آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه نان سیر
آموزش آشپزی
3.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه نان سیر رستورانی را با روش‌های مختلف امتحان کنید

مینا اسماعیل بیگی 06 فروردین 1402 14 دقیقه

نان سیر از میان وعده‌ها و پیش غذاهای بسیار خوشمزه‌ای است که میل کردن آن برای تمامی اعضای خانواده جذاب خواهد بود. این نان خوش طعم و مقوی طرفداران زیادی دارد و برای پخت و آماده‌سازی آن از انواع مواد غذایی استفاده می‌شود‌. شما می‌توانید برای پختن نان سیر از ماهیتابه، ساندویچ‌ساز، فر یا مایکروویو بهره بگیرید. در ادامه با طرز تهیه نان سیر به روش‌های مختلف همراه شما هستیم‌‌.

نان سیر

تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده‌سازی ۱۰ دقیقه
زمان پخت ۱۵ دقیقه
میزان سختی کم

نان سیر چیست؟

در یک تعریف کلی نان سیر، خوراکی خوش طعم است که از چهار ترکیب اساسی یعنی نان، سیر، پنیر پیتزا و روغن زیتون تهیه می‌شود‌. بسته به سلیقه و طبع غذایی افراد، می‌توان مواد غذایی دیگری را نیز به مواد گفته شده، اضافه نمود. اگر به پیشینه پخت نان سیر نگاهی بیندازیم؛ می‌توان اظهار کرد که این غذا نخستین بار در ایتالیا یا روم باستان طبخ شده است. نان سیر علاوه بر طعم بی‌نظیر و مزه خوشایند، به دلیل بهره‌مندی از مواد مغذی مختلف، ارزش غذایی بالایی دارد.

نان سیر چیست

اگر از نان سبوس‌دار برای تهیه نان سیر استفاده شود، فیبر و ریز مغذی‌ها، خواص استفاده از این غذا را افزایش خواهند داد. روغن زیتون به عنوان یک روغن گیاهی برای افراد مبتلا به فشار خون مفید است و سیر علاوه بر تنظیم فشار خون، موجب تقویت سیستم دفاعی بدن شده و ریسک بروز حملات قلبی را کاهش می‌دهد. با این حساب به نظر می‌رسد که بتوان از نان سیر به عنوان یک خوراک کامل یا یک میان وعده مقوی استفاده نمود. همچنین این غذای سبک و خوشمزه، در کنار سالاد یا حتی سوپ نیز می‌تواند به عنوان یک مکمل، سرو شود.

طرز تهیه نان سیر با خمیر پیتزا

نان سیر به عنوان یکی از بهترین غذاهای فست فودی در بین ایرانی‌ها، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. از این خوراک به عنوان پیش غذا یا یک غذای کامل استفاده می‌شود و مواد غذایی زیادی ممکن است در طبخ آن دخیل باشند. طرز تهیه نان سیر ساده فرایند پیچیده‌ای ندارد و شما می‌توانید به سرعت نان سیر خوش طعم را با مواد اولیه در دسترس و مطابق میل خود تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه نان سیر رستورانی را به طور کامل و به صورت مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم و مواد لازم برای تهیه این نوع فست فود را ذکر خواهیم کرد.

نان سیر با خمیر پیتزا

مواد لازم برای تهیه نان سیر ساده

مواد لازم برای تهیه این میان وعده خوشمزه به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
خمیر پیتزای بزرگ ۱ عدد
سیر ۴ عدد
کره ۵۰ گرم
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آویشن نصف قاشق چایخوری
پنیر پیتزا به میزان دلخواه
جعفری یا پیازچه خرد شده (برای تزیین) به مقدار دلخواه

نکته: در نظر داشته باشید که استفاده از سیر تازه در تهیه نان سیر، اهمیت زیادی دارد. از این روی، پیشنهاد می‌کنیم که از روش نگهداری سیر تازه به خوبی مطلع شده تا بتوانید همیشه در منزل سیر تازه داشته و در تهیه این غذا و دیگر غذاهایی که به سیر نیاز دارند، استفاده کنید.

دستور نان سیر رستورانی فوری مرحله به مرحله

برای دنبال کردن طرز تهیه نان سیر ساده مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: سیرها را بشویید، پوست آن‌ها را بگیرید و با قسمت ریز رنده، به خوبی رنده کنید.
  • مرحله دوم: ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار داده و کره را داخل آن بیندازید. سیرها را داخل ماهیتابه تفت دهید و پس از مدتی نمک، فلفل و آویشن را بیفزایید. تا زمانی که عطر سیر پخش شود، به تفت دادن مواد ادامه دهید و سپس تابه را کنار بگذارید. (نیازی به سرخ کردن کامل سیرها نیست.)
  • مرحله سوم: روغن زیتون را به خوبی روی خمیر پیتزا ریخته و تمام قسمت‌های خمیر را با روغن بپوشانید. سپس مواد داخل ماهیتابه را بر روی خمیر پخش کنید.
  • مرحله چهارم: پنیر پیتزا را به مواد روی خمیر اضافه کرده و آن را با فویل نازک بپوشانید‌. مواد داخل فویل را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا به خوبی پخته شود‌‌. بعد از پخته شدن نان سیر و خروج آن از فویل، می‌توانید این خوراک خوش طعم را با جعفری یا پیازچه خرد شده تزیین کنید.

طرز تهیه نان سیر و شوید

نان سیر را می‌توان با استفاده از انواع سبزی‌های معطر مانند شوید طبخ نمود‌. نان سیر و شوید به عنوان پیش غذا یا میان وعده‌ای خوش طعم محبوبیت زیادی دارد. در ادامه مواد لازم برای تهیه نان سیر با شوید را عنوان کرده و دستور پخت آن را ارائه می‌نماییم.

مواد لازم برای تهیه نان سیر و شوید

برای تهیه نان سیر و شوید، مواد زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد سفید ۳ پیمانه
آب ۱ پیمانه
روغن زیتون ۸ قاشق غذاخوری
خمیر مایه ۱ قاشق چایخوری
سیر ۵ حبه
زرده تخم مرغ ۲ عدد
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
سرکه سیب یا انگور ۲ قاشق غذاخوری
شوید خرد شده به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

دستور تهیه نان سیر و شوید

این مراحل را دنبال کرده تا یک سینی نان سیر با شوید خوشمزه داشته باشید:

  • مرحله اول: نصف پیمانه آب نیمه گرم را همراه با خمیر مایه، داخل ظرفی مناسب ترکیب کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه استراحت دهید تا خمیر مایه عمل آمده و کف کند.
  • مرحله دوم: مابقی آب، روغن زیتون، خمیر مایه عمل آمده و نمک را داخل یک کاسه بریزید و سپس آرد را آرام آرام به سایر مواد اضافه کنید تا خمیر برای ورز دادن آماده شود. خمیر جمع شده را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید تا بافتی نرم و لطیف پیدا کند. خمیر را به شکل گلوله‌ای در بیاورید، داخل ظرفی کاسه مانند بگذارید و با سلفون یا پارچه بپوشانید تا افزایش حجم دهد.
  • مرحله سوم: در این مرحله از طرز تهیه نان سیر با شوید ، بعد از جدا کردن زرده‌های تخم مرغ، آن‌ها را با همزن ترکیب کنید تا کرم رنگ شوند. سیرهای رنده شده یا له شده را به همراه روغن زیتون، سرکه سیب، شوید، نمک و فلفل سیاه به زرده‌ها اضافه کنید و هم بزنید.
  • مرحله چهارم: خمیر حجیم شده را روی سطح کار قرار داده و کمی ورز دهید تا پف اضافی آن گرفته شود. در ادامه خمیر را به دو نیمه تقسیم کرده و روی سینی پیتزا به شکل دایره یا بیضی پهن کنید. حالا خمیر را با مواد سس سیر آماده شده بپوشانید.
  • مرحله پنجم: خمیر را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید تا در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۵ دقیقه پخته شود. بعد از خارج کردن خمیر از فر و برش زدن آن، نان سیر آماده شده را با سس دلخواه سرو کنید‌.

طرز تهیه نان سیر و اسفناج

نان سیر و اسفناج نیز یکی دیگر از انواع نان سیر است که می‌توانید آن را در چند مرحله آماده کنید. اسفناج از جمله سبزیجات مقوی و پرخاصیت است که استفاده از آن در طرز تهیه نان سیر خوشمزه، ارزش غذایی نان سیر را افزایش می‌دهد.

نان سیر و اسفناج

مواد لازم برای نان سیر و اسفناج

ترکیب سیر و اسفناج عالی شده و برای پخت آن، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نان باگت ۲ عدد
سیر ۸ حبه
اسفناج پخته شده ۲ پیمانه
روغن زیتون نصف لیوان
پنیر پیتزا به میزان دلخواه

دستور تهیه نان سیر و اسفناج

برای آنکه بهترین تجربه طبخ نان سیر و اسفناج را داشته باشید؛ این مراحل را با دقت دنبال کنید:

  • مرحله اول: پوست سیرها را بگیرید، آن‌ها را بشویید و سپس با قسمت ریز رنده، رنده کنید.
  • مرحله دوم: ماهیتابه را روی شعله گاز قرار دهید، روغن زیتون را داخل ماهیتابه ریخته و سیرهای رنده شده را به آن اضافه کنید. سیرها را تا زمان آزاد شدن عطرشان در ماهیتابه تفت دهید.
  • مرحله سوم: در این مرحله، نان‌های باگت را حلقه حلقه برش بزنید. روی هر قسمت از نان به ترتیب مواد سیر و روغن، اسفناج پخته شد و پنیر پیتزا بریزید.
  • مرحله چهارم: نان‌ها را داخل فر از پیش گرم شده بگذارید تا پنیر آن‌ها به خوبی طلایی شود.

طرز تهیه نان سیر هندی بدون فر

نان سیر هندی یکی دیگر از انواع نان سیر است که به دلیل طعم و عطر خوشایند، طرفداران زیادی دارد. در ادامه با دستور پخت نان سیر هندی همراه شما هستیم.

نان سیر هندی بدون فر

مواد اولیه نان سیر هندی بدون فر

برای آنکه بتوانید نان سیر هندی را بدون فر آماده کنید، پیش از هر کاری به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد ۲ پیمانه
ماست ۱ پیمانه
آب نیمه گرم ۱ لیوان
خمیر مایه فوری دو پنجم قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
شکر ۱ قاشق چایخوری
کره ۱ قاشق غذاخوری
سیر ۸ حبه
جعفری خرد شده ۱۰۰ گرم

دستور تهیه نان سیر هندی به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه نان سیر در ماهیتابه از نوع هندی، به شرح زیر هستند:

  • مرحله اول: خمیر مایه فوری، شکر و آب را در ظرفی با ابعاد مناسب ترکیب کنید. سپس درب ظرف را بگذارید تا خمیر مایه به عمل آید.
  • مرحله دوم: ماهیتابه را روی حرارت اجاق قرار دهید و کره را داخل آن ذوب کنید. سیرهای رنده شده را به کره بیفزایید و به خوبی تفت دهید تا عطر آن پخش شود؛ سپس حرارت را خاموش کنید.
  • مرحله سوم: خمیر مایه عمل آمده را همراه با آرد، نمک و ماست مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید تا شکل بگیرد. داخل ظرفی گود را با قلمو چرب کرده و خمیر جمع شده را درون آن قرار دهید. روی ظرف را با دستمال بپوشانید و اجازه دهید تا ۱ ساعت در دمای اتاق استراحت کند.
  • مرحله چهارم: بعد از حجم گرفتن خمیر و برای از بین رفتن پف اضافی آن، خمیر را ورز دهید. سپس خمیر را گلوله کرده و به شش قسمت تقسیم کنید. سطح کار را آردپاشی کرده و خمیرهای چونه گرفته را روی آن قرار دهید.
  • مرحله پنجم: روی خمیرها را به مدت ۲۰ دقیقه با پارچه بپوشانید و سپس چونه‌ها را با وردنه باز کنید. در این مرحله برای پخت نان سیر بدون فر، خمیر پهن شده را کف ماهیتابه از پیش گرم شده قرار دهید تا هر قسمت از خمیر حدود ۲ تا ۳ دقیقه پخته شود. بعد از پخت خمیرها مقداری از ترکیب سیر و کره را بر روی آن‌ها بمالید و نان‌های سیر را با جعفری تزیین کنید.

نکته: برای گرم کردن ماهیتابه، آن را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی شعله پخش‌کن و حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید.

طرز تهیه نان سیر سالاد سزار

نان سیر در تهیه سالاد سزار نیز کاربرد خوبی داشته و باعث خوش طعم‌تر شدن این سالاد خواهد شد. شما می‌توانید این نان سیر را با طعمی جذاب آماده کرده و به سالاد سزار اضافه کنید.

نان سیر سالاد سزار

مواد اولیه برای تهیه نان سیر سالاد سزار

اگر می‌خواهید نان سیری تهیه کنید که در سالاد سزار به کار برده شود؛ به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نان تست ۳ عدد
سیر ۳ حبه
کره ۱ قاشق غذاخوری
نمک و پاپریکا به مقدار لازم

دستور تهیه نان سیر سالاد سزار

مراحل زیر را برای آماده‌سازی و پخت نان سیر سالاد سزار، دنبال کنید:

  • مرحله اول: حاشیه‌های نان تست را برش بزنید تا تنها خمیر میانی نان باقی بماند. حالا نان‌ها را به قطعات کوچک خرد کنید.
  • مرحله دوم: ماهیتابه را روی شعله ملایم گاز بگذارید تا بدون روغن گرم شود. نان‌های برش خورده را داخل ماهیتابه قرار دهید تا طلایی شوند و سپس آن‌ها را برگردانید تا از هر طرف رنگ گرفته و ترد شوند. سپس نان طلایی شده را از تابه خارج کنید.
  • مرحله سوم: کره را داخل تابه بریزید تا ذوب شود و سپس سیر رنده شده، نمک و پاپریکا را اضافه کرده و سیر را تفت دهید.
  • مرحله چهارم: حالا نان‌های طلایی شده را نیز داخل ترکیب سیر و کره بریزید و مخلوط کنید. مواد داخل تابه را تفت دهید تا نان سیر سالاد سزار شما آماده شود.

طرز تهیه نان سیر پیتزایی

اگر تصمیم گرفته‌اید که نان سیر به مراتب خوشمزه‌تری را درست کرده و از آن به عنوان یک وعده غذایی استفاده کنید، طرز تهیه نان سیر پیتزایی انتخاب مناسب شماست.

طرز تهیه نان سیر پیتزایی

مواد اولیه تهیه نان سیر پیتزایی

مواد اولیه‌ای که برای تهیه این نان سیر خوشمزه نیاز دارید، به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
خمیر پیتزا ۱ عدد
سیر ۷ حبه
سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرم
پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای سبز، قرمز و نارنجی به مقدار کافی
قارچ ۴ عدد
ژامبون گوشت ۱۰۰ گرم
آویشن به مقدار کافی
گوجه گیلاسی ۳ عدد

دستور تهیه نان سیر پیتزایی

این نان سیر با طعم پیتزا مورد علاقه نوجوانان و کودکان است و مطابق مراحل زیر آماده می‌شود:

  • مرحله اول: پیش از هر کاری، سیرها را پوست کنده و به صورت درشت رنده کنید.
  • مرحله دوم: کره را در یک تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود. سیرهای رنده شده را داخل کره بریزید و روی حرارت کمی تفت دهید تا بوی آن‌ها آزاد شود. آویشن را نیز اضافه کرده و کمی دیگر تفت دهید.
  • مرحله سوم: حالا خمیر پیتزا را در سینی فر قرار دهید، روی آن دو قاشق سس کچاپ بریزید و با یک چاقوی پهن یا پشت قاشق، به خوبی پخش کنید؛ به شکلی که تمام سطح خمیر، به سس آغشته شود.
  • مرحله چهارم: حالا تقریبا به اندازه یک سوم سیر تفت داده شده را روی نان بریزید. سپس روی آن را با نیمی از پنیر پیتزا بپوشانید.
  • مرحله پنجم: در این مرحله ژامبون گوشت را به شکل رول درآورده و خرد کنید تا نوارهای باریکی از ژامبون ایجاد شود. در ادامه ژامبون خرد شده را روی پنیر پیتزا بریزید و پخش کنید.
  • مرحله ششم: باقی مانده سیرهای تفت داده شده را لابه‌لای ژامبون اضافه کرده و به خوبی پخش کنید. حالا روی این مواد را با مابقی پنیر پیتزا بپوشانید.
  • مرحله هفتم: فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده را به همراه گوجه گیلاسی اسلایس شده، به صورت پراکنده روی پنیر پیتزا بریزید.
  • مرحله هشتم: حالا سینی فر را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. برای آماده شدن نان سیر پیتزایی باید چیزی در حدود ۳۰ دقیقه منتظر بمانید.

طرز تهیه نان سیر با خمیر خانگی

اگر می‌خواهید پخت خمیر پیتزای مورد استفاده در نان سیر را خودتان به عهده بگیرید، می‌توانید برای درست کردن نان سیر ساده از مواد و تکنیک‌های زیر استفاده کنید.

نان سیر با خمیر خانگی

مواد اولیه لازم برای تهیه نان سیر با خمیر

برای تهیه این نان خوشمزه و خوش‌عطر، مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد قنادی ۲ پیمانه
خمیر مایه فوری نصف قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
شکر نصف قاشق چایخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
آب ۳ تا ۴ پیمانه
سیر ۶ حبه
کره ۵۰ گرم
پنیر پیتزا به میزان دلخواه
فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم
جعفری (برای تزیین غذا) به مقدار لازم

دستور تهیه نان سیر فست فودی با خمیر

مراحل زیر را برای پخت نان سیر با خمیر، در نظر داشته باشید:

  • مرحله اول: آرد قنادی را داخل ظرفی با ابعاد مناسب ۲ بار الک کنید و سپس خمیر مایه، نمک و شکر را به آرد بیفزایید. برای اینکه مواد داخل ظرف به خوبی مخلوط شوند، از یک همزن دستی استفاده کنید.
  • مرحله دوم: روغن زیتون را به محتویات ظرف اضافه کرده و کاملا هم بزنید. ۳ تا ۴ پیمانه آب نیمه گرم را به ترکیبات داخل ظرف بیفزایید و با دست مخلوط کنید تا خمیری یکدست تهیه شود. برای نرم و لطیف شدن خمیر، آن را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید.
  • مرحله سوم: خمیر نرم شده را جمع کرده و از آن گلوله‌ای بزرگ بسازید. گلوله خمیر را داخل ظرفی گود قرار داده و آن را با سلفون یا پارچه‌ای تمیز بپوشانید. اجازه دهید تا خمیر در دمای محیط به مدت ۱ تا ۲ ساعت استراحت کرده و حجم بگیرد.
  • مرحله چهارم: سیرها را به اندازه‌های ریز رنده کنید. ماهیتابه را روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید و کره را داخل آن بیندازید. بعد از ذوب شدن کره، سیر را به آن اضافه کنید و با نمک، فلفل سیاه و آویشن کمی تفت دهید.
  • مرحله پنجم: خمیر حجم گرفته را ورز دهید تا پف آن گرفته شود. در ادامه خمیر را نصف کرده و هر یک از قسمت‌ها را با وردنه باز کنید. خمیر پهن شده را روی سینی پیتزا بگذارید و مواد ماهیتابه را روی تمام قسمت‌های آن بریزید.
  • مرحله ششم: فر را روشن کنید تا با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم شود. بعد از گرم شدن فر، پنیر پیتزا را روی مواد خمیر بریزید و خمیر را داخل فر قرار دهید.
  • مرحله هفتم: جعفری‌های شسته شده را ساطوری خرد کنید و بعد از ۱۰ دقیقه، نان سیر آماده شده را از فر خارج کنید. جعفری‌های تازه و خرد شده را روی نان بریزید و سپس نان را به ابعاد دلخواه، برش بزنید.

طرز تهیه نان سیر با نان باگت

در طرز تهیه نان سیر با باگت ، موادی که در طرز تهیه قبل گفته شد را آماده کرده و به جای خمیر پیتزا، از نان باگت استفاده کنید. البته شما می‌توانید با یاد گرفتن نحوه تهیه نان باگت خانگی، نان مورد نیاز این غذا را نیز در منزل آماده کنید. مراحل پخت نان سیر با باگت به شرح زیر است:

نان سیر با نان باگت

  • مرحله اول: کره را داخل ماهیتابه بر روی شعله ملایم اجاق گاز ذوب کرده و سیر رنده شده یا له شده را با نمک، فلفل و آویشن، به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در کره تفت دهید.
  • مرحله دوم: نان باگت را به صورت رولتی برش زده و مقداری روغن زیتون روی آن بمالید. مواد موجود در ماهیتابه را روی باگت‌ها پخش کنید و پنیر پیتزا و جعفری‌های خرد شده را بیفزایید.
  • مرحله سوم: فر را از قبل با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و نان‌ها را تا زمان طلایی شدن به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید.

نکته: می‌توانید یک لیوان آب نیز داخل فر بگذارید تا رطوبت، مانع از خشک شدن نان‌ها شود.

طرز تهیه نان سیر با نان تست

در این قسمت، با آموزش طرز تهیه نان سیر با ساندویچ ساز همراه شما هستیم و مراحل پخت نان سیر با تست به وسیله ساندویچ ساز را توضیح می‌دهیم.‌ برای تهیه این نوع نان سیر نیز از موادی که در دستور پخت نان سیر با خمیر خانگی آماده بود، استفاده کرده و نان تست را جایگزین خمیر می‌کنیم. برای درست کردن نان سیر با تست، این مراحل را در نظر داشته باشید:

طرز تهیه نان سیر با تست

  • مرحله اول: ماهیتابه را روی شعله‌ای با حرارت ملایم قرار دهید و کره را داخل آن ذوب کنید. روغن زیتون، سیر رنده شده، آویشن، فلفل و نمک را به مواد اضافه کرده و تفت دهید.
  • مرحله دوم: مواد آماده شده را روی نان تست بمالید، پنیر پیتزا را به آن‌ها اضافه کنید، یک عدد نان تست دیگر روی مواد بگذارید و آن را داخل ساندویچ ساز قرار دهید.
  • مرحله سوم: بعد از طلایی شدن نان‌ها و آب شدن پنیر میانی، نان‌های سیر را از ساندویچ ساز خارج کرده و با جعفری تزیین کنید.

نکته: در صورت تمایل می‌توانید با دنبال کردن طرز تهیه نان تست، این نان را نیز در منزل آماده کنید تا صفر تا ۱۰۰ غذای شما، خانگی باشد.

نکات مهم در طرز تهیه انواع نان سیر

همان‌طور که خواندید، روش‌های مختلفی برای تهیه نان سیر برشته و طلایی وجود دارد. برای داشتن یک نان سیر حرفه‌ای و خوشمزه به روش‌های متفاوت، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • اگر به دنبال تهیه یک نان سیر خوش‌طعم هستید، حتما از روغن زیتون باکیفیت استفاده کنید.
  • استفاده از سیر تازه در طرز تهیه نان سیر اهمیت زیادی دارد. البته نگران نباشید، چراکه سرخ کردن سیر در روغن یا کره باعث می‌شود تا پس از خوردن نان سیر، دهان شما بوی سیر نگیرد.
  • اگر به طعم گوجه فرنگی علاقه دارید و مایل هستید تا آن را در تهیه نان سیر به کار ببرید، ۱ تا ۲ قاشق پوره گوجه فرنگی را به سیر و ادویه‌های داخل تابه اضافه کرده و تفت دهید.

نکات تهیه نان سیر

روش نگهداری نان سیر

حال که با روش‌های مختلف تهیه نان سیر آشنا شدید، اکنون این سوال پیش می‌آید که نان سیر را چگونه نگهداری کنیم؟ ابتدا باید بدانید که نان سیر تازه حالت برشته‌تر و جذاب‌تری دارد؛ با این وجود اگر مقداری از نان سیر باقی ماند، آن را داخل ظرفی درب‌دار قرار دهید و در یخچال بگذارید.

جلوگیری از خراب شدن نان سیر

نان سیر را بیرون از یخچال قرار ندهید، چراکه فاسد و خراب می‌شود. همچنین برای جلوگیری از خراب شدن نان سیر، آن را در ظرفی تمیز و خشک قرار دهید و دقت کنید که درب ظرف به خوبی بسته شود.

نان سیر، نانی با عطر و طعم فراوان!

نان سیر خوشمزه

نان سیر از انواع خوراک‌های خوش طعم و عطر است که می‌توان آن را به عنوان پیش غذا، میان وعده و شام سبک طبخ کرد‌. دستورالعمل‌هایی که در این مقاله برای تهیه و پخت انواع نان سیر معرفی شد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان و به آسان‌ترین روش، نان سیر دلخواه خود را با استفاده از مواد ساده و در دسترس آماده کنید. البته، اگر به هر دلیلی تمایل نداشتید که در خانه این نان را تهیه کنید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، باید وارد قسمت سفارش آنلاین غذا شده و مورد دلخواه خود را به صورت آنلاین سفارش دهید تا به آدرس شما ارسال شود.

سوالات متداول

چه روش‌هایی برای تهیه نان سیر وجود دارد؟

از انواع روش‌های تهیه این نان می‌توان به نان سیر با خمیر پیتزا، نان سیر و شوید، نان سیر و اسفناج، نان سیر هندی، نان سیر با باگت، نان سیر با تست و… اشاره کرد که هر یک با روشی خاص تهیه می‌شوند.

کدام مواد اولیه در تمامی روش‌های تهیه نان سیر مشترک هستند؟

سیر، نان، پنیر پیتزا و روغن زیتون را می‌توان ترکیبات اصلی برای درست کردن نان سیر دانست که در تمامی دستورهای پخت این نان وجود دارد.

ادویه‌های مورد استفاده در طرز تهیه نان سیر چیست؟

نمک، فلفل سیاه و آویشن، اصلی‌ترین ادویه‌ها برای درست کردن نان سیر هستند؛ اما شما می‌توانید مطابق سلیقه خود از هر ادویه دیگری استفاده کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود