طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی؛ بهترین نوشیدنی فصل سرما

طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی
به این مقاله امتیاز دهید

هات چاکلت مکزیکی؛ یکی از انواع نوشیدنی‌های بین المللی است که همانطور که از اسمش پیداست، اصالتی مکزیکی دارد. این نوشیدنی خوشمزه با کمی تفاوت نسبت به طرز تهیه هات چاکلت (هات چاکلت خانگی با شیر) ، طعم و عطری خاص دارد و این ویژگی باعث شده تا لذت نوشیدن آن در هوای خنک پاییز و زمستان چند برابر باشد. همان طور که مطمئنا می‌دانید غذاها و نوشیدنی‌های مکزیکی پر از ادویه بوده و طعم تند و تیز دارند و طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی نیز از این قضیه مستثنی نیست. در واقع ترکیب عطر دارچین، فلفل و شکلات طعم جدیدی دارد که چشیدن آن تجربه جدیدی خواهد بود. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه این نوشیدنی گرم را به همراه تمام نکات آن به شما آموزش دهیم.

هات چاکلت مکزیکی
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت 15 دقیقه
درجه سختی کم
میزان کالری در هر لیوان 194 کیلو کالری

هات چاکلت مکزیکیهات چاکلت مکزیکی

این نوشیدنی جایگزین مناسبی برای چای و قهوه است و افرادی که تمایلی به قهوه ندارند، معمولا از آن استقبال می‌کنند. خیلی‌ها تصور می‌کنند بعد از فرآیند تهیه هات چاکلت مکزیکی، این نوشیدنی خواص شکلات خود را از دست می‌دهد؛ اما در حقیقت هات چاکلت بسیاری از خواص میوه کاکائو را دارد و این خواص به شما کمک خواهند کرد تا روز خود را بهتر شروع کنید.

مواد لازم برای هات چاکلت مکزیکی

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است، می‌توانید برای ۴ نفر نوشیدنی تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری هات چاکلت تهیه کنید، کافی است مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر پرچرب 3 فنجان
چوب دارچین خرد شده 3 قاشق غذاخوری
شکلات نیمه شیرین خرد شده 170 گرم
شکر دانه ریز 3 قاشق
اسانس وانیل سه چهارم قاشق چای خوری
نمک مقداری
فلفل قرمز یک چهارم قاشق چایخوری
خامه فرم گرفته برای تزئین و به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی

اگر عاشق ادویه‌ هستید و دوست دارید در هر چیزی حتی در لیوان هات ‌چاکلت‌تان هم از ادویه‌های متنوع استفاده کنید، می‌توانید از دستور زیر استفاده کنید. این نوشیدنی جذاب در ۱۰ دقیقه آماده می‌شود و برای ۴ نفر مناسب است. برای درست کردن این نوشیدنی کافی است مراحل زیر را با دقت و حوصله دنبال کنید:

  • مرحله اول: برای درست کردن هات چاکلت مکزیکی خوشمزه، اول شکلات تلخ تخته ای را با دست یا چاقو خرد کنید. می‌توانید شکلات را با چاقو به چند تکه تقسیم کنید یا داخل کیسه‌ای قرار داده و با گوشت کوب روی آن بکوبید تا کاملا خرد شود.
  • مرحله دوم: شکلات‌های خرد شده را در کاسه ای بریزید و کنار بگذارید. بهتر است شکلات را در جایی قرار دهید که ذوب نشود. شیر را داخل قابلمه یا شیرجوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس شکر، پودر کاکائو، پودر فلفل چیلی و چوب دارچین را به آن اضافه کنید.مراحل طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی
  • مرحله سوم: در این مرحله مواد داخل قابلمه یا شیرجوش را مرتب هم بزنید تا شکر کاملا در شیر حل شود و عطر و طعم ادویه‌ها کاملا به خورد شیر برود. این کار را ادامه دهید تا شیر حباب نزند و کف نکند. نیاز است اجازه دهید تا ظرف شیر به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم باقی بماند.
  • مرحله چهارم: زمانی که شیر به جوش آمد قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. حالا شکلات تخته‌ای‌های خرد شده را به همراه وانیل به آن اضافه کنید و مداوم هم بزنید تا عطر و طعم شگفت انگیز وانیل و کاکائو کاملا با شیر و دیگر مواد مخلوط شود.
  • مرحله پنجم: لیوان یا ماگ مدنظر خود را انتخاب کرده و نیمی از آن را با هات چاکلت پر کنید. بلافاصله نصف پیمانه شیر را داخل شیرجوش ریخته و روی حرارت زیاد قرار دهید تا گرم شود. بعد از این که شیر به مرحله جوش رسید، آن را از روی حرارت برداشته و داخل فرنچ پرس بریزید و با بالا و پایین بردن سریع اهرم بالای فرنچ پرس، کف شیر درست کنید.
  • مرحله ششم: در مرحله آخر از طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی ، فوم درست شده با فرنچ پرس را با قاشق داخل لیوانی که نیمی از آن را از قبل با هات چاکلت پر کرده بوده بودید، بریزید. می‌‌توانید روی فوم را با خامه فرم گرفته، مارشمالو، پودر کاکائو و مقداری فلفل قرمز به دلخواه تزئین کنید. برای هم زدن این ترکیب نیز پیشنهاد می‌کنیم از چوب‌های دارچین استفاده کنید. نوش جان

نکات مربوط به هات چاکلت مکزیکی که باید بدانید

در ادامه این مطلب پیشنهاد می‌کنیم خواندن نکات زیر در رابطه با این نوشیدنی خوشمزه مکزیکی را از دست ندهید:نکات مربوط به هات چاکلت مکزیکی

  1. هات چاکلت یا شکلات داغ مکزیکی معمولا به خاطر وجود شکلات یک نوشیدنی غلیظ‌تر و پر ملات‌تر است و بافت منسجم‌تری دارد. در برخی رسپی‌ها برای غلیظ‌تر شدن هات چاکلت کمی خامه سنگین هم به آن اضافه می‌کنند و از شیر پرچرب برای درست کردن آن استفاده می‌کنند.
  2. تحقیقات نشان داده نوشیدن شکلات داغ می‌تواند باعث بهبود عملکرد مغز شود. مصرف شکلات داغ می تواند با افزایش جریان خون مغز باعث تقویت حافظه شده و از بیماری‌های آلزایمر و زوال عقل پیشگیری کند.
  3. بعضی از محققان معتقدند که این نوشیدنی به دلیل داشتن مواد مغذی زیادی که دارد می‌تواند جای شیر را بگیرد. اما لازم است این نکته را هم به خاطر داشته باشید که زیاده روی در مصرف شکلات داغ می‌تواند باعث حساسیت، آلرژی، یبوست و سردرد میگرنی شود.
  4. استفاده از شکلات تلخ یا شیرین به ذائقه شما بستگی دارد و انتخاب آن کاملا اختیاری است.
  5. نکته بسیار مهمی که درباره هات چاکلت وجود دارد، این است که این نوشیدنی معمولا نسبت به شیر کاکائو شکر کمتری دارد؛ بنابراین اگر از شکلات شیرین در این نوشیدنی استفاده می‌کنید، میزان شکر مورد استفاده را کاهش دهید.
  6. برای غلیظ‌تر شدن هات چاکلت مکزیکی خود می‌توانید یک قاشق غذاخوری شکلات چیپسی به آن اضافه کنید. اگر به شکلات چیپسی دسترسی ندارید، می‌تونید از شکلات تخته‌ای استفاده کنید، به این صورت که شکلات تخته‌ای را به قطعات خیلی کوچک تقسیم کرده و به جای شکلات چیپسی استفاده کنید.
  7. هات چاکلت دارای مقداری کافئین است که می‌تواند کمی انرژی شما را تقویت کند. یک وعده هات چاکلت مکزیکی حاوی حدود 12 میلی گرم کافئین است و می‌تواند نوشیدنی مناسبی برای برطرف کردن خستگی باشد.
  8. خامه فرم گرفته باید آنقدر زده شده باشد که قابل ریختن باشد. اگر خامه بیش از حد زده شده باشد، بیشتر داخل نوشیدنی داغ فرو می‌رود.
  9. بهترین نوع شکلات برای درست کردن هات چاکلت یا شکلات داغ، شکلات تخته‌ای تلخ ۶۰ درصد یا بالاتر با کیفیتی خوب و مطبوع است.
  10. اگر طعم شیر را دوست ندارید، از شیر نارگیل برای تهیه هات چاکلت یا شکلات داغ مکزیکی استفاده کنید و از طعم بی‌نظیر آن شگفت‌زده شوید.

از مکزیک تا ایران، با هات چاکلت مکزیکی

در این مطلب تلاش کردیم تا طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی را به همراه تمام نکات مربوط به آن به شما آموزش دهیم. پس اگر با آمدن فصل سرما به دنبال یک نوشیدنی متفاوت هستید که شما را گرم کند، همین حالا دست به کار شوید و به آسانی یک فنجان هات چاکلت مکزیکی غلیظ با شکلات مرغوب درست کرده و از طعم و خواص آن برای سلامتی لذت ببرید.

البته، فراموش نکنید که شما می‌توانید این نوشیدنی فوق العاده را از اسنپ فود نیز سفارش دهید. به این منظور، لازم است تا به قسمت سفارش آنلاین از کافه بروید و نوشیدنی گرم و دلخواه خود را با چند کلیک ساده سفارش دهید.

نظرات کاربران