طرز تهیه همبرگر ایتالیایی؛ ساده و خوش طعم

همبرگر در کشورهای مختلف به شکل‌های متفاوتی تهیه می‌شود.
5/5 - (2 امتیاز)

همبرگر، یکی از لذیذترین فست‌فودها در ایران و جهان است. البته که با ذکر نام فست‌فود نباید نگران ناسالم بودن آن باشید؛ زیرا همبرگر با وجود فست‌فود بودن، غذای سالمی محسوب می‌شود. این غذا را می‌توانید با خیال راحت در برنامه غذایی فرزند خود قرار دهید.

این غذای خوشمزه در کشورهای مختلف طرز تهیه متفاوتی دارد. همچنین همبرگر را می‌توان یک غذای باسابقه دانست طوری که در فرهنگ کشورهای مختلفی نظیر مغولستان، امپراتوری رم و انگلستان اثراتی از پخت همبرگر دیده می‌شود.

همبرگر در کشورهای مختلف به شکل‌های متفاوتی تهیه می‌شود.

همبرگر دستور پخت‌های متفاوتی در کشورهای مختلف دارد.

ما در این مقاله طرز تهیه همبرگر ایتالیایی و طرز تهیه همبرگر مرغ ایتالیایی را به شما آموزش می‌دهیم. با طرز تهیه همبرگر خانگی ایتالیایی می‌توانید از 4 نفر پذیرایی کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

جزئیاتی در طرز تهیه همبرگر ایتالیایی

 

میزان کالری هر 100 گرم 294 کیلو کالری
مدت زمان آماده‌سازی  30 دقیقه
مدت زمان پخت 15 الی 20 دقیقه
تعداد نفرات 3-4 نفر

 

اولین روش طرز تهیه همبرگر ایتالیایی (به روش میلانی‌ها)

مواد لازم مقدار لازم
گوشت گوساله 500 گرم
پیاز یک عدد
سیر دو حبه
پوست لیمو رنده شده یک عدد
نعنا و ریحان به مقدار لازم
آویشن دو قاشق غذاخوری
جعفری تازه خرد شده دو قاشق غذاخوری
رزماری دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
نان همبرگر 4 عدد

 

  1. جعفری، نعنا، آویشن، رزماری و ریحان را خرد کنید. پیاز را با رندهٔ ریز، رنده کنید، آب آن را بگیرید و به سبزی‌ها اضافه کنید. دو حبه سیر را رنده کنید و آنها را خوب له کنید و سپس آن را هم به مواد اضافه کنید.
  2. حال نوبت این است که گوشت چرخ شده گوساله خود را به همراه یک عدد تخم‌مرغ به مواد اضافه کنید. سپس پوست لیموی رنده شده خود را به آنها اضافه کنید و پس از اضافه کردن روغن زیتون، نمک و فلفل، به میزانی که خودتان می‌پسندید، آنها را خوب ورز دهید تا چسبناک و سفت شوند.
  3. سپس مواد خود را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و آنها را به حالت گرد فرم دهید. همبر‌گرها را مقداری از اندازه نان همبرگر بزرگ‌تر قالب بگیرید؛ زیرا گوشت بعد از پخت کمی کوچک‌تر می‌شود.

این طرز تهیه همبرگر ایتالیایی برای پخت همبرگر هم با فر و هم با ماهیتابه مناسب است.

  1. برای تهیه این همبرگر ایتالیایی با ماهیتابه ابتدا کف ماهیتابه نچسب را با مقدار کمی روغن چرب کنید و سپس همبرگرهای خود را یکی پس از دیگری سرخ کنید. پس از اینکه همبرگرها تغییر رنگ‌ دادند و قهوه‌ای شدند که معمولاً چهار‌تا پنج دقیقه زمان می‌برد، همبرگرهای شما آماده است.
  2. در هنگام سرخ‌کردن همبرگر‌ها زیاد آن‌ها را جا‌به‌جا نکنید. وقتی یک طرف همبرگر کامل سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. در این صورت دیگر همبرگر‌های شما وا نمی‌رود.
  3. طرز تهیه همبرگر ایتالیایی با فر بدین صورت است که در مرحله اول کف ظرف مخصوص فر را با کمی روغن زیتون چرب کنید و سپس همبرگر‌ها را به مدت پنج تا شش دقیقه، با دمای دویست درجه در فر بگذارید. در مرحله دوم دمای فر را روی صد و شصت درجه تنظیم کنید و پس از 15 دقیقه همبرگرهای شما آماده است.

سس مخصوص برای طرز تهیه همبرگر ایتالیایی

مواد لازم مقدار لازم
سس خردل یک قاشق‌چای‌خوری
سس کچاپ دو قاشق‌چای‌خوری
سس مایونز سه قاشق‌چای‌خوری
خیارشور دو عدد متوسط
پودر پیاز یک قاشق چایخوری
پیاز متوسط نصف یک عدد
پودر آویشن یک قاشق
پودر سیر نصف قاشق‌چای‌خوری
فلفل قرمز نصف قاشق‌چای‌خوری

 

فلفل سیاه نصف قاشق‌چای‌خوری

 

برای تهیه این سس برای همبرگر ایتالیایی خود همه مواد جدول را ترکیب کنید. خیارشورها و پیاز را نیز رنده کنید و به ترکیب اضافه کنید. برای ترکیب بهتر طعم این سس بهتر است آن را برای حداقل ۲ ساعت در یخچال نگه‌داری کنید.

 

آماده کردن پیاز کارامل برای طرز تهیه همبرگر ایتالیایی

مواد لازم مقدار لازم
پیاز متوسط 2 عدد
روغن زیتون به مقدار لازم
کره 200 گرم
شکر قهوه‌ای به مقدار لازم
سرکه بالزامیک به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

 

1.در ابتدای کار پیازها را به صورت خلالی برش دهید. سپس تابه را روی حرارت بگذارید و روغن زیتون و کره را در آن بریزید. پیاز‌ها را درون روغن داغ شده بیندازید. پیازهای خود را 10 دقیقه با شعلهٔ متوسط تفت دهید تا کمی رنگ آن تغییر کند. حواستان باشد که پیاز‌ها را به صورت مداوم تفت دهید.

2.کمی نمک و شکر قهوه‌ای (اختیاری) اضافه کنید و هم بزنید. مقدار خیلی کم آب به تابه اضافه کنید تا پیاز‌ها خشک نشوند. پیاز‌ها را به مدت نیم تا یک ساعت روی حرارت بسیار کم بگذارید تا نرم و کاراملی شوند. در آخر می‌توانید به صورت دلخواه سرکه بالزامیک را نیز به پیازها اضافه کنید.

همبرگر ایتالیایی را به همراه سس مخصوص کاراملی میل کنید.

سس مخصوص و پیاز کاراملی؛ همراه خاص همبرگر ایتالیایی.

3.همبرگرها را می‌توانید با پیاز کاراملی، سس مخصوص ایتالیایی، کاهو و گوجه نوش جان کنید.

روش دوم طرز تهیه همبرگر ایتالیایی

گوشت گاو بدون چربی 500 گرم
تخم‌مرغ یک عدد
فلفل سبز یک عدد
جعفری تازه خورد شده دو قاشق غذاخوری
آویشن یک قاشق غذاخوری
رزماری یک قاشق غذاخوری
ریحان تازه دو قاشق غذاخوری
نان سیبا (نان دلخواه) چهار رول
سبزی روکولا یا شاهی 70 گرم
سس مایونز بدون چربی 2 قاشق

 

  1. جعفری، آویشن، رزماری، ریحان و فلفل را خرد کنید. سپس گوشت چرخ شده را با یک عدد تخم‌مرغ به آن‌ها اضافه کنید. مواد را کاملاً ورز دهید تا سفت و چسبناک شوند. مواد را به چهار قسمت تقسیم کنید و هرکدام را به‌صورت دایره‌های همبرگر درآورید.
  2. حالا کف ماهیتابه نچسب خود را چرب کنید و همبرگرهای خود را یکی پس از دیگری سرخ‌ کنید. صبر کنید تا همبرگرها قهوه‌ای شوند که حدوداً بین چهار تا پنج دقیقه طول می‌کشید.
  3. همبرگرها را داخل نان‌ها بگذارید و روی آن‌ها را با سس پیاز کاراملی پر کنید. در آخر روی آن‌ها برگ‌های شاهی بچینید. نوش جان.

اگر سرتان شلوغ است، ناراحت نباشید! این همبرگر خوشمزه را در چشم به هم زدنی و با سفارش غذا آنلاین هم می‌توانید تهیه کنید.

طرز تهیه همبرگر مرغ ایتالیایی

این همبرگر مناسب افرادی است که به دلایلی مثل کلسترول بالا، اسید اوریک و چربی خون نمی‌توانند گوشت قرمز مصرف کنند. دلیل نام‌گذاری این برگر به همبرگر ایتالیایی این است که از پنیر موزارلا استفاده می‌شود.

میزان کالری در هر 100 گرم 186 کیلو کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 8 دقیقه
تعداد نفرات 2-3 نفر

 

مواد لازم مقدار لازم
گوشت مرغ چرخ شده 450 گرم

 

پنیر موزارلای رنده شده ¼ پیمانه

 

نمک 1 قاشق چایخوری

 

فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

 

سیر له‌شده دو حبه

 

پیاز رنده و آب‌گیری شده یک عدد متوسط

 

فلفل‌دلمه‌ای ریز خرد شده یک عدد

 

روغن زیتون یا سرخ‌کردنی دو قاشق غذاخوری

 

 

در تهیه همبرگر مرغ ایتالیایی همه مواد را داخل یک ظرف بریزید و آن‌ها را ورز دهید. سپس روی ظرف را سلفون بکشید و برای یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. این کار کمک می‌کند که گوشت مرغ شما طعم سیر و فلفل‌دلمه‌ای بگیرید. همچنین برای گرفتن بوی مرغ می‌توانید یک قاشق چایخوری عصاره زعفران غلیظ هم به مواد برگر اضافه کنید.

سپس ماهیتابه گریل یا رژیمی خود را با کمی روغن چرب کنید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. مواد خود را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و آنها را به شکل همبرگر گرد کنید و آنها را داخل ماهیتابه قرار دهید. سپس هر طرف آن را 8 دقیقه سرخ کنید.

 

سس مخصوص طرز تهیه همبرگر مرغ ایتالیایی

مواد لازم مقدار لازم
ماست یونانی یا ماست چکیده یک پیمانه

 

خیارشور رنده شده دو عدد متوسط

 

سس خردل یک قاشق غذاخوری

 

پودر پول‌بیبر یک قاشق چایخوری

 

پونه کوهی یک قاشق چایخوری

 

نمک به میزان لازم

 

اگر همبرگری سالم می‌خواهید، همبرگر ایتالیایی گزینه‌ی خوبی است.

همبرگر مرغ ایتالیایی؛ همتای کم کالری همبرگر گوشت.

همه مواد ذکر شده را در یک ظرف با هم مخلوط کنید و بعد از آماده‌شدن، برگرها را با نان مخصوص و این سس نوش جان کنید.

 

جمع‌بندی

ما در این مقاله به دو روش تهیه همبرگر ایتالیایی و همچنین طرز تهیه همبرگر مرغ ایتالیایی اشاره کردیم. اگر برگر دوست هستید می‌توانید در مجله اسنپ فود با طرز تهیه همبرگر مرغ سوخاری و طرز تهیه چیلی برگر نیز آشنا شوید.

امیدواریم از طرز تهیه‌های این مقاله استفاده کنید و خوشمزه‌ترین طعم‌ها را تجربه کنید.

نظرات کاربران

دبیر امیرعلی
01.مهر.1402

سلام برای تهیه همبرگر ایتالیایی از چه سبزی های استفاده کنم مرسی

    snappfoodadmin
    03.مهر.1402

    سلام برای تهیه همبرگر ایتالیایی از سبزیجات جعفری تازه خرد شده و رزماری و نعنا و ریحان استفاده کنید