمان به ترد بودن سوخاری باشد. برای این کار به هیچ وجه وقتی سوخاری را از روغن بیرون می‌آورید، بر روی دستمال قرار ندهید تا روغن آن کشیده شود.

تهیه سس برای ذرت سوخاری 

طرز تهیه ذرت سوخاری را در بخش بالا آموزش دادیم، اما کنار هر خوراکی نیاز به یک سس جذاب هست تا بتوانیم به اندازه حداکثری از غذا لذت ببریم. تهیه سس برای ذرت سوخاری بسیار ساده است.

پیشنهاد ما ترکیب یک پیمانه ماست چکیده با روغن زیتون و آبلیمو و فلفل سیاه و پیازچه خرد شده است، که سس بسیار جذابی برای ذرت سوخاری است. تهیه این سس بسیار ساده است. با این حال می‌توانید برای موارد دیگری همچون سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس سیب زمینی نیز از آن استفاده کنید.

 

مواد مغذی و اطلاعات طرز تهیه ذرت سوخاری

 

کالری در هر ۱۰۰ گرم ۱۹۴ کالری
زمان آماده سازی ۴۰ دقیقه
زمان پخت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه
مناسب برای ۴ نفر

 

روش‌های خلاقانه آشپزی

ذرت سوخاری را با روش‌های مختلفی در دنیا درست می‌کنند. مواد لازم برای ذرت سوخاری در این دستورها متفاوت است. با این حال اکثر این دستورها مشابه یکدیگر هستند.

اولین تفاوت، این است که شما می‌توانید به جای دانه کردن ذرت‌ها آن‌ها را به صورت عمودی برش بزنید و سوخاری متفاوتی داشته باشید. حتی می‌توانید تخم‌مرغ به ترکیب اضافه کنید و ذرت‌ها را به صورت گلوله گلوله داخل روغن بیاندازید. نتیجه‌ی این کار چیزی شبیه ناگت خواهد بود.

به طور مثال یکی از دستورهای معروف در آمریکای جنوبی که معروف به ذرت سرخ شده جنوبی است، به این صورت است که پیاز داغ را ابتدا تهیه می‌کنند، بعد ذرت را به ماهیتابه اضافه کرده و اجازه می‌دهند کمی تفت بخورد و با کره فراوان سرو می‌کنند. در حالی که نیازی به آرد و سرخ کردن در روغن ندارد.

.ذرت سوخاری هم به عنوان میان وعده سرو می‌شود هم پیش غذا

از ذرت سوخاری می‌توان به عنوان یک پیش‌غذای بسیار جذاب در انواع مهمانی‌ها استفاده کرد.

همچنین می‌توانید ذرت‌های سوخاری را علاوه بر اینکه به عنوان تنقلات استفاده می‌کنید به عنوان یک پیش‌غذا و یا دورچین بسیار شیک در کنار استیک و بسیاری از غذاها استفاده کنید.

علاوه بر ذرت سوخاری، شما همچنین میتوانید از پنیر سوخاری به عنوان دورچین غذاهای مختلف استفاده کنید. طرز تهیه‌ پنیر سوخاری را می‌توانید در این مقاله در بلاگ اسنپ‌فود مشاهده کنید و به کمک آن غذاهای جذاب و خوشمزه درست کنید. اگر هم نخواهید سوخاری خود را در خانه تهیه کنید می‌توانید با سفارش غذا پرداخت درب منزل این سوخاری بی‌نظیر را تهیه کنید.

 

طرز تهیه موکبانگ سوخاری

سوخاری‌ها همیشه برای اکثر مردم جذاب هستند. همچنین یکی از ترندهای جدید دنیای مجازی موکبانگ‌هایی هست که مردم با خوراکی‌های مختلف درست می‌کنند. اصولا موکبانگ به فیلمی می‌گویند که صدای غذا خوردن فرد به صورت واضح در فیلم شنیده می‌شود.

یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای ساخت موکبانگ سوخاری‌ها هستند. برای آشنایی بیشتر می‌توانید به طرز تهیه موکبانگ سوخاری در بلاگ اسنپ فود مراجعه کنید و خودتان اقدام به این کار کنید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود