آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ژله بستنی
آموزش آشپزی
4.2/5 - (25 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ آسان و مجلسی + نکات

مینا اسماعیل بیگی 10 فروردین 1402 6 دقیقه

طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ بسیار ساده است، اما با همه‌ی سادگی کمک می‌کند  زیبایی میز غذای شما تکمیل شود. این دسر ساده را می‌توانید به‌عنوان میان‌وعده‌ای سبک هم مصرف کنید؛ ضمن اینکه نه‌تنها برای کودکان بسیار جذاب است، خوراکی مفیدی هم برای آنان محسوب می‌شود. هر قدر ژله بستنی شما رنگی‌تر باشد، جذابیت آن بیشتر خواهد بود. به ژله بستنی چند رنگ، بسته به تعداد رنگ‌های به‌کاررفته در آن، ژله بستنی رنگین کمان هم می‌گویند. برای آشنایی با صفر تا صد طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ و چند نوع دیگر از ژله بستنی با اسنپ‌فود همراه باشید.

ژله بستنی چند رنگ

تعداد نفرات 4 نفر
30 دقیقه زمان آماده‌سازی
زمان تهیه در یخچال هر لایه 45 دقیقه
میزان سختی آسان

ژله بستنی آسان

ژله بستنی آسان

شما با پیروی از طرز تهیه انواع دسر ساده و سریع بدون فر همانند ژله بستنی چند رنگ می‌توانید دسری محبوب و خوشمزه و البته بسیار مغذی را تدارک ببینید که به آسانی تهیه می‌شود.

مواد لازم برای تهیه ژله بستنی چند رنگ

برای تهیه دسر ژله بستنی رنگین کمانی به مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پودر ژله در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف به‌تعداد دلخواه
بستنی وانیلی نیم کیلو
آب جوش به میزان لازم

طرز تهیه ژله بستنی مرحله به مرحله

طرز تهیه ژله بستنی مرحله به مرحله و چند رنگ

در ادامه طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ در چندین مرحله توضیح داده می‌شود:

  • مرحله اول: بستنی وانیلی را در دمای محیط قرار دهید تا کمی نرم شود.
  • مرحله دوم: یک بسته پودر ژله را در آب‌جوش حل کنید و آن‌قدر هم بزنید تا شفاف شود. اجازه دهید تا مایع کمی سرد شود.
  • مرحله سوم: به‌ازای هر بسته ژله، ۱۵۰ گرم بستنی را به ژله‌ی آب‌شده اضافه کرده و هم بزنید.
  • مرحله چهارم: قالب دلخواه را انتخاب کرده و به تعداد لایه‌ها تقسیم کنید. مایع را در قالب بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه در یخچال قرار دهید.
  • مرحله پنجم: بعد از آماده‌شدن لایه‌ی اول، همان مراحل را برای لایه‌ی دوم هم تکرار کنید.
  • مرحله ششم: بعد از آماده‌شدن لایه‌ی دوم، اجازه دهید که سرد شود و سپس آن را به لایه‌ی اول اضافه کنید. اگر لایه‌ی دوم هنگام اضافه‌شدن به لایه‌ی اول گرم باشد، لایه‌ی اول را آب خواهد کرد.
  • مرحله هفتم: بعد از ۴۵ دقیقه می‌توانید لایه‌ی سوم را هم اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: همین مراحل را برای لایه‌های بعدی انجام دهید تا ژله کامل شود. ژله بستنی چند رنگ شما آماده است؛ نوش جان!

طرز تهیه ژله بستنی آسان به روش های مختلف

شما می‌توانید علاوه بر ژله بستنی ساده و معمولی، نوع خرده شیشه، لیوانی، رولی، دو رنگ و … را نیز تهیه کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید تنوع بی‌نظیری به میز پذیرایی خود بدهید، سعی کنید حداقل یکی دو مورد از ان ها را یاد بگیرید. در ادامه طرز تهیه انواع ژله بستنی را توضیح خواهیم داد.

طرز تهیه ژله بستنی خرده شیشه

طرز تهیه ژله بستنی خرده شیشه

یکی از ژله‌ها خوش رنگ و زیبا، ژله بستنی خرده شیشه است. برای تهیه این ژله ابتدا مطابق دستور گفته شده چندین ژله در رنگ‌های مختلف تهیه کرده و در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد. سپس ژله‌ها از یخچال خارج کرده و با چاقو آن‌ها را به تکه‌ها کوچک تقسیم کنید. حالا ژله‌های خرد شده را داخل قالب بریزید.

با استفاده از پودر ژله‌ی آلوئه‌ورا، ژله بستنی تهیه کنید. برای این کار پودر را در آب جوش مخلوط کنید و پس از آنکه مقداری خنک شد بستنی را اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. اکنون باید مایع ژله آلوئه‌ورا به دیگر تکه‌های رنگی ژله داخل قالب اضافه شود. در نهایت ژله خرده شیشه را در یخچال قرار دهید تا آماده شود. می‌توانید داخل این ژله از تکه‌های میوه نیز استفاده کنید. اگر می‌خواهید ژله خرده شیشه شفاف باشد، در هنگام تهیه ژله آلوئه‌ورا، به‌جای بستنی از آب سرد استفاده کنید.

طرز تهیه ژله بستنی لیوانی ساده

طرز تهیه ژله بستنی لیوانی ساده

طرز تهیه ژله بستنی ساده برای استفاده در میز غذای خانواده انتخاب مناسبی است؛ چراکه به مدت زمان کمتری برای تهیه آن نیاز خواهید داشت. برای تهیه این دسر ابتدا مطابق با سیلقه خود طعم ژله را انتخاب کرده و آن را براساس دستورالعمل گغته شده تهیه کنید. ژله را داخل قالب‌های لیوانی بریزد و پس از آنکه در یخچال سفت شد با بستنی یا تکه‌های میوه تزئین کنید.

طرز تهیه ژله بستنی رولی ساده

طرز تهیه ژله بستنی رولی ساده

برای طرز تهیه ژله بستنی رولی ابتدا مطابق آنچه گفته شد مایع ژله بستنی را آماده کنید. یک سینی لبه‌دار را برداشته و کف آن یک کیسه فریزر باز شده پهن کنید تا تمام سینی را پوشش دهد. مایع ژله را داخل سینی بریزید تا یک لایه نازک ایجاد شود. آن را داخل یخچال به مدت 30 دقیقه قرار دهید. سپس از یخچال خارج کرده و با چاقه برش‌های طولی به اندازه 2 سانتی‌متر ایجاد کنید. در نهایت این برش‌ها را رول کنید. توجه داشته باشید که اگر ژله بیش از 30 دقیقه در یخچال بماند، امکان رول کردن آن‌ها فراهم نخواهد بود.

طرز تهیه ژله بستنی دو رنگ

طرز تهیه ژله بستنی دو رنگ

برای تهیه ژله بستنی دو رنگ کار آسان‌تری را در پیش دارید، زیرا تنها به دو لایه ژله نیاز خواهید داشت. برای تهیه این دسر قالب را به دو قسمت تقسیم کنید و هر نیمه را با یک رنگ از ژله پر کنید. برای تهیه این ژله از قالب‌های پلاستیکی یا لیوانی استفاده می‌شود. پس از سفت شدن ژله در یخچال، آن را مطابق سلیقه خود تزئین کنید.

طرز تهیه ژله بستنی موزی

طرز تهیه ژله بستنی موزی

برای تهیه این ژله از پودر ژله موزی و تکه‌های موز استفاده می‌شود. پس از آنکه یک لایه ژله بستنی موزی تهیه کردید آن را در یخچال قرار دهید. سپس تکه‌های موز را به عنوان یک لایه دیگر داخل قالب بچینید. برای لایه موز به ژله آلوئه‌ورا شفاف نیاز دارید. برای تهیه این ژله پس از مخلوط کردن پودر آلوئه‌ورا با آب جوش، باید به‌جای بستنی آب سرد اضافه کنید. پس از آنکه مایع ژله آلوئه‌ورا شفاف آماده شد، آن را روی موز بریزید. در انتها نیز می‌توانید لایه‌ای دیگر از ژله بستنی موزی ایجاد کنید.

در پایان طرز تهیه‌ها، پیشنهاد می‌کنیم که حتما طرز تهیه دسر کاسترد (ساده، انبه، شکلاتی) را نیز مطالعه کنید. طرز تهیه آن ساده و کم زحمت است.

نکات کلیدی تهیه ژله بستنی آسان

  • هر چه تعداد لایه‌های ژله بیشتر باشد، ژله بستنی شما زیباتر خواهد شد.
  • اگر رنگ ژله‌ها به یکدیگر نزدیک بود،‌ بهتر است برای رسیدن به ژله بستنی زیباتر، ژله‌های کم‌رنگ‌تر در لایه‌های پایینی قرار بگیرد.
  • استفاده از طرز تهیه ژله بستنی در قالب پلاستیکی موجب می‌شود تا ژله را راحت‌تر از قالب خارج کنید.
  • در طرز تهیه‌ی ژله بستنی چند رنگ می‌توانید از ژله‌ی بی‌رنگ و بستنی رنگی استفاده کنید. ژله‌ی آلوئه‌ورا بی‌رنگ است. این ترکیب می‌تواند حالتی متفاوت و زیبا برای ژله بستنی شما ایجاد کند.

ژلاتین را بهتر بشناسیم

ژلاتین را بهتر بشناسیم

ژلاتین ماده‌ی اصلی ژله است. این ماده‌ی خوراکی، نه‌تنها در مواد غذایی مصارف زیادی دارد، کاربرد آن را می‌توان در بسیاری از صنایع دیگر نیز مشاهده کرد؛ ازجمله در صنعت لوازم آرایشی و حتی در عکاسی! از مصارف عمده‌ی ژلاتین کاربرد آن در صنایع دارویی است؛ به‌طوری‌که روکش کپسول‌ها و قرص‌ها را از ژلاتین تهیه می‌کنند.

ژلاتین از کلاژن درون پوست و استخوان و مواد دیگر به دست می‌آید؛ به‌همین دلیل مواد مغذی فراوانی را در بر دارد و انواع اسیدهای آمینه در ترکیبات آن یافت می‌شوند. هر بسته پودر ژله معمولاً دارای ۸۴ تا ۹۰ درصد پروتئین و یک تا دو درصد مواد معدنی است. همچنین این ماده‌ی خوراکی فاقد کلسترول و اسید اوریک خواهد بود.

از خواص عمده‌ی این ماده می‌توان به نقش ضد التهابی آن اشاره کرد؛ گلیسین موجود در ژلاتین می‌تواند التهاب ناشی از عفونت را کاهش دهد و به همین دلیل برای بسیاری از بیماری‌های عفونی مؤثر است. از دیگر خواص ژلاتین می‌توان به نقش سم‌زدایی آن اشاره کرد که سموم بدن را دفع می‌کند؛ به‌همین دلیل برای بیماری‌های کبدی مناسب است و به تصفیه و پاکسازی کبد کمک فراوانی خواهد کرد. از دیگر خواص ژلاتین نقش مؤثر آن برای زخم معده است؛ چون می‌تواند نقش لایه‌ای محافظتی را بر عهده داشته و به بهبود زخم معده کمک کند. بنابراین، برای بهره بردن از خواص ژلاتین، از طرز تهیه انواع ژله بستنی غافل نشوید. همچنین، این موضوع را هم به یاد داشته باشید که ژله قند بالایی دارد و باید در مصرف آن حد اعتدال را نگه دارید.

ژله بستنی انتخابی مناسب برای پذیرایی در مهمانی‌های شماست!

در این مطلب طرز تهیه ژله بستنی را آموزش دادیم. شما می‌توانید مطابق سلیقه خود ژله بستنی‌های متنوعی را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

البته، در صورتی که می‌خواهید این نوع دسرها را برای مهمانی‌ها تهیه کنید و وقت کافی ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، روی کمک سفارش انلاین شیرینی اسنپ فود حساب کنید.

برچسب :
اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود