طرز تهیه فینگرفود الویه

طرز تهیه فینگرفود الویه خوشمزه
2/5 - (1 امتیاز)

تا چند سال پیش در مهمانی‌های اعیانی و مجلل برای پذیرایی از مهمانان خود کباب، جوجه کباب و یا باقالی پلو با ماهیچه سرو می‌شد. اما طی چند سال اخیر فرهنگ غربی پذیرایی در کشور ایران نیز باب شده و افراد برای پذیرایی از مهمانان خود فینگرفود تهیه می‌کنند. یکی از فینگرفودهای پرطرفدار که خیلی سخت هم تهیه نمی‌شود، سالاد الویه است. در این مقاله طرز تهیه  فینگرفود الویه را به طور مفصل برای شما شرح می‌دهیم.

طرز تهیه فینگرفود الویه با نان باگت

از آنجایی که فینگرفودهای لقمه‌های کوچکی از انواع غذاها هستند، درست کردن آنها در کنار یکدیگر بدون‌شک زحمت بسیاری دارد و حتی از تهیه باقالی پلو با ماهیچه نیز دردسرش بیشتر است. اما با این روش شما می‌توانید مهمانی خود را خاص‌تر برگزار کنید و جشن تولدی به یاد ماندنی داشته باشید.

در ضمن کودکان نیز این نوع غذاها را بیشتر دوست دارند، به همین دلیل با یادگیری طرز تهیه فینگر فود الویه شما بهترین مراسم را برای همگان برگزار خواهید کرد. فینگرفود اولیه را می‌توان در قالب‌ها و نان‌های مختلف تهیه کرد. در ادامه مواد لازم و مراحل تهیه این غذای فینگرفودی را توضیح می‌دهیم.

فینگر فود الویه
تعداد نفرات 8 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم

مواد لازم برای طرز تهیه  فینگرفود الویه

به طور حتم با غذای الویه آشنا هستید و می‌دانید این غذای لذیذ به دلیل وجود سیب‌زمینی آب پز کمی سنگین‌تر از سایر غذاها خواهد بود و باعث سیری مهمانان شما می‌شود البته که می‌توانید از نان‌های سبک‌تر در تهیه این غذای لذیذ استفاده کنید ولی به هر حال ماهیت الویه باعث سنگینی معده می‌شود.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ پخته و ریش ریش شده 1 عدد
سیب زمینی پخته و رنده شده 4 عدد در سایز متوسط
خیارشور رنده شده 4 عدد در سایر کوچک
سس مایونز یک و نیم لیوان
تخم مرغ پخته و رنده شده 2 عدد
نخود فرنگی پخته شده یک دوم لیوان
ذرت پخته شده یک دوم لیوان
نان باگت به تعداد لازم

مراحل طرز تهیه  فینگرفود الویه

بعد از اینکه مواد اولیه و کاربردی برای طرز تهیه فینگر فود الویه را آماده کردید، نوبت به مراحل تهیه آن می‌رسد. نگران نباشید پختن مواد اولیه اولیه شاید کمی زمان‌بر باشد ولی تهیه و نهایی آن غذا و چیدن الویه بر روی میز خیلی زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. در ضمن در حین پخته شدن مواد اولیه فینگرفود الویه شما می‌توانید سایر فینگرفودها را درست کنید.طرز تهیه فینگرفود الویه

  • مرحله اول: مرغ‌ها بپزید و آنها را ریز ریز یا ریش ریش کنید.
  • مرحله دوم: تخم مرغ‌ها بپزید و آنها را رنده کنید.
  • مرحله سوم: سیب‌زمینی‌ها را بپزید و آنها را رنده کنید.
  • مرحله چهارم: نفود فرنگی و ذرت را بپزید.
  • مرحله پنجم: سس مایونز خود را حسابی هم بزنید تا به طور کامل رقیق شود. برای خوش طعم شدن بیشتر این سس می‌توانید کمی آبلیمو و فلفل سیاه و حتی ماست به آن اضافه کنید.
  • مرحله ششم: همه مواد تهیه شده و پخته شده را با هم قاطی کنید تا حسابی مخلوط شوند.
  • مرحله هفتم: سس مایونز آماده شده را بر روی مخلوط مواد بریزید و حسابی آنها را هم بزنید.
  • مرحله هشتم: نان‌های باگت را به صورت مربعی و در سایزها کوچک برش دهید.
  • مرحله نهم: الویه آماده شده را لای نان‌های باگت قرار دهید و حتی برای خوش طعم شدن این فینگرفود می‌توانید یک ورق پنیر گودا نیز در لای این ساندویچ لقمه‌ای قرار دهید.

طرز تهیه فینگر فود الویه با نون تست

در نظر داشته باشید طرز تهیه  فینگرفود الویه همیشه طبق مراحل بالا انجام می‌شود و تنها تفاوت در نوع چیدن و سرو این غذا خواهد بود. برخی از افراد براساس سلیقه شخصی خود دوست دارند این فینگرفود را در نان تست قرار دهند.

در این روش نیز باید مراحل تهیه فینگرفود الویه را به طور کامل پشت سر بگذارند. سپس نان تست را با یک قالب گرد برش بزنند و الویه را نیز همان قالب اندازه‌گیری کنند و در نهایت بر روی نان تست قرار دهند. در آخر باید لایه دیگری نان تست نیز بر روی الویه بگذارند.

در ضمن برای خوشمزه شدن این فینگرفود می‌توان لایه‌ای از پنیر گودا را با همان قالب برش داد و لایه نان تست گذاشت. البته قالب نان تست‌ها به صورت سلیقه‌ای متغیر خواهد بود برای مثال شاید برخی از افراد نان تست را به صورت مثلثی استفاده کنند.

برای این کار نیز باید دور نان تست که بخش‌های سفت‌تر هستند را با چاقو ببرند. نان‌های تست را به مثلث‌های کوچک تبدیل کنند و مواد اولیه را لابه لای این نان‌ها قرار دهند و دوباره لایه دیگری از نان تست را بر روی مواد بگذارند. در نهایت بهتر است این دو لایه نان را با دست بهم فشار دهند تا بهتر بچسبند.

طرز تهیه فینگرفود الویه با نان لواش

همانطور که پیش تر اشاره شد. فینگور فود الویه را می توان با انواع نان تهیه کرد. نان لواش یکی دیگر از انتخاب هایی است که می توانید برای درست کردن این پیش غذای جذاب داشته باشید. برای این کار باید نان لواش را به شکل مستطیل بلند برش بزنید و سالاد الویه را همانند سمبوسه درون آن بپیچید.

روی این فینگرفودهای خوشمزه را نیز می توان با همان گوجۀ گیلاسی یا زیتون بدون هسته تزئپیین کرد. اینکه از چه نانی برای درست کردن فینگرفود الویه استفاده می کنید بستگی به سلیقۀ شما دارد.

طرز تهیه فینگر فود الویه قیفیطرز تهیه فینگر فود الویه قیفی

یکی دیگر از روش‌های سور فینگرفود الویه استفاده از قیف‌های نان است. برای سرو الویه قیفی شما هم می‌توانید قیف‌های بستنی آماده بخرید و هم خودتان قیف مورد نظر را در سایز و شکل دلخواه خود با در فر بپزید. البته درست کردن خمیر این قیف زمان زیادی می‌برد و کار سختی خواهد بود.

به هر حال تصمیم با شماست که از مواد اولیه آماده استفاده کنید یا خودتان زمانی را برای تهیه و پخت این قیف‌ها صرف کنید. در ادامه مراحل تهیه این قیف‌ها را شرح می‌دهیم:

  • مرحله اول: پودر خمیر پیتزا را به همراه آب گرم و یک قاشق روغن زیتون در یک کاسه می‌ریزید.
  • مرحله دوم: این مواد را به مدت 5 دقیقه به هم می‌زنید تا یه طور کامل یکدست شوند.
  • مرحله سوم: زمانی که خمیر خودش را گرفت آن را برای 10 دقیقه ورز دهید و به مدت 20 دقیقه به حال خود بگذارید.
  • مرحله چهارم: سینی را آماده کنید و کف آن را آرد بپاشید.
  • مرحله پنجم: خمیر را ورز دهید و به شکل یکی بیضی بر روی سینی آن را پهن کنید. ضخامت خمیر نباید زیاد باشد. در ادامه خمیر را برش دهید.
  • مرحله ششم: خمیرهای برش داده شده را بر روی قیف‌های فلزی بپیچانید البته اگر قیف فلزی ندارید، آلومینیومی را به شکل قیف درآورید و خمیر خود را به دور آن بپیچانید.
  • مرحله هفتم: در نهایت قیف‌ها را درون فر با دمای 180 درجه قرار دهید. توجه داشته باشید باید قیف‌ها را به صورت ایستاده در فر قرار دهید.

تزیین فینگر فود الویهطرز تهیه تزیین فینگر فود الویه

علاوه بر اینکه باید طرز تهیه  فینگرفود الویه را به خوبی یاد بگیرید تا از مهمانان خود به بهترین شکل ممکن پذیرایی کنید، بهتر است از روش‌های خاصی نیز برای تزیین این فینگرفود استفاده کنید. برای تزیین الویه در بخش‌های قبلی به انواع نان‌ها و قالب‌ها اشاره کردیم. همچنین می‌توانید از مواد زیر نیز برای تزیین این فینگرفود استفاده کنید.

  • پنیر ورقه‌ای گودا
  • نان تست، نان باگت و خمیر قیفی
  • فلفل
  • هویج
  • گوجه گیلاسی
  • قالب‌های گرد یا طرح‌دار همانند گل

با رنده کردن هویج می‌توانید شکل خاصی بر روی فینگرفود خود ایجاد کنید، همچنین از گوجه گیلاسی نیز برای تزیین قیف‌های فینگرفود اولیه خود استفاده کنید. فلفل دلمه‌ای نیز طرح و رنگ بیشتری به الویه شما می‌دهد و باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود.

سفارش آنلاین فینگرفود الویه

اگر تاریخ مهمانی شما بسیار نزدیک است و درگیر تهیه سایر فینگرفودها هستید و وقت کافی برای طرز تهیه  فینگرفود الویه ندارید، لازم نیست این غذای فینگرفودی را به دلیل نداشتن وقت کافی از لیست خود حذف کنید بلکه با کمک سرویس سفارش آنلاین غذا می‌توانید فینگرفود الویه خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

اسنپ فود یکی از این اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن غذای سفارشی شما را در هر آدرسی تحولیتان می‌دهد. کافی است از منوی یکی از رستوران‌های مورد نظر خود این غذای خوشمزه و جذاب را انتخاب کنید و سفارش دهید.

نظرات کاربران