آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کمپوت توت فرنگی
طرز تهیه انواع کمپوت و مارمالاد
1/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی + راز و رمزهای خوشمزه شدن آن

مینا اسماعیل بیگی 30 مرداد 1401 6 دقیقه

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی و میل آن برای افرادی که عاشق میوه توت فرنگی هستند بسیار جذاب خواهد بود. به همین منظور، قرار است در این مقاله به تهیه این کمپوت خوشمزه و خوشرنگ بپردازیم و شما را با یکی از خوشرنگ ترین کمپوت‌ها آشنا  کنیم. بنابراین اگر شما هم از علاقمندان به این میوه هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. همچنین آناناس یکی از میوه‌هایی است که کمپوت آن بسیار خوش‌طعم است و طرز تهیه کمپوت آناناس خانگی نیز بسیار ساده است و اگر علاقمند هستید می‌توانید آن را در خانه درست کنید.

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

زمان آماده سازی  5 دقیقه
زمان پخت 10 دقیقه
میزان سختی کم

کمپوت توت فرنگی خانگی

معمولا درست کردن کمپوت به صورت خانگی سبب می‌شود تا اطمینان خاطر بیشتری در مورد کیفیت و همچنین سلامت آن داشته باشید. جدا از آن از نظر اقتصادی نیز به صرفه‌تر است. با مصرف کمپوت توت فرنگی می‌توانید از خواص معجزه آسای آن در خصوص لاغری و کاهش وزن همچنین سفیدی دندان، دیابت و کترل قند خون استفاده کنید.

مواد لازم برای کمپوت توت فرنگی

مواد لازم کمپوت توت فرنگی

در جدول زیر مواد لازم برای تهیه‌ی 3 تا 4 شیشه کمپوت توت فرنگی آمده است که خودتان نیز می‌توانید این مقادیر را تغییر دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
توت فرنگی 1 کیلوگرم
شکر 1 پیمانه
لیمو ترش 2 قاشق غذا خوری
وانیل نوک قاشق چایی خوری

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی خانگی به صورت مرحله به مرحله

با استفاه از این آموزش می‌توانید ساده‌ترین روش برای درست کردن کمپوت توت فرنگی را یاد بگیرید و در خانه آن را آماده کنید و به عنوان میان وعده یا برای تزیین شیرینی‌جات از آن استفاده کنید.

  • مرحله اول: اولین قدم برای درست کردن کمپوت توت فرنگی، آماده سازی توت فرنگی‌ها می‌باشد. برای انجام این کار در ابتدا و قبل از هر چیزی باید برگ سبز توت فرنگی‌ها را از آن جدا کنید و سپس تمیز بشویید. برای انجام این کار توت فرنگی‌ها را داخل لگن آب بریزید و چندین بار آبکش کنید تا کاملا تمیز شوند.
  • مرحله دوم: بعد از این که توت فرنگی‌ها را تمیز شستید، درون یک آبکش بریزید و اجازه دهید تا خشک شوند. بعد از آن خوب توت فرنگی‌ها را ببینید و اگر قسمتی از آن‌ها خراب شده‌است، حتما آن را با کمک یک چاقو جدا کنید.
  • مرحله سوم: برای آن که بخواهید کمپوت توت فرنگی درست کنید، باید توت فرنگی‌ها را با استفاده از چاقو به دو نیم تقسیم کنید و همه‌ی آن‌ها در یک ظرف بریزید و به سراغ مراحل بعد بروید.
  • مرحله چهارم: به مرحله چهارم از طرز تهیه کمپوت توت فرنگی رسیدیم. حالا باید 4 لیوان آب را درون یک قابلمه‌ی مناسب بریزید و اجازه دهید تا به جوش آید و در همین زمان شکر را نیز به آن اضافه کنید و مرتبا به هم بزنید تا شکر حل شود.
  • مرحله پنجم: زمانی که آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کرد باید آب لیمو را به آن اضافه کرده و همچنین وانیل را نیز اضافه کنید، هم بزیند تا جایی که وانیل حل شود و سپس زیر قابلمه را خاموش کرده و اجازه دهید تا خنک شود.

دستور تهیه کمپوت توت فرنگی

  • مرحله ششم: حالا زمان اضافه کردن توت فرنگی‌ها است. برای این کار باید از شیشه‌های تمیز استفاده کنید. شیشه‌ها را با توت فرنگی پر کنید و محلول آب و شکر را به آن اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: اضافه کردن آب به توت فرنگی‌ها را تا جایی ادامه دهید که روی سطح توت فرنگی‌ها را بپوشاند. چرا که اگر کامل سطح توت فرنگی را پر نکند، ممکن است کمپوت شما خراب شود یا کپک بزنید. سپس درب شیشه را به خوبی و محکم ببندید.
  • مرحله هشتم: بعد از این که تمام توت فرنگی‌ها را درون شیشه ریختید، کاری که باید انجام دهید این است که درون یک قابلمه بزرگ به اندازه‌ی کافی آب بریزید و بگذارید تا به جوش آید. به محض جوش آمدن آب، شیشه های توت فرنگی را به صورت وارونه داخل آن قرار دهید. این کار برای هوا گیری و کیپ شدن درب شیشه‌ها انجام می‌شود.
  • مرحله نهم: مرحله آخر از طرز تهیه کمپوت توت فرنگی است. بعد از گذشت چند دقیقه، شیشه‌ها را از داخل قابلمه خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود. بعد از خنک شدن کمپوت‌ها را درون یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا چند روز بماند تا به عمل بیاید و سپس آن را نوش جان کنید.

همانطور که دیدید، درست کردن کمپوت توت فرنگی بسیار ساده و راحت است و شما می‌توانید با میوه‌های مختلف این کار را انجام دهید. به طور مثال سیب یکی از میوه‌های مناسب برای کمپوت شدن است و طرز تهیه کمپوت سیب خانگی نیز بسیار راحت است. همچنین طرز تهیه کمپوت هلو خانگی نیز برای افرادی که هلو دوست دارند، یک انتخاب مناسب است.

 نکات کلیدی در طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

نکات مهم در طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

  • برخی از افراد فقط آب و شکر را با یکدیگر ترکیب می‌کنند و توت قرنگی را به آن اضافه می‌کنند اما آن را نمی‌جوشانند. برای ایجاد طعم بهتر در کمپوت توت فرنگی بهتر است تا آن را آب و شکر را جوشاند و سپس استفاده کرد.
  • در مورد اضافه کردن شکر نیز باید گفت که اصول خاصی ندارد و شما می‌توانید این کار را بر حسب ذائقه‌ی خود و همچنین شیرینی توت فرنگی‌ها انجام دهید.
  • دلیل اضافه کردن آبلیمو به کمپوت توت فرنگی این است که هم سبب ایجاد مزه‌ی بهار می‌شود و هم اینن که اضافه کردن آب لیمو مانع کپک زدن توت فرنگی می‌شود.
  • در طرز تهیه کمپوت توت فرنگی، اگر دوست داشته باشید، می‌توانید به دلخواه کمی توت سیاه نیز به همراه توت فرنگی استفاده کنید و مزه‌ی کمپوت توت فرنگی را جدیدتر کنید!

اگر کمپوت توت فرنگی را با روشی که گفتیم درست کنید تا حدود یکسال می‌توانید آن را در یخچال نگهداری کرده و مصرف کنید. تا حرف از گمپوت توت فرنگی شد، بهتر است تا ساده‌ترین آموزش برای طرز تهیه مربای توت فرنگی خوشمزه را نیز به شما بگوییم.

طرز تهیه مربا توت فرنگی خوش رنگ

احتمالا با خواندن مطالب بالا به این فکر افتادید که ای کاش در کنار کمپوت، مربای این میوه خوشمزه را نیز درست کنید. بله، ما فکر شما را خواندیم و این شما و این طرز تهیه مبای توت فرنگی:

تهیه مربا توت فرنگی

برای طرز تهیه مربا توت فرنگی کار سختی پیش رو ندارید و با هزینه و امکانات کم نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. برای درست کردن مربای توت فرنگی با شکر مواد اولیه دقیقا همان موادی است که در تهیه کمپوت توت فرنگی نیاز داریم و تنها روش آماده سازی متفاوت است.

  • مرحله اول: برای درست کردن مربای توت فرنگی بعد از این که توت فرنگی‌ها شستیم و خشک کردیم. در یک قابلمه مناسب یک لایه توت فرنگی می‌ریزیم و بعد روی آن‌ها شکر می‌ریزیم و این کار را تا جایی انجام می‌دهیم که مواد اولیه داریم.
  • مرحله دوم: حالا قابلمه را به مدت 12 ساعت درون یخچال قرار دهید و سپس خارج کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد. فقط یادتان باشد زمانی که شروع به جوشیدن کرد؛ آبلیمو را به مربا اضافه کنید. چرا که از کپک و شکرک زدن مربا جلوگیری می‌کند.
  • مرحله سوم: بعد از این که مربا به قوام لازم رسید، آماده است. بگذارید تا خنک شود و درون ظرف شیشه‌ای ریخته و در یخچال قرار دهید. این طرز تهیه مربا توت فرنگی فوری و بسیار راحت است که می‌توانید در خانه انجام دهید و از محصول نهایی در کنار صبحانه یا برای تزیین شیرینی استفاده کنید.

برای سفارش کمپوت توت فرنگی دیر نکنی …

در این مقاله در مورد طرز تهیه کمپوت توت فرنگی و همچنین طرز تهیه مربا توت فرنگی با شکر را گفتیم. همانطور که خواندید، روش تهیه بسیار راحت است و می‌توانید در درست کردن شیرینی و کیک‌های مربایی از این دو محصول استفاده کنید. البته اگر میل به خوردن شیرینی و انواع کیک را دارید اما نمی‌توانید آن را در خانه درست کنید با سرویس سفارش آنلاین شیرینی از اسنپ می‌توانید شیرینی‌های متنوع و خوشمزه را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود