آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع صبحانه با طبع گرم
وعده های غذایی
4/5 - (23 امتیاز)
3

انواع صبحانه با طبع گرم و شروع یک روز پرانرژی

زهرا دهقان 24 تیر 1402 7 دقیقه

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی برای سلامتی بدن است. به گفته متخصصان تغذیه و توصیه‌های طب سنتی، خوردن صبحانه عملکرد بدن را بهبود بخشیده و به تقویت حافظه، افزایش تمرکز و بالا بردن سطح انرژی بدن کمک می‌کند. در واقع این وعده غذایی به ویژه صبحانه با طبع گرم ، عواملی مانند سستی، خستگی و کسلی را در بدن از بین می‌برد. در این مقاله انواع صبحانه با طبع گرم و بهترین صبحانه های طبع گرم را مورد بررسی قرار می‌دهیم، با ما همراه باشید.

معرفی بهترین صبحانه های با طبع گرم

معرفی بهترین صبحانه های با طبع گرم

صبحانه وعده مهمی است که برای شروع و ادامه روز به آن احتیاج داریم.

طب سنتی خوردن انواع صبحانه با طبع گرم را در تناسب اندام و پیشگیری از بیماری‌هایی نظیر کم ‌خونی، سرماخوردگی، خستگی بیش از حد و کسلی موثر می‌داند. لیست صبحانه گرم عبارت است از:

  • میوه‌هایی با طبع گرم نظیر نارنج، خرمالو، نارگیل، چغندر، طالبی، گرمک و خربزه، انبه، زیتون، گلابی، آناناس، گیلاس، انگور، بالنگ، سیب‌های شیرین، قیسی، موز، مویز، انجیر تازه و خشک شده، انواع توت‌ها و کشمش
  • نان جو با مرباهای مانند هلو، کیوی، شاه توت، توت فرنگی، زردآلو، تمشک، گل‌ محمدی، بالنگ و پرتقال
  • تخم مرغ آب پز به همراه یک قاشق غذاخوری کره محلی
  • مرباهایی مانند آلبالو، تمشک، توت ‌فرنگی و زرشک
  • حلوای خرما
  • خاگینه
  • شیر برنج با دارچین یا زعفران
  • سرشیر به همراه کره طبیعی و مربا یا عسل
  • نیمروی پیاز تخم مرغ
  • نیمرو با تخم مرغ محلی و روغن حیوانی
  • حلیم بوقلمون
  • حلوا ارده به همراه کره محلی
  • عدسی به همراه گلپر
  • عسل و سیاهدانه
  • حلوا ارده به همراه روغن حیوانی و شیره انگور
  • املت با روغن حیوانی، فلفل سیاه و زرد چوبه
  • آش شیرازی و آش یزدی
  • حریره بادام
  • پنیر، گردو، کنجد و سیاه‌دانه
  • شیر گرم همراه با دارچین و عسل
  • فرنی با شیر بادام
  • شیر برنج با عسل، شکر سرخ یا شیره انگور

انواع دیگر صبحانه با طبع گرم

عکس صبحانه با طبع گرم

صبحانه یکی از وعده‌های مهم برای رشد کودکان است.

در ادامه انواع صبحانه ایرانی با طبع گرم را معرفی می کنیم تا گزینه‌های مختلف برای خوردن یک صبحانه مقوی را بشناسید.

شیر گرم همراه با خرما یا عسل

شیر یکی از نوشیدنی‌های بسیار مقوی و مفید با کلسیم فراوان است که طبع سردی دارد. شما می‌توانید در وعده صبحانه شیر را به همراه خرما یا عسل میل کنید که موجب می‌شود سردی شیر گرفته شود. در واقع در فهرست انواع صبحانه گرم سنتی ایرانی، ترکیب شیر و خرما نیز قرار می‌گیرد که برای بدن خواص مختلفی را به دنبال خواهد داشت.

تخم مرغ عسلی، خوشمزه و مقوی

تخم مرغ یکی از بهترین خوراکی‌ها برای وعده صبحانه است که اگر به صورت عسلی و نیمه برشته پخته شود، طبع گرمی دارد. همچنین تخم مرغ عسلی انرژی فراوانی به بدن می‌بخشد. شما می‌توانید تخم مرغ را به صورت نیمرو با روغن کنجد نیز تهیه کنید که طبع گرمی خواهد داشت.

ترکیب ارده کنجد با عسل، شیره انگور و شیره خرما

شیره انگور و شیره خرما

یکی از فواید میل کردن صبحانه، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروقی است.

ترکیب ارده کنجد با انواع شیره مانند خرما، انگور و توت، یکی دیگر از صبحانه‌های محبوب با طبع گرم است. این صبحانه بسیار مفید و سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها بوده و می‌تواند نیاز بدن به بسیاری از مواد مغذی را تامین کند. این ترکیب برای صبحانه، علاوه بر طبع گرم و خواص مختلف، بسیار خوشمزه است.

نان سنگک کنجدی و انواع مربا

نان سنگک یکی از انواع نان‌های ایرانی است و اغلب ما به طعم نان سنگک کنجدی تازه بسیار علاقه‌مند هستیم. اگر نان سنگک را در کنار انواع مربا میل کنید، یک صبحانه با طبع گرم خواهید داشت. مربای به، آلبالو، تمشک، انجیر، هویج، گیلاس و گلابی به همراه نان سنگک کنجدی، صبحانه‌ای کامل و فوق‌العاده است. راستی، اگر دوست دارید این صبحانه خوشمزه را میل کنید اما در منزل نان تازه ندارید، می‌توانید با سفارش آنلاین نان از اسنپ فود، نان را سفارش داده و در محل آدرس تحویل بگیرید.

تست کره بادام زمینی و انواع میوه

ترکیب کره بادام زمینی و انواع میوه‌ها به ویژه توت فرنگی و موز، لذیذ و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. کره بادام زمینی منبعی غنی از پروتئین‌ها، ویتامین B6، منیزیم، پتاسیم و روی محسوب می‌شود. همچنین بادام زمینی طبع گرمی دارد و استفاده از کره بادام زمینی در رژیم غذایی روزانه به پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

پنیر با گردو، صبحانه ساده و با طبع گرم

ترکیب گردو با پنیر، زیره و نان سنگک کنجدی برای وعده صبحانه، ترکیب فوق‌العاده و بی‌نظیری است که طرفداران زیادی دارد. گردو طبع گرمی داشته و سردی پنیر را تعدیل می‌کند. همچنین از جمله خواص گردو می‌توان به تنظیم ترشح هورمون‌های تیروئیدی و انسولین، کنترل قند خون و آرامش عصبی اشاره کرد.

بار توت فرنگی، گردو و موز خوشمزه

بار توت فرنگی و موز به همراه پودر نارگیل و مغز گردو، انرژی فراوانی را تامین می‌کند و موجب می‌شود در طول روز احساس کسلی و خستگی نداشته باشید. بار توت فرنگی و موز یک صبحانه مقوی محسوب شده و علاوه بر خواص مختلف، طبع گرمی دارد. این صبحانه مقوی برای بچه‌ها بسیار لذت‌بخش بوده و آن‌ها را به خوردن صبحانه تشویق می‌کند.

لقمه حلوا ارده، صبحانه‌ای سالم با طبع گرم

لقمه حلوا ارده، صبحانه‌ای سالم با طبع گرم

خوردن صبحانه باعث کاهش خستگی و بی‌حالی در طول روز می‌شود.

طعم حلوا ارده بسیار خوشمزه است و برای بدن خواص زیادی دارد. خوردن لقمه حلوا ارده در وعده صبحانه به همراه چای یکی از بهترین گزینه‌ها است و موجب می‌شود روز خود را با انرژی بیشتری آغاز کنید. از جمله خواص حلوا ارده می‌توان به تقویت بدن و پیشگیری از بیماری‌های مختلف و پوکی استخوان اشاره کرد.

املت خرما، طعمی مناسب برای انواع سلیقه

خرما و تخم مرغ ترکیب هیجان‌انگیزی است که یک صبحانه مقوی را ایجاد می‌کند. طعم املت خرما شیرین بوده و همین موضوع سبب می‌شود برای خوردن آن در وعده صبحانه میل، بیشتری داشته باشید. خرما طعم گرمی دارد و به همین دلیل املت خرما یکی از انواع صبحانه با طبع گرم به حساب می‌آید.

تخم مرغ نیمرو با سبزیجات

نیمروی تخم مرغ به همراه سبزیجات تازه مانند بروکلی، پیاز، فلفل دلمه‌ای زرد و فلفل دلمه‌ای قرمز، یک صبحانه مقوی، سالم و پرخاصیت با ویتامین‌های بسیار است. اگر این سوال برای شما پیش می‌آید که طبع املت گرم است یا سرد، باید بگوییم گوجه فرنگی به تنهایی طبع سردی دارد و برای تعدیل مزاج آن می‌توان از ادویه‌های گرم مانند فلفل و دارچین استفاده کرد.

ترکیب غلات با موز و شیر سویا

در وعده صبحانه غلات را با موز مخلوط کرده و یک صبحانه با طبع گرم و پتاسیم فراوان میل کنید. همچنین می‌توانید غلات را به شیر سویا بیافزایید. سویا خاصیت استروژنی برای سلامت قلب داشته و غنی شده با کلسیم است که موجب تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان می‌شود.

حلیم یکی از بهترین صبحانه های طبع گرم

حلیم یکی دیگر از غذاهای گرم برای صبحانه است که خاصیت فراوانی دارد. از انواع این غذا می‌توان به حلیم عدس، حلیم گندم و حلیم جو اشاره کرد. این غذا علاوه بر طبع گرم، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف بوده به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. با خوردن حلیم نیاز بدن به بسیاری از مواد مغذی تامین خواهد شد.

رپ کره بادام زمینی و موز، صبحانه سالم برای کودکان

رپ کره بادام زمینی و موز، صبحانه سالم برای کودکان

یک صبحانه جذاب و مقوی با موز و کره بادوم زمینی.

با استفاده از نان، کره بادام زمینی و موز، لقمه‌های کوچکی برای بچه‌ها تهیه کنید. این لقمه خوشمزه و لذیذ انرژی فراوانی دارد و شامل ویتامین‌های مختلفی است. این ترکیب یکی از صبحانه های طبع گرم محسوب می‌شود که بچه‌ها به خوردن آن علاقه زیادی دارند. با تهیه رپ کره بادام زمینی و موز می‌توانید کودکان را به صبحانه خوردن ترغیب کنید.

نان تخم مرغی، ترکیب نان تست و تخم مرغ

با استفاده از نان تست و تخم مرغ صبحانه‌ای فوق‌العاده تهیه کنید. برای درست کردن این صبحانه گرم، داخل نان تست را دایره وار جدا کنید. سپس ماهیتابه را روی شعله قرار داده و درون آن کره بریزید تا ذوب شود. حالا نان‌های تست تو خالی را در داخل تابه بگذارید. تخم مرغ‌ها را درون کاسه‌ای بشکنید و پیازچه، نمک و فلفل را اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. تخم مرغ‌ها را وسط نان تست درون ماهیتابه بریزید و زمانی که تخم مرغ کمی سفت شد، نان را برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها نیز سرخ و طلایی شود.

کله پاچه صبحانه اصیل ایرانی

کله پاچه یک غذای اصیل ایرانی با طبع گرم بوده و بسیاری از افراد برای وعده صبحانه به خوردن کله پاچه علاقه زیادی دارند. با وجودی که این غذای خوشمزه طبع گرمی دارد، اما دقت داشته باشید که کله پاچه چربی و کالری زیادی داشته و مصرف این غذا برای افرادی که دارای چربی خون یا کلسترول هستند، بسیار خطرناک خواهد بود.

زیتون با طبع گرم

زیتون با طبع گرم

میل کردن یک صبحانه مقوی، باعث کاهش گرسنگی در طول روز نیز می‌شود

زیتون طبع گرمی داشته و برای وعده صبحانه می‌توان آن را در کنار پنیر، املت و تخم مرغ عسلی که از انواع صبحانه گرم محسوب می‍‌شوند سرو کرد. زیتون سرشار از خواص بسیاری است که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • کاهش کلسترل خون
  • افزایش چربی سوزی بدن
  • کمک به کاهش وزن
  • خاصیت ضد التهابی
  • حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان
  • مانع از بروز سرطان
  • جلوگیری از پیشرفت پیری سلول ها
  • تأثیر فراوان زیتون و روغن زیتون برای رفع یبوست و بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • کمک به کاهش فشار خون

حالا سوال صبحانه گرم چی بخوریم را می‌دانید…

انواع صبحانه با طبع گرم یکی از مهم‌ترین و مفیدترین وعده‌های غذایی است. خوردن صبحانه برای سلامتی بدن ضروری بوده و انرژی کل روز را تامین می‌کند. بنابراین برای داشتن یک روز شاد و پر انرژی، از خوردن صبحانه به ویژه صبحانه با طبع گرم غافل نشوید. به خاطر داشته باشید که به گفته متخصصان تغذیه و توصیه‌های طب سنتی، صبحانه با طبع گرم و سرد روی سلامتی بدن تأثیر فراوانی داشته و نباید از صبحانه‌های گرم غافل شوید.

راستی باید بگوییم که در کافه آنلاین اسنپ فود منو متنوعی از انواع صبحانه ارائه شده است و می‌توانید صبحانه مودنظر خود را سفارش داده و درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید. سفارش صبحانه از اسنپ فود یعنی، برای فرار از صبحانه خوردن هیچ بهانه‌های نخواهید داشت!

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(3 دیدگاه)

kiyarash mohamadie
19 مهر 1402

صبحانه خاگینه و حلیم و املت خرما واقعا عصرونه هم هستند و مقوی و خوشمزه هستند

داراب
30 شهریور 1402

کله پاچه صبحانه اصیل ایرانی تا کشورهای عربی و اروپایی رفته

Usa
16 تیر 1401

صبحانه فقط یه لیوان سوپرسایز با شیر و شیره خرما

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود