یک بعد از ظهر تابستانی گرم با طرز تهیه فراپه طالبی خوشمزه و خنک

طرز تهیه فراپه طالبی خوشمزه
دسته بندی: آموزش آشپزی دسر
به این مقاله امتیاز دهید

شاید از دیدن تنوع دسرهای طالبی، حسابی تعجب کنید. در این بین، بعضی اسم‌ها مانند طرز تهیه اسموتی طالبی بدون بستنی با موز یا دسر طالبی با ژله آشناترند، اما ممکن است بعضی نام‌های دیگر مانند فروماژ طالبی یا سورمات طالبی را کمتر شنیده باشید. با این همه، مسلم است که در همه این دسرها، طعم شیرین و خنک طالبی، غالب است و بسته به اینکه با چه مواد دیگری ترکیب شود، می‌تواند تجربه‎‌ای شیرین و لذت‌بخش در صرف دسرهای تابستانی را رقم بزند.

در این مطلب از اسنپ فود به سراغ فراپه طالبی رفته‌ایم که هم خیلی زود و آسان آماده می‌شود و هم بسیار خوش‌طعم و گواراست و می‌تواند در روزهای گرم تابستان، حسابی شما را سرحال بیاورد. بنابراین با ما همراه باشید و جدول مشخصات غذایی را در ادامه ببینید:

فراپه طالبی
تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی 20 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه فراپه طالبی خوشمزهطرز تهیه فراپه طالبی خوشمزه

از خواص طالبی و آب طالبی برای لاغری، پوست و درمان بیماری ها ساده نگذرید و حتما در فصل گرم تابستان، این میوه شیرین و آبدار را در برنامه غذایی خود بگنجانید. اما اگر در این بین، هوس تنوع بیشتری کرده‌اید، کمی هم بستنی وانیلی را چاشنی کار کنید تا ببینید که این دو ماده در ترکیب با هم چه معجون فوق‌العاده‌ای می‌سازند. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه فراپه طالبی مرحله به مرحله آمده است:

مواد لازم برای تهیه فراپه طالی خوشمزه

در صورتی که تهیه بستنی برای شما مقدور نباشد، می‌توانید شکر را جایگزین آن کنید. مواد لازم به این ترتیب است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
طالبی 300 گرم
شیر 1 پیمانه
بستنی وانیلی 1 پیمانه
یخ 4/3 پیمانه
خامه فرم گرفته قنادی به مقدار لازم
گیلاس‌های تازه یا برش‌های طالبی چند دانه برای تزئین

مراحل طرز تهیه فراپه طالبی خوشمزهمراحل طرز تهیه فراپه طالبی خوشمزه

اگر ترجیح می‌دهید فراپه طالبی شما بافت غلیظ‌تری داشته باشد، از طالبی‌های یخ زده استفاده کنید. مراحل کار به این ترتیب است:

  • مرحله اول: طالبی را خوب بشویید. سپس پوست آن را بگیرید و پس از اینکه تخم‌های آن را خارج کردید، به قطعات کوچک‌تر برش بزنید.
  • مرحله دوم: تکه‌های طالبی و بستنی را همراه با یخ و شیر داخل مخلوط‌کن بریزید و همه مواد را در حد پوره شدن با هم مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: فراپه طالبی را در لیوان‌های سرو بریزید و مقداری از سر لیوان‌ها را برای تزئین، خالی بگذارید.
  • مرحله چهارم: مدل تزئین این نوشیدنی خوش‌طعم تابستانی بستگی به سلیقه شما دارد، اما معمولا در دستور آماده‌سازی فراپه‌ها، از خامه فرم گرفته استفاده می‌شود. در اینجا هم سر لیوان‌ها را با مقداری خامه فرم گرفته پر کنید و چند عدد گیلاس یا برش‌های طالبی روی آن قرار دهید. نوش جان

خرید آنلاین آبمیوه از اسنپ فود، تجربه ای شیرین و آسان در خریدهای اینترنتی

طرز تهیه فراپه طالبی خوشمزه را با هم دیدیم، هر چند که این دستور تهیه بسیار آسان است، اما شاید ترجیح دهید این نوشیدنی خنک را صورت آماده تهیه کنید. در این صورت، سری به سایت اسنپ فود بزنید و از طریق خرید آنلاین آبمیوه ، موارد مورد نظر خود را به آسانی به صورت اینترنتی سفارش دهید. شاد و تندرست باشید.

نظرات کاربران