آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کیک ماست
آموزش آشپزی
1.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کیک ماست، کیکی با بافت نرم و اسفنجی

مینا اسماعیل بیگی 12 دی 1401 6 دقیقه

همانطور که از نام آن متوجه شدید ماده‌ی اصلی در تهیه این نوع کیک، ماست است! کیک ماست یکی از انواع کیک است که شاید اسم آن کمتر به گوشتان خورده باشد، اما این کیک طعم فوق العاده‌ای دارد و بافت نرم و اسفنجی است. در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه کیک ماست به روش های متنوع بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا این آموزش خوشمزه را یاد بگیرید و خودتان در خانه کیک ماست تهیه کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کیک ماست
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 40 دقیقه
زمان پخت غذا 60دقیقه
میزان سختی راحت

کیک ماست خوشمزهکیک ماست خوشمزه

کیک ماست شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما واقعا خوشمزه است و شما را از طرفداران خود خواهد کرد. به همین دلیل، با ما همراه شوید و مواد اولیه برای درست کردن این کیک را تهیه کنید. در ادامه نیز مراحل تهیه آن را به صورت گام به گام با ما پیش ببرید.

مواد اولیه برای تهیه کیک ماست

در جدول زیر مواد اولیه و لازم برای تهیه کیک ماست قید شده‌است. این میزان از مواد اولیه برای تهیه کیک ماست برای 4 نفر است. نکته‌ای که در مورد این نوع کیک وجود دارد این است که مواد اولیه‌ی ساده‌ای دارد و برای تهیه‌ی آن‌ها به هزینه‌ی زیادی احتیاج ندارید و با حداقل می‌توانید آن را تهیه کنید و برای مهمانی‌ها یا یک عصرانه خوشمزه میل کنید.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد قنادی 3 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
شکر 5/1 پیمانه
ماست 1 پیمانه
روغن مایع 2/1 پیمانه
وانیل 1 قاشق مربا خوری
بکینگ پودر 1 قاشق غذا خوری
لیمو ترش 1 عدد

طرز تهیه کیک ماست به صورت مرحله به مرحله

در ادامه به آموزش درست کردن کیک ماست پرداخته‌ایم. به این نکته دقت داشته باشید که روش‌های متنوعی برای تهیه کیک ماست وجود دارد که با کمک این آموزش شما می‌توانید ساده‌ترین روش‌ها برای انجام این کار را یاد بگیرید. کیک نهایی تهیه شده با این روش بافت نرم و لایه‌ای دارد و اگر یکبار طعم آن را امتحان کنید قطعا مجذوب آن خواهید شد!

  • مرحله اول: اولین قدم برای تهیه کیک ماست، آماده کردن یک ظرف مناسب و جادار برای مخلوط کردن مواد است. بعد از انجام این کار باید تخم مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید تا با محیط هم دما شود.
  • مرحله دوم: در ادامه تخم مرغ‌ها را بشکنید و درون کاسه بریزید و شروع به همزدن آن کنید تا پف کند. برای این که بتوانید این کار را به شکل بهتری انجام دهید، می‌توانید از همزن برقی یا دستی استفاده کنید و به کمک آن بین 3 تا 5 دقیقه فرآیند همزدن را انجام دهید.
  • مرحله سوم: در ادامه باید شکر را نیز به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا شکر به طور کامل حل شود و دانه‌های آن را نتوانید مشاهده کنید. در همین مرحله نیز می‌توانید وانیل را به محتویات درون کاسه اضافه کنید. در نظر داشته باشید که فرآیند همزدن را باید تا جایی ادامه دهید که تخم مرغ حالت کشدار داشته باشد و کرم رنگ شود.
  • مرحله چهارم: بعد از رسیدن به این حالت، نوبت به اضافه کردن ماست و روغن می‌رسد. باید این کار را آرام آرام انجام دهید و در حین اضافه کردن مرتبا مواد درون کاسه را مخلوط کنید تا یکدست شوند.مراحل طرز تهیه کیک ماست
  • مرحله پنجم: انجام مرحله‌ی پنجم کاملا اختیاری است اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید مقداری آب لیموی تازه به مواد درون کاسه اضافه کنید. با انجام این کار علاوه بر این که طعم کیک شما بهتر خواهد شد بافت کیک نیز لطیف‌تر خواهد بود. اگر این مرحله را انجام دادید باید مجددا مواد را هم بزنید در حدی که آب لیمو با سایر مواد ترکیب شود.
  • مرحله ششم: حالا نوبت به اضافه کردن آرد می‌رسد. بهتر است تا قبل از این که آرد را اضافه کنید در حد 2 تا 3 بار آن را الک کنید تا ناخالصی‌های آرد جدا شود. سپس آرد را آرام آرام به سایر مواد اضافه کنید و با کمک یک لیسک به صورت دورانی شروع به همزدن کنید تا مایه کیک حالت یکدست پیدا کند.
  • مرحله هفتم: در این مرحله مواد کیک یا مایه‌ی کیک آماده شده ‌است و می‌توانید به سراغ مراحل پخت آن بروید. برای پخت کیک ماست باید در درجه‌ی اول فر را گرم کنید.
  • مرحله هشتم: برای گرم کردن فر باید دمای آن را روی 180 درجه‌ی سانتی گراد تنظیم کنید و بگذارید تا به مدت 5 تا 10 دقیقه گرم شود. در این حین می‌توانید به سراغ ریختن مواد در قالب و آماده کردن آن برای قرار دادن در فر بروید.
  • مرحله نهم: برای این کار باید قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید و کف آن را با یک کاغذ روغنی بپوشانید. اگر کاغذ روغنی ندارید می‌توانید کف ظرف را کمی چرب کنید. در ادامه باید مایه کیک را داخل قالب بریزید و سپس برای این که مواد به خوبی در کف قالب جمع شوند، چندین بار آن را به سطحی بکوبید.
  • مرحله دهم: در نهایت باید قالب کیک را در طبقه وسط فر که از قبل گرم شده است قرار دهید. کیک باید به مدت ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت درون فر قرار گیرد. برای این که متوجه شوید بعد از گذشت این مدت کیک پخته شده است یا خیر باید آن را تست کنید!
  • مرحله یازدهم: برای تست کیک می‌توانید از یک عدد خلال دندان استفاده کرده و آن را در مرکز کیک فرو کنید. اگر بعد از این که خلال دندان را از کیک خارج کردید از مواد کیک به آن چسبیده بود به این معنا است که کیک هنوز نپخته است و باید مجددا آن را درون فر قرار دهید. اما اگر اینطور نبود یعنی کیک کاملا پخته شده است و می‌توانید آن را خارج کنید.
  • مرحله دوازدهم: کیک است شما آماده است و بعد از این که کمی خنک شد می‌توانید آن را در ظرف دلخواه خود سرو کرده و برش دهید و به همراه چای نوش جان کنید.

طرز تهیه کیک ماست بدون فرطرز تهیه کیک ماست بدون فر

ممکن است برخی از افرادی که در خانه فر ندارند، به این موضوع فکر کنند که درست کردن کیک ماست برای آن‌ها امکان پذیر نیست. اما اینطور نیست و شما می‌توانید کیک ماست را در خانه و در تابه نیز درست کنید. برای انجام این کار با مراحل سخت و پیچیده‌ای رو به رو نیستید و تمام مراحل آماده سازی مایه‌ی کیک کاملا یکسان است و تنها مراحل پخت متفاوت است.

برای انجام این کار باید یک تابه یا قابلمه‌ی نچسب را انتخاب کنید و کف آن کمی روغن برزید و بگذارید تا داغ شود. سپس مایه‌ی کیک را درون آن بریزید و زیر شعله را روی حرارت ملایم تنظیم کنید تا کیک شروع به پخت و پف کردن کند. در نظر داشته باشید که برای پف کردن کیک باید حتما درب قابلمه یا تابه بسته باشد. معمولا یک ساعت طول می‌کشد تا کیک آماده شود و بعد از گذشت این مدت با همان روشی که گفتیم می‌توانید پخته شدن آن را تست کنید.

طرز تهیه کیک ماست پودری

یکی دیگر از روش‌های درست کردن کیک ماست، استفاده از پودرها در تهیه آن است. روش استفاده از پودر در تهیه کیک درست شبیه به درست کردن کیک با مغز آجیل است. برای استفاده از پودر در تهیه کیک ماست شما هم می‌توانید آن را در بافت کیک استفاده کنید و هم این که آن را روی کیک آماده شده، بپاشید.

اگر قصد دارید تا از آن در تهیه کیک استفاده کنید باید در مرحله‌ی آخر و بعد از آماده شدن مایه کیک، پودر را به مایه اضافه کنید و سپس کیک را بپزید. معمولا پودرهای متنوعی مانند پودر قند، پودر شکلات، پودر قهوه و … وجود دارد که بسته به سلیقه‌ی خود می‌توانید از هرکدام از آن‌ها استفاده کنید.

طرز تهیه کیک ماست با آجیلطرز تهیه کیک ماست با آجیل

معمولا بافت کیک ماست ساده است و چیز جدید و متفاوتی در آن وجود ندارد اما شما با خلاقیت خود می‌توانید آن را متفاوت کنید و طعم جدیدی را در کیک ماست ایجاد کنید. یکی از این خلاقیت‌ها استفاده از آجیل‌های مختلف مانند مغز پسته یا گردو در تهیه‌ی کیک است.

برای انجام این کار باید پس از آماده سازی مایه کیک، مغز یا آجیل مورد نظر خود را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا در تمام مایه‌ی کیک پخش شود و در نهایت نسبت به پخت آن اقدام کنید. به همین سادگی می‌توانید یک کیک خوشمزه و جذاب داشته باشید.

طرز تهیه کیک ماست دو رنگ

برای این که خلاقیت بیشتری در تهیه کیک ماست داشته باشید، می‌توانید آن را به صورت دو رنگ نیز تهیه کنید. برای انجام این کار کافی است تا بخشی از مایه را به صورت ساده نگه دارید و به بخش دیگر مقداری پودر شکلات اضافه کنید. در نهایت این دو مایه را در قالب ریخته و بپزید. از کیک ماست ساده یا دو رنگ می‌توانید در مراسم‌های مختلف مانند تولد یا مهمانی استفاده کنید. البته اگر از این مدل کیک‌ها دوست دارید احتمالا طرز تهیه کیک کدو حلوایی نیز برای شما جالب است، پس طرز تهیه کیک کدوحلوایی با ماست و بدون ماست را از دست ندهید.

کیک ماست، کیکی که فکر می کنید نیست…

تصور مزه ماست در کیک را کنار بگذارید و برای تهیه کردن یک کیک خوشمزه و خوش طعم دسته به کار شوید. این کیک را با انواع مغزها، خامه‌ها و … تزئین کنید و با این کیک از مهمانانتان پذیرایی کنید. البته، اگر احساس می‌کنید که زمان کافی برای تهیه این کیک را ندارید، با سفارش آنلاین شیرینی از اسنپ می‌توانید کار خود را راحت کنید و به صورت آنلاین انواع کیک را سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود