آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
همبرگر مک دونالد با برگر معمولی فرق دارد.
دسته‌بندی نشده
4.4/5 - (8 امتیاز)
1

طرز تهیه همبرگر مک‌دونالد؛ پر‌طرفدار‌ترین ساندویچ دنیا

ترمه افضلی 07 بهمن 1401 5 دقیقه

همبرگر را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین فست‌فودها محسوب کرد. با اینکه این غذای خوشمزه و لذیذ در دسته فست‌فودها قرارداد، اما انتخاب همبرگر را می‌توان از سالم‌ترین انتخاب‌ها در این دسته به شمار آورد.

درسته که همبرگر یک غذای بین‌المللی است؛ اما مزه این غذا در سراسر جهان یکسان نیست. همبرگر آمریکایی معمولاً با نام همبرگر مک‌دونالد تداعی می‌شود.

همبرگر مگ دونالد طعم همبرگرهای آمریکایی را دارد.

همبرگر آمریکایی؛ تداعی همبرگر مک‌دونالد.

همبرگر مک‌دونالد از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین غذاها در آمریکا است. سالانه 100 میلیارد ساندویچ همبرگر در سراسر جهان به فروش می‌رسد که از این تعداد 40 میلیارد آن را آمریکایی‌ها می‌خرند. ما در این مقاله به آموزش طرز تهیه همبرگر آمریکایی یا همان همبرگر مک‌دونالد می‌پردازیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

همبرگر مک‌دونالد چیست؟

مک‌دونالد یکی از مشهورترین فست‌فودهای زنجیره‌ای جهان است که بیش از هر چیز، به همبرگرهای جذابش معروف است. مک‌دونالد با  37800 شعبه در 119 کشور، روزانه به 64 میلیون مشتری خدمات ارائه می‌دهد.

مک‌دونالد محصولات دیگری مثل چیزبرگر، مرغ، سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده، صبحانه، نوشابه‌ها و بسیاری موارد دیگر ارائه می‌کند که می‌تواند طبق ذائقه یا فرهنگ محلی تغییراتی در آماده‌سازی آنها به وجود آورد.

رستوران مک‌دونالد با روش خاص خود برای پخت برگرها و استفاده از مواد باکیفیت، غذاهای باکیفیت و در عین حال با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه می‌کند.

نکات جالبی در مورد همبرگر مک دونالد که نمی‌دانستید.

یک نکته جالب در مورد همبرگرهای مک‌دونالد این است که میزان کالری یک سالاد سزار بسیار بیشتر از یک ساندویچ بیگ مک (همبرگر بزرگ مک‌دونالد) است. سالاد سزار حدود 520 کالری دارد که اختلاف آن با غول مک‌دونالد به 20 کالری می‌رسد. همچنین در این سالاد 1140 میلی‌گرم نمک موجود است که از میزان نمک موجود در همبرگر مک‌دونالد کمتر است.

ضمنا جالب است بدانید که در مک‌دونالد اگر یک مشتری شکایت کند که چیزی در برگر خود پیدا کرده است، مک‌دونالد می‌پرسد که تاریخ و زمان تولید و خرید برگر چه موقعی بوده است. جعبه‌های مک‌دونالد نشان می‌دهد دقیقاً زمانی که یک برگر تولید می‌شود چه تاریخی است.

تفاوت همبرگر مک‌دونالد با برگرهای دیگر در چیست؟

تفاوت همبرگر مک‌دونالد با برگرهای دیگر در روش پخت آنها نیست. بلکه تفاوت اصلی در نحوه تهیه سازی گوشت برگرهای مک‌دونالد است.

در کارخانه مک‌دونالد جایی که تقریباً 500 تانکر در روز برای تهیه همبرگر بسته‌بندی می‌شود پروتکل‌های بهداشتی خاصی وجود دارد. علاوه بر این پس از تولید همبرگرها؛ آنها برای اطمینان از محتویات چربی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.  در اصل همبرگرهای مک‌دونالد، باید محتوای چربی 20٪ داشته باشند.

آیا مک دونالد در ایران شعبه دارد؟

متاسفانه، مک‌دونالد در ایران شعبه ندارد. رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان تهران اعلام کرده بود که شرکت مک‌دونالد برای فعالیت در ایران باید از اداره اماکن و وزارت ارشاد نامه تأیید و از اتحادیه صنف اغذیه‌فروشان تهران پروانه کسب بگیرد.

یکی از فست فودهای زنجیره‌ای در دنیا مک دونالد است.

مک‌دونالد؛ از مشهورترین فست‌فودهای زنجیره‌ای جهان.

لغو برجام و اعمال تحریم‌های دوباره علیه ایران نیز علت دیگری است که برنامه تشکیل شعبه مک‌دونالد در ایران لغو شد.

طرز تهیه همبرگر مک‌دونالد

همان‌طور که اشاره شد طرز تهیه همبرگر مخصوص مک‌دونالد تفاوت چندانی با طرز تهیه یک همبرگر معمولی ندارد.  شما با این طرز تهیه می‌توانید از 4 نفر پذیرایی کنید.

 

میزان کالری هر 100 گرم  264 کیلوکالری
 زمان آماده سازی 1 ساعت
زمان پخت 10 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

جدول مواد لازم برای تهیه همبرگر مک دونالد:

مواد لازم مقدار لازم
گوشت چرخ‌کرده گوساله با 7% چربی 600 گرم

 

تخم‌مرغ 1 عدد
پیاز ریز خرد شده نصف لیوان
پودر نان خشک شده ¼ لیوان
سیر 1 یا 2 حبه رنده شده
نمک نصف قاشق‌چای‌خوری
فلفل نصف قاشق‌چای‌خوری
نان باگت گرد 4 عدد
گوجه فرنگی اسلایس شده به مقدار دلخواه
برگ کاهو به مقدار دلخواه
سس مایونز ¼ لیوان
سس کچاپ ¼ لیوان
پیاز قرمز حلقه شده 4 برش نازک

 

طرز تهیه پر طرفدار‌ترین برگر دنیا

اول بگوییم که برای تهیه پودر نان خشک می‌توانید یک نان باگت را در فر خشک کنید و آن را پودر کنید یا از پودر سوخاری استفاده کنید. همچنین ما به طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ‌کرده گوساله اشاره می‌کنیم؛ اما اگر طعم گوشت گوسفند را بیشتر دوست دارید می‌توانید از گوشت مخلوط گوسفند و گوساله استفاده کنید.

  1. مرحله اول و مهم این است که گوشت چرخ‌کرده را خوب ورز دهید. سپس گوشت چرخ‌کرده و تخم‌مرغ را به همراه پیازی که خوب رنده شده و آب‌گرفته شده (خیلی ریز خرد شده) و ادویه مخصوص همبرگر شامل پودر نان خشک، سیر، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.
  2. مواد را خوب هم ورز دهید تا یکدست شوند. سپس بگذارید مایه گوشت چند دقیقه استراحت کند. مواد خود را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر کدام را به صورت گرد در آورید.
  3. در طرز تهیه همبرگر دستی باید مواد را بین دو کیسه فریزر بگذارید و به شکل همبرگر در بیاورید. همبرگر را حدود 1 ساعت داخل فریزر بگذارید تا فرم منسجمی بگیرد. پهنای هر عدد همبرگر باید حدود 12 سانتی‌متر و ضخامت آن یک تا 1 و نیم سانتی‌متر باشد.
  4. تابه گریل یا دستگاه گریل خود را گرم کنید و همبرگرها را روی شعله خیلی ملایم قرار دهید. گریل شدن دو طرف گوشت در مجموع 7 تا 8 دقیقه زمان می‌برد. دو طرف نان را هم می‌توانید گریل کنید که حدوداً 30 ثانیه زمان نیاز دارد.
  5. در آخر روی یک برش نان سس کچاپ و سس مایونز بمالید. ابتدا برگ کاهو، برش‌های گوجه‌فرنگی، همبرگر و حلقه پیاز را بگذارید و همبرگر خانگی مک‌دونالد خود را نوش جان کنید.

فوت و فن‌هایی در طرز تهیه همبرگر مک‌دونالد

  • به جای منقل یا کباب‌پز می‌توانید از تابه‌ نچسب استفاده کنید. کف تابه خود را با مقداری کره چرب کنید و پس از اینکه تابه داغ شد برگر را داخل آن قرار دهید.
  • هنگام پختن همبرگر روی سطح آن فشار وارد نکنید زیرا چربی برگر از بافت آن جدا می‌شود. این نکته به آبدار بودن همبرگر نیز کمک می‌کند.
  • می‌توانید هنگام پخت گوشت‌ها، نان همبرگر را از وسط باز کنید، یک سمت آن را با سس کچاپ و سمت دیگر را با سس خردل بپوشانید. برگر پخته شده خود را روی آن قسمت از نان که سس کچاپ زده‌اید، قرار دهید.
همبرگر مک دونالد با برگر معمولی فرق دارد.

طرز تهیه همبرگر مک‌دونالد تفاوت‌هایی با یک همبرگر معمولی دارد.

  • اگر می‌خواهید این همبرگر را تبدیل به چیزبرگر کنید، می‌توانید یک ورق پنیر چدار یا گودا روی برگر بگذارید. برای این کار وقتی یک بار برگر را برگردانید، پنیر را روی سطح پخته‌شده برگر بگذارید. بدین ترتیب هم‌زمان با پختن بخش پایینی برگر، پنیر هم آب می‌شود.
  • اگر می‌خواهید یک قارچ برگر مک‌دونالد داشته باشید مقداری قارچ را ورقه کنید و با کمی کره، نمک، پودر سیر و فلفل سیاه تفت بدهید. برای این کار پس از پخت کامل برگر، قارچ‌های سرخ‌شده را داخل ساندویچ همبرگر بریزید.
  • در آمریکا این ساندویچ معمولاً با پیاز کاراملی سرو می‌شود. برای تهیه پیاز کاراملی، یک عدد پیاز را حلقه کنید و با کره در حرارت خیلی ملایم به مدت نیم ساعت تفت دهید. در لحظات آخر مقداری شکر روی پیازها بریزید.

برای تهیه‌ی همبرگرهای مختلف سری به سفارش غذا اسنپ بزنید.

جمع‌بندی برگر‌های خوشمزه

ما در این مقاله به طور مفصل به این پرداختیم که همبرگر مک‌دونالد چیست. همچنین ما به طرز تهیه همبرگر مک‌دونالد خانگی نیز اشاره کردیم.

البته که همبرگر مک‌دونالد در ایران شعبه ندارد و شاید از لذت چشیدن این غذای محبوب محروم باشیم؛ اما با طرز تهیه همبرگر مک‌دونالد که در این مقاله به آن اشاره کردیم می‌توانید از خود و دیگران پذیرایی کنید. ضمنا اگر طرفدار پر و پا قرص برگر هستید، می‌توانید در مجله اسنپ فود با طرز تهیه همبرگر ذغالی و طرز تهیه برگر ترکی نیز آشنا شوید.

شما تا به حال تجربه همبرگر‌های مک دونالد را داشته اید؟ حتما تجربه‌های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(1 دیدگاه)

کاوه
01 مهر 1402

فکر کن همبرگر مک دونالد در منزل درست کنیم همون مزه میده اخه اما دمتون گرم حتما درست میکنم نظرمو میگم

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود