آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه فلافل سیب زمینی
طرز تهیه فست فودها
3.6/5 - (5 امتیاز)
6

طرز تهیه فلافل خانگی با سیب زمینی، محبوب ترین غذای جنوبی ها

مینا اسماعیل بیگی 27 مرداد 1401 5 دقیقه

فلافل یک غذای محبوب و خوش طعم است که در میان تمامی ایرانیان از محبوبیت فوق العاده زیادی برخوردار است. این غذا ریشه جنوبی داشته و در آبادان طرفدارن ویژه و پر و پا قرص خود را دارد. حال، اگر شما به فلافلی‌های معروف تهران از جمله فلافل هفت چنار مراجعه کرده باشید و فلافل سیب زمینی را که یکی از مشتقات فلافل با نخود پخته است را میل کرده باشید، این غذا حتما به یک غذای ثابت و همیشگی در لیست غذاهای شما اضافه می‌شود. به همین دلیل، در این مقاله به صورت کامل طرز تهیه فلافل خانگی با سیب زمینی را برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فلافل سیب زمینی
 تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 20 دقیقه
میزان سختی کم

فلافل خانگی با سیب زمینی

طرز تهیه فلافل با نخود پخته و سیب زمینی بسیار راحت است. طرفداران فلافل سیب زمینی خانگی آماده باشند. با دستور پختی که در ادامه آمده است قرار است بهترین فلافل عمرتان را امتحان کنید. کافی است مواد لازم را به اندازه گفته شده تهیه کرده و مراحل طرز تهیه فلافل خانگی با سیب زمینی را به ترتیب انجام دهید.

مواد لازم برای پخت فلافل خانگی

طرز تهیه فلافل خانگی با سیب زمینی

فلافل بهترین انتخاب برای روزهای شلوغ است.

مواد لازم برای پختن این فلافل با سیب زمینی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید. این مواد غذایی همان طور که در جدول بالا نیز گفته شد برای 3 نفر کافی است و اگر شما برای تعداد نفرات بالاتری قصد تهیه این غذا را دارید به اندازه مورد نیاز می‌توانید مواد اولیه را افزایش دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نخود خیس خورده 2 پیمانه
سیب زمینی 2 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 3 حبه
پودر تخم گشنیز 1 قاشق چای خوری
ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا) به میزان لازم

 طرز تهیه فلافل خانگی با سیب زمینی به شکل ساده

در این بخش به صورت گام به گام طرز تهیه فلافل با سیب زمینی با پیمانه را برای شما توضیح داده ایم. طرز تهیه این فلافل خوشمزه را قدم به قدم دنبال کنید تا در نهایت یک فلافل پفکی و خوش طعم داشته باشید.

  • مرحله اول: ابتدا برای تهیه فلافل سیب زمینی باید نخود را به اندازه 2 پیمانه از دو روز قبل خیس کنید تا در حین پختن آنها با سختی مواجه نشوید. توجه کنید برای جلوگیری از نفخ شکم حتما در طی این دو روز آب نخودها را تعویض کنید. پس از گذشت دو روز نخودها را با چرخ گوشت یا غذا ساز چرخ کرده و در ظرفی جداگانه بریزید.
  • مرحله دوم: در این مرحله پیاز و سیب زمینی‌ها را پوست کنده و مانند نخودها به وسیله چرخ گوشت و یا غذاساز خرد کنید. البته شما می‌توانید از رنده نیز استفاده کنید، اما روش قبلی خیلی بهتر و راحت‌تر سیب زمینی و پیاز را خورد کرده و با یک دیگر ترکیب می‌کند. در قدم آخر نیز سیرها پوست گرفته و رنده کنید. پس از رنده کردن سیر آن را به میکس سیب زمینی و پیاز اضافه کنید.

    طرز تهیه فلافل بندری

    ساندویچ فلافل یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌های ایرانیان است.

  • مرحله سوم: به مرحله سوم از طرز تهیه فلافل آبادانی با سیب زمینی رسیدیم. موارد مرحله قبل را به همراه ادویه‌ها به نخودهای چرخ شده اضافه کنید و همه مواد را با یک دیگر مخلوط کنید تا کاملا یک دست شده و موارد اولیه آن از هم قابل تفکیک نباشند.
  • مرحله چهارم: یک ماهی تابه با اندازه مناسب را بردارید، تا اندازه ای که روی گوله‌های فلافل را بپوشاند روغن بریزید و اجازه دهید تا داغ شود. با استفاده از قاشق‌های مخصوص پختن فلافل یا به اصطلاح فلافل زن مقداری از ترکیب را به حالت توپ کوچک قلقلی بردارید و داخل روغن قرار دهید تا پخته شود. توجه کنید که حرارت گاز نباید خیلی بالا باشد.
  • مرحله پنجم: به مرحله آخر از طرز تهیه فلافل  ساده خانگی با سیب زمینی رسیدیم. پس از سرخ شدن فلافل‌ها بر روی شعله ملایم آنها را با استفاده از توری از روغن خارج کرده و روی حوله مخصوص برای کشیده شدن روغن اضافه‌ی درون آن قرار دهید. در آخر نیز به وسیله کاهو، خیارشور، گوجه و سس این غذای خوشمزه را نوش جان فرمایید.

نکات تهیه فلافل سیب زمینی به روش فلافل مامان جون

  • می‌توانید به جای ماهیتابه از سرخ کن برای پختن فلافل سیب زمینی استفاده کنید.
  • می‌توانید برای خوش طعم شدن فلافل از ادویه فلافل استفاده کنید.
  • توجه کنید که مقدار استفاده از فلفل قرمز بسته به سلیقه افراد دارد.

فلافل تند آبادانی

طرز تهیه فلافل آبادان تقریبا مشابه به طرز تهیه فلافل خانگی با نخود است با این تفاوت که فلافل آبادان تند تر بوده و مقدار سیب زمینی به کار رفته در آن نیز به نسبت کمتر است. همچنین شما در فلافل آبادانی می‌توانید از نعنا خشک نیز استفاده کنید. البته، در فیلم طرز تهیه فلافل بازاری فلفل معمولا به مقدار متوسطی استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید فلفل را کمتر و حتی بیشتر از حد معقول بسته به ذائقه شخصی خودتان در غذا استفاده کنید.

مواد لازم برای ته فلافل آبادانی

طرز تهیه فلافل آبادان

طعم فلافل آبادان را در خانه تجربه کنید.

مواد لازم برای تهیه این فلافل در جدول زیر آمده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نخود خیس خورده 2 پیمانه
سیب زمینی 2 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 3 حبه
تخم مرغ 1 عدد
جعفری 100 گرم
آرد نخود چی 2 قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز و تخم زیره 1 قاشق چای خوری
ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا) به میزان لازم

طرز تهیه فلافل آبادانی

طرز تهیه فلافل خانگی با سیب زمینی را برای شما توضیح دادیم و حال نوبت به تهیه فلافل آبادانی می‌رسد. درست کردن فلافل با نخود بسیار راحت است. البته، پیشنهاد می‌کنیم که بعد از خواندن مراحل زیر، طرز تهیه رول کوکوسبزی را نیز در سایت ما مطالعه کنید.

  • مرحله اول: نخودهایی را که از 48 ساعت قبل خیس خورده است را همراه با پیاز پوست کنده شده چرخ کرده و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید.
  • مرحله دوم: در این مرحله جعفری‌های خرد شده را همراه با تخم مرغ به کاسه نخود و پیاز میکس شده اضافه کنید.
  • مرحله سوم: تخم گشنیز و زیره را به همراه سایر ادویه ها با یک دیگر ترکیب کرده و به ماده فلافل اضافه کرده و مخلوط کنید. در همین بین یک ماهیتابه بردارید و تا جایی که فلافل درون آن شناور بماند به آن روغن اضافه کنید و اجازه دهید داغ شود.
  • مرحله چهارم: پس از داغ شدن روغن با استفاده از فلافل زن یا قاشق معمولی فلافل‌ها را درون روغن قرار دهید تا سرخ شود و در انتها نیز بر روی یک حوله قرار دهید تا روغن آن به صورت کاملا کشیده شود. در انتها نیز فلافل را همراه با گوجه، خیارشور، نان باگت و سس میل کنید.

طرز تهیه فلافل خانگی با پیمانه به اتمام رسید. نوش جان.

برای سفارش فلافل های ترد و خوشمزه عجله کنید

اگر شما مواد لازم برای تهیه فلافل سیب زمینی را ندارید یا اینکه زمان شما بسیار محدود است، می‌توانید از سفارش آنلاین غذا از اسنپ فود استفاده کنید. از مزیت‌های سفارش آنلاین این است که شما غذا مورد نظرتان را در کمترین زمان ممکن می‌توانید درب منزل خود دریافت کنید. همچنین، در پایان پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه فینگر فود الویه را در سایت ما مطالعه کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(6 دیدگاه)

بهراد فرمندی
31 مرداد 1402

تفاوت فلافل تند آبادانی با دیگر فلافل ها در چی هستش

  • snappfoodadmin
    31 مرداد 1402

    سلام طرز تهیه فلافل آبادان تقریبا شبیه به طرز تهیه فلافل خانگی با سیب زمینی است با این تفاوت که فلافل آبادان تند تر بوده و مقدار سیب زمینی به کار رفته در آن به نسبت کمتر است.در فلافل آبادانی از نعنا خشک هم استفاده می شود .

ghaseemii
31 مرداد 1402

سلام برای تهیه فلافل خانگی نخودها را باید چقدر خیس بزاریم دو ساعت نخودهای فلافل خیس بزارم بسته ؟

  • snappfoodadmin
    31 مرداد 1402

    سلام برای تهیه فلافل سیب زمینی باید نخود را به اندازه 2 پیمانه از دو روز قبل خیس کنید تا در وقت پختن آنها با سختی مواجه نشوید.برای جلوگیری از نفخ شکم حتما در طی این دو روز آب نخودها را تعویض کنید. پس از گذشت دو روز نخودها را با چرخ گوشت یا غذا ساز چرخ کرده و در ظرفی جداگانه بریزید.

حامد مرندزاده
31 مرداد 1402

مواد اولیه لازم برای پخت فلافل خانگی چیا هستش

  • snappfoodadmin
    31 مرداد 1402

    سلام برای تهیه مواد اولیه فلافل میتوانید این مواد را از اسنپ فود راحت در منزل سفارش انلاین دهید .مواد لازم برای درست کردن فلفل در خانه : نخود خیس خورده، سیب زمینی ،ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا)،پودر تخم گشنیز،سیر،پیاز ،فلافل خوشمزه درست کنید

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود