طرز تهیه همبرگر ذغالی؛ کم کالری و خوش طعم

برای یک فست فود سالم، به سراغ همبرگز ذغالی بروید.
1/5 - (1 امتیاز)

همبرگر یکی از لذیذترین و محبوب‌ترین فست‌فودهای دنیا است که با روش‌های مختلف و با چاشنی‌های متفاوتی درست می‌شود. برای تهیه همبرگر به طور معمول از گوشت گوساله و یا گوسفند به صورت چرخ‌کرده استفاده می‌شود. همبرگر را می‌توان به صورت گریل شده و یا به روش سرخ‌کردنی تهیه کرد.

برای یک فست فود سالم، به سراغ همبرگز ذغالی بروید.

همبرگر ذغالی؛ از سالم‌ترین انتخاب‌ها در دسته فست‌فودها.

برای استفاده کمتر از روغن و داشتن غذایی سالم‌تر و کم کالری تر می‌توان همبرگر ذغالی با استفاده از باربیکیو یا منقل درست کرد؛ برای همین همبرگر ذغالی بین ورزشکاران طرفداران زیادی دارد. ما در ادامه به آموزش طرز همبرگر ذغالی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

جزئیات طرز تهیه همبرگر ذغالی خوشمزه

 

میزان کالری در هر 100 گرم  230 کالری
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 5 تا 10 دقیقه
تعداد نفرات 2 نفر

 

مواد لازم برای تهیه همبرگر ذغالی برای 2 نفر

مواد لازم مقدار لازم
گوشت چرخ‌کرده همراه با چربی 300 گرم
فلفل دلمه ریز خرد شده قرمز و سبز هر کدام یک قاشق غذاخوری
سیر 2 حبه
جعفری ریز خرد شده 2 قاشق غذاخوری
پیاز سفید رنده شده 1 عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

نحوه پخت و تهیه همبرگر ذغالی

  1. در مرحله اول ابتدا پیاز را پوست می‌کنیم و آن را شسته و رنده می‌کنیم. در ادامه آب پیاز رنده شده را به صورت کامل می‌گیریم و داخل یک ظرف مناسب می‌ریزیم.
  2. در مرحله دوم سیر را رنده می‌کنیم و به ظرف اضافه می‌کنیم. سپس فلفل دلمه‌ها را به صورت ساطوری ریز کرده و همراه گوشت چرخ‌کرده، مقداری نمک و فلفل سیاه و جعفری خرد شده به ظرف اضافه می‌کنیم.
  3. در مرحله سوم مواد داخل ظرف را به خوبی مخلوط کنیم تا یکدست شود و بعد حدود ده دقیقه با دست ورز می‌دهیم تا منسجم شود. توجه کنید که اضافه کردن جعفری و فلفل‌دلمه‌ای به سلیقه و ذائقه شما برمی‌گردد می‌توانید اضافه نکنید.
  4. در مرحله چهارم مایه آماده شده همبرگر را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم هر قسمت را در دستمان به صورت گلوله شکل می‌دهیم و سپس هر قسمت را درون دو‌لایه پلاستیک فریزر قرار داده و با قالب‌زن همبرگر حالت می‌دهیم
  5. اگر چنانچه قالب‌زن همبرگر در‌دسترس نداشتیم، می‌توانیم مایه همبرگر را بین دو بشقاب قرار می‌دهیم و قالب بزنیم. سپس آن‌ها را با همان پلاستیک فریزر‌های دورشان به مدت 20 تا 30 دقیقه داخل فریزر می‌گذاریم.
  6. برای پختن یک همبرگر ذغالی حرفه‌ای، پس از گذشت 20 تا 30 دقیقه همبرگرها را از فریزر خارج می‌کنیم و سپس منقل زغال را روشن کرده و توری گریل یا صفحه گریل را روی زغال‌ها قرار می‌دهیم و در ادامه همبرگرها را روی گریل قرار می‌دهیم.
  7. با توجه به حرارت زیر گریل باید هر سمت همبرگرها را بین 5 تا 10 دقیقه بپزیم. پس از اینکه کامل مغزپخت شدند، نان همبرگر را باز می‌کنیم و درون را مقداری سس می‌زنیم و بعد به‌دلخواه چند تکه گوجه و خیارشور و کاهو قرار می‌دهیم.

سرو همبرگرهای ذغالی

در پایان این طرز تهیه برگر دودی یا ذغالی می‌توانید همبرگرهای جذاب خود را درون نان‌ها قرار دهید و با سس دلخواه آن را سرو کنید. می‌توانید برای اینکه غذای لذیذتری هم میل کنید از سس مخصوص همبرگر یا سس‌های مایونز و سس فرانسوی به ذائقه خود استفاده کنید.

اگر بخواهیم همبرگر ذغالی را به صورت مخصوص‌تر درست کنیم، می‌توانید 1 ورق ژامبون هم روی آن قرار دهید. یک پیشنهاد وسوسه انگیز دیگر این است که اگر با کالری بیشتر همبرگر مشکلی ندارید، می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن آن از پنیر ورقه‌ای نیز استفاده کنید.

طرز تهیه همبرگر ذغالی با پنیر یا همان چیزبرگر فرایند متفاوتی با طرز تهیه برگر ذغالی ندارد. وقتی یک طرف برگر ذغالی شما پخته شد و آن را برگردانید روی آن یک ورق پنیر بگذارید تا هم‌زمان با طرف دیگر پخته شود.

 

طرز تهیه همبرگر ذغالی در فر؛ رژیمی تر از رژیمی

اگر برای تهیه همبرگر ذغالی به منقل یا باربیکیو دسترسی ندارید می‌توانید از فر استفاده کنید. بدین صورت که می‌توانید از گریل فر خود استفاده کنید. در طرز تهیه همبرگر ذغالی در فر، 5 دقیقه زمان لازم است که یک طرف برگر دودی شما پخته شود.

برای تهیه همبرگز ذغالی کم کالری از فر نیز می‌توانید کمک بگیرید.

همبرگر ذغالی در فر نیز تهیه می‌شود.

اگر احساس می‌کنید با این روش گوشت شما خوب پخته نمی‌شود می‌توانید لایه گوشتی را نازک‌تر ببرید.

طرز تهیه همبرگر مرغ ذغالی

اگر گوشت دوست ندارید و از طرفداران تهیه غذاها با مرغ هستید، این طرز تهیه برای شماست.

 

میزان کالری در هر 100 گرم 186 کیلو کالری
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 5 تا 10 دقیقه
تعداد نفرات 2 نفر

 

مواد لازم تهیه همبرگر مرغ ذغالی برای 2 نفر

مواد لازم مقدار لازم
گوشت چرخ‌کرده همراه با چربی 300 گرم
سینه مرغ 400 گرم (دو تکه)
فلفل دلمه ریز خرد شده قرمز و سبز هر کدام یک قاشق غذاخوری
سیر 2 حبه
جعفری ریز خرد شده 2 قاشق غذاخوری
پیاز سفید رنده شده 1 عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

نحوه پخت و تهیه همبرگر مرغ ذغالی

  1. مثل دستور قبلی ابتدا پیاز را پوست می‌کنیم و آن را شسته و رنده می‌کنیم، در ادامه آب پیاز رنده شده را به صورت کامل می‌گیریم و داخل یک ظرف مناسب می‌ریزیم.
  2. سپس سیر را رنده می‌کنیم و به ظرف اضافه می‌کنیم. سپس فلفل دلمه‌ها را به صورت ساطوری ریز کرده و همراه مرغ چرخ‌کرده، مقداری نمک و فلفل سیاه و جعفری خرد شده به ظرف اضافه می‌کنیم.
  3. حالا باید مواد داخل ظرف را به خوبی مخلوط کنیم تا یکدست شود و بعد حدود ده دقیقه با دست ورز می‌دهیم تا منسجم شود. توجه کنید که اضافه کردن جعفری و فلفل‌دلمه‌ای به سلیقه و ذائقه شما برمی‌گردد می‌توانید اضافه نکنید.
  4. مایه آماده شده همبرگر را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم هر قسمت را در دستمان به صورت گلوله شکل می‌دهیم و سپس هر قسمت را درون دولایه پلاستیک فریزر قرار داده و با قالب‌زن همبرگر حالت می‌دهیم. مرغ‌ها را هم پس از شستن در پودر مخصوص قرار می‌دهیم و به اندازهٔ که همبرگرها در فریزر هستند منتظر می‌مانیم تا کامل خیس بخورند.
  5. اگر چنانچه قالب‌زن همبرگر در دسترس نداشتیم، می‌توانیم مایه همبرگر را بین دو بشقاب قرار می‌دهیم و قالب بزنیم سپس آن‌ها را با همان پلاستیک فریزر‌های دورشان به مدت 20 تا 30 دقیقه داخل فریز می‌گذاریم و پس از گذشت 20 تا 30 دقیقه همبرگرها را از فریزر خارج می‌کنیم.
  6. در ادامه منقل زغال را روشن کرده و توری گریل یا صفحه گریل را روی زغال‌ها قرار می‌دهیم و در ادامه همبرگرها را روی گریل قرار می‌دهیم و بعد از آن یا هم‌زمان مرغ‌ها را نیز روی گریل قرار می‌دهیم. با توجه به حرارت زیر گریل باید هر سمت همبرگرها و مرغ‌ها را بین 5 تا 10 دقیقه بپزیم.

 

سرو همبرگر مرغ ذغالی

پس از اینکه کامل مغزپخت شدند، نان همبرگر را باز می‌کنیم و درون را مقداری سس می‌زنیم و بعد به‌دلخواه چند تکه گوجه و خیارشور و کاهو قرار می‌دهیم.

همبرگز ذغالی ضرری به رژیم افراد نمی‌رساند.

همبرگر مرغ ذغالی؛ یک غذای کم کالری و مناسب برای افراد با رژیم کاهش وزن.

در پایان همبرگرها و مرغ‌های گریل شده را درون نان‌ها قرار می‌دهیم و با سس دلخواه آن را سرو می‌کنیم. می‌توانید برای اینکه غذای لذیذتری هم میل کنید از سس مخصوص همبرگر استفاده کنید و یک ساندویچ مخصوص همبرگر و مرغ لذیذ را میل کنید. نوش جان.

اگر می‌خواهید همبرگرهایتان به سرعت به دستتان برسد و زمان ندارید، خرید آنلاین غذا در اسنپ فود همراه شماست.

 

سخن نهایی

ما در این مقاله به آموزش طرز تهیه همبرگر ذغالی حرفه‌ای و همبرگر مرغ ذغالی پرداختیم. شما می‌توانید با این طرز تهیه همبرگر حرفه‌ای این غذای خوشمزه را در خانه خود آماده کنید. اگر دوست دارید تجربه پخت همبرگر‌های دیگری را نیز در خانه داشته باشید می‌توانید دستور پخت کامل و مرحله‌به‌مرحله همبرگر مک‌دونالد و طرز تهیه برگر ترکی را دنبال کنید.

شما بگویید؛ بیشتر طرفدار همبرگر گوشت هستید یا مرغ؟

 

 

نظرات کاربران