با طرز تهیه صبحانه انگلیسی آشنا شوید

طرز تهیه صبحانه انگلیسی

مهم‌ترین وعده غذایی در طول شبانه روز صبحانه است. بسیاری از ما از این وعده چشم‌پوشی کرده و آن را جدی نمی‌گیریم. حذف صبحانه از برنامه روزانه تأثیر منفی بر سلامت جسمانی دارد. اگر از خوردن صبحانه گریزان هستید، ایجاد تنوع در این وعده، نظر شما را عوض می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده صبحانه انگلیسی را امتحان کنید. قطعاً این صبحانه خوشمزه و مفصل با ذائقه شما سازگار خواهد بود. در این مطلب طرز تهیه صبحانه انگلیسی را به همراه نکات تکمیلی ارائه خواهیم داد.

طرز تهیه صبحانه انگلیسی

تعداد نفرات 1 نفر
زمان آماده‌سازی 30 دقیقه
زمان تهیه 30 دقیقه
میزان سختی متوسط

همه چیز درباره صبحانه انگلیسی…

همه چیز درباره صبحانه انگلیسی...

نام صبحانه اشتها برانگیز انگلیسی در منوی اکثر کافه‌ها و رستوران‌ها به چشم می‌خورد که این وعده کامل از مواد غذایی تازه تشکیل می‌شود و بهترین صبحانه گرم، برای شروعی پرانرژی است. همه مواد مغذی یکجا در یک بشقاب بزرگ؟ بله درست است. این بشقاب مفصل به قدری خوشمزه و کامل است که شما می‌توانید هر روز صبح به خوردن صبحانه فکر کنید. بشقاب صبحانه انگلیسی، محبوب مردم کشورهای اروپایی به خصوص مردم انگلستان و ایرلند است. این بشقاب هیجان‌انگیز کالری مورد نیاز برای شروع یک روز پر انرژی را تأمین می‌کند. اکثر مردم انگلیس عقیده دارند هر سه وعده غذایی را می‌توان به خوردن یک بشقاب صبحانه انگلیسی اختصاص داد.

طرز تهیه صبحانه انگلیسی به سبک کافه رستوران‌ها

طرز تهیه صبحانه انگلیسی به سبک کافه رستوران‌ها

صبحانه انگلیسی از پنج تا هفت ماده غذایی ضروری و مغذی تشکیل شده است. امروزه بسیاری از کافه رستوران‌ها صبحانه انگلیسی را در منوی اصلی خود قرار داده‌اند. مردم برخی کشورها با توجه به ذائقه خود در منوی صبحانه انگلیسی تغییراتی ایجاد می‌کنند. مواد اصلی برای تهیه این صبحانه لذیذ شامل سوسیس گریل شده، بیکن سرخ شده، نیمرو، خوراک لوبیای پخته، قارچ گریل شده، نان تست شده و گوجه فرنگی است.

مواد لازم در دستور پخت صبحانه انگلیسی

برای طرز تهیه صبحانه انگلیسی و شروع یک روز پر انرژی به مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سوسیس 2 عدد
بیکن 2 تا 4 تکه
گوجه فرنگی کوچک 2 عدد
تخم مرغ 1 عدد
نان تست 1 تا 2 تکه
لوبیا یا کنسرو لوبیا یک پیمانه
قارچ ۱۰۰ گرم
کره یا روغن به مقدار کافی
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار کافی
پیاز 1 عدد
رب گوجه فرنگی به مقدار کافی
سس کچاپ به مقدار کافی

طرز تهیه ی صبحانه انگلیسی

در طرز تهیه ی صبحانه انگلیسی مراحل زیر را دنبال کنید.

  • مرحله اول: در ابتدا خوراک لوبیا را آماده کنید. این قسمت کار به زمان بیشتری برای پخت احتیاج دارد. پیاز را در تابه‌ای تفت داده و با مقداری رب، سس کچاپ، زردچوبه و دیگر ادویه‌های دلخواه طعم‌دار کنید. سپس آب و لوبیا را اضافه کرده و اجازه دهید تا کاملاً جا بیفتد. اگر زمان کمی دارید، از کنسرو لوبیا استفاده کنید.
  • مرحله دوم: حال نوبت گریل کردن سوسیس است. برای سرخ کردن سوسیس می‌توانید از روغن کنجد، کره، روغن زیتون یا روغن هسته انگور استفاده کنید؛ اولویت با ذائقه شماست. شعله گاز را در حالتی ملایم تنظیم کنید و هر از گاهی به سوسیس‌ها سر زده و آن‌ها را پشت و رو کنید تا کاملاً سرخ شوند.
  • مرحله سوم: در این مرحله باید بیکن‌ها را آماده کنید. برای پخت بهتر بیکن‌ها خراش‌های کوچکی روی آن‌ها ایجاد کنید، سپس روغن را داغ کرده و قطعات کوچک بیکن را داخل روغن قرار دهید. سرخ کردن بیکن با حرارت ملایم تقریباً ۳ الی ۴ دقیقه زمان می‌برد. برای طعم‌دار شدن آن‌ها می‌توانید از فلفل، نمک و ادویه‌های دلخواه استفاده کنید. تا آماده شدن مابقی غذا، سوسیس و بیکن‌ها را در فضای گرمی قرار دهید.
  • مرحله چهارم: بهتر است در بشقاب صبحانه انگلیسی از گوجه فرنگی‌های کوچک استفاده کنید. گوجه‌ها را قاچ کرده و فلفل و نمک بزنید. می‌توانید گوجه فرنگی را به صورت خام یا سرخ شده سرو کنید.
  • مرحله پنجم: ماهیتابه را روی شعله گاز قرار دهید، سپس مقداری کره و یا روغن در ماهیتابه بریزید. تخم مرغ را شکسته و به آن نمک و فلفل بزنید. کمی صبر کنید تا تخم مرغ پخته شوند.
  • مرحله ششم: قارچ‌ها را خرد کرده و به میزان دلخواه گریل کنید. توجه داشته باشید که اگر قارچ‌ها خشک نشده و تا حدی آبدار باشند، طعم بهتری خواهند داشت.
  • مرحله هفتم: نان‌های تست را سرخ کرده و روی پارچه‌ای تمیز قرار دهید. این کار باعث می‌شود روغن اضافه نان گرفته شود.

طرز تهیه صبحانه انگلیسی به پایان رسید و اکنون ترکیب‌های مورد نیاز صبحانه انگلیسی آماده شده است. وقت آن رسیده تا تمامی مواد را به شکلی زیبا در بشقابی بزرگ چیدمان کنید. بله؛ به همین سادگی بشقاب صبحانه انگلیسی شما آماده است. نوش جان.

در ادامه، پیشنهاد می‌کنیم که بعد از این مطلب، با انواع صبحانه رژیمی برای بهبود سلامتی بدن نیز آشنا شوید. به این شکل، با صبحانه‌های مختلف آشنا شده و نحوه تهیه آن‌ها را یاد خواهید گرفت.

نکات تکمیلی در طرز تهیه بشقاب صبحانه انگلیسی

نکات تکمیلی در طرز تهیه بشقاب صبحانه انگلیسی

این روزها قطعا نام صبحانه انگلیسی در منوی اکثر رستوران‌ها به چشم می‌خورد. این صبحانه اشتهابرانگیز مشتریان بسیاری دارد. طرز تهیه بشقاب صبحانه انگلیسی در تهران و سایر شهرها کار سختی نیست اما برای شباهت این صبحانه به غذاهای کافه‌ها و رستوران‌ها باید با فوت‌وفن‌های تهیه آن آشنا شد. دانستن این نکات به خوشمزه‌تر شدن این صبحانه مقوی کمک می‌کند. به همین منظور، در ادامه به نکات تکمیلی در آماده سازی بشقاب صبحانه انگلیسی اشاره می‌کنیم.

  • تازه بودن مواد اولیه در طرز تهیه صبحانه انگلیسی اهمیت فراوانی دارد. صبحانه انگلیسی تهیه شده با مواد اولیه تازه و مرغوب، پروتئین و مواد مغزی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.
  • هنگام پخت نیمرو در این صبحانه توجه داشته باشید زرده تخم مرغ سفت نشود زیرا در دستور اصلی این صبحانه تخم مرغ به صورت عسلی سرو می‌شود. زرده تخم مرغ باید مانند یک سس روان درون بشقاب صبحانه احساس شود.
  • بسته به ذائقه خود می‌توانید از سس گوجه به جای گوجه فرنگی تازه استفاده کنید. البته گوجه‌های گیلاسی ظاهری زیبا و شکیل‌تر به بشقاب می‌دهند.
  • در برخی منوی صبحانه انگلیسی رستوران‌ها می‌توان تغییراتی با توجه به ذائقه افراد ایجاد کرد. مثلاً در بعضی منوی صبحانه انگلیسی، مواد غذایی دیگر مانند سیب زمینی کبابی، پای سیب یا سبزیجات در بشقاب صبحانه قرار می‌گیرد. گذاشتن یک لیوان آب میوه تازه، قهوه یا چای نیز می‌تواند ضیافت شما را تکمیل کند. همه چیز طبق سلیقه غذایی شما قابل انعطاف است.
  • اگر به سالم بودن تمام مواد غذایی مورد استفاده در طرز تهیه صبحانه انگلیسی اهمیت می‌دهید، می‌توانید به جای خرید سوسیس، آن را در منزل تهیه کنید.
  • در صورتی که در منزل خوراک لوبیا را تهیه می‌کنید، برای جلوگیری از نفخ لوبیا چند ساعت قبل آن را در آب بخیسانید.

ارزش غذایی و کالری صبحانه انگلیسی

ارزش غذایی و کالری صبحانه انگلیسی

درباره طرز تهیه صبحانه انگلیسی به طور کامل صحبت کردیم، اما در پاسخ به این سوال که آیا صبحانه انگلیسی صبحانه‌ای سالم است؟ باید بگوییم که هر یک از مواد تشکیل دهنده این صبحانه اثرات مفیدی برای سلامتی دارند. با دانستن ارزش غذایی صبحانه انگلیسی، با خیالی آسوده از خوردن این صبحانه خوشمزه لذت ببرید. این وعدۀ غذایی کامل در طول روز شما را سیر نگه داشته و ویتامین‌های لازم بدن را تأمین می‌کند.

خواص لوبیای موجود در صبحانه انگلیسی

خواص لوبیای موجود در صبحانه انگلیسی

لوبیا منبعی سرشار از ویتامین‌های گروه B، C، D، آهن، روی، منیزیم، پروتئین و فیبر است. منگنز موجود در لوبیا انرژی بدن را افزایش می‌دهد؛ به همین دلیل در برنامه غذایی بسیاری از ورزشکاران لوبیای پخته به چشم می‌خورد. همچنین آنتی‌اکسیدانی که در لوبیا وجود دارد، منجر به کاهش سطح رادیکال‌های آزاد بدن شده و از ابتلا سرطان پیشگیری می‌کند.

دانشمندان توصیه می‌کنند در برنامه روزانه خود مصرف لوبیا را بگنجانید. این ماده غذایی از مشکلات قلبی، دیابت و کبد چرب جلوگیری می‌کند. ۱۰۰ گرم خوراک لوبیا تقریباً ۱۳۶ کیلوکالری انرژی دارد.

خواص فوق‌العاده گوجه فرنگی

خواص فوق‌العاده گوجه فرنگی

گوجه فرنگی احتمال بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گوجه فرنگی با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه می‌کنند. از فواید مهم این ماده مفید می‌توان به تقویت بدن، بهبود حرکت عضلات، افزایش قدرت یادگیری، تقویت حافظه، مراقبت از قلب، درمان افسردگی، بهبود بینایی، زیبایی پوست، کاهش فشار خون، پیشگیری از سرطان و تقویت ایمنی بدن اشاره کرد. یک گوجه فرنگی متوسط تقریباً حاوی ۲۲ کالری است. چربی موجود در گوجه فرنگی صفر است و دارای ۵ گرم کربوهیدرات خواهد بود.

فواید بی نظیر تخم‌مرغ

فواید بی نظیر تخم‌مرغ

خوردن یک تخم مرغ در وعده صبحانه بسیار مفید است. تخم‌ مرغ یک ماده مغذی شناخته شده در تمامی کشورهاست. امگا ۳ موجود در تخم مرغ به حفظ عملکرد بینایی کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد مصرف روزانه تخم مرغ از بروز سکته قلبی جلوگیری می‌کند. کاهش کلسترول بد، بهبود عملکرد بینایی، کاهش وزن، درمان کم خونی و جلوگیری از آسیب استخوانی تنها چند مورد از خواص تخم مرغ است. یک تخم مرغ متوسط تقریباً ۶۳ کالری دارد.

حالا طرز تهیه صبحانه انگلیسی را می‌دانید…

در این مطلب طرز تهیه صبحانه انگلیسی را معرفی کرده و به بررسی نکات مربوط به آن پرداختیم. شما می‌توانید با صرف کمی زمان این صبحانه را در منزل تهیه کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید. آشنایی با انواع صبحانه با طبع گرم موجب می‌شود تا بهترین گزینه‌ها برای صبحانه، مطابق با مزاج خود را انتخاب کنید. در صورتی که می‌خواهید صبحانه انگلیسی بخورید، اما وقت کافی برای تهیه آن را ندارید، می‌توانید از کافه آنلاین اسنپ فود کمک بگیرید. صبحانه انگلیسی را از منو نزدیک‌ترین کافه سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.