طرز تهیه سالاد بوقلمون آسیایی با انار و کرنبری

طرز تهیه سالاد بوقلمون آسیایی با انار و کرنبری
به این مقاله امتیاز دهید

اگر رژیم دارید و به دنبال دستور یک غذای خوشمزه و کامل هستید، سالاد بوقلمون آسیایی انتخاب مناسبی برای شما است. این سالاد، شامل هر 4 گروه غذایی است و می‌توانید آن را به صورت گرم یا سرد، پیش‌غذا یا یک وعده غذایی کامل، سرو کنید. با اسنپ فود و طرز تهیه سالاد بوقلمون آسیایی با انار و کرنبری، همراه باشید.

سالاد بوقلمون آسیایی با انار و کرنبری
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 35 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 250 کالری در هر وعده غذایی

سالاد بوقلمون آسیایی با انار و کرنبریسالاد بوقلمون آسیایی با انار و کرنبری

احتمالا تجربه صرف این سالاد آسیایی خاص، تجربه‌ای متفاوت خواهد بود. سس آن از ترکیبات متنوع و ویژه‌ای درست می‌شود که رایحه‌اش در کنار سبزیجات معطر، اشتهای هر بیننده‌ای را تحریک می‌کند. به علاوه، در صورت در دسترس نبودن بوقلمون، از گوشت مرغ هم می‌توانید استفاده کنید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این سالاده خوشمزه را با هم می‌بینیم:

مواد لازم در طرز تهیه سالاد بوقلمون آسیایی با انار و کرنبری

ادویه آسیایی شامل ترکیب 2 قاشق مرباخوری فلفل سیچوآن، 5 تا 6 عدد انیسون، نصف قاشق مرباخوری میخک آسیاب شده، 1 قاشق غذاخوری دارچین و 1 قاشق غذاخوری رازیانه آسیاب شده است. بهتر است این ادویه را داخل ظرفی در بسته و در جایی خشک و خنک نگهدارید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بوقلمون پخته و ریش ریش شده 170 گرم
انار دانه شده 85 گرم
کشمش یا کرنبری خشک 115 گرم
کاهو یا اسفناج یا روکولا 1 تا 2 پیمانه
بادام هندی 115 گرم
1 قاشق غذاخوری 1 قاشق غذاخوری
ادویه آسیایی 5 ادویه 2 قاشق مرباخوری
نعناع و گشنیز تازه به مقدار لازم

مواد لازم برای سس سالاد بوقلمون آسیایی

مواد لازم برای سس آن به شرح زیر است:

مواد لازم برای سس سالاد نعناع و گشنیز تازه
پیاز قرمز خرد شده نصف یک عدد
نصف یک عدد نصف یک عدد
زنجبیل تازه رنده شده 2 قاشق غذاخوری
پرتقال نصف یک عدد
لیمو نصف یک عدد
سس سویا 2 قاشق غذاخوری
شربت انار 4 قاشق غذاخوری(اختیاری)
روغن زیتون 1 تا 2 پیمانه
روغن کنجد 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد بوقلمون آسیایی با انار و کرنبری

برای تهیه این سالاد آسیایی به روش زیر عمل کنید:مراحل طرز تهیه سالاد بوقلمون آسیایی با انار و کرنبری

  • مرحله اول: پوست پرتقال و لیموترش را جدا کرده و آن‌ها را نصف کنید. هسته‌های آن‌ها را بیرون بیاورید و کنار بگذارید.
  • مرحله دوم: تمام مواد سس، به غیر از روغن زیتون را داخل غذاساز یا مخلوط کن ریخته و تا زمانی که به صورت ترکیبی یکدست درآیند، با هم مخلوط کنید.

نکته: دقت کنید که حتما از پالپ و گوشت میوه‌ها هم استفاده کنید و فقط پوست و هسته آن‌ها را جدا کنید.

  • مرحله سوم: مقدار سس را در نظر بگیرید و به اندازه دو برابر به آن، روغن زیتون فرابکر اضافه کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کرده و سس را کنار بگذارید.
  • مرحله چهارم: یک تابه بزرگ را روی حرارت بگذارید و زمانی که گرم شد، بوقلمون، بادام هندی و کرنبری را داخل آن بریزید و کمی تفت دهید تا گرم شوند.
  • مرحله پنجم: در ادامه، 2 قاشق مرباخوری ادویه آسیایی را داخل سالاد بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید. سپس، عسل را اضافه کنید و پس از 3 تا 4 دقیقه تفت دادن، مواد را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شوند.

نکته: دقت کنید که تفت دادن به منظور گرم کردن مواد است و نه پختن آن‌ها.

  • مرحله ششم: یک ظرف مناسب برای سرو سالاد انتخاب کرده و داخل آن را با برگ‌های دلخواه خود که می‌تواند برگ کاهو، اسفناج یا روکولا باشد، پر کنید و روی آن مقداری گشنیز و نعناع بریزید.
  • مرحله هفتم: به مرحله آخر از طرز تهیه سالاد بوقلمون آسیایی با انار و کرنبری رسیدیم. حالا مقداری از سس را روی سبزیجات ریخته و روی آن را با ترکیبات گوشتی بپوشانید. در نهایت، دانه‌های انار را روی سالاد بریزید و همراه عزیزانتان نوش جان کنید.

همچنین، پیشنهاد می‌کنیم که اگر به سالادهای پاییزی علاقه دارید یا می‌خواهید آن‌ها را برای شب یلدا تهیه کنید، در کنار این مطلب، طرز تهیه سالاد لبو پاییزی به سه روش مختلف را نیز یاد بگیرید.

سالاد بوقلمون و کرنبری، سالاد خاص پاییزی

یکی از مجلسی‌ترین و تجملاتی‌ترین سالادهایی که می‌توانید در پاییز و برای شب یلدا تهیه کنید، همین سالاد بوقلمون است. سعی کردیم تا مراحل تهیه آن را به ساده‌ترین شکل به شما آموزش دهیم و شما را آماده تهیه یک سالاد خوشمزه پاییزی کنیم. بنابراین، شما هم دست به کار شوید و این سالاد را برای مهمانانتان تدارک ببینید. البته، شما می‌توانید در کنار این وعده غذایی خوشمزه، طرز تهیه سالاد کلم و انار را نیز یاد بگیرید و آن را هم برای مهمانان تهیه کنید. به این شکل، مهمان‌هایی که گوشت بوقلمون را دوست ندارند می‌توانند از سالاد کلم و انار استفاده کنند.

البته، اگر احساس می‌کنید که فرصت شما برای تهیه یک یا چند نوع سالاد کم است، می‌توانید این وظیفه را به بخش سفارش انلاین غذا اسنپ فود بسپارید. به این صورت سالادهای دلخواه‌تان در مدت زمان کمی به محل آدرس شما ارسال خواهند شد.

نظرات کاربران