آموزش طرز تهیه چیپس کدوسبز؛ با کمترین کالری و خوشمزه‌ترین طعم

به این مقاله امتیاز دهید

همه ما عاشق چیپس سیب‌زمینی هستیم، اما این میان‌وعده محبوب به دلیل چربی و کالری بالایی که دارد، چندان سالم نیست. چیپس کدوسبز یک جایگزین ایده‌آل برای چیپس سیب‌زمینی است که نه‌تنها طعم دلچسبی دارد؛ بلکه سرشار از ویتامین و مواد معدنی و فیبر است.

 

عکس چیپس کدو سبز

در این مقاله طرز تهیه چیپس کدوسبز را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این میان‌وعده سالم و خوشمزه را به روش خانگی یاد بگیرید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

میزان کالری در هر 100 گرم 35 کالری
زمان لازم برای آماده‌سازی 10 دقیقه
زمان لازم برای پخت 15 الی 20 دقیقه در فر
تعداد نفرات 2 نفر
درجه سختی آسان

 

آموزش طرز تهیه چیپس کدوسبز؛ با کمترین کالری و خوشمزه‌ترین طعم

چیپس کدوسبز در مقایسه با چیپس سیب‌زمینی چربی بسیار کمتری دارد و برای افرادی که به دنبال تناسب‌اندام هستند، انتخابی ایده‌آل است.

این چیپس بهترین میان‌وعده برای کودکان و همچنین بزرگسالان است؛ زیرا هم بسیار مقوی و مغذی است و هم خواص فراوانی برای بدن دارد.

 

چیپس کدو سبز، جایگزینی مناسب برای چیپس سیب‌زمینی

کدو یکی از پرخاصیت‌ترین مواد غذایی است که می‌توان میان‌وعده‎ها و غذاهای خوشمزه‌ای را با آن درست کرد. یکی از بهترین غذاهایی که می‌توان با کدو درست کرد، موجور کدو از غذاهای اصیل و سنتی استان کرمان است. طرز تهیه این کوکو لذیذ را در بلاگ اسنپ فود به شما آموزش داده‌ایم.

موادی که برای درست‌کردن چیپس کدوسبز به آن‌ها نیاز دارید عبارت‌اند از:

کدوسبز 2 عدد قلمی
روغن‌زیتون 2 قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم

 

  طرز تهیه مرحله‌به‌مرحله چیپس کدوسبز

مرحله اول: چیپس کدوسبز را با پوست درست کنید. اول کار باید کدوها را خوب بشورید و کنار بگذارید تا خشک شده و آب اضافی آن‌ها کامل کشیده شود.

مرحله دوم: پس از خشک ‌شدن کدوسبزها، آن‌ها را به‌صورت ورقه‌های دایره‌ای و بسیار نازک برش بزنید. البته بهتر است برای یکدست شدن همه ورقه‌های کدوسبز از رنده مخصوص چیپس کن برای این کار استفاده کنید.

مرحله سوم: فر را روشن کرده و روی دمای 160 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کامل گرم شود. حالا سینی فر را با روغن زیتون چرب کرده و ورقه‌های کدو سبز را به ترتیب و دانه، دانه در آن بچینید.

 

چیپس کدو سبز، ترد و خوشمزه

مرحله چهارم: سپس متناسب با ذائقه و به ‌دلخواه خود، ورقه‌های کدوسبز را به نمک و فلفل آغشته کنید. برای پخت چیپس کدوسبز، سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه دهید تا برای 15 دقیقه پخته شود.

پس از این مدت چیپس‌ها را بررسی کنید اگر کامل خشک و ترد نشده بودند، اجازه دهید تا برای 5 دقیقه دیگر با دمای 160 درجه سانتی‌گراد بپزند.

در نهایت چیپس‌های لذیذ و سالم شما آماده شده است، آن را از فر خارج کرده و با سس دلخواهتان میل کنید.

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه‌ای که می‌توان با کدوسبز درست کرد، بورانی است. طرز تهیه بورانی کدو سبز را می‌توانید در بلاگ اسنپ فود یاد بگیرید.

خواص چیپس کدوسبز

چیپس کدوسبز یک میان‌وعده خوشمزه و سالم است که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. در ادامه به برخی از خواص این چیپس اشاره می‌کنیم:

  • کم‌چرب و رژیمی:

چیپس کدوسبز در مقایسه با چیپس سیب‌زمینی چربی بسیار کم‌تری دارد؛ به همین دلیل برای افرادی که به دنبال تناسب‌اندام هستند، انتخابی مناسب‌تری است.

  • سرشار از ویتامین و مواد معدنی:

کدوسبز منبع غنی از ویتامین‌های  A، C و  K، پتاسیم و فیبر است که برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند.

  • کمک به‌سلامت قلب و عروق:

فیبر موجود در کدوسبز به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) کمک می‌کند. در نتیجه خوردن این ماده غذایی درصورتی‌که بدون روغن و کم‌نمک باشد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

 

چیپس کدو سبز، یک میان‌وعده سالم و مغذی

  • کمک به هضم غذا:

فیبر موجود در کدوسبز باعث هضم بهتر غذا و جلوگیری از یبوست می‌شود.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن:

ویتامین C موجود در کدوسبز در تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها بسیار مؤثر است.

  • کمک به‌سلامت پوست و مو:

ویتامین A موجود در کدوسبز به حفظ سلامت پوست و مو کمک می‌کند و از پیری زودرس جلوگیری خواهد کرد.

فوت‌وفن‌های طلایی برای خوشمزه‌تر شدن چیپس کدوسبز

برای این که چیپس کدوسبز خوشمزه‌تری درست کنید، این نکات را به ‌خاطر بسپارید:

  • برای طعم‌دهی به چیپس کدوسبز می‌توانید از نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، پودر سوخاری، پودر فلفل قرمز و… استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از ترکیب ادویه‌جات مختلف برای طعم‌دهی به چیپس کدوسبز می‌تواند طعم آن را بهتر کند.

 

چیپس کدو سبز، میان‌وعده‌ای سالم و رژیمی

  • برای این که چیپس کدوسبز تردتر شود، می‌توانید بعد از برش، آن‌ها را به مدت 30 دقیقه در آب نمک خیس کرده و پس از خشک‌شدن، بپزید.
  • می‌توانید چیپس کدوسبز را با سس‌های مختلف مانند سس کچاپ، سس مایونز، سس فرانسوی و… سرو کنید.

در آخر…

اگر به ‌سلامت خود و عزیزانتان اهمیت می‌دهید و تغذیه سالم از اولویت‌های زندگی شما است، چیپس کدوسبز از جمله تنقلات و میان‌وعده‌هایی است که باید در برنامه غذایی خود جای دهید.

این چیپس کم‌چرب و رژیمی است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن است. شما می‌توانید با طرز تهیه چیپس کدوسبز که در این مقاله به شما آموزش داده شد به‌راحتی این چیپس را در خانه تهیه کنید و از طعم و خواص آن لذت ببرید.

 

چیپس کدو سبز، مناسب‌ترین خوراکی برای کودکان

اکنون که به پایان این مقاله رسیدیم و کدوسبز هم در خانه دارید حتماً آموزش طرز تهیه کدو سوخاری را نیز در بلاگ اسنپ فود مطالعه کنید.

 

سوالات متداول

طرز تهیه چیپس کدوسبز در سرخ‌کن چگونه است؟

برای تهیه چیپس کدوسبز در سرخ‌کن، سرخ‌کن را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید و کدو سبزها را به مدت 3 تا 5 دقیقه در آن سرخ کنید.

بله چیپس کدوسبز یک میان‌وعده سالم و مغذی برای کودکان است که می‌توانید به‌جای تنقلات ناسالم به آنها بدهید.

شما می‌توانید چیپس کدوسبز را در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. ماندگاری این چیپس در یخچال حدود 3 تا 4 روز است.

نظرات کاربران