طرز تهیه ماکارونی با گوشت، یک غذای راحت و خوشمزه

طرز تهیه ماکارانی با گوشت

کمتر کسی است که بتواند از یک دیس ماکارونی با گوشت چرخ کرده و ته دیگ‌های سیب‌زمینی طلایی روی آن صرف‌نظر کند! باید بدانید که این غذای خوشمزه برای کسانی که وقت کمی برای طبخ غذا دارند، یک انتخاب کاملا مناسب است. البته یک راه سریع‌تر هم وجود دارد و شما می‌توانید ماکارونی با گوشت را از سفارش آنلاین غذا سفارش دهید. با اسنپ فود همراه باشید تا با هم طرز تهیه ماکارونی با گوشت در منزل را ببینیم:

ماکارونی با گوشت خوشمزه و لذیذ

ماکارونی با گوشت خوشمزه و لذیذ

اغراق نیست اگر بگوییم که مزه مایه گوشتی ماکارونی، تاثیر زیادی بر طعم نهایی این غذای خوشمزه دارد. بعضی از افراد، ماکارونی با گوشت چرخ کرده ساده را می‌پسندند، اما بعضی دیگر ترجیح می‌دهند عطر و بوی سیر و انواع ادویه‌جات و سبزیجاتی مانند فلفل دلمه‌ای را هم از آن استشمام کنند. در این مطلب سعی می‌کنیم تمام فوت و فن‌های پخت یک ماکارونی با گوشت لذیذ و خوشمزه را با انواع طعم‌های آن، با شما در میان بگذاریم. مواد لازم برای تهیه ماکارونی با گوشت را در ادامه ببینید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ماکارونی رشته‌ای خام 300 گرم
گوشت چرخ کرده 200 گرم
پیاز یک عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
پودر آویشن نصف قاشق چایخوری(اختیاری)
زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم
سیب‌زمینی برای ته دیگ یک عدد متوسط

طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

آنچه در ادامه می‌خوانید، طرز تهیه ماکارونی با گوشت به ساده‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن است:

  • مرحله اول: پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در تابه‌ای مناسب، با مقداری روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس ابتدا کمی زردچوبه و پس از آن، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و مواد را با هم خوب تفت دهید تا رنگ گوشت کاملا عوض شود.
  • مرحله دوم: بعد از اینکه بین 6 تا 8 دقیقه گوشت را تفت دادید، نمک، فلفل و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه دیگر زمان دهید تا رب کاملا تفت خورده و حالت خامی آن از بین برود.
  • مرحله سوم: یک لیوان آب به مایع گوشتی ماکارونی اضافه کنید و درب ماهیتابه را بگذارید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم کاملا بپزد و آب مایه گوشتی، کشیده شود. در این فاصله می‌توانید به سراغ پختن ماکارونی بروید.
  • مرحله چهارم: داخل قابلمه‌ای مقداری آب و نمک و روغن بریزید و آن را روی حرارت اجاق قرار دهید تا به جوش آید. حالا ماکارونی‌ها را به آب در حال جوش اضافه کنید. نصف کردن یا درسته انداختن رشته‌های ماکارونی داخل آب کاملا سلیقه‌ای است. اما دقت داشته باشید که در صورت استفاده از ماکارونی رشته‌ای کامل، پس از 30 ثانیه آن‌ها را جابه جا کنید، تا پخت آن‌ها یکدست باشد.
  • مرحله پنجم: زمان آبکشی ماکارونی‌های مختلف کمی متفاوت است، اما معمولا بعد از 5 تا 7 دقیقه می‌توانید آن را با آب سرد آبکش کنید. دقت داشته باشید که ماکارونی‌های شکل‌دار برای پخت بهتر، به زمان بیشتری نیاز دارند.

نکته: در فاصله آبکش کردن ماکارونی، از مایه گوشتی غافل نشوید و وقتی آب مایه کشیده شد، حرارت زیر آن را خاموش کنید.

  • مرحله ششم: ته قابلمه، مقداری روغن بریزید و بسته به سلیقه خود برای ته دیگ، از سیب‌زمینی‌های ورقه‌ای یا نان استفاده کنید. البته اگر ماکارونی برشته دوست دارید، می‌توانید مستقیما از خود ماکارونی استفاده کنید.
  • مرحله هفتم: به مرحله آخر از طرز تهیه ماکارونی با گوشت رسیدیم. ماکارونی‌های آبکش شده را روی ته دیگ بریزید و روی آن‌ها یک لایه مایه گوشتی قرار دهید. همینن روند را ادامه دهید تا مایه گوشتی تمام شود. لایه آخر باید ماکارونی باشد. روی آن مقداری پودر آویشن بگذارید و اجازه دهید با حرارت کم و دمکنی، حدود 35 تا 45 دقیقه کاملا دم بکشد.

نکته: اگر مقدار گوشت چرخ کرده شما کم بود، می‌توانید ماکارونی با گوشت چرخ کرده و سویا درست کنید. البته دقت داشته باشید که حتما چند دقیقه سویا را در آب بخیسانید و پس از خارج کردن، تمام آب اضافی آن را با فشار دادن بگیرید.

طرز تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی

اگر ترجیح می‌دهید، گوشت چرخ کرده شما در مایه ماکارونی حالت قلقلی داشته باشد، کافیست به گوشت چرخ کرده، یک پیاز رنده شده آب گرفته و یک عدد تخم‌مرغ و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. سپس، این کوفته قلقلی‌ها را با پیاز دوم کمی تفت دهید تا رنگ آن‌ها عوض شود و با حرارت ملایم داخل سس رب، آب و سبزیجات معطر مثل ریحان بریزید تا کاملا مغز‌پخت شود. باقی مراحل، مشابه دستور قبل است.

ماکارونی با گوشت تکه ای

تهیه ماکارونی با گوشت تکه ای نسبت به ماکارونی با گوشت چرخ کرده، به زمان بیشتری نیاز دارد. اما اگر این روش را ترجیح می‌دهید، باید ابتدا گوشت را با مقداری آب و یک پیاز چهار قاچ و ادویه‌جات مختلف بپزید و سپس آن را با مقداری رب و پیاز داغ تفت دهید و مانند دستور قبل به ماکارونی اضافه کنید تا مزه‌ها کاملا به خورد هم بروند.

ماکارونی با گوشت چرخ کرده بوقلمون

استفاده از گوشت چرخ کرده بوقلمون هم کاملا مشابه گوشت چرخ کرده گوسفندی است، با این تفاوت که مزه متفاوتی را تجربه خواهید کرد. به علاوه می‌توانید به گوشت چرخ کرده بوقلمون، گوسفند یا مرغ، مقداری پودر سیر یا پودر پاپریکا هم به عنوان طعم‌دهنده اضافه کنید.

ماکارونی با گوشت چرخ کرده و طعم های مختلف

ماکارونی با گوشت چرخ کرده و طعم های مختلف

شیوه کلی درست کردن ماکارونی، طبق دستوری است که پیش از این خواندید، اما اگر دوست دارید هر بار مزه‌های متنوع این غذای خوشمزه را امتحان کنید، خواندن این دستورات کلی هم خالی از لطف نخواهد بود:

ماکارونی با گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه

اگر ماکارونی را با فلفل دلمه‌ای می‌پسندید، کافیست وقتی آب مایه گوشتی در حال بخار شدن است، یک عدد فلفل دلمه‌ای کوچک را به صورت نگینی خرد کرده و به مایه گوشتی اضافه کنید.

نکته: فلفل دلمه‌ای‌های نر؛ یعنی فلفل‌هایی که در انتهای آن‌ها 3 برجستگی وجود دارد، مزه تندتر و تخم کمتری دارند و برای ماکارونی مناسب‌ترند.

طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده و قارچ

قارچ هم از موادی است که مزه مایه گوشتی ماکارونی را بهتر می‌کند. درست مانند فلفل دلمه‌ای، تکه‌های قارچ را هم موقع کشیده شدن آب گوشت اضافه کنید تا یک ماکارونی با گوشت و قارچ خوشمزه‌ داشته باشید.

ماکارونی با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

بعضی افراد دوست دارند علاوه بر ته‌دیگ سیب‌زمینی، در مایه ماکارونی هم از آن استفاده کنند. برای این کار، سیب‌زمینی‌های نگینی را به صورت جداگانه سرخ کنید و در دقایق آخر کشیده شدن آب گوشت، به تابه اضافه کنید. به این ترتیب می‌توانید حجم مایه گوشتی را هم بیشتر کنید.

یک ناهار خوشمزه و بی دردسر با سفارش آنلاین ماکارونی با گوشت از اسنپ فود

طرز تهیه ماکارونی با گوشت را برای شما توضیح دادیم. اگر در منزل گوشت چرخ کرده ندارید و هوس ماکارونی کرده‌اید، اصلا نگران نباشید. این یک فرصت فوق‌العاده است تا با طرز تهیه ماکارونی با سویا یا طرز تهیه ماکارونی با مرغ هم آشنا شوید. جالب است بدانید که ماکارونی تن ماهی هم مزه جالب و منحصر‌به‌فردی دارد که پیشنهاد می‌کنیم حداقل یکبار امتحان کنید. به علاوه، سفارش آنلاین غذا در اسنپ فود هم 24 ساعته در خدمت شماست تا سفره‌های شما را رنگین‌تر کند.

امیدواریم اطلاعات این مطلب برای شما مفید بوده باشد و با توجه به طبع و ذائقه خود، مزه‌های بی‌نظیری خلق کنید. شاد و تندرست باشید.

نظرات کاربران

کاشانی نیلوفر
25.آذر.1402

سلام اصلا از مزه مایه گوشتی ماکارونی با گوشت قلقلی و گوشت چرخ کرده خوشم نمیاد مجبورم درست کنم خودم از ماکارونی با مرغ خوشم میاد
بچه هام عاشق اینکه این غذا را با قارچ و سیب زمینی درست کنم .دستور پخت ماکارونی آشیانه ای را هیچوقت کامل یاد نگرفتم