آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه موهیتو خانگی
انواع نوشیدنی ها
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه موهیتو خانگی با طعم‌های متفاوت و جذاب + تاریخچه موهیتو

زهرا دهقان 01 آذر 1399 6 دقیقه

مانند بسیاری از کوکتل‌های دیگر، کوکتل موهیتو نیز محبوبیت بسیاری در بین مردم جهان دارد. شاید حتی به جرأت بتوان گفت که موهیتو، محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین کوکتل است. به ویژه در فصول سرد سال، این کوکتل می‌تواند یک نوشیدنی جذاب و درجه یک باشد. از این روی در این مطلب قصد داریم که نگاهی به طرز تهیه موهیتو خانگی بیندازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

موهیتو خانگی
تعداد نفرات 1  نفر
زمان آماده سازی 5  دقیقه
زمان پخت غذا 5  دقیقه
میزان سختی کم

موهیتو چیست؟

همان طور که اشاره شد، موهیتو یک نوع کوکتل از انواع نوشیدنی های سرد است. آب گازدار، برگ نعناع، لیمو و شکر اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده کوکتل موهیتو هستند. این نوشیدنی فرایند تهیه بسیار ساده‌ای دارد و در منزل می‌توانید هر زمان که مواد اولیه را در دسترس داشته باشید، موهیتوی خوشمزه خود را آماده کنید.

موهیتو خانگی و شروع یک روز پرانرژیموهیتو خانگی و شروع یک روز پرانرژی

طرز تهیه موهیتو با مخلوط کن بسیار ساده است. مواد اولیه آن نیز اندک و کاملاً در دسترس هستند. برای تهیه کوکتل موهیتو به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

مواد اولیه میزان لازم
آب گازدار نصف فنجان
نعناع تازه 10 تا 15 برگ
لیمو ترش تازه 1 عدد
شکر 2 قاشق غذاخوری
یخ قالبی به میزان دلخواه (در حدود یک فنجان)

اکنون مراحل تهیه را دنبال خواهیم کرد:

  • مرحله اول: ابتدا لیمو را به وسیله چاقوی تیز به ورقه‌های متوسط (حدود 5 میلی متر) تقسیم کنید.
  • مرحله دوم: سپس برگ‌های نعنا را از ساقه آن جدا کرده و به خوبی شستشو دهید.
  • مرحله سوم: یک لیوان شیشه‌ای بزرگ و محکم را آماده کرده و برگ‌های نعنا را داخل آن بریزید. به یاد داشته باشید که چند ورقه لیموترش و چند برگ نعنا تازه را برای تزئین نگاه دارید. این در حقیقت مربوط به طرز تهیه سیروپ موهیتو پیش از اضافه کردن آب یا آب گازدار است.
  • مرحله چهارم: یک برش از لیمو را نیز به لیوان اضافه کرده و توسط گوشت کوب برقی کاملاً خرد کنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود.
  • مرحله پنجم: در مرحله بعدی 2 برش دیگر لیمو را به همراه شکر به لیوان اضافه کنید. دوباره از گوشت کوب برقی استفاده کرده و مواد را خوب بزنید تا یکدست شوند، به اندازه‌ای که روغن نعنا بیرون آید و لیمو نیز طعم خود را در مخلوط رها کند.
  • مرحله ششم: حالا یخ را به لیوان اضافه کرده و آب گازدار را نیز روی مخلوط بریزید. اگر چه میزان یخ بستگی به میل شما دارد، اما بهتر است که سطح لیوان را پر کند.
  • مرحله هفتم: در نهایت مخلوط را به خوبی هم زده و اندکی از آن را بچشید. اگر طعم و مزه آن را دوست داشتید، کوکتل موهیتو شما آماده است. ممکن است بنا به سلیقه خودتان بخواهید اندکی شکر دیگر به لیوان اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: مرحله نهایی، مرحله تزئین موهیتو است. برگ‌های نعنا باقیمانده و ورقه‌های لیموترش را با دلخواه خود تزئین کنید. همین طور شما می‌توانید یک یا دو ورقه خرد شده لیمو داخل لیوان انداخته و یک ورقه را نیز بر روی لبه لیوان بگذارید.

برگ‌های نعنا را نیز به لیوان اضافه کنید تا ترکیب زیبای کوکتل موهیتو شکل بگیرد. به علاوه اگر می‌خواهید طرز تهیه شربت موهیتو غلیظ را دنبال کنید، بهتر است که در ترکیب نعناع و لیمو، از مقادیر بیشتر نعناع و لیمو استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که زیاده روی در استفاده از نعناع، باعث تلخی این نوشیدنی و خراب شدن طرز تهیه موهیتو تابستانی خواهد شد.

همین طور توصیه می‌کنیم که حتما طرز تهیه شربت بهار نارنج را در مجله اسنپ فود دنبال کنید.

طرز تهیه موهیتو خانگی بدون آب گازدارطرز تهیه موهیتو خانگی بدون آب گازدار

اگر مایل باشید، می‌توانید با حذف آب گازدار، این نوشیدنی را در منزل آماده کنید، بدون آن که آب گازدار داشته باشد. در این صورت استفاده از آب معمولی کفایت خواهد کرد. جالب است بدانید که در این حالت نیز طرز تهیه موهیتو لیمو نعنا خانگی به اندازه کافی جذاب خواهد بود.

طرز تهیه موهیتو سیب

جالب است بدانید که شما می‌توانید با اضافه کردن مقداری آب سیب به مواد بالا، موهیتو خوشمزه سیب را آماده کنید. این موهیتو طعم به مراتب شیرین‌تری داشته و در ضمن به دلیل اضافه شدن سیب، خواص بیشتری نیز خواهد داشت.

طرز تهیه موهیتو با عسل

در طرز تهیه موهیتو خانگی با عسل، به ترکیب گفته شده، یک قاشق چای خوری عسل اضافه خواهید کرد. این برای آن دسته از افرادی که ترجیح می‌دهند نوشیدنی شیرین مزه نوش جان کنند، به مراتب بهتر خواهد بود.

طرز تهیه موهیتو دو رنگ

برای تهیه موهیتو دو رنگ، باید به جای ترکیب کردن نعناع و لیمو، ابتدا بخش لیمویی را ریخته، مقداری یخ پودری به آن اضافه کرده و سپس بخش نعناع آن را به آرامی روی قسمت اول بریزید. به این شکل اگر مهارت کافی به خرج دهید، موهیتو دو رنگ شما آماده خواهد شد.

طرز تهیه موهیتو کیویطرز تهیه موهیتو کیوی

اگر بخواهید طعم موهیتوی شما، کمی ترش بوده و رنگ و لعاب غلیظ‌تری نیز به خود بگیرد، طرز تهیه موهیتو کیوی را پیشنهاد می‌کنیم. برای درست کردن این نوشیدنی موهیتو، به جز مواد گفته شده، یک نصف کیوی رسیده را پوره کرده و همراه با مواد دیگر به نوشیدنی خود اضافه کنید.

طرز تهیه موهیتو خیار

برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند یک نوشیدنی تابستانی عالی درست کرده و طبع خنکی برای آن ایجاد کنند، طرز تهیه موهیتو خیار را پیشنهاد می‌کنیم. این موهیتو با اضافه کردن خیار رنده شده (که باید بسیار ریز رنده شده باشد)، طبع بسیار خنکی پیدا کرده و در ضمن گوارا و فوق العاده خوشمزه خواهد شد.

تاریخچه کوکتل موهیتو

تاریخچه دقیق موهیتو مانند بسیاری از کوکتل‌های دیگر در تاریخ دفن شده است و نمی‌توان اطلاعات کاملی از آن به دست آورد. با این وجود می‌توان در میان نوشته‌های مختلف سرنخ‌هایی از پیشینه این کوکتل گوارا پیدا کرد.

لیمو، نعنا و برده‌های آفریقاییطرز تهیه موهیتو خیار

کوکتل موهیتو با نعنا و لیمو تهیه می‌شود. از آن جایی که لیموناد را نیز می‌توان با لیمو تهیه کرد، بهتر است برای پیدا کردن حقیقت ماجرا سرنخ نعناع را دنبال کنیم. در حقیقت لیموناد و موهیتو قرابت زیادی با هم دارند و شاید بتوان از داستان لیموناد، به موهیتو رسید. پیشنهاد می‌کنیم که حتما طرز تهیه لیموناد خانگی را نیز مطالعه کنید.

از قرن 1500 میلادی گرفته تا سری فیلم‌های جیمز باند در سال 2002،می‌توان ردپای موهیتو را دنبال کرد. اکنون نیز این نوشیدنی به یکی از محبوب‌ترین کوکتل‌های جهان تبدیل شده است. شک و شبهه و جدل‌هایی بر سر ریشه اصلی موهیتو وجود دارد، اما بسیاری بر این باور هستند که کوکتل موهیتو از شهر هاوانا پایتخت کوبا نشات گرفته است.

هم اکنون این کوکتل تابستانی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده مصرف سرسام آوری دارد. همچنین در کشور زادگاه آن، یعنی کوبا نیز یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در فصل تابستان است. در حقیقت فرمول اصلی آماده کردن این نوشیدنی نیز همان طرز تهیه موهیتو کوبایی است.

باور بر این است که برده‌های آفریقایی که در مزارع نیشکر کوبا مشغول کار بوده‌اند، موهیتو را اختراع کرده‌اند. احتمالا تاکنون حدس زده‌اید که مواد اولیه این نوشیدنی نیز برای آن‌ها نیشکر و نعنا بوده است.

شروع ماجرا توسط یک غارتگر بدنام

فرانسیس دریک (Francis Drake) دریاسالار و دزد دریایی اهل انگلستان و زمان ملکه الیزابت بود. وی کشتی خود را در هاوانا فرود آورد تا طلای این کشور را غارت کند. تهاجم او موفقیت آمیز نبود اما حاصل آن یک نوشیدنی خوشمزه بود که امروزه به وفور تهیه و نوشیده می‌شود.

خدمه کشتی او از بیماری‌های اسهال خونی و اسکوربوت (ناشی از کمبود ویتامین ث) رنج می‌بردند. بومیان آمریکای جنوبی برای بسیاری از امراض داروهای گیاهی داشتند و داروی تجویزی آن‌ها نیز ترکیبی از برگ نعنا، الکل، لیمو و عصاره نیشکر بود.

امروزه می‌دانیم که لیمو بخش اصلی دارو و راه حل بیماری بوده است و بقیه اجزا تنها برای بهتر و قابل تحمل کردن طعم نوشیدنی به کار برده شده‌اند.

روز جهانی موهیتوروز جهانی موهیتو

شاید برایتان عجیب باشد اما روزی با عنوان روز جهانی موهیتو نام‌گذاری شده است. همین مسئله نشانی بر محبوبیت بیش از حد این نوشیدنی دارد. 11 جولای هر سال را تحت عنوان روز جهانی موهیتو نام‌گذاری کرده‌اند.

سفارش آنلاین موهیتو از اسنپ فود

شما چه نوشیدنی را بیشتر در فصل گرما دوست دارید؟ آیا با طرز تهیه موهیتو نعناع آشنایی داشتید؟ طعم موهیتو شما بهتر است یا آن‌هایی که از بیرون تهیه می‌کنید؟ شما دوست دارید که کوکتل موهیتو خود را به چه شکلی درست کنید؟ دیدگاه‌های خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید. خبر خوب این که می‌توانید یک نوشیدنی موهیتو درجه یک را از سرویس سفارش آنلاین کافه اسنپ فود، سفارش داده و  در محل آدرس خود تحویل بگیرید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود