آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه فرنچ تست
طرز تهیه فست فودها
4.1/5 - (14 امتیاز)
4

طرز تهیه فرنچ تست خوشمزه به 7 روش متنوع و آسان

مینا اسماعیل بیگی 23 مرداد 1402 6 دقیقه

حتما قبول دارید که صرف یک صبحانه کامل و خوشمزه، یکی از آن بمب‌های انرژی است که می‌تواند در طول روز شما را سرحال نگه دارد. حالا تصور کنید که با یاد گرفتن طرز تهیه فرنچ تست (french toast)، در کنار کره و مربا و پنیر، میز زیباتری بچینید. اصلا نگران نباشید، چون هر چقدر که عجله داشته باشید، درست کردن این صبحانه با نان تست سرخ شده فرانسوی کمتر از یک ربع وقت شما را می‌گیرد. مطمئن باشید که عطر و بوی کره و وانیل، تا آخر روز در ذهن شما باقی می‌ماند. پس این شما و این تست فرانسوی در اسنپ فود!

 

فرنچ تست
تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده‌سازی 5 دقیقه
زمان پخت 10 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 355 کیلوکالری

طرز تهیه فرنچ تست ساده

عکس فرنچ تست ساده

فرنچ تست، یک صبحانه خوشمزه و ساده.

نحوه درست کردن فرنچ تست صبحانه ، تنوع قابل توجهی دارد. معمولا طعم‌های شیرین برای صبحانه مناسب‌تر بوده و مدل نان سوخاری یا پنیری به عنوان عصرانه یا پیش‌غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند. تهیه این فینگرفودهای لذیذ، وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و طعم و ظاهر این فرنچ تست فرانسوی حتی برای بچه‌های بدغذا هم جذاب خواهد بود. در ادامه، مواد لازم و مراحل درست کردن فرنچ تست ساده آمده است و پس از آن می‌توانید رسپی‌های متنوع دیگر این فینگرفود خوشمزه را هم ببینید.

مواد لازم برای تهیه فرنچ تست

توجه داشته باشید که در صورت استفاده از شکر قهوه‌ای باید مقدار آن را کمی بیشتر کنید. مواد لازم و طرز تهیه فرنچ تست ساده در ادامه آمده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نان تست 4 عدد
تخم مرغ 2 عدد
شیر نصف لیوان
شکر 2 قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق مرباخوری
کره به مقدار لازم

مراحل تهیه فرنچ تست

این بار به جای تهیه نان تست ساده ، تهیه صبحانه با نان تست و شیر را مطابق مراحل زیر انجام دهید:

  • مرحله اول: برای تهیه تست فرانسوی ابتدا تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید و آن‌ها را بزنید تا مخلوط یکدستی ایجاد شود.
  • مرحله دوم: شیر، شکر و وانیل را به تخم مرغ‌ها اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. البته در صورت تمایل می‌توانید شکر را حذف کرده و زمان سرو تست‌ها از انواع مرباها یا عسل استفاده کنید.
  • مرحله سوم: حالا نان‌های تست را یکی یکی در این مایه گذاشته و پشت و رو کنید تا تمام قسمت‌ها آغشته به مایه تخم مرغی شود. در حدی که نان‌ها با مایه رومال شوند کافی است و اگر آن را مدت زمان بیشتری در مایه نگه دارید، نان‌ها وا می‌روند.
  • مرحله چهارم: کره را در تابه‌ای مناسب بریزید و آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا آب شود. حالا نان‌های تست را داخل تابه قرار دهید و آن‌ها را پشت و رو کنید تا هر دو طرف آن کاملا سرخ و طلایی رنگ شوند.

به همین سادگی فرنچ تست لذیذ شما آماده است و می‌توانید به عنوان یک صبحانه خوشمزه روی آن حساب کنید. راستی، اگر به این نوع صبحانه‌ها علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب اسنک کدو سبز را نیز مطالعه کرده و این اسنک خوشمزه را نیز آماده کنید.

طرز تهیه فرنچ تست رولی

طرز تهیه فرنچ تست رولی

فرنچ تست جذاب و شکلاتی،بهترین میان وعده ممکن.

اگر دوست دارید نان‌های تست فرانسوی را به شکل رول بپیچید، به این ترتیب عمل کنید:

دور تا دور نان‌ها را با یک چاقوی اره‌ای جدا کنید. سپس، روی آن‌ها وردنه بکشید تا بافت منسجم‌تری پیدا کنند. حالا مقداری شکلات صبحانه یا نوتلا روی نان‌ها بمالید و به آرامی آن‌ها را رول کنید.

در ظرفی دیگر، یک عدد تخم مرغ را با 3 قاشق شیر و مقداری شکر مخلوط کرده و رول‌های تست را به آن آغشته کنید. حالا شبیه دستور قبل، رول‌ها را داخل مقداری کره یا روغن سرخ کرده و در صورت تمایل، در مقداری مخلوط شکر و پودر دارچین بغلطانید.

طرز تهیه فرنچ تست گردویی

برای تهیه این صبحانه نیز مطابق نحوه درست کردن فرنچ تست ساده پیش بروید. اما یک کاسه مغز گردوی چرخ شده هم کنار دستتان بگذارید تا پس از آغشته کردن نان‌های تست به تخم مرغ، بتوانید آن‌ها را با مغز گردو بپوشانید. تست‌های گردویی را در روغن یا کره سرخ کنید و در صورت تمایل، زمان سرو روی آن‌ها کمی عسل یا مربا بریزید. وجود گردو در فرنچ تست آن را مقوی‌تر کرده و صبحانه‌ای کامل برای بچه‌ها خواهد بود.

طرز تهیه فرنچ تست بدون شیر

بدون شیر هم می‌توان یک صبحانه با نان تست سرخ شده درست کرد. در این صورت، در طرز تهیه فرنچ تست برای یک نفر، به 2 عدد نان تست، 1 تخم مرغ، مقداری نمک، فلفل، دارچین و کره نیاز دارید. البته می‌توانید به جای نمک و فلفل، از شکر و دارچین استفاده کنید.

به هر حال، طبق دستور قبل، با تخم مرغ و ادویه‌ها مایه‌ای روان و نسبتا غلیظ آماده کرده و پس از آغشته کردن نان‌های تست، آن‌ها را درون تابه با کره سرخ کنید. برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند، دستور تهیه فرنچ تست بدون شیر مناسب‌تر خواهد بود.

طرز تهیه فرنچ تست رژیمی

طرز تهیه فرنچ تست رژیمی

میوه، تکمیل کننده‌ی این صبحانه مقوی خواهد بود.

در صورتی که رژیم دارید، شکر و کره را از فرنچ تست حذف کنید و به این ترتیب، مواد اولیه را جایگزین کنید و یک فرنچ تست رژیمی خوشمزه آماده کنید.

  • در این دستور به جای شکربه جای شکر، زمان سرو تست‌ها، میوه‌های شیرین فصل مانند موز یا توت فرنگی یا موادی مانند عسل یا شیره افرا را جایگزین کنید.
  • به جای کره، کف تابه مقداری روغن سالم گیاهی اسپری کرده یا از تابه‌های نچسب بدون روغن استفاده کنید.
  • به جای نان‌های تست معمولی، نان‌های تست سبوس‌دار یا چند غله یا نان جو را به کار ببرید.

طرز تهیه فرنچ تست با پنیر

در این دستور، به ازای 4 عدد نان تست، به یک عدد تخم مرغ، نصف لیوان شیر، مقداری پنیر ورقه‌ای، کالباس و نمک نیاز دارید. البته کره هم برای سرخ کردن فرنچ تست‌ها فراموش نشود.

کافی است لبه‌های سفت‌تر نان‌ها را جدا کرده و میان هر دو نان، یک ورقه پنیر و یک ورقه کالباس قرار دهید. سپس هر کدام از لقمه‌های تست را چند ثانیه در مخلوط شیر، تخم مرغ و نمک قرار داده و در کره سرخ کنید.

البته شکل دادن به این تست‌های خوشمزه بستگی به سلیقه شما دارد و می‌توانید آن‌ها را به اشکال مختلف مثلثی و غیره برش بزنید. این مدل فرنچ تست پنیری بسیار پرطرفدار است و می‌تواند یک عصرانه یا صبحانه شیک و جمع و جور باشد.

طرز تهیه فرنچ تست سوخاری

رای تهیه این نان خوشمزه، کافی است یک مرحله به مراحل تهیه فرنچ تست با پنیر اضافه کنید. به این ترتیب که بعد از آغشته کردن نان‌های تست به مایه تخم مرغی، آن‌ها را در مقداری آرد سوخاری بغلطانید و بعد در کره یا روغن سرخ کنید.

فرنچ تست برای کودک

اگر می‌خواهید فرنچ تست را برای بچه‌ها آماده کنید، می‌توانید مواد اولیه دیگری را نیز اضافه کرده و فرنچ تست را به صورت رولی آماده نمایید. درون رول‌های فرنچ تست را ترکیبی از موز و توت‌فرنگی و یا پنیر خامه‌ای و توت‌فرنگی قرار دهید تا ارزش غذایی فرنچ تست افزایش پیدا کند. البته ترکیب سیب و کره بادام زمینی نیز انتخاب مناسبی است.

البته، اگر دوست دارید با صبحانه‌های جذاب و خوشمزه بچه‌ها را به صبحانه خوردن ترغیب کنید، انواع صبحانه برای کودکان (بهترین پیشنهادات برای صبحانه بچه ها)را حتما مطالعه کنید.

فرنچ تست شکلاتی فرانسوی

فرنچ تست شکلاتی فرانسوی

در کنار این میان وعده خوشمزه می‌توانید از شکلات و عسل نیز استفاده کنید.

تهیه این صبحانه نیز شبیه به فرنچ تست پنیری است، زیرا شکلات در لایه میان دو نان تست قرار می‌گیرد. برای درست کردن فرنچ تست شکلاتی فرانسوی، روی یک لایه نان تست مقداری شکلات صبحانه پخش کرده و لایه دیگر نان تست را روی آن قرار دهید. سپس با یک وردنه نان تست را مقداری صاف کرده و به صورت مثلثی برش بزنید. نان‌های تست را مطابق قبل به مایه تخم مرغ، شیر و وانیل آغشته کرده و در کره سرخ کنید. با توجه به اینکه شکلات طعم شیرینی دارد، به مایه تخم مرغی شکر اضافه نمی‌شود.

برای صبحانه چی از فرنچ تست بهتر؟؟؟

در این مطلب نحوه درست کردن فرنچ تست، این صبحانه با نان تست سرخ شده را به چندین روش مختلف آموزش دادیم. البته صبحانه با نان تست تنوع فراوانی داشته و می‌توان به طرز تهیه تست ترکیه ای نیز اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم این تست‌های خوشمزه را تهیه کرده و از طعم آن‌ها لذت ببرید. اگر نان تست هم در منزل ندارید، می‌توانید از نانوایی آنلاین اسنپ فود نان موردنظر خود را سفارش داده و در محل آدرس تحویل بگیرید.

البته، راه ساده‌تری هم وجود دارد و آن این است که تهیه صبحانه را به طور کامل به اسنپ فود بسپارید. برای این منظور، به قسمت سفارش انلاین از کافه رفته و صبحانه موردنظر خود را با چند کلیک، آنلاین سفارش دهید.

راستی، شما معمولا چه ترکیبی از فرنچ تست را ترجیح می‌دهید و از چه مواد اولیه دیگری برای درست کردن آن استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران اسنپ فود به اشتراک بگذارید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(4 دیدگاه)

lindakaramali
29 آبان 1402

سلام آموزش طرز تهیه فرنچ تست رژیمی خیلی خوب بود صبحانه فرنچ تست برای کودکان خوبه

  • snappfoodadmin
    29 آبان 1402

    سلام طعم و ظاهر این فرنچ تست فرانسوی حتی برای بچه‌های بدغذا هم جذاب است .فرنج تست یک صبحانه و عصرانه مقوی و خوب که تهیه این فینگرفودهای لذیذ،وقت زیادی نمیگیرند راحت آماده می شوند .برای داشتن یک فرنچ تست رژیمی شکر و کره را حذف کنید. به جای شکر، زمان سرو تست‌ها، میوه‌های شیرین فصل موز یا توت فرنگی یا عسل یا شیره افرا را جایگزین کنید.

عارفه
17 مهر 1402

خیلی ممنون عالی بود

roounak
11 مهر 1402

سلام فرنچ تست گردویی و تست رژیمی خیلی دوست داشتم واقعا طعم و مزه ای عالی داشت فکر نمیکردم انقدر خوشمزه بشن

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود