طرز تهیه اسموتی طالبی بدون بستنی با موز

طرز تهیه اسموتی طالبی
5/5 - (1 امتیاز)

اسموتی‌ها یا نرم‌نوش‌ها از نوشیدنی‌های بسیار پرطرفدار و محبوب در فصل گرما و تابستان هستند. این نوشیدنی‌ها به سبب آنکه یخ از مواد اولیه ثابت در آنها است، محتوای کاملا خنکی را فراهم کرده و می‌توانند به راحتی عطش و کم‌آبی بدن را رفع کنند. در این بین، یکی از بهترین و خوش‌عطرترین میوه‌هایی که می‌توان برای تهیه اسموتی استفاده کرد میوه طالبی است. بدین منظور در مطلب پیش‌روی شما تصمیم داریم طرز تهیه اسموتی طالبی را توضیحی دهیم که نه تنها در آن از بستنی استفاده نشده، اتفاقا موز که بسیار مفیدتر است به کار برده شده است. بنابراین همچنان به خواندن ادامه دهید تا با این اسموتی آشنا شوید.

طرز تهیه اسموتی طالبی با موز
تعداد نفرات 6 نفر
زمان آماده‌سازی 1 ساعت
زمان تهیه 5 دقیقه
درجه سختی کم

اسموتی طالبی و موز بدون بستنیاسموتی طالبی و موز

پیش از آنکه به دستور بسیار ساده و سریع تهیه اسموتی طالبی بپردازیم، خالی از لطف نیست که بدانید میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم میوه طالبی چیزی حدود 34 است و طبیعتا اسموتی آن که دارای مقادیری شکر یا عسل، موز، آب پرتقال و دیگر موارد است، کالری بسیار بیشتری در حدود 114 دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از خواص طالبی و آب طالبی برای لاغری، پوست و درمان بیماری ها ساده نگذرید و فقط گهگاهی برای تنوع از اسموتی آن استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی طالبی و موز

به منظور تهیه اسموتی طالبی و موز که کمی جلوتر به دستور تهیه آن خواهیم پرداخت ابدا نیاز به بستنی نداریم. در واقع شما می‌توانید به جای بستنی که قند بسیاری هم دارد از ماست یونانی و عسل، شیر و همچنین از آبمیوه‌های مختلف استفاده کنید. همانطور که می‌بینید گزینه‌های زیادی هستند که می‌توانید آنها را جایگزین بستنی کنید.

البته اگر ماست یونانی هم در دسترستان نباشد، باز هم جایگزینی برای آن وجود دارد که ترجیح می‌دهیم آن را در بخش نکات بیان کنیم. در هر صورت، موادی که در طرز تهیه اسموتی طالبی و موز برای 6 نفر می‌توانید از آنها استفاده کنید به قرار زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
طالبی 1 عدد متوسط
ماست یونانی 3 قاشق غذاخوری
موز 2 عدد
شکر 4 قاشق غذاخوری
آب پرتقال نصف فنجان
عصاره وانیل نصف قاشق مرباخوری
یخ چند کیوب

مراحل تهیه اسموتی طالبی و موز بصورت گام‌به‌گام

به منظور آماده‌سازی اسموتی طالبی، فقط کافیست مراحل زیر را که به سادگی مراحل طرز تهیه اسموتی موز است مطالعه کرده و پیگیری نمایید:طرز تهیه اسموتی طالبی و موز

  • مرحله اول: در ابتدای کار پوست طالبی را به خوبی شسته و سپس با دستمال خشک کنید. در ادامه با چاقو و به کمک ابزارهایی که برای راحت برش زدن موجود هستند، ابتدا پوست طالبی را جدا کرده و سپس آن را به قطعات درشت برش بزنید.
  • مرحله دوم: اکنون موزها را نیز شسته و پس از خشک کردن، پوستشان را جدا کنید. در نهایت، طالبی و موز خردشده را در کیسه‌های پلاستیکی زیپ‌دار و مخصوص فریزر ریخته و آنها را برای مدت زمانی درون فریزر قرار دهید.
  • مرحله سوم: پس از طی زمان لازم، طالبی و موز یخ‌زده را از فریزر و کیسه پلاستیکی خارج کنید. حال بایستی با کمک بلندر یا فودپراسسور، مواد اولیه را یکی پس از دیگری با یکدیگر مخلوط کنید. بدین منظور ابتدا ماست یونانی، عسل و آب پرتقال را درون بلندر می‌ریزیم.
  • مرحله چهارم: پس از قدری مخلوط کردن مواد با هم، طالبی و موز را برش دیگری زده و به همراه چند کیوب یخ درون بلندر بیندازید. حال برای بار دوم، بلندر را روشن کرده تا مواد به خوبی با هم میکس شوند. سپس بایستی عصاره وانیل را بعنوان آخرین ماده به بلندر اضافه کرده و مواد را برای آخرین بار به مدت کوتاهی میکس کنید.
  • مرحله پنجم: اسموتی شما حاضر است! فقط برای تزیینی زیباتر، چند تکه طالبی را با سیخ چوبی کوچک روی دهانه لیوان اسموتی قرار دهید تا ظاهر آن شیک‌تر شود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای نوشیدن اسموتی طالبی و در واقع هر نوع اسموتی، به جای نی‌های پلاستیکی از نی‌های استیل زنگ‌نزن مخصوص اسموتی استفاده کنید.

مواد دیگری که در طرز تهیه اسموتی طالبی می‌توان استفاده کرد

میوه طالبی با برخی از میوه‌ها مانند انبه، موز و هندوانه هماهنگی خوبی داشته و می‌توان اسموتی‌های فوق‌العاده خوشمزه‌ای با آنها درست کرد. البته ما کمی پیش‌تر دستور طرز تهیه اسموتی طالبی بدون بستنی و با موز را بررسی کردیم و اکنون تصمیم داریم مواد اولیه برای تهیه دو اسموتی دیگر را در بخش زیر بیاوریم:

طرز تهیه اسموتی طالبی و انبهطرز تهیه اسموتی طالبی و انبه

شیوه تهیه این اسموتی به این گونه است که از شیر و یخ در کنار طالبی و انبه استفاده شده است. علاوه‌بر آن پیشنهاد می‌شود برای طعم جذاب‌تر این اسموتی از بستنی وانیلی نیز استفاده کنید. البته اگر دوست دارید به جای بستنی در طرز تهیه اسموتی طالبی از چیز دیگری استفاده کنید، باید بگوییم بهترین گزینه آبمیوه است. بدین ترتیب شما می‌توانید همراه با انبه و طالبی یخ‌زده از آب پرتقال که بسیار اسانس خوشایندی دارد استفاده کنید. علاوه‌برآن در این رسپی پیشنهاد می‌شود چند عدد بادام پوست‌کنده را نیز با مابقی مواد میکس کنید.

طرز تهیه اسموتی طالبی و هندوانه

در ساده‌ترین حالت برای تهیه اسموتی طالبی و هندوانه می‌توانید مقداری هندوانه و طالبی را برش زده و خرد کنید. در ادامه از شکر و چند کیوب یخ برای ترکیب همه این مواد در بلندر استفاده کرده و خواهید دید حاصل کار، یک اسموتی بسیار خوشمزه خواهد شد.

در رسپی دیگری که برای تهیه این اسموتی وجود دارد علاوه‌بر موارد گفته شده در بالا از آب لیموترش به همراه چند عدد برگ نعنای تازه و مقدار کمی پودر زنجبیل استفاده می‌شود. در هر حال، هر دوی این اسموتی‌ها طراوتبخش و مقوی هستند و خوردنشان را توصیه می‌کنیم.

نکات مهم برای تهیه اسموتی طالبی به روش های مختلف

برای اینکه طعم و مزه اسموتی‌ طالبی که درست می‌کنید بسیار خوب باشد، پیشنهاد می‌کنیم علاوه‌بر پیگیری مراحل آماده‌سازی، مطالعه نکات زیر را نیز دست کم نگیرید:

  • هرچند که بهتر است خود میوه طالبی شیرین باشد، اما در صورتیکه اینطور نبود جای نگرانی نیست چراکه از عسل و یا شکر می‌توان برای شیرین کردن اسموتی استفاده کرد.
  • به منظور طرز تهیه اسموتی طالبی با عسل، تنها کافیست عسل را جایگزین شکر کنید.
  • افزودن وانیل به تقویت طعم و مزه اسموتی طالبی بسیار کمک می‌کند. بنابراین آن را حذف نکنید.
  • به جای ماست یونانی می‌توانید از ماست وانیلی استفاده کرده و وانیل را از مواد اولیه حذف کنید.
  • برای شیرین کردن اسموتی می‌توان به غیر از شکر معمولی، از شکر قهوه‌ای یا عسل نیز استفاده کرد.
  • در صورتیکه وقت کافی برای منجمد کردن تکه‌های میوه‌ را نداشتید می‌توانید آنها را از همان ابتدا با چند کیوب یخ میکس کنید.
  • حتما پوست موز را قبل از اینکه آن را در فریزر بگذارید جدا کنید. چراکه پس از منجمدشدن، پوست آن به بافت میوه می‌چسبد و جدا کردن آن قدری دشوار می‌شود.طرز تهیه اسموتی طالبی بدون بستنی
  • یادتان باشد که هرچه میوه‌های یخ‌زده بیشتری را برای تهیه اسموتی به کار ببرید، بافت اسموتی شما غلیظ‌‌تر و کشدار‌تر می‌شود.
  • در مورد فریز کردن اسموتی طالبی باید بگوییم که به دلیل آنکه میوه طالبی دارای محتوای آب بالایی است، با روش‌های ستنی به خوبی یخ نمی‌زند. برای این منظور پیشنهاد می‌‌کنیم که طالبی را در بلندر پوره کنید و این پوره را در قالب‌های یخ ریخته و درون فریزر قرار دهید. پس از 6 تا 12 ساعت، پوره یخ‌زده را به کیسه فریزر منتقل کنید. در اینصورت پوره طالبی را می‌توانید برای 3 تا 4 ماه درون فریزر نگه داشته و هر بار برای تهیه اسموتی طالبی از آنها استفاده کنید.
  • می‌توانید اسموتی طالبی را تا 1 روز بدون اینکه مزه‌‌اش تغییر کند درون یخچال نگهداری کنید. فقط باید آن را در یک ظرف شیشه‌ای و تمیز و درب‌دار قرار دهید.

در روزهای گرم تابستان، ساده از کنار اسموتی طالبی رد نشو…

اکنون که در این مطلب با دستور تهیه اسموتی طالبی خوشمزه و مقوی آشنا شدید، به راحتی می‌توانید آن را ظرف مدت 5 دقیقه درست کرده و در این گرمای طاقت‌فرسا عطش خود را برطرف کنید. البته در صورتیکه مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این اسموتی را در منزل نداشته و یا اصلا جایی هستید که وقت اسموتی درست کردن ندارید، می‌توانید به همین راحتی سفارش آنلاین آبمیوه خود را به اسنپ فود بسپارید.

نظرات کاربران