طرز تهیه ووپی پای، یک میان وعده فوق العاده و بامزه

ووپی پای برای کودکان جذاب است.
به این مقاله امتیاز دهید

آمریکایی‌ها شیرینی‌ها و تنقلات جذاب و متنوعی دارند، یکی از این تنقلات محبوب آمریکایی، ووپی پای است. ووپی پای شامل دو بیسکویت نرم دایره‌ای شکل بوده که می‌توان بین آن از انواع خامه‌ها و کرم‌ها استفاده کرد.

ووپی پای را می‌توان به عنوان دسر، شیرینی، کیک یا حتی ساندویچ و اسنک شناخت چون طعم و مزه عالی آن ترکیبی از همه این‌ها است. این شیرینی ساندویچی جذاب معمولا در سایزهای بزرگ‌ آماده شده و هر کدام از آن‌ها به اندازه کف دست پخته می‌شوند.

این شیرینی برای اولین بار توسط فرقه آمیش در پنسیلوانیا درست شد، این افراد از باقی مانده ی کیک‌ها این دسر خوشمزه را برای بچه‌ها درست می‌کردند. بچه‌ها انقد از این شیرینی‌ها لذت می‌بردند که با دیدن آن‌ها بلند می‌گفتند:”Whoopie!” به معنای هووووورا! همین باعث شد تا این شیرینی‌ به این اسم در بین مردم آمریکا و سایر کشورها شناخته شود.

ووپی پای برای کودکان جذاب است.

شما می‌توانید این خوشمزه‌های هیجان انگیز را در پایان این مقاله درست کنید.

بعضی از افراد ووپی پای را با اسم Big Fat Oreo به معنای اوریوی چاق گنده هم صدا می‌زنند. این اسم به خاطر شباهت ظاهری ووپی پای به یک بیسکویت اوریوی بزرگ است. اگر به دنبال یک پیشنهاد جذاب برای دورهمی‌های خود می‌گردید ما حتما اوریوی چاق گنده را به شما توصیه می‌کنیم! برای دانستن طرز تهیه ووپی پای در ادامه با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه ووپی پای شکلاتی

یکی از خوشمزه‌ترین انواع این دسر، ووپی پای شکلاتی است. یک شیرینی ساندویچی شکلاتی که در عین خوشمزگی و جذابیت دستور پخت راحتی دارد و با استفاده از مواد اولیه‌ای آماده خواهد شد که در دسترس همه ما قرار دارد، همچنین نکته مهم دیگر طرز تهیه ووپی پای شکلاتی در این است که شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی آن را آماده کنید.

میزان کالری در هر 100 گرم 320 کالری
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 15 دقیقه
تعداد نفرات 5 نفر

 

در ادامه مواد اولیه و میزان هر کدام از آن ها را برای طرز تهیه ووپی پای آورده‌ایم:

کره یا روغن مایع 100 گرم
تخم مرغ 1 عدد
شکر 1 لیوان
شیر یا آب 1 لیوان
کاکائو 3 قاشق غذاخوری
آرد به مقدار لازم(حدودا دو و نیم لیوان)
وانیل 1 قاشق چایخوری
بکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
خامه فرم گرفته قنادی به مقدار لازم

 

بعد از این که مواد اولیه را آماده کردید بدون فوت وقت به سراغ آماده سازی این دسر بامزه برید:

  • مرحله اول

برای تهیه ووپی پای شکلاتی قبل از هرچیزی کره را از یخچال بیرون آورده تا در دمای محیط نرم بشود. شما می‌توانید به جای کره از روغن مایع هم استفاده کنید. بعد از اینکه کره نرم شد، در یک ظرف مناسب آن را به همراه تخم مرغ و شکر اضافه کرده و با استفاده از همزن به خوبی ترکیب می‌کنیم.

  • مرحله دوم

پس از اینکه مواد کاملا یک دست شد و حالت کشدار پیدا کرد، شیر یا آب ولرم را کم کم به آن اضافه کرده و خوب مواد را به هم می‌زنیم.

  • مرحله سوم

در این مرحله وانیل، بکینگ پودر و کاکائو را اضافه کرده و مواد را به کمک همزن به هم می‌زنیم. سپس آرد را الک کرده و به موادی که آماده کردیم اضافه می‌کنیم. همه آرد را با هم اضافه نکنید، مقداری از آرد را ریخته و مواد را مخلوط کنید و سپس مقدار دیگری آرد اضافه کنید تا مواد شما خیلی سفت یا خیلی رقیق و شل نشود.

برای فرم‌دهی می‌توانید از قیف کمک بگیرید.

استفاده از قیف به شما در پخت ووپی پای خیلی کمک می‌کند.

  • مرحله چهارم

روی سینی فر یک کاغذ روغنی پهن کرده و یا کف آن را با استفاده از روغن مایع کمی چرب کنید. مواد آماده شده را داخل کیسه قیفی ریخته و به شکل دایره‌ای روی سینی می‌ریزیم. چون مواد در حین پخت پف می‌کنند خودتان را برای اینکه کاملا منظم شوند اذیت نکنید.

  • مرحله پنجم

سینی را داخل فری که از قبل با دمای 170 درجه سانتی گراد گرم شده است قرار می‌دهیم. حدود 8 تا ده دقیقه زمان میبرد تا کاملا پخته شوند. سپس سینی را از فر خارج کرده و می‌گذاریم تا خنک شوند. بعد از این که بیسکویت‌های نرم ما خنک شدند روی یک طرف آن‌ها خامه فرم گرفته را می‌ریزیم و یک بیسکویت دیگر روی آن قرار می‌دهیم. بخش اصلی شیرینی ساندویچی شما آماده است.

علاوه بر تهیه این شیرینی جذاب در خانه‌، می‌توانید آن را با سفارش شیرینی آنلاین هم تهیه کنید.

اگر از این مدل شیرینی لذت برده‌اید، به احتمال زیاد قیف کانولی شکلاتی هم توجه شما را جلب خواهد کرد. اگر در مورد این شیرینی خاص کنجکاو شدید و دوست دارید در خانه آن را تهیه کنید، حتما مقاله طرز تهیه قیف کانولی شکلاتی خانگی را بخوانید.

 

نکات تکمیلی طرز تهیه ووپی پای

اگر دوست دارید همه مواد ووپی پای خود را خودتان آماده کنید و از خامه قنادی استفاده نکنید، می‌توانید یک گاناش خوشمزه برای ووپی پای‌ها آماده کنید. برای این کار ابتدا 180 گرم خامه را داخل یک تابه مناسب ریخته و روی شعله کم قرار دهید.

خامه را تفت دهید تا به خوبی ذوب شود. در ادامه به آن 200 گرم شکلات تلخ یا شیری را اضافه می‌کنیم. مواد را باهم به آرامی ترکیب می‌کنیم تا تکه‌های شکلات کاملا آب شده و با خامه مخلوط شوند.

پس از اینکه گاناش ما یک دست شد، آن را داخل یخچال قرار می‌دهیم تا کاملا خنک بشود. بعد از اینکه بیسکویت‌های ووپی پای شما آماده شدند، گاناش را از یخچال خارج کرده و بین آن‌ها را با گاناش پر کنید.

شما می‌توانید با استفاده از روش‌ها و مواد مختلفی روی ووپی پای‌ها را تزیین کنید. مثلا می‌توانید 80 گرم شکلات را با روش بن ماری آب کرده و روی این دسر ساندویچی خوشمزه بریزید. همچنین می‌توانید از انواع سس‌های شکلات یا کارامل آماده نیز استفاده کنید.

برای درست کردن ووپی پای محدودیت زمان ندارید.

شما می‌توانید ووپی پای را در هر اندازه‌ای که دوست دارید، آماده کنید.

دراژه‌ها، شکلات رنده شده و هرچیزی که شما دوست دارید می‌توانند به کمک شما بیایند تا ووپی پای‌هایتان در کنار طعم عالی، ظاهر دلچسبی هم داشته باشند. شما می‌توانید از ووپی پای شکلاتی به عنوان یک صبحانه دلچسب نیز استفاده کنید.

تست فرانسوی یکی دیگر از انواع غذای خوشمزه خارجی است که یک گزینه بی‌نظیر برای صبحانه شما خواهد بود. این تست لذیذ به سرعت آماده شده و به شما کمک می‌کند تا روز خود را طلایی شروع کنید، پس حتما طرز تهیه فرنچ تست را ا از دست ندهید.

 

سخن آخر راجع به ووپی پای

ما در این مقاله به طرز تهیه ووپی پای پرداختیم و همه نکاتی را که برای پخت این کیک ساندویچی خوشمزه لازم بود، با هم مرور کردیم. الان وقت آن رسیده که شما پخت این نوع از تنقلات محبوب آمریکایی را شروع کنید و از طعم جذاب آن در کنار خانواده‌تان لذت ببرید.

راستی شما از چه ایده‌ای برای تزیین ووپی پای‌هایتان استفاده می‌کنید؟ حتما نظراتتان را در مورد این دسر بامزه و دستور پخت آن با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران