آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه نان همبرگر
آموزش آشپزی
4/5 - (3 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه نان همبرگر با پف عالی

مینا اسماعیل بیگی 09 فروردین 1402 7 دقیقه

در میان نان‌های سفید و فانتزی، نان همبرگر یکی از نان‌های به شدت پرطرفدار است که وقتی از تمام عالم و آدم خسته هستید و احساس افسردگی می‌کنید، دیدن این نان گرد و قلمبه شما را سرحال می‌کند. حتی اگر در میانه این نان، شما با گوجه فرنگی و پنیر غافلگیر شده باشید! در این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه نان همبرگر جذاب، خوش خوراک و پرطرفدار که با شهرت جهانی خود قلب تمام مردم دنیا را تصرف کرده است را برای شما شرح دهیم. تنها به کمی حوصله و چند ریزه کاری احتیاج دارد که جای هیچ نگرانی نیست. چون ما تا مرحله آخر یعنی سرو نان همبرگر با شما خواهیم بود.

نان همبرگر

تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده سازی ۶۰ دقیقه
زمان پخت 20 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه نان همبرگر به روش آسان

طرز تهیه نان همبرگر به روش آسان

طرز تهیه نان ساندویچی یا همان نان همبرگر همانطور که در قسمت قبل نیز به آن اشاره کردیم کمی به صبر و حوصله احتیاج دارد. یک نان پفکی و بسیار پر طرفدار که اگر آن را در منزل تهیه کنید، بدون شک همیشه یکی از نان‌های ثابت سفره شما خواهد بود. به ویژه اگر تصمیم به دنبال کردن طرز تهیه همبرگر خانگی داشته باشید، تهیه نان در منزل نیز جذابیت خاص خود را دارد.

مواد لازم برای طرز تهیه نان همبرگر خانگی

در جدول زیر به مواد لازم برای تهیه نان همبرگر با پف عالی، اشاره داریم:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آب ولرم نصف پیمانه
شکر 1 قاشق غذا خوری
نمک 1 قاشق غذا خوری
پودر خمیر مایه 2 قاشق غذا خوری
شیر گرم نصف پیمانه
ماست 1 قاشق غذا خوری
سفیده تخم مرغ 1 عدد
کره 1 قاشق غذا خوری
آرد 3 تا 4 پیمانه
روغن مایع 4/1 پیمانه

مراحل تهیه نان همبرگر

مراحل تهیه نان همبرگر

اگر تمایل داشتید تا خانواده را با یک ساندویچ همبرگر خانگی و جذاب به یک ناهار یا شام پرطرفدار دعوت کنید، بدون شک بهتر است تصمیم بگیرید که نان‌های همبرگری را نیز خود در منزل تهیه کنید تا ساندویچ همبرگر شما به معنای واقعی کلمه خانگی باشد. در ادامه این مطلب مرحله به مرحله شما را برای تهیه یک نان ساندویچی خوش خوراک همراهی خواهیم کرد.

  • مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه نان ساندویچی یا نان همبرگر شما باید آب ولرم، شکر، شیر و خمیر مایه را در ظرفی ریخته با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: بعد از این که این مواد به خوبی با هم مخلوط شدند اجازه بدهید تا ۵ دقیقه استراحت کرده و پف کنند. بهتر است آب ولرم شما به اندازه‌ای باشد که اگر انگشت خود را چند ثانیه در آن نگه داشتید نسوزد. به عبارتی با حرارتی مابین ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد داشته باشد.
  • مرحله سوم: در گام بعدی، بعد از گذشت 5 دقیقه، بقیه مواد تهیه نان همبرگری یعنی سفیده تخم مرغ، نمک، روغن، ماست و کره را اضافه کرده و آرد را نیز کم کم به این مخلوط اضافه کنید تا در انتها یک خمیر نرم و سبک داشته باشید. ناگفته نماند که در تهیه نان همبرگر بدون شیر، براحتی می‌توانید شیر را حذف کرده و به جای این مقدار از آب استفاده کنید.
  • مرحله چهارم: بعد از تهیه شدن خمیر بر روی ظرف یک سلیفون آشپزخانه کشیده و به مدت زمان 1ساعت اجازه بدهید تا خمیر شما در یک مکان گرم استراحت کند. بعد از طی شدن مدت زمان یک ساعته، خمیرها را به شکل چانه‌هایی گرد قسمت کنید.
  • مرحله پنجم: مواد ارائه شده در این طرز تهیه برای ۴ نفر است. به عبارتی شما می‌توانید ۸ عدد چانه که برای هر نفر دو نان ساندویچی خواهد بود را در نظر گرفته و از خمیر نان ساندویچی درست کنید.
  • مرحله ششم: در این مرحله از طرز تهیه نان همبرگر فرانسوی، بعد از اینکه چانه‌ها را جدا کردید، فر را روشن کرده و اجازه بدهید که محیط آن با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد به خوبی گرم شود. سپس سینی فر را خارج کرده و کف آن یک کاغذ روغنی قرار بدهید.
  • مرحله هفتم: بعد از قرار دادن کاغذ روغنی، چانه‌ها را بر روی آن قرار داده و تلاش کنید که چانه‌های نان همبرگری شما از یکدیگر به خوبی فاصله داشته باشند. بعد از آن ۱۵ الی ۲۰ دقیقه اجازه بدهید تا چانه‌ها در سینی فر شما استراحت کنند.
  • مرحله هشتم: در ادامه بر روی چانه‌های نان همبرگری مخلوط زرده تخم مرغ، کنجد و شیر بزنید. بعد از آن چانه‌ها را در فر با درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار داده و اجازه بدهید تا ظرف مدت ۲۰ دقیقه به خوبی پخته شده و عطر آن‌ها فضای خانه و آشپزخانه شما را پر کند. در نهایت نان همبرگری شما آماده است، نوش جان !

تهیه نان همبرگر به روش های مختلف

تهیه نان همبرگر به روش های مختلف

طرز تهیه نان همبرگر به شکل کلی را برای شما توضیح دادیم. در ادامه قصد داریم روش تهیه این نان به شکل‌‌های مختلف و بدون نیاز به فر را توضیح دهیم. مطالب زیر برای تهیه نان همبرگری کمک کننده خواهد بود.

طرز تهیه نان همبرگر مک دونالد

طرز تهیه نان همبرگر مک دونالد

 

برای تهیه نان همبرگر مک دونالد، باید چانه‌های خمیر را کوچک‌تر بگیرید و چیزی در حدود 100 گرم برای هر چانه، مناسب خواهد بود. به علاوه حتما در طرز تهیه نان همبرگر مک‌دونالد، باید از رومال آب استفاده کرده و پس از آن کنجدپاشی را انجام دهید.

طرز تهیه نان همبرگر بدون شیر

طرز تهیه نان همبرگر بدون شیر

همان طور که در بالا نیز اشاره‌ای داشتیم، در صورتی که بخواهید نان همبرگری خود را بدون شیر آماده کنید، هیچ محدودیتی برای شما وجود نداشته و تنها کافی است که به جای مقدار شیر گفته شده، از آب استفاده کنید.

طرز تهیه نان همبرگر مینی

طرز تهیه نان همبرگر مینی

در صورتی که بخواهید نان همبرگر مینی در منزل تهیه کنید، تنها لازم است که از یک قالب کوچک‌تر برای تهیه این نان‌های گرد و خوشمزه استفاده کنید. البته در صورتی که نمی‌خواهید از قالبی برای شکل دادن به خمیر نان همبرگر استفاده کنید، کافی است که هر یک از چانه‌ها را تقریبا نصف چیزی که برای درست کردن نان همبرگری معمولی در نظر می‌گیرید، بردارید.

طرز تهیه نان همبرگر روگن

برای آن که بتوانید نان همبرگر روگن آماده کنید، لازم است که در کنار آرد از روگن یا همان چاودار نیز استفاده کنید. میزان روگن یا چاودار مورد نیاز شما باید به اندازه یک دهم مقدار آردی باشد که در تهیه نان همبرگری، مورد استفاده قرار می‌دهید.

طرز تهیه نان همبرگر بدون فر

طرز تهیه نان همبرگر بدون فر

در ادامه باید به شما بگوییم که  اگر در خانه فر نداشتید با یک قابلمه یا تابه کوچک نیز به راحتی می‌توانید نان همبرگر تهیه کنید. فقط کافی است تابه را بزرگ انتخاب کنید و آن را چرب کرده و سپس چانه اول را در وسط تابه قرار داده و مابقی را با کمی فاصله در اطراف آن بچینید. سپس زیر تابه را با حرارت ملایم روشن کنید و اجازه بدهید تا نان همبرگری شما پخته شود. در ادامه درب تابه را ببندید و فراموش نکنید که حتماً از یک پارچه به عنوان دم کنی بر روی درب تابه استفاده کنید. بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه نان‌های همبرگری و کوچک خانگی شما آماده هستند.

نکته مهم در مورد تهیه نان همبرگری در منزل

نکته مهم در مورد تهیه نان همبرگری در منزل

نکات مهمی که باید در خصوص طرز تهیه نان همبرگر در خانه، مد نظر قرار دهید؛ به شرح زیر هستند:

  • نکته مهمی که در طرز تهیه این نان باید به آن دقت کنید رعایت تناسب مواد اولیه است. خمیر مایه برای فعال شدن و به عمل آمدن به شکر نیاز دارد. ضمن اینکه اگر میزان شکر زیاد باشد موجب مرگ خمیر مایه شما خواهد شد. افزودن نمک نیز باید با در نظر گرفتن مقدار ارائه شده باشد، زیرا نمک هم قادر به غیر فعال کردن خمیر مایه خواهد بود. البته همیشه نمی‌توان اندازه دقیقی را ارائه کرد و همه چیز می‌تواند تقریبی در نظر گرفته شود، اما در نهایت شما بعد از یک یا دو بار تهیه کردن نان در منزل به راحتی می‌توانید مقدار مواد مورد نیاز را سنجیده و آن‌ها را یادداشت کنید تا در آینده برای تهیه نان با مشکلی مواجه نشوید.
  • همچنین فراموش نکنید که شما می‌توانید قسمت میانی نان و حتی رویه آن را با طعم دهنده‌ها و مغزهای مختلفی که به آن‌ها علاقه دارید، تزیین کنید که البته برای آن‌ها نیز نمی‌توان اندازه دقیقی در نظر گرفت. به هر ترتیب معمولا در طرز تهیه انواع نان فانتزی، از مغزهای مختلف به صورت رویه پاشی یا داخل بافت نان، استفاده می‎شود.

نان همبرگر و یک لذت فراموش نشدنی

در مطلب بالا به مواد لازم برای تهیه نان همبرگری اشاره کردیم و طرز تهیه آن را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دادیم. حالا طرز تهیه این نان را می‌دانید و می‌توانید برای وعده ناهار یا شام یک ساندویچ خوشمزه برای خانواده خود تهیه کنید. به علاوه شما می‌توانید از امکان سفارش آنلاین نان اسنپ فود استفاده کرده و به راحتی نان مورد علاقه خود را (به ویژه نان همبرگری) از بهترین نانوایی‌های محدوده خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود