طرز تهیه ماکارونی با مرغ در کوتاه ترین زمان

طرز تهیه ماکارونی با مرغ
4.7/5 - (4 امتیاز)

از زمان‌های گذشته، ماکارونی یکی از محبوب‌ترین غذای ایرانی‌ها است. این غذا بسیار سریع پخته می‌شود و طعم و مزه بی‌نظیری دارد از همین رو دارای طرفداران زیادی است. یکی از دلایل محبوبیت ماکارونی این است که با اغلب سس‌ها قابلیت ترکیب دارد و شما ماکارونی را با انواع و اقسام گوشت، مرغ و سبزیجات می‌توانید ترکیب کنید. حال در این مقاله قرار است طرز تهیه ماکارونی با مرغ را به شما عزیزان آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

ماکارونی با مرغ
تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم

ماکارونی با مرغ لذیذ و خوشمزه

 

ماکارونی با مرغ یکی از کم هزینه‌ترین و راحت‌ترین وعده غذایی است که شما می‌توانید برای خود و اطرافیانتان تهیه کنید. اگر روز کاری خسته کننده‌ای داشته اید و یا حوصله آشپزی  طولانی مدت را ندارید، ماکارونی با مرغ بهترین گزینه است. در ادامه مواد مورد نیاز برای پختن این غذا را در جدول ذکر کرده‌ایم.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ماکارونی فرمی 1 بسته
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 2 حبه
فلفل دلمه 1 عدد
قارچ 10 عدد
نمک، فلفل، آویشن، زردچوبه به مقدار لازم
رب 2 قاشق غذاخوری

آموزش گام به گام طرز تهیه ماکارونی با مرغ

پس از تهیه مواد اولیه به مقدار لازم نوبت به مراحل پخت این غذا می‌رسد. همانطور که در ابتدا گفته شد و در ادامه نیز خواهید دید روند پخت بسیار ساده‌ای دارد و بسیار سریع آماده خوردن می‌شود. پس برای آشنایی با طرز تهیه ماکارونی در ادامه با ما همراه باشید.آموزش طرز تهیه ماکارونی با مرغ

  • مرحله اول: در قدم اول باید پیازها را در سایزهای کوچک و نگینی خرد کرده و به همراه روغن و زردچوبه تفت دهید تا پیازهای تغییر رنگ دهند. سپس سیر را رنده کرده (از پودر سیر آماده نیز می‌توانید استفاده کنید) و زمانی که پیازها کمی طلایی شدند به آن اضافه کنید و تفت دهید.
  • مرحله دوم: در قدم دوم نوبت به سینه مرغ می‌رسد. این مرحله بسته به سلیقه شما دارد اگر می‌خواهید ماکارونی با مرغ ریش شده تهیه کنید ابتدا باید مرغ را بجوشانید تا پخته شود و سپس مراحل بعدی را انجام دهید. توجه داشته باشید که ماکارونی با مرغ ریش ریش یک تجربه جذاب برای شما خواهد بود. ولی اگر قصد دارید که مرغ را به صورت درشت درغذا داشته باشید باید سینه مرغ را در اندازه‌های مکعبی خود کرده و و همراه با پیاز و سیر تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. در این مرحله باید فلفل سیاه (به اندازه لازم) و نمک را به آن اضافه کنید. در آخر نیز فلفل دلمه‌ای را خورد کرده و به موارد داخل ماهی تابه اضافه کرده و تفت دهید.
  • مرحله سوم: در مرحله بعد باید ابتدا قارچ‌ها را تمیز بشویید و خشک کنید. سپس آن‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و به موارد مرحله قبلی اضافه کنید. پس از این که آب قارچ‌ها خارج شد می‌توانید آویشن و رب را به مخلوط اضافه کنید. سپس مقداری آب جوشیده به ترکیب اضافه کرده و اجازه دهید مقداری غلیظ شود و در نهایت از روی حرارت بردارید. توجه کنید اگر به ماکارونی با مرغ و قارچ علاقه دارید می‌توانید مقدار قارچ را افزایش دهید.
  • مرحله چهارم: بعد از سس ماکارونی نوبت به پختن خود ماکارونی است. در این مرحله ابتدا قابلمه را پر از آب کرده و اجازه دهید بجوشد سپس نمک، زردچوبه و روغن را به همراه ماکارونی به آن اضافه کنید و صبر کنید تا ماکارونی نرم شود. پس از نرم شدن ماکارونی آن را آبکش کرده و روی آن آب سرد بگیرید.طرز تهیه ماکارونی با مرغ خوشمزه
  • مرحله پنجم: در مرحله آخر قابلمه را بشویید و خشک کنید سپس کف آن را با روغن آغشته کرده و در صورت تمایل می‌توانید ته دیگ نیز برایش قرار دهید. بعد از آن اول مقداری ماکارونی سپس مقداری سس را به آن اضافه کنید و این کار را تا اتمام ماکارونی و سس ادامه دهید. سپس درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید تا 40 دقیقه خوب دم بکشد و بعد نوش جان فرمایید.

ماکارونی با مرغ دونفره

برای پختن ماکارونی با مرغ و قارچ دونفره باید اندازه مواد اولیه را نصف کنید تا غذای شما اسراف نشود. برای مثال به جای یک بسته از نیم بسته و به جای 1 سینه مرغ کامل از نصف سینه مرغ استفاده کنید.

روش های مختلف برای طرز تهیه ماکارونی

شما می‌توانید از نکات زیر استفاده کرده و ماکارونی را با طعم و مزه‌های مختلف تهیه کنید. به این منظور، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه ماکارونی با مرغ و قارچ و پنیر پیتزا

برخی مایل هستند به سس ماکارونی خود مقداری پنیر پیتزا هم اضافه کنند. برای این امر در مرحله سوم می‌توانید از پنیر پارمزان استفاده کنید. پنیر را روی سطح مایع داخل ماهی تابه بریزید و درب قابلمه را بگذارید تا پنیر آب شده و طعم مزه آن را احساس کنید.

طرز تهیه ماکارونی با مرغ و قارچ و خامه

یکی از دستور پخت‌های خوشمزه برای ماکارونی با مرغ ترکیب آن با قارچ و خامه است. برای پختن این دستور پخت در مرحله سوم به جای رب، به آن خامه و شیر اضافه کنید و اجازه دهید تا غلیظ شود. سپس ماکارونی را به آن اضافه کرده و سپس نوش جان فرمایید.

طرز تهیه ماکارونی تن ماهی

یکی دیگر از روش‌های آسان برای پختن ماکارونی،  ماکارونی تن ماهی است. در این روش ماکارونی را پخته و پس از جوشاندن تن ماهی آن را به ماکارونی اضافه کنید و اجازه دهید تا 40 دقیقه دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

طرز تهیه ماکارونی با گوشت

در طرز تهیه ماکارونی با گوشت باید به جای مرغ از گوشت استفاده کنید. البته برای پختن ماکارونی با گوشت معمولا از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود و بسیار به طرز تهیه ماکارونی با سویا نزدیک است. در واقع شما در مرحله دوم به جای مرغ باید گوشت چرخ کرده و یا سویا اضافه کنید.

سفارش آنلاین ماکارونی با مرغ از اسنپ فود

سفارش آنلاین ماکارونی یا مرغ

ما در این مقاله طرز تهیه ماکارونی با مرغ را به شما آموزش دادیم، اما، اگر شما زمان کافی برای پختن این غذا را ندارید و علاقه مند به خوردن آن هستید، می‌توانید این غذا را به صورت آنلاین از اسنپ فود سفارش دهید. سفارش انلاین غذا از اسنپ فود مزایای بسیاری مانند سالم بودن غذا، ارسال سریع، تخفیف‌های بسیار عالی بر روی سفارشات و…برخوردار است و لذت خرید و خوردن یک غذای خوشمزه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نظرات کاربران